Ćwiczenia na piłce w ciąży - czy warto?

Ćwiczenia na piłce w ciąży - czy warto?

W mediach społecznościowych i na wielu blogach regularnie pojawiają się poradniki, dotyczące tego, jak ćwiczyć na piłce w czasie ciąży. Czy jest to dobry pomysł i co można uzyskać regularnie praktykując taką aktywność?

Ćwiczenia na piłce w ciąży

Piłka to jeden z najpopularniejszych przyrządów wykorzystywanych podczas treningów przyszłych mam. Jest ona bowiem w stanie nie tylko złagodzić bóle pleców związane z dużym obciążeniem dla kręgosłupa, lecz także zmniejszyć uciążliwy obrzęk nóg. Regularne wykorzystywanie piłki do siedzenia wzmacnia również mięśnie, co pomaga w szybszym porodzie.

Ćwiczenia na piłce w ciąży - 1 trymestr

Pierwszy trymestr to czas, podczas którego ryzyko poronienia i wystąpienia innych poważnych komplikacji jest zdecydowanie największe. Z tego powodu przyszłe mamy, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z regularną aktywnością fizyczną, nie powinny decydować się na nagłe wdrażanie ćwiczeń w tym okresie. Znacznie lepszym pomysłem jest poczekanie do czasu rozpoczęcia drugiego trymestru uznawanego za ten najlżejszy.

Ćwiczenia na piłce w ciąży na kręgosłup

Piłka jest doskonałym przyrządem szczególnie podczas walki z bólami kręgosłupa spowodowanymi dużym obciążeniem wynikającym z rosnącego brzucha. Można ją wykorzystywać na wiele różnych sposobów, jednak najpopularniejszym i stosowanym nie tylko podczas treningów, lecz także na co dzień jest zastąpienie nią krzesła. Siedzenie na piłce wymaga zachowania odpowiedniej postawy, dzięki czemu mięśnie okalające kręgosłup stają się wzmocnione, a bóle w tym obrębie zmniejszają się.

Czytaj: Joga i pilates w ciaży

Ćwiczenia na piłce w ciąży - jaki rozmiar piłki wybrać?
trening na piłce w ciąży

Wybranie odpowiedniego rozmiaru piłki do ćwiczeń podczas ciąży jest niezwykle ważne. Zwykle od wzrostu osoby ćwiczącej powinno odjąć się około 110 centymetrów. Uzyskany wynik będzie najbardziej optymalną średnicą, która pozwoli Ci na wykonywanie ćwiczeń w sposób efektywny i komfortowy. Warto również wiedzieć, że na rynku znaleźć można nie tylko klasyczne piłki, lecz także takie, które wyposażono w powłokę antypoślizgową lub wypustki masujące.

Ćwiczenia na piłce w ciąży przyspieszające poród

Siedzenie na piłce jest zbawienne dla kręgosłupa, jednak istnieją także ćwiczenia przyspieszające sam poród. Jednym z nich jest delikatne skakanie w pozycji siedzącej, które jest w stanie wspomóc rozwieranie się szyjki macicy w pierwszej fazie porodu. Wykorzystywanie piłki umożliwia także wzmocnienie mięśni w okolicach miednicy, dzięki czemu pozbędziesz się dolegliwości bólowych w tym obszarze.

Czytaj: Trening siłowy w ciąży?

Ćwiczenia na piłce w ciąży - od kiedy?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną najlepiej rozpocząć już podczas drugiego trymestru. Wówczas ustaje wiele początkowych dolegliwości, a okres około pół roku jest wystarczający do tego, aby skutecznie wzmocnić mięśnie i wypracować je w taki sposób, aby poród przebiegł szybciej i mniej boleśnie. W celu rozpoczęcia swojej przygody z piłką można zapisać się na specjalne zajęcia lub ćwiczyć samodzielnie w domu.

Ćwiczenia na piłce w czasie ciąży - gdzie ćwiczyć?

W wielu polskich miastach można znaleźć kluby fitness oferujące zorganizowane zajęcia dla kobiet w ciąży. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że ćwiczenie w grupie potrafi zmotywować, a pomoc wykwalifikowanego trenera umożliwia wykonywanie ćwiczeń w sposób poprawny. Jeśli jednak nie masz dostępu do takich zajęć, możesz wyposażyć się we własną piłkę gimnastyczną i przeprowadzać treningi we własnym domu.

Ćwiczenie na piłce w ciąży - czy warto?

