Trening siłowy na łydki | Jakie ćwiczenia na łydki?

Trening siłowy na łydki | Jakie ćwiczenia na łydki?

Marzysz o pięknych, silnych łydkach? Wzmocnienie ich jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Oto najlepsze ćwiczenia siłowe na łydki. Jakie ćwiczenia na łydki w domu?

Rozbudowa mięśni łydek | Jak ćwiczyć łydki?

mięśnie łydek kulturystyka budowa szczegółówa

Wzmocnienie mięśni łydek jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Niektórzy z nas genetycznie mają szczupłe mięśnie, które nie są podatne na rozbudowę. Kolejnym utrudnieniem jest fakt, że łydki z natury rozwijają się jedynie do pewnego poziomu, a później przestają rosnąć. Mięśnie łydek są silne i gęste. Najskuteczniejszy trening siłowy, który je rozbudowuje składa się z dwóch części. Pierwsza część to duża ilość powtórzeń, a druga to mała ilość powtórzeń tych samych ćwiczeń na łydki pod wekszym obciążeniem.

Zobacz też: Trening łydek dla kobiet

Trening na łydki: wspięcie na palce

wspięcie na palce ćwiczenie na łydki

Ćwiczenie na łydki jakim jest wspięcie na palce wzmacnia mięsień brzuchaty. Wejdź na mały bloczek lub inną stabilną podstawkę. Stopy ustaw tak, by pięty były poza krawędzią bloczku i złap się czegoś aby zapewnić sobie utrzymanie równowagi. Ciężar ciała przenieś na palce i przednią część stóp, które znajdują się na bloczku. Z wyprostowanymi nogami zacznij powoli opuszczać się w dół. Zatrzymaj się w opuszczonej pozycji na kilka sekund i z powrotem unieś ciało do góry. Zatrzymaj się w uniesionej pozycji i wróć do opuszczania. Jeśli opanujesz wykonywanie tego ćwiczenia na obu nogach, możesz zacząć ćwiczyć na jednej. To ćwiczenie na  łydki można wykonywać w domu. 

Zobacz także: Ćwiczenia na nogi street workout

Trening na łydki: ośle wspięcia

Ośle wspięcia angażują mięsień brzuchaty łydki i w mniejszym stopniu mięsień płaszczkowaty. Do wykonania ćwiczenia potrzebny ci będzie bloczek lub inna podstawka tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Stań na bloczku z piętami poza jego krawędzią tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Pochyl się do przodu i złap za stabilny przedmiot, na przykład barierki, ławkę lub krzesło. Twoje ciało powinno być zgięte do przodu pod kątem 90 stopni. Na tym etapie ćwiczenia na łydki poproś o pomoc partnera. Niech wejdzie na twoje plecy i usiądzie na nich okrakiem, najlepiej na wysokości bioder. Opuszczaj się tak głęboko jak możesz i zatrzymaj się w pozycji. Po kilku sekundach zacznij się powoli unosić do góry i również zatrzymaj się w pozycji.

Trening na łydki: wspięcie na palce przy staniu na maszynie

ośle wspięcia ćwiczenie na mięśnie łydek

Wspięcie na palce przy staniu na maszynie możesz wykonywać na obu nogach lub na każdej z osobna. Załóż na maszynę obciążenie i stan na bloczku. Twoja głowa powinna znajdować się pomiędzy ramionami maszyny. Ramiona maszyny powinny opierać się na twoich barkach. Ćwiczenie na łydki polega na unoszeniu ciała tak wysoko jak potrafisz, zatrzymywaniu się w pozycji i powolnym powrocie w dół. Wspięcie na palce przy staniu możesz wykonywać bez użycia maszyny, na przykład z wykorzystaniem sztangi.

