Znajdź dla siebie trening grupowy na siłowni!

Znajdź dla siebie trening grupowy na siłowni!

Decydując się na trening grupowy w klubie fitness często stajemy przed szerokim wyborem. Wiele z nazw treningów znamy i kojarzymy (np. joga czy step), ale część z nich może brzmieć zupełnie obco jak ABT, TBC czy pilates. Jak znaleźć najbardziej odpowiednie zajęcia grupowe, skoro jest ich aż tak wiele? Oto lista najpopularniejszych treningów grupowych na siłowniach oraz ich krótka charakterystyka.

Zajęcia grupowe z wykorzystaniem układu choreograficznego

Low Impact Aerobic (lekki aerobik) – zajęcia umiarkowanie intensywne, w trakcie których jedna stopa jest w ciągłym kontakcie z podłożem. Te zajęcia grupowe zapobiegają przeciążeniom stawów i kości. Polecane są osobom z początkami osteoporozyskoliozą II stopnia, nadwagą oraz wszystkim początkującym na siłowni.

Latino Dance – taneczne zajęcia grupowe, ale każdy tańczy solo. Choreografia opiera się na tańcach latynoamerykańskich, takich jak salsa, samba, cha cha, rumba i bachata. Są to zajęcia bardzo dynamiczne, polecane tym, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy a przy tym dobrze się bawić. Uczą prawidłowej postawy ciała, płynności ruchów i zwiększają pewność siebie. Latino Dance to zajęcia grupowe, które odpowiadają zwłaszcza tym osobom, które w klubie fitness szukają dobrej zabawy przy rytmie muzyki.

Aqua Fitness (gimnastyka w wodzie) – zajęcia grupowe, które skierowane są zarówno dla osób potrafiących pływać, jak i dla osób, które w wodzie czują się niepewnie. Mogą to być ćwiczenia bazujące na water joggingu i najprostszych formach ćwiczeń w wodzie, jak i treningi o bardziej skomplikowanych układach choreograficznych. Dzięki środowisku wodnemu, trening aqua fitness jest niezwykle atrakcyjny, ponieważ odciąża kręgosłup, stawy, ścięgna i więzadła, co jest bardzo korzystne dla ogólnej kondycji ciała. Ten rodzaj treningu jest podobny do aqua aerobiku łączy w sobie założenia ćwiczeń wytrzymałościowych i fitness.

Zajęcia grupowe modelujące ciało
trening gruopowy na siłowni

Step – trening wytrzymałościowy z wykorzystaniem specjalnej platformy. Zajęcia mogą być dopasowane do każdego poziomu zaawansowania. Głównym celem jest praca mięśni nóg i pośladków oraz wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego. Ponadto, zajęcia grupowe na stepie pomagają zredukować wagę. UWAGA! Zajęcia nie są wskazane dla osób otyłych i kobiet w ciąży, ponieważ nie należą do najlżejszych.

ABT (abdominal, buttocks, thighs) – zajęcia grupowe dla osób chcących wymodelować dolne partie ciała, zwłaszcza brzuch, uda i pośladki. Trening to powtarzanie serii ćwiczeń pod okiem instruktora. Doskonale wpływa na redukcję cellulitu i poprawę elastyczności skóry. Udział w treningu grupowym ABT to dobry sposób na zgubienie zbędnych kilogramów.

Czytaj więcej: Wyćwiczyć cellulit – ćwiczenia na skórkę pomarańczową

TBC (total body condition) – kompleksowy trening wytrzymałościowo-wzmacniający. Są to zajęcia ogólnorozwojowe, często z wykorzystaniem ciężarków, taśm gumowych czy stepów. TBC to trening dla osób, które mają na celu rozwinięcie mięśni całego ciała i usprawnienie pracy układu oddechowego. Trening nie tylko modeluje sylwetkę, ale też wpływa korzystnie na jakość skóry. Założenia TBC są podobne do treningu Crossfit, regularne treningi w szybkim czasie podnoszą sprawność i wytrzymałość. Sprawdź trenerów TBC w swoim mieście.

Callanetics – spokojne zajęcia grupowe odbywające się przy muzyce. Skierowane są do osób z wadą postawy. Trening skutecznie wzmacnia mięśnie i poprawia sylwetkę. UWAGA! Callanetics nie jest zalecany osobom z zaburzeniem krążenia.

Pilates – zespół ćwiczeń oraz trening grupowy będący połączeniem jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych wykonywanych w rytm spokojnej muzyki i własnego oddechu. Pilates, tak jak callanetics, skierowany jest do osób z wadą postawy. Trening pilates wywodzi się z fizjoterapii, wzmacnia kręgosłup, mięśnie głębokie, poprawia stabilizację stawów i ma działanie odchudzające. Wzmacnia mięśnie brzucha, grzbietu, miednicy i pośladków, a także relaksuje i rozluźnia. Ćwiczenia pilates są odpowiednie dla każdego, z uwagi na bardzo małe obciążenie układu kostno-stawowego.

