Ćwiczenia na barki dla początkujących – hantle i sztangi

Ćwiczenia na barki dla początkujących – hantle i sztangi

Duża cześć osób uczęszczających na siłownię zapomina o rozwoju mięśni obręczy barkowej. Należy szczególnie uważać na barki, ponieważ łatwo można dorobić się kontuzji. Ćwiczenia na barki dla początkujących można wykonywać z użyciem sztangi lub hantli. Dowiedz się, jak powinien wyglądać prawidłowy trening barków dla początkujących za pomocą hantli i sztang.

Ćwiczenia na barki w domu

Istnieje bardzo dużo sposobów na trenowanie barków w warunkach domowych. Wystarczy trochę miejsca do ćwiczeń i zaangażowania, aby cieszyć się posiadaniem szerokich barków. Ćwiczenia na barki w domu można wykonywać z użyciem hantli lub sztang. Wymagany sprzęt fitness dostępny jest  w każdym sklepie sportowym. Wiele początkujących osób zapomina o fundamentach trenowania barków, głównie zalicza się do nich: siłę, wydolność i kondycję mięśni. Wykonywanie ćwiczeń na barki z hantlami to idealny sposób na rozrost tkanki mięśniowej.

Wymach hantlami w bok – ćwiczenie na barki

Jednymi  z najbardziej popularnych ćwiczeń na barki dla początkujących  są  boczne wymachy hantli. Prawidłowe wykonanie ćwiczenia na barki  powinno głównie polegać na zaangażowaniu w ruch mięśni naramiennych oraz większej części mostkowo-żebrowej mięśnia piersiowego.

Czytaj też: Rozciąganie barków i ramion

Ćwiczenie na barki z hantlami rozpoczyna się od przyjęcia pozycji stojącej z ramionami wyprostowanymi wzdłuż tułowia – w dłoniach powinny znajdować się hantle. Stopy należy ustawić w lekkim rozkroku (plecy wyprostowane). Cały ruch podczas wykonywania ćwiczenia na barki z hantlami powinien opierać się na zachowaniu prawidłowej postawy wyjściowej. Hantle powinny zostać wzniesione w bok aż do  momentu osiągnięcia  poziomu ramion. Jednocześnie hantle powinny zostać opuszczone w dwukrotnie wolniejszym tempie.

Boczny wymach hantlami  jest świetnym ćwiczeniem na barki, które można wykonać w domu. Nie można przesadzać z doborem obciążenia w tym ćwiczeniu. Ważna jest prawidłowa postawa podczas wykonywania bocznych wymachów hantlami.

Ćwiczenia na barki ze sztangą – najlepsze ćwiczenie!
ćwiczenia na barki w domu

Wyciskanie sztangi sprzed klatki piersiowej z pozycji siedzącej to świetne ćwiczenie na barki dla początkujących. Wystarczy zakup odpowiedniego sprzętu fitness, aby móc wykonać ćwiczenie w warunkach domowych. Wyciskanie sztangi sprzed klatki piersiowej angażuje do pracy mięsień ramienny oraz mięsień trójgłowy ramienia.

Na samym początku wykonywania ćwiczenia na barki dla początkujących należy przyjąć pozycję siedzącą z wyprostowanymi plecami. Sztanga trzymana nachwytem powinna znajdować się na górnej części klatki piersiowej. Należy spróbować wziąć wdech i wycisnąć sztangę pionowo. Wydech nagromadzonego powietrza powinien nastąpić w czasie uniesienia sztangi.

Ćwiczenie na barki ze sztangą można wykonać także w pozycji stojącej. Trzeba zwracać szczególną uwagę na zachowanie prostych pleców. Ćwiczenie na barki ze sztangą jest o tyle uniwersalne, że można manipulować  większym zaangażowaniem w pracę wybranych partii mięśni. Wyciskanie sztangi z łokciami z przodu mocniej angażuje przednią część mięśnia naramiennego. Ruch oparty na łokciach rozłożonych na boki może bardziej pobudzić  do pracy zewnętrzną część mięśnia ramiennego. Ćwiczenie na barki z użyciem sztangi świetnie rozwija mięśnie oraz jest bardzo łatwe do wykonania.

