Charakterystyka sportów siłowych

Charakterystyka sportów siłowych

Sporty siłowe zyskują na popularności. Chodzenie na siłownie jest w modzie, dlatego warto rozróżniać podstawowe dyscypliny związane z treningiem siły fizycznej. Zobaczcie charakterystykę podstawowych odmian sportów siłowych.

Sporty siłowe zyskują na popularności. Chodzenie na siłownie jest w modzie, dlatego warto rozróżniać podstawowe dyscypliny związane z treningiem siły fizycznej. Zobaczcie charakterystykę podstawowych odmian sportów siłowych.

Kulturystyka

kulturystyka pokaz muskulatury

Dyscyplina sportu polegająca na kształtowaniu sylwetki poprzez zwiększanie masy mięśniowej. Efekt osiąga się na skutek regularnych ćwiczeń fizycznych z obciążeniem oraz stosowania odpowiedniej diety. Czytaj więcej: Kulturystyka piękno w sile

Zalety kulturystyki: możliwość znacznej rozbudowy masy mięśniowej, zwiększa wytrzymałość mięśni, uczy zdyscyplinowania, pomaga redukować stres, przyspiesza przemianę materii, obniża poziom cholesterolu

Wady kulturystyki: częste zaniedbywanie mobilności przez kulturystów co skutkuje zmniejszenie sprawności, czyli ograniczenie amplitudy ruchu w stawach, degeneracja stawów, asymetria siłowa, uzależnienie od sportu, ciągła krytyka samego siebie i niezadowolenie, uzależnienie od kupowania kolejnych suplementów i odżywek.

CrossFit

crossfit charakterystyka sportu

CrossFit to rodzaj aktywności fizycznej rozwijający siłę i masę mięśni. Celem crossfitu jest wzmocnienie siły ruchu mięśni w życiu codziennym. Obejmuje elementy klasycznych treningów siłowych, treningów biegowych, pływania, jazdy na rowerze i wiosłowania. Czytaj więcej: Crossfit vs Kulturystyka

Zalety crossfitu: trening jest krótki, ale różnorodny i nie nudzi, można trenować wszędzie, wzmacnia mięśnie i stawy całego ciała, zwiększa masę mięśniową, korzystnie wpływa na gęstość kości, wzajemna motywacja w grupie, nie potrzeba specjalistycznego sprzętu

Wady crossfitu: znacznie zwiększa ryzyko wystąpienia kontuzji, ryzyko złego dostosowania intensywności treningów, treningi w profesjonalnych boxach crossfitowych są kosztowne.

Trójbój siłowy/powerlifting

power lifting sport siłowy kobieta

Trójbój siłowy to dyscyplina sportów siłowych w skład której wchodzą: przysiad ze sztangą, wyciskanie leżąc i martwy ciąg.

Zalety trójboju siłowego: zwiększenie siły i wytrzymałości mięśni, wzmacnia serce, podnosi wydajność przemian metabolicznych, stabilizuje ciśnienie krwi, uczy motywacji i zdyscyplinowania

Wady trójboju siłowego: powerlifting nie bez powodu często kojarzony jest z wykorzystywaniem środków zwiększających wydajność organizmu, popularne jest stosowanie nielegalnych środków, presja otoczenia.

Kalistenika - Street wokout

street wokout kalistenika na drążku

Kalistenika to aktywność fizyczna wykorzystująca masę ciała osoby trenującej. Charakterystyczne elementy kalisteniki to pompki, brzuszki, mostki i dipy. Street workout można trenować poza siłownią, w parkach, specjalnych obiektach z bramkami, drążkami i poręczami. Czytaj więcej: Twoje ciało najlepszym sprzętem treningowym

Zalety kalisteniki: pozytywnie wpływa na układ krwionośny, kształtuje mięśnie, poprawia równowagę i koordynację ruchową, zwiększa giętkość, pomaga redukować stres

Wady kalisteniki: Trenując streeet wokout trudniej jest ćwiczyć dolne partie ciała. Dodatkowo osoby trenujące na zewnątrz są skazane na niższy komfort treningu w trakcie złej pogody i niskich temperatur.

Trening funkcjonalny

trening funkcjonalny z trenerem

Trening funkcjonalny to rodzaj aktywności fizycznej wywodzącej się z rehabilitacji i fizjoterapii. Jego celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni bez rozbudowywania masy mięśniowej. Polega na wielokrotnym i szybszym wykonywaniu ruchów, które wykonujemy w codziennych czynnościach. Czytaj więcej: Czym jest trening funkcjonalny

Zalety treningu funkcjonalnego: wzmacnia całe ciało bez rozbudowy masy mięśni, zmniejsza ryzyko urazów podczas codziennych czynności, poprawia koordynację ruchową i gibkość ciała, zwiększa wydolność organizmu, poprawia krążenie krwi

Wady treningu funkcjonalnego: Trening funkcjonalny zajmuje więcej czasu niż zwykły trening siłowy. Dodatkowo wymaga dobrego dostosowania do osoby trenującej i większej wiedzy w zakresie fizjologi człowieka.

Armwrestling

siłowanie na ręce armwrestling

Sport siłowy polegający na siłowaniu się na ręce. Jeden z najstarszych sportów bazujących na sile fizycznej. Armwrestling rozwija siłę ramion, szczególnie bicepsów i barków oraz pleców i klatki piersiowej. Dodatkowo zawodnicy siłujący się na rękę muszą mieć silne mięśnie brzucha by zapewnić odpowiednią stabilizację tułowia.

Czytaj więcej: Armwrestling – zasady siłownia na ręce

Karolina Szweda 1 23 sierpnia 2016  2485

Dodaj komentarz

  • Dawid
    29 września 2016
    fajny przegląd różnych sportów siłowych

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.