Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

Scyzoryki - ćwiczenie na brzuch

Scyzoryki to doskonałe ćwiczenie pozwalające na wzmocnienie mięśni brzucha. Angażuje ono bowiem znacznie więcej włókien na tym obszarze niż inne, względnie podobne aktywności. Z tego powodu scyzoryki są doskonałym elementem treningów zmierzających do zgubienia niechcianej oponki i wyrzeźbienia mięśni brzucha w stosunkowo łatwy i szybki sposób.

Scyzoryki nogami - jak wykonywać?
scyzoryk ćwiczenie

Prawidłowe scyzoryki wymagają położenia się na plecach z wyprostowanymi i złączonymi nogami oraz ramionami ułożonymi prosto za głową. Z takiej pozycji możliwe jest jednoczesne unoszenie nogi i jednej ręki w górę, w tym samym czasie zbliżając klatkę piersiową do kolan. Tego typu ćwiczenie na brzuch należy powtórzyć kilkanaście razy w seriach dostosowanych do Twojego stopnia zaawansowania.

Scyzoryki - różne warianty ćwiczenia
scyzoryki ćwiczenia

Scyzoryki można wykonywać na różne sposoby, dzięki czemu niemal każdy ćwiczący jest w stanie dostosować odpowiedni wariant do własnych potrzeb i preferencji. Istnieje opcja z wyprostowanymi rękami i nogami, nogami ugiętymi w stawach kolanowych, rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia czy nawet opcja z obciążeniem. W tym ostatnim przypadku wykorzystuje się zazwyczaj piłkę lekarską lub kettlebells.

Czytaj: Jak szybko schudnąć z brzucha i ud?

Scyzoryki na ławce

Scyzoryki można wykonywać nie tylko na podłodze czy macie, lecz także na specjalnych ławkach. Tego typu przyrządy możesz znaleźć na terenie wielu dobrze wyposażonych siłowni. Wówczas ćwiczenie może stać się nieco łatwiejsze i przyjemniejsze, a uzyskane efekty - jeszcze bardziej widoczne. Ławki do robienia scyzoryków są dostępne również w wielu sklepach internetowych lub stacjonarnych, dlatego możesz korzystać z takiego sprzętu również we własnym domu.

Nożyce - ćwiczenie na brzuch i uda

Nożyce to ćwiczenie bardzo podobne do scyzoryków, jednak różni się od niego tym, że nogi poruszają się w poziomie. Pozwala ono na skuteczne wysmuklenie ud, co jest doskonałą opcją nie tylko w przypadku osób borykających się z nadmierną tkanką tłuszczową w tym obrębie, lecz także zawodowych sportowców z wyrzeźbionymi i rozbudowanymi mięśniami.

Nożyce - ćwiczenie na brzuch

Nożyce poziome sprawdzają się doskonale nie tylko podczas wysmuklania nóg, lecz także wzmacniania mięśni brzucha. Wystarczy położyć się na macie lub niezbyt miękkim dywanie, ręce ułożyć wzdłuż tułowia, a odcinek lędźwiowy docisnąć maksymalnie do podłoża. Warto pamiętać, że podczas wykonywania tego ćwiczenia nie można oderwać dolnych partii kręgosłupa od maty, ponieważ aktywność przestanie być skuteczna.

Nożyce poziome - ćwiczenie w prawidłowy sposób

Aby prawidłowo wykonywać nożyce poziome, należy podnieść nogi na niewielką wysokość, najlepiej utrzymując ją na wręcz minimalnym poziomie. Wówczas możliwe jest naprzemienne poruszanie kończynami w prawo i w lewo w sposób polegający na ich krzyżowaniu. Wówczas ćwiczenie jest najbardziej efektywne, a regularnie praktykowane doprowadzi Cię do widocznych rezultatów.

Nożyce poziome na brzuchu

Nożyce poziome można wykonywać również w pozycji leżącej na brzuchu. Wówczas należy wyciągnąć się maksymalnie, ręce zgiąć w łokciach, a dłoń ułożyć na dłoni i wsunąć je pod czoło. Ruch nogami powinien być natomiast dokładnie taki sam, jak w przypadku wersji tego ćwiczenia z pozycji leżącej na plecach.

Nożyce poziome i scyzoryki - efekty
scyzoryki ćwiczenie

Regularne wykonywanie nożyc poziomych i scyzoryków w odpowiednich seriach jest w stanie doprowadzić do bardzo widocznych rezultatów bez ogromnego wysiłku. Tego typu ćwiczenia brzucha dążą do wyrzeźbienia i wysmuklenia nóg oraz brzucha, dlatego jeśli chcesz schudnąć, musisz połączyć je również z innymi aktywnościami i właściwie zaplanowaną dietą. Wówczas możliwe będzie uzyskanie najbardziej zadowalających efektów.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 18 maja 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.