Trening siłowy na łydki | Jakie ćwiczenia na łydki?

Trening siłowy na łydki | Jakie ćwiczenia na łydki?

Marzysz o pięknych, silnych łydkach? Wzmocnienie ich jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Oto najlepsze ćwiczenia siłowe na łydki. Jakie ćwiczenia na łydki w domu?

Rozbudowa mięśni łydek | Jak ćwiczyć łydki?

mięśnie łydek kulturystyka budowa szczegółówa

Wzmocnienie mięśni łydek jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Niektórzy z nas genetycznie mają szczupłe mięśnie, które nie są podatne na rozbudowę. Kolejnym utrudnieniem jest fakt, że łydki z natury rozwijają się jedynie do pewnego poziomu, a później przestają rosnąć. Mięśnie łydek są silne i gęste. Najskuteczniejszy trening siłowy, który je rozbudowuje składa się z dwóch części. Pierwsza część to duża ilość powtórzeń, a druga to mała ilość powtórzeń tych samych ćwiczeń na łydki pod wekszym obciążeniem.

Zobacz też: Trening łydek dla kobiet

Trening na łydki: wspięcie na palce

wspięcie na palce ćwiczenie na łydki

Ćwiczenie na łydki jakim jest wspięcie na palce wzmacnia mięsień brzuchaty. Wejdź na mały bloczek lub inną stabilną podstawkę. Stopy ustaw tak, by pięty były poza krawędzią bloczku i złap się czegoś aby zapewnić sobie utrzymanie równowagi. Ciężar ciała przenieś na palce i przednią część stóp, które znajdują się na bloczku. Z wyprostowanymi nogami zacznij powoli opuszczać się w dół. Zatrzymaj się w opuszczonej pozycji na kilka sekund i z powrotem unieś ciało do góry. Zatrzymaj się w uniesionej pozycji i wróć do opuszczania. Jeśli opanujesz wykonywanie tego ćwiczenia na obu nogach, możesz zacząć ćwiczyć na jednej. To ćwiczenie na  łydki można wykonywać w domu. 

Zobacz także: Ćwiczenia na nogi street workout

Trening na łydki: ośle wspięcia

Ośle wspięcia angażują mięsień brzuchaty łydki i w mniejszym stopniu mięsień płaszczkowaty. Do wykonania ćwiczenia potrzebny ci będzie bloczek lub inna podstawka tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Stań na bloczku z piętami poza jego krawędzią tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Pochyl się do przodu i złap za stabilny przedmiot, na przykład barierki, ławkę lub krzesło. Twoje ciało powinno być zgięte do przodu pod kątem 90 stopni. Na tym etapie ćwiczenia na łydki poproś o pomoc partnera. Niech wejdzie na twoje plecy i usiądzie na nich okrakiem, najlepiej na wysokości bioder. Opuszczaj się tak głęboko jak możesz i zatrzymaj się w pozycji. Po kilku sekundach zacznij się powoli unosić do góry i również zatrzymaj się w pozycji.

Trening na łydki: wspięcie na palce przy staniu na maszynie

ośle wspięcia ćwiczenie na mięśnie łydek

Wspięcie na palce przy staniu na maszynie możesz wykonywać na obu nogach lub na każdej z osobna. Załóż na maszynę obciążenie i stan na bloczku. Twoja głowa powinna znajdować się pomiędzy ramionami maszyny. Ramiona maszyny powinny opierać się na twoich barkach. Ćwiczenie na łydki polega na unoszeniu ciała tak wysoko jak potrafisz, zatrzymywaniu się w pozycji i powolnym powrocie w dół. Wspięcie na palce przy staniu możesz wykonywać bez użycia maszyny, na przykład z wykorzystaniem sztangi.

Zobacz też: Jak ustawiać stopy i nogi przysiady

Trening na łydki: wspięcie na palce w siadzie na łydkownicy

Wspięcie na palce w siadzie angażuje przede wszystkim mięsień płaszczkowaty oraz w mniejszym stopniu mięsień brzuchaty. Załóż na maszynę obciążenie i usiądź na siedzeniu. Kolana ustaw w bezpiecznej pozycji pod poduszkami. Stopy powinny być wygodnie oparte na bloczku. Ćwiczenie na łydki polega na unoszeniu nóg jak najwyżej i napinaniu łydek. Po każdym uniesieniu nóg zatrzymaj się w pozycji i powoli opuść nogi. Do wykonania wspięcia na palcach w sadzie nie musisz ćwiczyć przy użyciu maszyny. Możesz wybrać opcję ze sztangą, którą należy owinąć ręcznikiem dla wygody.

