Trening siłowy na łydki | Jakie ćwiczenia na łydki?

Trening siłowy na łydki | Jakie ćwiczenia na łydki?

Marzysz o pięknych, silnych łydkach? Wzmocnienie ich jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Oto najlepsze ćwiczenia siłowe na łydki. Jakie ćwiczenia na łydki w domu?

Rozbudowa mięśni łydek | Jak ćwiczyć łydki?

mięśnie łydek kulturystyka budowa szczegółówa

Wzmocnienie mięśni łydek jest dużo trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Niektórzy z nas genetycznie mają szczupłe mięśnie, które nie są podatne na rozbudowę. Kolejnym utrudnieniem jest fakt, że łydki z natury rozwijają się jedynie do pewnego poziomu, a później przestają rosnąć. Mięśnie łydek są silne i gęste. Najskuteczniejszy trening siłowy, który je rozbudowuje składa się z dwóch części. Pierwsza część to duża ilość powtórzeń, a druga to mała ilość powtórzeń tych samych ćwiczeń na łydki pod wekszym obciążeniem.

Zobacz też: Trening łydek dla kobiet

Trening na łydki: wspięcie na palce

wspięcie na palce ćwiczenie na łydki

Ćwiczenie na łydki jakim jest wspięcie na palce wzmacnia mięsień brzuchaty. Wejdź na mały bloczek lub inną stabilną podstawkę. Stopy ustaw tak, by pięty były poza krawędzią bloczku i złap się czegoś aby zapewnić sobie utrzymanie równowagi. Ciężar ciała przenieś na palce i przednią część stóp, które znajdują się na bloczku. Z wyprostowanymi nogami zacznij powoli opuszczać się w dół. Zatrzymaj się w opuszczonej pozycji na kilka sekund i z powrotem unieś ciało do góry. Zatrzymaj się w uniesionej pozycji i wróć do opuszczania. Jeśli opanujesz wykonywanie tego ćwiczenia na obu nogach, możesz zacząć ćwiczyć na jednej. To ćwiczenie na  łydki można wykonywać w domu. 

Zobacz także: Ćwiczenia na nogi street workout

Trening na łydki: ośle wspięcia

Ośle wspięcia angażują mięsień brzuchaty łydki i w mniejszym stopniu mięsień płaszczkowaty. Do wykonania ćwiczenia potrzebny ci będzie bloczek lub inna podstawka tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Stań na bloczku z piętami poza jego krawędzią tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Pochyl się do przodu i złap za stabilny przedmiot, na przykład barierki, ławkę lub krzesło. Twoje ciało powinno być zgięte do przodu pod kątem 90 stopni. Na tym etapie ćwiczenia na łydki poproś o pomoc partnera. Niech wejdzie na twoje plecy i usiądzie na nich okrakiem, najlepiej na wysokości bioder. Opuszczaj się tak głęboko jak możesz i zatrzymaj się w pozycji. Po kilku sekundach zacznij się powoli unosić do góry i również zatrzymaj się w pozycji.

Trening na łydki: wspięcie na palce przy staniu na maszynie

ośle wspięcia ćwiczenie na mięśnie łydek

Wspięcie na palce przy staniu na maszynie możesz wykonywać na obu nogach lub na każdej z osobna. Załóż na maszynę obciążenie i stan na bloczku. Twoja głowa powinna znajdować się pomiędzy ramionami maszyny. Ramiona maszyny powinny opierać się na twoich barkach. Ćwiczenie na łydki polega na unoszeniu ciała tak wysoko jak potrafisz, zatrzymywaniu się w pozycji i powolnym powrocie w dół. Wspięcie na palce przy staniu możesz wykonywać bez użycia maszyny, na przykład z wykorzystaniem sztangi.

Zobacz też: Jak ustawiać stopy i nogi przysiady

Trening na łydki: wspięcie na palce w siadzie na łydkownicy

Wspięcie na palce w siadzie angażuje przede wszystkim mięsień płaszczkowaty oraz w mniejszym stopniu mięsień brzuchaty. Załóż na maszynę obciążenie i usiądź na siedzeniu. Kolana ustaw w bezpiecznej pozycji pod poduszkami. Stopy powinny być wygodnie oparte na bloczku. Ćwiczenie na łydki polega na unoszeniu nóg jak najwyżej i napinaniu łydek. Po każdym uniesieniu nóg zatrzymaj się w pozycji i powoli opuść nogi. Do wykonania wspięcia na palcach w sadzie nie musisz ćwiczyć przy użyciu maszyny. Możesz wybrać opcję ze sztangą, którą należy owinąć ręcznikiem dla wygody.