Aktywność fizyczna z piłką nie wymaga gospodarowania specjalnego czasu w ciągu dnia. Wystarczy bowiem jedynie zamienienie krzesła na ten przyrząd podczas pracy przy komputerze lub innych czynności tego typu. Z tego powodu jest to doskonałe rozwiązanie dla osób zapracowanych, które chciałyby pozbyć się przykrych dolegliwości ciążowych, jednocześnie nie będąc w stanie uczęszczać na zajęcia z jogi czy inne treningi skierowane do przyszłych mam.

Nikola Łuszyńska 0 21 kwietnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w Ciąży

bieganie-podczas-ciazy-czy-warto-i-czy-w-ogole-mozna

Bieganie podczas ciąży - czy warto i czy w ogóle można?

Ciąża jest szczególnym okresem, podczas którego wszelka aktywność fizyczna powinna być dokładnie przemyślana i dostosowana do stanu zdrowia danej kobiety. Jak kwestia ta wygląda w przypadku biegania?

nie-aktywne-9-miesiecy-poznaj-10-mitow-na-temat-treningow-w-ciazy

(Nie)aktywne 9 miesięcy? Poznaj 10 mitów na temat treningów w ciąży

Nadmierna troska bliskich ci osób bywa niekiedy przytłaczająca. I choć w głębi serca wiesz, że twoja mama, babcia czy ciocia chcą dla ciebie dobrze, sama wiesz, co jest najlepsze dla ciebie i twojego ciała. Zobacz top 10 mitów na temat treningów w ciąży, by łatwo rozprawić się z podobnymi wskazówkami.

joga-w-ciazy-rozluznianie-i-rozciaganie-krok-po-kroku

Joga w ciąży - rozluźnianie i rozciąganie krok po kroku

Wszechstronne działanie jogi na nasz organizm sprawia, że trening w ciąży może wywierać zbawienny wpływ na rozwój wypadków. I choć niektóre asany klasycznej jogi są wyjątkowo trudne i nie poleca się ich m.in. kobietom ciężarnym, jest wiele pozycji, które świetnie wpłyną na ogólne rozluźnienie i pomogą ci lepiej pracować oddechem. Zobacz, od czego zacząć, by joga w ciąży przyniosła jak najklepsze efekty!

nordic-walking-dla-kobiet-w-ciazy-spacer-z-kijkami-nie-tylko-na-emeryturze

Nordic walking dla kobiet w ciąży - spacer z kijkami nie tylko na emeryturze!

Wiadomość o ciąży dla wielu przyszłych mam oznacza przejście w stan wytężonego dbania o siebie i swój organizm. Niestety, większość ciężarnych rezygnuje z aktywności fizycznej w obawie przed niekorzystnym wpływem na rozwój maleństwa. Okazuje się, że aktywność fizyczna, wskazana na każdym etapie życia, świetnie sprawdzi się również w ciąży. Nordic walking będzie idealny! Dlaczego?

nowe-dyscypliny-fitness

Nowe dyscypliny Fitness

Jak we wszystkich dziedzinach życia tak w fitnessie, aby nie zostać w tyle trzeba się rozwijać. Dlatego ciągle powstają nowe typy zajęć, metody treningowe i korzystające z nowego sprzętu treningowego. W tym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym nowym treningom.

ciekawe-gadzety-fitness-dostepne-od-2016-roku

Ciekawe gadżety fitness dostępne od 2016 roku

Nowy rok przynosi kilka nowości na rynku akcesorii fitness. Zobaczcie listę 7 gadżetów dla aktywnych. Nowoczesny sprzęt dostarczy szczegółowych danych o treningu, zagra muzykę pod wodą lub oszczędzi miejsce w torbie na siłownię!

jak-wybrac-silownie-lub-klub-fitness-krok-po-kroku

Jak wybrać siłownię lub klub fitness, krok po kroku

Klamka zapadła! Postanawiamy chodzić na siłownię, aby zrzucić kilka kilogramów, wysmuklić sylwetkę bądź zbudować mięśnie. Mamy przed sobą cel, widzimy siebie po półrocznych regularnych treningach i już chcemy zmotywowani podjąć się wyzwania. Ale jak wybrać siłownię na nasz plac boju o lepsze ciało? Podpowiadamy krok po kroku.

abecadlo-fitnessu

Abecadło fitnessu

W tym materiale rozszyfrujemy skróty ABS, ABT, ATC, TRX, TBC oraz Tae Bo. Wszystkie te skróty odnoszą się do zajęć typu fitness czyli treningów kształtujących sylwetkę i poprawiających kondycję organizmu.

najsprawniejsza-babcia-na-swiecie-80-letnia-kulturystka-trenujaca-fitness-ernestine-shepherd

Najsprawniejsza babcia na świecie – 80 letnia kulturystka trenująca fitness Ernestine Shepherd

Najstarsza bodybuilderka, kulturystka i zawodniczka fitness. Kondycja i siła tej babki może zaskoczyć. Mimo 80 lat wygląda jak wysportowana 40 latka. Poznajcie Ernestine Shepherd.

bieganie-podczas-ciazy-czy-warto-i-czy-w-ogole-mozna

Bieganie podczas ciąży - czy warto i czy w ogóle można?