Karolina Szweda 3 7 października 2016  8676

Dodaj komentarz

  • Gucio
    20 lipca 2017
    Cały czas pracuję nad łydkami, ale wciąż są oporne na przyrosty. Co robić?
  • jadzia
    10 października 2016
    Fajnie sobie przypomnieć budowę nogi, już się nawet nie pamięta ze szkoły jakie tam są mięśnie. Pokażę mężowi, on bardzo lubi dostawać nowe ćwiczenia. Na pewno się ucieszy :)
  • Hania
    7 października 2016
    Fajne zestawienie ćwiczeń. Co prawda, zbyt umięśnione łydki nie są specjalnie kobiece, ale mnie sie podobają ;)

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

miej-odwage-na-wiecej-pas-kulturystyczny-recepta-na-lepsze-wyniki

Miej odwagę na więcej! Pas kulturystyczny receptą na lepsze wyniki

Nawet jeśli nie odczuwasz bólu podczas złożonych ćwiczeń, możesz pożałować niektórych decyzji za kilka lat. Przeciążenia, jakim poddawany jest cały kręgosłup podczas treningu siłowego, przekraczają niekiedy jego potencjał kinetyczny. Spróbuj ćwiczeń z pasem kulturystycznym i ciesz się coraz lepszymi wynikami!

suplementy-na-mase-miesniowa-ktore-sa-najlepsze

Suplementy na masę mięśniową - które są najlepsze?

Podczas budowania masy mięśniowej wiele osób decyduje się na stosowanie wybranych suplementów. Niektóre z nich są bowiem w stanie znacznie przyspieszyć oczekiwany efekt. Jakie suplementy tego typu są najlepsze?

przeziebienie-a-silownia-czy-trening-w-trakcie-choroby-to-dobry-pomysl

Przeziębienie a siłownia - czy trening w trakcie choroby to dobry pomysł?

Mówi się, że chorobę trzeba wygrzać, a drobne przeziębienie tak naprawdę nie stoi na przeszkodzie, by pójść do pracy czy na trening. Okazuje się, że takie lekceważące podejście może mieć negatywne skutki w przyszłości. Co zrobić, aby lekkie przeziębienie a siłownia i codzinne trening nie musiały się wykluczać?

trening-silowy-efektywne-cwiczenia-na-przedramiona-aktualizacja-2020

Trening siłowy – efektywne ćwiczenia na przedramiona | AKTUALIZACJA 2020

Ćwiczenia na przedramiona to dla jednych ważny element treningu, dla drugich – wypadkowa ćwiczeń na inne partie ciała. Trening mięśni przedramion jednak zapobiega dysproporcjom ciała. Poznaj skuteczne ćwiczenia na przedramiona.

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa-aktualizacja

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa | AKTUALIZACJA

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?

jak-laczyc-partie-miesni-ile-razy-w-tygodniu-trenowac-jedna-partie-aktualizacja-2020

Jak łączyć partie mięśni – ile razy w tygodniu trenować jedną partię? | AKTUALIZACJA 2020

Zbyt częste treningi siłowe nie dadzą wymiernych efektów. Podobnie rzecz ma się ze zbyt rzadkimi sesjami treningowymi. Jednak co metoda treningowa, to inna częstotliwość trenowania danych partii mięśniowych. Ile razy w tygodniu można ćwiczyć jedną partię mięśni? Jak łączyć partie mięśni? Jakie partie mięśni ćwiczyć razem? Trening na wszystkie partie mięśni.

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening-aktualizacja-2020

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening | AKTUALIZACJA 2020

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

top-najpopularniejszych-cwiczen-na-drazku-aktualizacja-2020

Top najpopularniejszych ćwiczeń na drążku | AKTUALIZACJA 2020

Drążek jest przyrządem, który znalazł szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach sportu m.in. street workoucie, kalistenice, treningach siłowych czy gimnastyce. Oto zestawienie najczęściej wykonywanych ćwiczeń na drążku dla początkujących i nie tylko. Zobacz, jak je prawidłowo wykonywać oraz co można dzięki nim osiągnąć.

ktora-kreatyna-dostepna-na-rynku-jest-najlepsza-na-mase

Która kreatyna dostępna na rynku jest najlepsza na masę?