Pomoc trenera personalnego – ćwiczenia na barki

Trenowanie barków należy do trudnych zadań. W łatwy  sposób można nabawić się kontuzji  lub długotrwałych uszkodzeń włókien mięśniowych.  Dobrym sposobem na zagwarantowanie sobie bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń jest skorzystanie z pomocy odpowiedniego specjalisty.  Trener sportowy będzie bacznie obserwował Twoje ruchy i  nauczy Cię prawidłowego wykonania różnych ćwiczeń na barki.  Poszukiwanie  specjalisty jest prostsze niż samo wykonanie treningu na barki. Wystarczy wejść na  naszą stronę, aby odnaleźć  odpowiedniego trenera personalnego.

admin 0 19 września 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening siłowy

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.

challenge-na-silna-klate-jak-zrobic-100-pompek-w-serii

Challenge na silną klatę - jak zrobić 100 pompek w serii?

Pompki to jedno z popularniejszych ćwiczeń siłowych. Są przedmiotem chłopięcych rywalizacji w szkolnych latach. Pompki to też solidna podstawa do rozbudowy muskularnej i silnej klatki piersiowej i barków oraz wzmocnienia mięśni tułowia. Tylko jak zrobić 100 pompek w serii i czy to w ogóle możliwe?

trening-silowy-twoj-plan-na-dobra-forme

Trening siłowy - twój plan na dobrą formę

Trening siłowy jest na tyle uniwersalny, że sprawdza się jako forma aktywności w wielu sportowych dyscyplinach. W zależności od zastosowanej metody i bieżącego celu treningowego może przynieść rozbudowę mięśni lub redukcję. Jak zorganizować trening siłowy i w jakiej formie go przeprowadzić?

ile-bialka-po-treningu-oblicz-sam-swoje-zapotrzebowanie

Ile białka po treningu? Oblicz sam swoje zapotrzebowanie!

Wielu sportowców zastanawia się, jaka ilość białka jest wskazana po konkretnym treningu. Ile dokładnie białka należy spożywać po aktywności fizycznej, aby zbudować mięśnie?

cardio-po-treningu-silowym-czy-warto

Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Zdania na temat cardio po treningu siłowym są podzielone, jednak nie ulega wątpliwości, że jest on nieodzownym elementem całej sesji. Kiedy robić ćwiczenia cardio i w jakim celu?

pas-treningowy-twoj-sprzymierzeniec-w-drodze-na-szczyt

Pas treningowy - Twój sprzymierzeniec w drodze na szczyt

W wielu ćwiczeniach siłowych nasz pas lędźwiowy poddawany jest mocnym przeciążeniom. Wielostawowe boje na siłowni mogą wywierać duży nacisk na nasz kręgosłup. By choć w niewielkim stopniu odciążyć nasz grzbiet i zwiększyć efektywność, warto sięgnąć po kulturystyczny pas treningowy. Czym tak naprawdę jest i jak go używać?

trening-na-drazku-czy-warto-go-robic

Trening na drążku - czy warto go robić?

Trening na drążku może mieć imponujące efekty, a powtarzany regularnie pozwala na kształtowanie różnych obszarów mięśni. Jak poprawnie wykonywać trening na drążku?

zapoznaj-sie-z-miejscami-do-cwiczen-silowych-w-gdansku

Zapoznaj się z miejscami do ćwiczeń siłowych w Gdańsku

Jesteś mieszkańcem Trójmiasta? Chciałbyś konkretniej poćwiczyć w Gdańsku lub w jego okolicach, ale nie wiesz, która siłownia jest najlepsza i która najbardziej będzie spełniała twoje wszystkie oczekiwania? My ci pomożemy. Poniżej przedstawiamy zestawienie najlepszych i sprawdzonych siłowni w Gdańsku.

rozciaganie-po-treningu-silowym-dlaczego-jest-tak-wazne

Rozciąganie po treningu siłowym - dlaczego jest tak ważne?

Ćwiczenia rozciągające po treningu mogą mieć ogromne znaczenie niezależnie od stopnia zaawansowania danej osoby. Jakie ćwiczenia na rozciąganie warto wykonywać? Czym grozi ich pominięcie?

wariacje-klasycznego-martwego-ciagu-pracujace-miesnie-i-inne-przydatne-informacje

Wariacje klasycznego martwego ciągu – pracujące mięśnie i inne przydatne informacje

Martwy ciąg jest chętnie wykonywanym ćwiczeniem przez większość ludzi trenujących na siłowni. Klasyczny martwy ciąg można wykonywać w różnych wariacjach np. na jednej nodze. Ćwiczenie niesamowicie angażuje do pracy większość mięśni ciała. Poznaj przydatne informacje o różnych wariacjach na temat martwego ciągu!

