Trening siłowy na łydki | Jakie ćwiczenia na łydki?

Trening siłowy na łydki | Jakie ćwiczenia na łydki?

Marzysz o pięknych, silnych łydkach? Wzmocnienie ich jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Oto najlepsze ćwiczenia siłowe na łydki. Jakie ćwiczenia na łydki w domu?

Rozbudowa mięśni łydek | Jak ćwiczyć łydki?

mięśnie łydek kulturystyka budowa szczegółówa

Wzmocnienie mięśni łydek jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Niektórzy z nas genetycznie mają szczupłe mięśnie, które nie są podatne na rozbudowę. Kolejnym utrudnieniem jest fakt, że łydki z natury rozwijają się jedynie do pewnego poziomu, a później przestają rosnąć. Mięśnie łydek są silne i gęste. Najskuteczniejszy trening siłowy, który je rozbudowuje składa się z dwóch części. Pierwsza część to duża ilość powtórzeń, a druga to mała ilość powtórzeń tych samych ćwiczeń na łydki pod wekszym obciążeniem.

Zobacz też: Trening łydek dla kobiet

Trening na łydki: wspięcie na palce

wspięcie na palce ćwiczenie na łydki

Ćwiczenie na łydki jakim jest wspięcie na palce wzmacnia mięsień brzuchaty. Wejdź na mały bloczek lub inną stabilną podstawkę. Stopy ustaw tak, by pięty były poza krawędzią bloczku i złap się czegoś aby zapewnić sobie utrzymanie równowagi. Ciężar ciała przenieś na palce i przednią część stóp, które znajdują się na bloczku. Z wyprostowanymi nogami zacznij powoli opuszczać się w dół. Zatrzymaj się w opuszczonej pozycji na kilka sekund i z powrotem unieś ciało do góry. Zatrzymaj się w uniesionej pozycji i wróć do opuszczania. Jeśli opanujesz wykonywanie tego ćwiczenia na obu nogach, możesz zacząć ćwiczyć na jednej. To ćwiczenie na  łydki można wykonywać w domu. 

Zobacz także: Ćwiczenia na nogi street workout

Trening na łydki: ośle wspięcia

Ośle wspięcia angażują mięsień brzuchaty łydki i w mniejszym stopniu mięsień płaszczkowaty. Do wykonania ćwiczenia potrzebny ci będzie bloczek lub inna podstawka tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Stań na bloczku z piętami poza jego krawędzią tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Pochyl się do przodu i złap za stabilny przedmiot, na przykład barierki, ławkę lub krzesło. Twoje ciało powinno być zgięte do przodu pod kątem 90 stopni. Na tym etapie ćwiczenia na łydki poproś o pomoc partnera. Niech wejdzie na twoje plecy i usiądzie na nich okrakiem, najlepiej na wysokości bioder. Opuszczaj się tak głęboko jak możesz i zatrzymaj się w pozycji. Po kilku sekundach zacznij się powoli unosić do góry i również zatrzymaj się w pozycji.

Trening na łydki: wspięcie na palce przy staniu na maszynie

ośle wspięcia ćwiczenie na mięśnie łydek

Wspięcie na palce przy staniu na maszynie możesz wykonywać na obu nogach lub na każdej z osobna. Załóż na maszynę obciążenie i stan na bloczku. Twoja głowa powinna znajdować się pomiędzy ramionami maszyny. Ramiona maszyny powinny opierać się na twoich barkach. Ćwiczenie na łydki polega na unoszeniu ciała tak wysoko jak potrafisz, zatrzymywaniu się w pozycji i powolnym powrocie w dół. Wspięcie na palce przy staniu możesz wykonywać bez użycia maszyny, na przykład z wykorzystaniem sztangi.

Zobacz też: Jak ustawiać stopy i nogi przysiady

Trening na łydki: wspięcie na palce w siadzie na łydkownicy

Wspięcie na palce w siadzie angażuje przede wszystkim mięsień płaszczkowaty oraz w mniejszym stopniu mięsień brzuchaty. Załóż na maszynę obciążenie i usiądź na siedzeniu. Kolana ustaw w bezpiecznej pozycji pod poduszkami. Stopy powinny być wygodnie oparte na bloczku. Ćwiczenie na łydki polega na unoszeniu nóg jak najwyżej i napinaniu łydek. Po każdym uniesieniu nóg zatrzymaj się w pozycji i powoli opuść nogi. Do wykonania wspięcia na palcach w sadzie nie musisz ćwiczyć przy użyciu maszyny. Możesz wybrać opcję ze sztangą, którą należy owinąć ręcznikiem dla wygody.