Karolina Szweda 3 7 października 2016  7383

Dodaj komentarz

  • Gucio
    20 lipca 2017
    Cały czas pracuję nad łydkami, ale wciąż są oporne na przyrosty. Co robić?
  • jadzia
    10 października 2016
    Fajnie sobie przypomnieć budowę nogi, już się nawet nie pamięta ze szkoły jakie tam są mięśnie. Pokażę mężowi, on bardzo lubi dostawać nowe ćwiczenia. Na pewno się ucieszy :)
  • Hania
    7 października 2016
    Fajne zestawienie ćwiczeń. Co prawda, zbyt umięśnione łydki nie są specjalnie kobiece, ale mnie sie podobają ;)

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

przykladowy-trening-fbw-jak-go-wykonac

Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Trening Full Body Workout to jedna z bardziej uniwersalnych aktywności fizycznych trafiająca w gusta wielu osób posiadających różne cele. Jak poprawnie ćwiczyć FBW i o czym warto pamiętać?

wyciskanie-hantli-lezac-technika-wzmacniania-miesni

Wyciskanie hantli leżąc | technika wzmacniania mięśni

Wyciskanie hantli leżąc to jedna z popularniejszych metod na wzmocnienie mięśni znajdujących się na długości całych rąk i klatki piersiowej. Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia tego typu?

zolnierskie-wyciskanie-czyli-jak-budowac-mase-miesniowa

Żołnierskie wyciskanie, czyli jak budować masę mięśniową

Wyciskanie żołnierskie to jedno z najefektywniejszych ćwiczeń na masę. Istnieje wiele wariantów tego rodzaju aktywności. Jak ćwiczyć żołnierskie wyciskanie?

wioslowanie-sztanga-twoj-przepis-na-plecy-jak-lotnisko-w-atlancie

Wiosłowanie sztangą: twój przepis na plecy jak lotnisko w Atlancie

Kiedy w marcu 2019 roku władze Turcji otworzyły nową część lotniska w Stambule, turyści myśleli, że to obecnie największe lotnisko świata. Niezależnie od tego, który kierunek obieramy na swój urlop, nasze plecy mogą być równie imponujących rozmiarów. Jak się takich dorobić? Wiosłowanie sztangą to idealna recepta! Przedstawiamy 4 warianty tego ćwiczenia i jego kompleksowy wpływ na sylwetkę!

rwanie-sztangi-jak-robic-to-prawidlowo-aktualizacja-2020

Rwanie sztangi – jak robić to prawidłowo? Aktualizacja 2020

Rwanie sztangi jest jednym z trudniejszych ćwiczeń pod względem technicznym. Składa się ze skomplikowanych ruchów, które należy wykonać w jednym czasie. Zobacz, w jaki sposób można poprawnie wykonywać rwanie sztangi i podrzut sztangi.

jak-prowadzic-dziennik-treningowy-aktualizacja-2020

Jak prowadzić dziennik treningowy? Aktualizacja 2020

Regularne treningi mogą trwać latami, a zapamiętanie wszystkich wykonanych ćwiczeń, powtórzeń i ciężarów graniczy z cudem. Dziennik treningowy pomaga w usystematyzowaniu informacji o ćwiczeniach. Zobacz, jak prawidłowo prowadzić dziennik treningu oraz dlaczego warto to robić.

tkanka-tluszczowa-u-mezczyzn-jaki-powinien-byc-wlasciwy-poziom

Tkanka tłuszczowa u mężczyzn | jaki powinien być właściwy poziom?