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.

challenge-na-silna-klate-jak-zrobic-100-pompek-w-serii

Challenge na silną klatę - jak zrobić 100 pompek w serii?

Pompki to jedno z popularniejszych ćwiczeń siłowych. Są przedmiotem chłopięcych rywalizacji w szkolnych latach. Pompki to też solidna podstawa do rozbudowy muskularnej i silnej klatki piersiowej i barków oraz wzmocnienia mięśni tułowia. Tylko jak zrobić 100 pompek w serii i czy to w ogóle możliwe?

trening-silowy-twoj-plan-na-dobra-forme

Trening siłowy - twój plan na dobrą formę

Trening siłowy jest na tyle uniwersalny, że sprawdza się jako forma aktywności w wielu sportowych dyscyplinach. W zależności od zastosowanej metody i bieżącego celu treningowego może przynieść rozbudowę mięśni lub redukcję. Jak zorganizować trening siłowy i w jakiej formie go przeprowadzić?

ile-bialka-po-treningu-oblicz-sam-swoje-zapotrzebowanie

Ile białka po treningu? Oblicz sam swoje zapotrzebowanie!

Wielu sportowców zastanawia się, jaka ilość białka jest wskazana po konkretnym treningu. Ile dokładnie białka należy spożywać po aktywności fizycznej, aby zbudować mięśnie?

cardio-po-treningu-silowym-czy-warto

Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Zdania na temat cardio po treningu siłowym są podzielone, jednak nie ulega wątpliwości, że jest on nieodzownym elementem całej sesji. Kiedy robić ćwiczenia cardio i w jakim celu?

pas-treningowy-twoj-sprzymierzeniec-w-drodze-na-szczyt

Pas treningowy - Twój sprzymierzeniec w drodze na szczyt

W wielu ćwiczeniach siłowych nasz pas lędźwiowy poddawany jest mocnym przeciążeniom. Wielostawowe boje na siłowni mogą wywierać duży nacisk na nasz kręgosłup. By choć w niewielkim stopniu odciążyć nasz grzbiet i zwiększyć efektywność, warto sięgnąć po kulturystyczny pas treningowy. Czym tak naprawdę jest i jak go używać?

trening-na-drazku-czy-warto-go-robic

Trening na drążku - czy warto go robić?

Trening na drążku może mieć imponujące efekty, a powtarzany regularnie pozwala na kształtowanie różnych obszarów mięśni. Jak poprawnie wykonywać trening na drążku?

zapoznaj-sie-z-miejscami-do-cwiczen-silowych-w-gdansku

Zapoznaj się z miejscami do ćwiczeń siłowych w Gdańsku

Jesteś mieszkańcem Trójmiasta? Chciałbyś konkretniej poćwiczyć w Gdańsku lub w jego okolicach, ale nie wiesz, która siłownia jest najlepsza i która najbardziej będzie spełniała twoje wszystkie oczekiwania? My ci pomożemy. Poniżej przedstawiamy zestawienie najlepszych i sprawdzonych siłowni w Gdańsku.

rozciaganie-po-treningu-silowym-dlaczego-jest-tak-wazne

Rozciąganie po treningu siłowym - dlaczego jest tak ważne?

Ćwiczenia rozciągające po treningu mogą mieć ogromne znaczenie niezależnie od stopnia zaawansowania danej osoby. Jakie ćwiczenia na rozciąganie warto wykonywać? Czym grozi ich pominięcie?

wariacje-klasycznego-martwego-ciagu-pracujace-miesnie-i-inne-przydatne-informacje

Wariacje klasycznego martwego ciągu – pracujące mięśnie i inne przydatne informacje

Martwy ciąg jest chętnie wykonywanym ćwiczeniem przez większość ludzi trenujących na siłowni. Klasyczny martwy ciąg można wykonywać w różnych wariacjach np. na jednej nodze. Ćwiczenie niesamowicie angażuje do pracy większość mięśni ciała. Poznaj przydatne informacje o różnych wariacjach na temat martwego ciągu!