Ciąża jest szczególnym okresem, podczas którego wszelka aktywność fizyczna powinna być dokładnie przemyślana i dostosowana do stanu zdrowia danej kobiety. Jak kwestia ta wygląda w przypadku biegania?

nie-aktywne-9-miesiecy-poznaj-10-mitow-na-temat-treningow-w-ciazy

(Nie)aktywne 9 miesięcy? Poznaj 10 mitów na temat treningów w ciąży

Nadmierna troska bliskich ci osób bywa niekiedy przytłaczająca. I choć w głębi serca wiesz, że twoja mama, babcia czy ciocia chcą dla ciebie dobrze, sama wiesz, co jest najlepsze dla ciebie i twojego ciała. Zobacz top 10 mitów na temat treningów w ciąży, by łatwo rozprawić się z podobnymi wskazówkami.

joga-w-ciazy-rozluznianie-i-rozciaganie-krok-po-kroku

Joga w ciąży - rozluźnianie i rozciąganie krok po kroku

Wszechstronne działanie jogi na nasz organizm sprawia, że trening w ciąży może wywierać zbawienny wpływ na rozwój wypadków. I choć niektóre asany klasycznej jogi są wyjątkowo trudne i nie poleca się ich m.in. kobietom ciężarnym, jest wiele pozycji, które świetnie wpłyną na ogólne rozluźnienie i pomogą ci lepiej pracować oddechem. Zobacz, od czego zacząć, by joga w ciąży przyniosła jak najklepsze efekty!

nordic-walking-dla-kobiet-w-ciazy-spacer-z-kijkami-nie-tylko-na-emeryturze

Nordic walking dla kobiet w ciąży - spacer z kijkami nie tylko na emeryturze!

Wiadomość o ciąży dla wielu przyszłych mam oznacza przejście w stan wytężonego dbania o siebie i swój organizm. Niestety, większość ciężarnych rezygnuje z aktywności fizycznej w obawie przed niekorzystnym wpływem na rozwój maleństwa. Okazuje się, że aktywność fizyczna, wskazana na każdym etapie życia, świetnie sprawdzi się również w ciąży. Nordic walking będzie idealny! Dlaczego?

nowe-dyscypliny-fitness

Nowe dyscypliny Fitness

Jak we wszystkich dziedzinach życia tak w fitnessie, aby nie zostać w tyle trzeba się rozwijać. Dlatego ciągle powstają nowe typy zajęć, metody treningowe i korzystające z nowego sprzętu treningowego. W tym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym nowym treningom.

ciekawe-gadzety-fitness-dostepne-od-2016-roku

Ciekawe gadżety fitness dostępne od 2016 roku

Nowy rok przynosi kilka nowości na rynku akcesorii fitness. Zobaczcie listę 7 gadżetów dla aktywnych. Nowoczesny sprzęt dostarczy szczegółowych danych o treningu, zagra muzykę pod wodą lub oszczędzi miejsce w torbie na siłownię!

jak-wybrac-silownie-lub-klub-fitness-krok-po-kroku

Jak wybrać siłownię lub klub fitness, krok po kroku

Klamka zapadła! Postanawiamy chodzić na siłownię, aby zrzucić kilka kilogramów, wysmuklić sylwetkę bądź zbudować mięśnie. Mamy przed sobą cel, widzimy siebie po półrocznych regularnych treningach i już chcemy zmotywowani podjąć się wyzwania. Ale jak wybrać siłownię na nasz plac boju o lepsze ciało? Podpowiadamy krok po kroku.

abecadlo-fitnessu

Abecadło fitnessu

W tym materiale rozszyfrujemy skróty ABS, ABT, ATC, TRX, TBC oraz Tae Bo. Wszystkie te skróty odnoszą się do zajęć typu fitness czyli treningów kształtujących sylwetkę i poprawiających kondycję organizmu.

najsprawniejsza-babcia-na-swiecie-80-letnia-kulturystka-trenujaca-fitness-ernestine-shepherd

Najsprawniejsza babcia na świecie – 80 letnia kulturystka trenująca fitness Ernestine Shepherd

Najstarsza bodybuilderka, kulturystka i zawodniczka fitness. Kondycja i siła tej babki może zaskoczyć. Mimo 80 lat wygląda jak wysportowana 40 latka. Poznajcie Ernestine Shepherd.