Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

Podstawa to rozciąganie: odprężające ćwiczenia na łydki

Nasze nogi codziennie pokonują spore dystanse, a obciążenie łydek jest szczególnie duże. Świadomość dużego udziału tej grupy mięśniowej w codziennych czynnościach pozwoli ci na złagodzenie efektu ciężkich nóg. Ćwiczenia na łydki, które pozwolą rozciągnąć zmęczone i napięte mięśnie, możesz wykonywać bez wychodzenia z domu. Najważniejsze jest przyjęcie odpowiedniej pozycji - łydkę najłatwiej rozciągnąć w lekkim wykroku. Noga znajdująca się z tyłu musi być maksymalnie wyprostowana, aby mięśnie brzuchate łydki mogły się rozluźnić. Podobne efekty można osiągnąć, wykonując rozciągające ćwiczenia na łydki w pozycji klęczącej. Wystarczy, że na usiądziesz powoli na zadartych palcach stóp. Pamiętaj, aby utrzymać naturalne krzywizny kręgosłupa. Obydwa te ćwiczenia rozciągające wykonuj w ok. 3-4 seriach po 30 sekund.

Ćwiczenia na łydki siłownia: krótki trening, mega efekty

Mięśnie podudzi to dość specyficzna grupa. Ze względu na samą strukturę mięśni możemy wykonać tylko (lub aż) 2 ćwiczenia na łydki. Każde z nich opiera się na funkcji stawu skokowego odpowiadającego m.in. za wspięcie na palce. Podstawowy trening pozwalający zbudować mm. brzuchate łydki to wspięcia na palce stojąc. Osoby zaangażowane mogą wykonać to ćwiczenia z użyciem sztangi. Zaleca się jednak, aby ze względów bezpieczeństwa zapewnić sobie stabilne podparcie - np. wykonując wspięcia na palce ze sztangą na maszynie Smitha lub z hantlami, trzymając się jedną ręką np. drabinki. Inne wersja tego ćwiczenia na łydki wykonywana jest w pozycji siedzącej. Wykorzystuje się do tego specjalną maszynę lub hantle, tak aby ciężar spoczywał na kolanach. W tej wersji w ruch zaangażowany jest dodatkowo m. płaszczkowaty który odpowiada za objętość naszych łydek. Pamiętaj, aby zapewnić odpowiedni ciężar oraz wykonać każde z tych ćwiczeń w 3 lub 4 seriach po 16-20 powtórzeń.

Zobacz: Ćwiczenia na łydki dla kobiet

Ćwiczenia na łydki w domu: czy ciężar ciała wystarczy?
trening łydek

Trening mięśni nóg nie musi sprowadzać się do ćwiczeń na siłowni. I choć ta partia mięśniowa lubi spore obciążenia, trening w domowym zaciszu również przyniesie efekty. Okazuje się, że aby wykonać ćwiczenia na łydki, wystarczający będzie ciężar własny, a intensywność treningu można modyfikować poprzez długość skurczu lub liczbę powtórzeń i serii. Wystarczy, że wykonasz te same ćwiczenia, które można realizować z dodatkowym obciążeniem na siłowni. Wspięcia na palce stojąc oraz wersja ćwiczenia na łydki w pozycji siedzącej skutecznie wzmocnią twoje mięśnie podudzi. Pamiętaj, aby zachować ostrożność w kwestii rozciągania łydek - ścięgna Achillesa bardzo łatwo nadwyrężyć. Jeśli nie chcesz, aby spotkała cię kontuzja, ćwiczenia na łydki wykonuj tylko do pozycji pełnego ułożenia stopy na podłodze lub macie.

Czego się spodziewać: ćwiczenia na łydki efekty specjalne

Mówi się, że trening czyni mistrza. Regularnie podejmowana aktywność, nawet taka, która nie obejmuje dużej liczby ćwiczeń czy gęstej objętości ciężaru, to zawsze dobre rozwiązanie dla twojego organizmu. Odpowiednie ćwiczenia na łydki oraz stretching pozwolą ci nie tylko zrelaksować się po całym dniu pracy oraz zmniejszyć uczucie ciężkich nóg. Przemyślany plan treningowy i regularnie wykonywane ćwiczenia skutecznie wzmocnią twoje mm. łydek i dadzą ci możliwość pokonywania większych dystansów. Musisz jednak wiedzieć, że bardzo często na zbudowanie pięknie zarysowanej łydki potrzeba nie tylko wiele czasu, ale też sprzyjającego środowiska genetycznego. Jeśli mimo regularnego treningu i dodatkowych obciążeń twoje łydki nie wyglądają tak, jak chcesz, nie odpuszczaj. Wzmacniaj je, a na pewno zauważysz inne pozytywne efekty.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 22 lipca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.