Karolina Szweda 3 7 października 2016  6451

Dodaj komentarz

  • Gucio
    20 lipca 2017
    Cały czas pracuję nad łydkami, ale wciąż są oporne na przyrosty. Co robić?
  • jadzia
    10 października 2016
    Fajnie sobie przypomnieć budowę nogi, już się nawet nie pamięta ze szkoły jakie tam są mięśnie. Pokażę mężowi, on bardzo lubi dostawać nowe ćwiczenia. Na pewno się ucieszy :)
  • Hania
    7 października 2016
    Fajne zestawienie ćwiczeń. Co prawda, zbyt umięśnione łydki nie są specjalnie kobiece, ale mnie sie podobają ;)

Artykuły z kategorii: Trening siłowy

silownia-dla-dzieci-czy-posylac-dziecko-na-silownie

Siłownia dla dzieci – czy posyłać dziecko na siłownię?

Treningi siłowe dla dzieci i młodzieży zawsze budzą kontrowersje. Czy siłownia dla dzieci jest dobrym pomysłem? Czy ćwiczenia nie wpłyną na rozwój dziecka? O wadach i zaletach chodzenia na siłownię przez dzieci i młodzież w dzisiejszym materiale!

na-czym-polega-wzmocnienie-fazowe

Na czym polega wzmocnienie fazowe?

To oczywiste, że sportowcy starają się wykorzystać każdą metodę, by poprawić własne wyniki. Takiemu celowi służy właśnie wzmocnienie fazowe. Najprościej rzecz ujmując – jest to podział cyklu treningowego na fazy. Czym jednak charakteryzuje się wzmocnienie fazowe i jak wprowadzić je we własnym treningu?

kulturystyka-witaminy-i-mineraly-jakie-suplementy-do-treningu

Kulturystyka witaminy i minerały – jakie suplementy do treningu?

Uprawianie kulturystyki wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym. Spożywanie węglowodanów, białek i tłuszczy nie wystarczy do zbudowania doskonałej muskulatury. Do prawidłowego funkcjonowania komórek mięśniowych niezbędne są także witaminy. Zobacz, dlaczego kulturyści sięgają po suplementy witaminowe. Trening siłowy jakie witaminy stosować? W jakich produktach można znaleźć witaminy dla kulturystów?

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu?

cwiczenia-na-miesnie-klatki-piersiowej-oto-najlepsze-z-nich

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej – oto najlepsze z nich!

Doskonale rozbudowana klatka piersiowa jest marzeniem wielu ćwiczących na siłowni. Taki efekt można osiągnąć dzięki ćwiczeniom opartym na właściwych skurczach i rozkurczach mięśni. Co więcej, duże znaczenie ma wykorzystanie ćwiczeń izolowanych. Poznaj najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową.

czym-jest-trening-push-pull-legs

Czym jest trening Push Pull Legs?

Trening Push Pull Legs, czyli pchaj i ciągnij jest jedną z odmian treningu dzielonego. Ta metoda ćwiczeń pozwala na zapewnienie odpowiedniego czasu na regenerację mięśni. Czym jednak właściwie charakteryzuje się trening Push Pull Legs?

jak-laczyc-partie-miesni-ile-razy-w-tygodniu-trenowac-jedna-partie

Jak łączyć partie mięśni – ile razy w tygodniu trenować jedną partię?

Zbyt częste treningi siłowe nie dadzą wymiernych efektów. Podobnie rzecz ma się ze zbyt rzadkimi sesjami treningowymi. Jednak co metoda treningowa, to inna częstotliwość trenowania danych partii mięśniowych. Ile razy w tygodniu można ćwiczyć jedną partię mięśni? Jak łączyć partie mięśni? Jakie partie mięśni ćwiczyć razem? Trening na wszystkie partie mięśni.

trening-silowy-dla-dzieci-i-mlodziezy

Trening siłowy dla dzieci i młodzieży?

Panuje przekonanie, że trening siłowy jest zbyt dużym obciążeniem dla układu mięśniowo-szkieletowego dziecka. Czy jednak jest ono uzasadnione? Jak wygląda bezpieczny trening siłowy dla dzieci i młodzieży?

czy-silownie-w-duzych-miastach-sa-drozsze

Czy siłownie w dużych miastach są droższe?