Poziom tkanki tłuszczowej jest różny u mężczyzn i u kobiet, co ma związek z wieloma czynnikami. Jaka jest prawidłowa zawartość tkanki tłuszczowej w ciele mężczyzny i czym grozi jej zbyt wysoki lub zbyt niski poziom?

o-co-chodzi-z-tkanka-tluszczowa-body-fat-percentage-bez-tajemnic

O co chodzi z tkanką tłuszczową? Body fat percentage bez tajemnic

Jeszcze do niedawna rolę delfickiej wyroczni w kwestiach kondycji naszego organizmu sprowadzano do indeksu masy ciała. Z czasem opieranie wszelkich zmian w organizmie na wskaźniku BMI okazało się niewystarczające i rozpoczęto pomiar tkanki tłuszczowej. Czym jest body fat percentage i jak go obliczyć?

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.

przykladowy-trening-fbw-jak-go-wykonac

Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Trening Full Body Workout to jedna z bardziej uniwersalnych aktywności fizycznych trafiająca w gusta wielu osób posiadających różne cele. Jak poprawnie ćwiczyć FBW i o czym warto pamiętać?

wyciskanie-hantli-lezac-technika-wzmacniania-miesni

Wyciskanie hantli leżąc | technika wzmacniania mięśni

Wyciskanie hantli leżąc to jedna z popularniejszych metod na wzmocnienie mięśni znajdujących się na długości całych rąk i klatki piersiowej. Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia tego typu?

zolnierskie-wyciskanie-czyli-jak-budowac-mase-miesniowa

Żołnierskie wyciskanie, czyli jak budować masę mięśniową

Wyciskanie żołnierskie to jedno z najefektywniejszych ćwiczeń na masę. Istnieje wiele wariantów tego rodzaju aktywności. Jak ćwiczyć żołnierskie wyciskanie?

wioslowanie-sztanga-twoj-przepis-na-plecy-jak-lotnisko-w-atlancie

Wiosłowanie sztangą: twój przepis na plecy jak lotnisko w Atlancie

Kiedy w marcu 2019 roku władze Turcji otworzyły nową część lotniska w Stambule, turyści myśleli, że to obecnie największe lotnisko świata. Niezależnie od tego, który kierunek obieramy na swój urlop, nasze plecy mogą być równie imponujących rozmiarów. Jak się takich dorobić? Wiosłowanie sztangą to idealna recepta! Przedstawiamy 4 warianty tego ćwiczenia i jego kompleksowy wpływ na sylwetkę!

rwanie-sztangi-jak-robic-to-prawidlowo-aktualizacja-2020

Rwanie sztangi – jak robić to prawidłowo? Aktualizacja 2020

Rwanie sztangi jest jednym z trudniejszych ćwiczeń pod względem technicznym. Składa się ze skomplikowanych ruchów, które należy wykonać w jednym czasie. Zobacz, w jaki sposób można poprawnie wykonywać rwanie sztangi i podrzut sztangi.

jak-prowadzic-dziennik-treningowy-aktualizacja-2020

Jak prowadzić dziennik treningowy? Aktualizacja 2020

Regularne treningi mogą trwać latami, a zapamiętanie wszystkich wykonanych ćwiczeń, powtórzeń i ciężarów graniczy z cudem. Dziennik treningowy pomaga w usystematyzowaniu informacji o ćwiczeniach. Zobacz, jak prawidłowo prowadzić dziennik treningu oraz dlaczego warto to robić.

tkanka-tluszczowa-u-mezczyzn-jaki-powinien-byc-wlasciwy-poziom

Tkanka tłuszczowa u mężczyzn | jaki powinien być właściwy poziom?

Poziom tkanki tłuszczowej jest różny u mężczyzn i u kobiet, co ma związek z wieloma czynnikami. Jaka jest prawidłowa zawartość tkanki tłuszczowej w ciele mężczyzny i czym grozi jej zbyt wysoki lub zbyt niski poziom?

o-co-chodzi-z-tkanka-tluszczowa-body-fat-percentage-bez-tajemnic

O co chodzi z tkanką tłuszczową? Body fat percentage bez tajemnic

Jeszcze do niedawna rolę delfickiej wyroczni w kwestiach kondycji naszego organizmu sprowadzano do indeksu masy ciała. Z czasem opieranie wszelkich zmian w organizmie na wskaźniku BMI okazało się niewystarczające i rozpoczęto pomiar tkanki tłuszczowej. Czym jest body fat percentage i jak go obliczyć?

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.