Zobacz też: Jak ustawiać stopy i nogi przysiady

Trening na łydki: wspięcie na palce w siadzie na łydkownicy

Wspięcie na palce w siadzie angażuje przede wszystkim mięsień płaszczkowaty oraz w mniejszym stopniu mięsień brzuchaty. Załóż na maszynę obciążenie i usiądź na siedzeniu. Kolana ustaw w bezpiecznej pozycji pod poduszkami. Stopy powinny być wygodnie oparte na bloczku. Ćwiczenie na łydki polega na unoszeniu nóg jak najwyżej i napinaniu łydek. Po każdym uniesieniu nóg zatrzymaj się w pozycji i powoli opuść nogi. Do wykonania wspięcia na palcach w sadzie nie musisz ćwiczyć przy użyciu maszyny. Możesz wybrać opcję ze sztangą, którą należy owinąć ręcznikiem dla wygody.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Karolina Szweda 3 7 października 2016  10901

Dodaj komentarz

  • Gucio
    20 lipca 2017
    Cały czas pracuję nad łydkami, ale wciąż są oporne na przyrosty. Co robić?
  • jadzia
    10 października 2016
    Fajnie sobie przypomnieć budowę nogi, już się nawet nie pamięta ze szkoły jakie tam są mięśnie. Pokażę mężowi, on bardzo lubi dostawać nowe ćwiczenia. Na pewno się ucieszy :)
  • Hania
    7 października 2016
    Fajne zestawienie ćwiczeń. Co prawda, zbyt umięśnione łydki nie są specjalnie kobiece, ale mnie sie podobają ;)

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

trening-silowy-pod-lupa-wskazujemy-roznice-w-treningu-dla-kobiet-i-mezczyzn

Trening siłowy pod lupą: wskazujemy różnice w treningu dla kobiet i mężczyzn

Ćwiczenia siłowe wykonywane wyłącznie przez facetów to już przeszłość. Coraz bardziej świadome swojego ciała kobiety chętniej sięgają po dodatkowe obciążenia, które świetnie modelują sylwetkę i wspomagają redukcję nadliczbowych kilogramów. Tylko czy panie mogą ćwiczyć tak jak panowie? Czym różni się trening siłowy dla kobiet i mężczyzn? Bierzemy temat pod lupę i obalamy wszelkie mity!

szykujesz-sie-na-lockdown-sztanga-do-cwiczen-pomoze-ci-zachowac-forme

Szykujesz się na lockdown? Sztanga do ćwiczeń pomoże ci zachować formę!

Trening z ciężarem własnego ciała to dobry sposób na utrzymanie poziomu aktywności fizycznej. Nawet gdy siłownie i kluby fitness nie są chwilowo do naszej dyspozycji, warto coraz wyżej podnosić własną poprzeczkę. Sztanga do ćwiczeń, zestaw hantelków i gumy oporowe to dobry sposób na zachowanie najlepszej formy.

jakie-urzadzenia-spotkasz-na-silowni-i-do-czego-sluza-krotki-przewodnik

Jakie urządzenia spotkasz na siłowni i do czego służą - krótki przewodnik

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem swojej przygody z siłownią, ale nie wiesz, czego się spodziewać? Zobacz, jakie urządzenia możesz spotkać na siłowni i sprawdź, które sprawdzą się najlepiej na pierwsze treningi. Z nami masz pewność łatwego startu - przed tobą pierwsze rozeznanie w sprzęcie treningowym!

pompa-miesniowa-zobacz-jak-ja-wykorzystac-w-codziennym-treningu

Pompa mięśniowa - zobacz, jak ją wykorzystać w codziennym treningu!

Widoczny efekt treningu i stymulacji mięśni to tzw. pompa mięśniowa. I choć nie utrzymuje się długo, ma sporo zalet i właśnie dzięki niej twój trening może wejść na wyższy poziom. Zobacz, jak pompa mięśniowa wpływa na rozwój poszczególnych partii mięśniowych i przekonaj się na własnym przykładzie, jak skuteczne mogą być sety łączone i gigant serie w codziennych ćwiczeniach.

krolewskie-cwiczenia-na-biceps-zobacz-jak-zwiekszyc-obwod-swoich-ramion

Królewskie ćwiczenia na biceps - zobacz, jak zwiększyć obwód swoich ramion!