Treningi na siłowni stanowią nieodłączny element aktywnego życia. Chodzimy także na zajęcia fitness, zumbę, pilates czy jogę. Korzystanie z takich usług wiąże się z kosztami. Czy w dużych miastach zapłacimy więcej za karnet na siłownię?

rola-testosteronu-w-treningu-silowym

Rola testosteronu w treningu siłowym

Testosteron jest odpowiedzialny za budowanie masy mięśniowej, rozwój kości czy stabilizowanie nastroju u mężczyzn. Podnoszenie jego poziomu jest możliwe również podczas treningów siłowych. Zobacz, jaką rolę odgrywa ten hormon w typowo męskich treningach na siłowni.

silownia-dla-dzieci-czy-posylac-dziecko-na-silownie

Siłownia dla dzieci – czy posyłać dziecko na siłownię?

Treningi siłowe dla dzieci i młodzieży zawsze budzą kontrowersje. Czy siłownia dla dzieci jest dobrym pomysłem? Czy ćwiczenia nie wpłyną na rozwój dziecka? O wadach i zaletach chodzenia na siłownię przez dzieci i młodzież w dzisiejszym materiale!

na-czym-polega-wzmocnienie-fazowe

Na czym polega wzmocnienie fazowe?

To oczywiste, że sportowcy starają się wykorzystać każdą metodę, by poprawić własne wyniki. Takiemu celowi służy właśnie wzmocnienie fazowe. Najprościej rzecz ujmując – jest to podział cyklu treningowego na fazy. Czym jednak charakteryzuje się wzmocnienie fazowe i jak wprowadzić je we własnym treningu?

kulturystyka-witaminy-i-mineraly-jakie-suplementy-do-treningu

Kulturystyka witaminy i minerały – jakie suplementy do treningu?

Uprawianie kulturystyki wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym. Spożywanie węglowodanów, białek i tłuszczy nie wystarczy do zbudowania doskonałej muskulatury. Do prawidłowego funkcjonowania komórek mięśniowych niezbędne są także witaminy. Zobacz, dlaczego kulturyści sięgają po suplementy witaminowe. Trening siłowy jakie witaminy stosować? W jakich produktach można znaleźć witaminy dla kulturystów?

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu?

cwiczenia-na-miesnie-klatki-piersiowej-oto-najlepsze-z-nich

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej – oto najlepsze z nich!

Doskonale rozbudowana klatka piersiowa jest marzeniem wielu ćwiczących na siłowni. Taki efekt można osiągnąć dzięki ćwiczeniom opartym na właściwych skurczach i rozkurczach mięśni. Co więcej, duże znaczenie ma wykorzystanie ćwiczeń izolowanych. Poznaj najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową.

czym-jest-trening-push-pull-legs

Czym jest trening Push Pull Legs?

Trening Push Pull Legs, czyli pchaj i ciągnij jest jedną z odmian treningu dzielonego. Ta metoda ćwiczeń pozwala na zapewnienie odpowiedniego czasu na regenerację mięśni. Czym jednak właściwie charakteryzuje się trening Push Pull Legs?

jak-laczyc-partie-miesni-ile-razy-w-tygodniu-trenowac-jedna-partie

Jak łączyć partie mięśni – ile razy w tygodniu trenować jedną partię?

Zbyt częste treningi siłowe nie dadzą wymiernych efektów. Podobnie rzecz ma się ze zbyt rzadkimi sesjami treningowymi. Jednak co metoda treningowa, to inna częstotliwość trenowania danych partii mięśniowych. Ile razy w tygodniu można ćwiczyć jedną partię mięśni? Jak łączyć partie mięśni? Jakie partie mięśni ćwiczyć razem? Trening na wszystkie partie mięśni.

trening-silowy-dla-dzieci-i-mlodziezy

Trening siłowy dla dzieci i młodzieży?

Panuje przekonanie, że trening siłowy jest zbyt dużym obciążeniem dla układu mięśniowo-szkieletowego dziecka. Czy jednak jest ono uzasadnione? Jak wygląda bezpieczny trening siłowy dla dzieci i młodzieży?

czy-silownie-w-duzych-miastach-sa-drozsze

Czy siłownie w dużych miastach są droższe?

Treningi na siłowni stanowią nieodłączny element aktywnego życia. Chodzimy także na zajęcia fitness, zumbę, pilates czy jogę. Korzystanie z takich usług wiąże się z kosztami. Czy w dużych miastach zapłacimy więcej za karnet na siłownię?

rola-testosteronu-w-treningu-silowym

Rola testosteronu w treningu siłowym

Testosteron jest odpowiedzialny za budowanie masy mięśniowej, rozwój kości czy stabilizowanie nastroju u mężczyzn. Podnoszenie jego poziomu jest możliwe również podczas treningów siłowych. Zobacz, jaką rolę odgrywa ten hormon w typowo męskich treningach na siłowni.