Kreatyna to jeden z suplementów pozwalających na przyspieszenie przyrostu masy mięśniowej. Która ogólnodostępna kreatyna jest najlepsza i umożliwia osiągnięcie najbardziej zadowalających efektów?

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

miej-odwage-na-wiecej-pas-kulturystyczny-recepta-na-lepsze-wyniki

Miej odwagę na więcej! Pas kulturystyczny receptą na lepsze wyniki

Nawet jeśli nie odczuwasz bólu podczas złożonych ćwiczeń, możesz pożałować niektórych decyzji za kilka lat. Przeciążenia, jakim poddawany jest cały kręgosłup podczas treningu siłowego, przekraczają niekiedy jego potencjał kinetyczny. Spróbuj ćwiczeń z pasem kulturystycznym i ciesz się coraz lepszymi wynikami!

suplementy-na-mase-miesniowa-ktore-sa-najlepsze

Suplementy na masę mięśniową - które są najlepsze?

Podczas budowania masy mięśniowej wiele osób decyduje się na stosowanie wybranych suplementów. Niektóre z nich są bowiem w stanie znacznie przyspieszyć oczekiwany efekt. Jakie suplementy tego typu są najlepsze?

przeziebienie-a-silownia-czy-trening-w-trakcie-choroby-to-dobry-pomysl

Przeziębienie a siłownia - czy trening w trakcie choroby to dobry pomysł?

Mówi się, że chorobę trzeba wygrzać, a drobne przeziębienie tak naprawdę nie stoi na przeszkodzie, by pójść do pracy czy na trening. Okazuje się, że takie lekceważące podejście może mieć negatywne skutki w przyszłości. Co zrobić, aby lekkie przeziębienie a siłownia i codzinne trening nie musiały się wykluczać?

trening-silowy-efektywne-cwiczenia-na-przedramiona-aktualizacja-2020

Trening siłowy – efektywne ćwiczenia na przedramiona | AKTUALIZACJA 2020

Ćwiczenia na przedramiona to dla jednych ważny element treningu, dla drugich – wypadkowa ćwiczeń na inne partie ciała. Trening mięśni przedramion jednak zapobiega dysproporcjom ciała. Poznaj skuteczne ćwiczenia na przedramiona.

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa-aktualizacja

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa | AKTUALIZACJA

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?

jak-laczyc-partie-miesni-ile-razy-w-tygodniu-trenowac-jedna-partie-aktualizacja-2020

Jak łączyć partie mięśni – ile razy w tygodniu trenować jedną partię? | AKTUALIZACJA 2020

Zbyt częste treningi siłowe nie dadzą wymiernych efektów. Podobnie rzecz ma się ze zbyt rzadkimi sesjami treningowymi. Jednak co metoda treningowa, to inna częstotliwość trenowania danych partii mięśniowych. Ile razy w tygodniu można ćwiczyć jedną partię mięśni? Jak łączyć partie mięśni? Jakie partie mięśni ćwiczyć razem? Trening na wszystkie partie mięśni.

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening-aktualizacja-2020

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening | AKTUALIZACJA 2020

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

top-najpopularniejszych-cwiczen-na-drazku-aktualizacja-2020

Top najpopularniejszych ćwiczeń na drążku | AKTUALIZACJA 2020

Drążek jest przyrządem, który znalazł szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach sportu m.in. street workoucie, kalistenice, treningach siłowych czy gimnastyce. Oto zestawienie najczęściej wykonywanych ćwiczeń na drążku dla początkujących i nie tylko. Zobacz, jak je prawidłowo wykonywać oraz co można dzięki nim osiągnąć.

ktora-kreatyna-dostepna-na-rynku-jest-najlepsza-na-mase

Która kreatyna dostępna na rynku jest najlepsza na masę?

Kreatyna to jeden z suplementów pozwalających na przyspieszenie przyrostu masy mięśniowej. Która ogólnodostępna kreatyna jest najlepsza i umożliwia osiągnięcie najbardziej zadowalających efektów?