Jeśli twój trening ramion nie przynosi pożądanych efektów, najpewniej robisz coś nie tak. Być może stosujesz niedostateczne obciążenia lub sięgasz po niewłaściwe ćwiczenia na biceps lub triceps. Podpowiadamy, jak zorganizować trening oraz jakie ćwiczenia na biceps dadzą najlepsze efekty. Sprawdź!

gainer-przed-treningiem-kiedy-warto-go-wypic-i-czy-to-dobry-pomysl

Gainer przed treningiem - kiedy warto go wypić i czy to dobry pomysł?

Produkty na masę mięśniową stosowane około treningowo to na pewno dobry patent w przypadku, gdy trudno zapewnić odpowiednią podaż kalorii. Gainer może stanowić zamiennik pełnowartościowego posiłku lub pewnej jego części, a przyjęty bezpośrednio po treningu może zahamować katabolizm. A gdyby tak wypić gainer przed treningiem? Zobacz, kiedy warto i czy to w ogóle ma sens!

squats-alternative-wyprobuj-przysiadow-z-hantlami-i-dopompuj-miesnie-nog

Squats alternative - wypróbuj przysiadów z hantlami i dopompuj mięśnie nóg!

Wydawać by się mogło, że na trening nóg składają się te same ćwiczenia i być może to jest powodem częstego pomijania tej partii mięśniowej w tygodniowym rozkładzie ćwiczeń. Okazuje się, że liczba ćwiczeń jest dosyć obszerna, a samych przysiadów jest ponad 10 kombinacji. Sprawdź przysiady z hantlami i zobacz, jak łatwo wycisnąć więcej z treningu!

szrugsy-z-hantlami-twoj-przepis-na-kaptury-jak-postronki

Szrugsy z hantlami - twój przepis na kaptury jak postronki!

Typowy trening domatora czy kilka ćwiczeń na maszynach to za mało. Imponującą muskulaturę i atletyczną sylwetkę można wykuć tylko przy kompleksowym treningu całego ciała z wykorzystaniem różnorodnych bodźców. Zobacz, jak wykonać szrugsy z hantlami i zbudować kaptury niewielkim kosztem.

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

miej-odwage-na-wiecej-pas-kulturystyczny-recepta-na-lepsze-wyniki

Miej odwagę na więcej! Pas kulturystyczny receptą na lepsze wyniki

Nawet jeśli nie odczuwasz bólu podczas złożonych ćwiczeń, możesz pożałować niektórych decyzji za kilka lat. Przeciążenia, jakim poddawany jest cały kręgosłup podczas treningu siłowego, przekraczają niekiedy jego potencjał kinetyczny. Spróbuj ćwiczeń z pasem kulturystycznym i ciesz się coraz lepszymi wynikami!

trening-silowy-pod-lupa-wskazujemy-roznice-w-treningu-dla-kobiet-i-mezczyzn

Trening siłowy pod lupą: wskazujemy różnice w treningu dla kobiet i mężczyzn

Ćwiczenia siłowe wykonywane wyłącznie przez facetów to już przeszłość. Coraz bardziej świadome swojego ciała kobiety chętniej sięgają po dodatkowe obciążenia, które świetnie modelują sylwetkę i wspomagają redukcję nadliczbowych kilogramów. Tylko czy panie mogą ćwiczyć tak jak panowie? Czym różni się trening siłowy dla kobiet i mężczyzn? Bierzemy temat pod lupę i obalamy wszelkie mity!

szykujesz-sie-na-lockdown-sztanga-do-cwiczen-pomoze-ci-zachowac-forme

Szykujesz się na lockdown? Sztanga do ćwiczeń pomoże ci zachować formę!

Trening z ciężarem własnego ciała to dobry sposób na utrzymanie poziomu aktywności fizycznej. Nawet gdy siłownie i kluby fitness nie są chwilowo do naszej dyspozycji, warto coraz wyżej podnosić własną poprzeczkę. Sztanga do ćwiczeń, zestaw hantelków i gumy oporowe to dobry sposób na zachowanie najlepszej formy.

jakie-urzadzenia-spotkasz-na-silowni-i-do-czego-sluza-krotki-przewodnik

Jakie urządzenia spotkasz na siłowni i do czego służą - krótki przewodnik

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem swojej przygody z siłownią, ale nie wiesz, czego się spodziewać? Zobacz, jakie urządzenia możesz spotkać na siłowni i sprawdź, które sprawdzą się najlepiej na pierwsze treningi. Z nami masz pewność łatwego startu - przed tobą pierwsze rozeznanie w sprzęcie treningowym!

pompa-miesniowa-zobacz-jak-ja-wykorzystac-w-codziennym-treningu

Pompa mięśniowa - zobacz, jak ją wykorzystać w codziennym treningu!

Widoczny efekt treningu i stymulacji mięśni to tzw. pompa mięśniowa. I choć nie utrzymuje się długo, ma sporo zalet i właśnie dzięki niej twój trening może wejść na wyższy poziom. Zobacz, jak pompa mięśniowa wpływa na rozwój poszczególnych partii mięśniowych i przekonaj się na własnym przykładzie, jak skuteczne mogą być sety łączone i gigant serie w codziennych ćwiczeniach.

krolewskie-cwiczenia-na-biceps-zobacz-jak-zwiekszyc-obwod-swoich-ramion

Królewskie ćwiczenia na biceps - zobacz, jak zwiększyć obwód swoich ramion!

Jeśli twój trening ramion nie przynosi pożądanych efektów, najpewniej robisz coś nie tak. Być może stosujesz niedostateczne obciążenia lub sięgasz po niewłaściwe ćwiczenia na biceps lub triceps. Podpowiadamy, jak zorganizować trening oraz jakie ćwiczenia na biceps dadzą najlepsze efekty. Sprawdź!

gainer-przed-treningiem-kiedy-warto-go-wypic-i-czy-to-dobry-pomysl

Gainer przed treningiem - kiedy warto go wypić i czy to dobry pomysł?

Produkty na masę mięśniową stosowane około treningowo to na pewno dobry patent w przypadku, gdy trudno zapewnić odpowiednią podaż kalorii. Gainer może stanowić zamiennik pełnowartościowego posiłku lub pewnej jego części, a przyjęty bezpośrednio po treningu może zahamować katabolizm. A gdyby tak wypić gainer przed treningiem? Zobacz, kiedy warto i czy to w ogóle ma sens!

squats-alternative-wyprobuj-przysiadow-z-hantlami-i-dopompuj-miesnie-nog

Squats alternative - wypróbuj przysiadów z hantlami i dopompuj mięśnie nóg!

Wydawać by się mogło, że na trening nóg składają się te same ćwiczenia i być może to jest powodem częstego pomijania tej partii mięśniowej w tygodniowym rozkładzie ćwiczeń. Okazuje się, że liczba ćwiczeń jest dosyć obszerna, a samych przysiadów jest ponad 10 kombinacji. Sprawdź przysiady z hantlami i zobacz, jak łatwo wycisnąć więcej z treningu!

szrugsy-z-hantlami-twoj-przepis-na-kaptury-jak-postronki

Szrugsy z hantlami - twój przepis na kaptury jak postronki!

Typowy trening domatora czy kilka ćwiczeń na maszynach to za mało. Imponującą muskulaturę i atletyczną sylwetkę można wykuć tylko przy kompleksowym treningu całego ciała z wykorzystaniem różnorodnych bodźców. Zobacz, jak wykonać szrugsy z hantlami i zbudować kaptury niewielkim kosztem.

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

miej-odwage-na-wiecej-pas-kulturystyczny-recepta-na-lepsze-wyniki

Miej odwagę na więcej! Pas kulturystyczny receptą na lepsze wyniki

Nawet jeśli nie odczuwasz bólu podczas złożonych ćwiczeń, możesz pożałować niektórych decyzji za kilka lat. Przeciążenia, jakim poddawany jest cały kręgosłup podczas treningu siłowego, przekraczają niekiedy jego potencjał kinetyczny. Spróbuj ćwiczeń z pasem kulturystycznym i ciesz się coraz lepszymi wynikami!