Czytaj więcej: Czym jest pilates

Grupowe treningi relaksujące

Joga – trening dążący do równowagi między ciałem a umysłem polegający na wykonywaniu tzw. asanów. Są to zajęcia grupowe uruchamiające całe ciało i poszerzające granice świadomości. Te ćwiczenia redukują stres, dotleniają organizm, wpływają korzystnie na pracę organów wewnętrznych oraz przyczyniają się do poprawy elastyczności ciała. Joga mimo pozornej statyczności potrafi zmęczyć, szczególnie osoby początkujące. Utrzymanie wielu pozycji wymaga wysiłku izometrycznego i utrzymania równowagi. Właśnie z tego powodu grupowe zajęcia jogi, pod opieką doświadczonego trenera to dobra propozycja dla osób chcących poprawić postawę ciała i stabilizację stawów.

Czytaj więcej: Najpopularniejsze rodzaje jogi

Stretching – zajęcia polegające na rozciąganiu mięśni i ścięgien. Podczas treningu stretchingu na siłowni lub klubie fitness można zadbać o swoją mobilność i elastyczność. Zajęcia ze stretchingu są szczególnie polecane dla osób które mają dolegliwości związane z ograniczoną mobilnością stawów oraz wady postawy. Regularne ćwiczenie stretchingu pomaga w rozluźnieniu spiętych mięśni, poprawia postawę ciała i może przynieść ulgę dla mięśni. Trening polega na stopniowym pogłębianiu zakresu ruchu w każdej płaszczyźnie pod opieką trenera stretchingu.

Czytaj więcej: Co daje rozciąganie?

Karolina Szweda 1 21 października 2019  1911

Dodaj komentarz

  • graż
    19 lipca 2016
    Z treningów grupowych zabrakło jeszcze zajęć zdrowy kręgosłup a są naprawdę warte polecenia! No i oczywiście modny crossfit królujący na wszystkich siłowniach

Artykuły z kategorii: Joga i Rozciąganie

rozciaganie-kregoslupa-ktore-da-ci-ulge-jak-sie-do-tego-zabrac

Rozciąganie kręgosłupa, które da ci ulgę. Jak się do tego zabrać?

Każdego dnia twój kręgosłup spotyka się z brutalną rzeczywistością, a praca za biurkiem to dla niego prawdziwa gehenna. Jeśli cierpisz na bóle pleców lub chcesz ich uniknąć, możesz łatwo zadbać o profilaktykę grzbietu. Sprawdź ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa i działaj choćby od zaraz!

cwiczenia-rozciagajace-do-szpagatu-aktualizacja-2020

Ćwiczenia rozciągające do szpagatu | Aktualizacja 2020

W wielu dyscyplinach sportowych rozciągnięte ciało jest ogromnym atutem. Szpagat należy do bardzo prostych figur gimnastycznych, jednak przygotowanie do jej wykonania wymaga sporo pracy i cierpliwości. Zobacz jak ćwiczyć by zrobić szpagat. Oto, jak zrobić szpagat krok po kroku. Rozciąganie do szpagatu ćwiczenia. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

podstawy-jogi-powitanie-slonca-aktualizacja-2020

Podstawy jogi – powitanie słońca | AKTUALIZACJA 2020

Powitaniem słońca określa się konkretną sekwencję asan. Mogą one stanowić wprowadzenie do praktyki jogi. Mogą także być sposobem na wyzwolenie energii o poranku. Na czym polega powitanie słońca w jodze i jak je wykonywać? Powitanie słońca opis. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację 2020.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol-aktualizacja-2020

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból? | AKTUALIZACJA 2020

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców! Przewiń artykuł, żeby przejść do aktualizacji 2020.

czy-da-sie-schudnac-regularnie-cwiczac-joge

Czy da się schudnąć regularnie ćwicząc jogę?

Joga jest zdecydowanie mniej wymagającym sportem niż jazda na rowerze czy bieganie. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, czy jest ona dobrym sposobem na skuteczne wypracowanie szczupłej sylwetki. Jak sprawić, żeby joga naprawdę odchudzała?

joga-dynamiczna-czym-tak-wlasciwie-jest-i-na-co-dziala

Joga dynamiczna - czym tak właściwie jest i na co działa?

Joga dynamiczna to mniej znana odmiana relaksującej, spokojnej jogi kojarzonej przez wiele osób. Jej działanie może mieć jednak zbawienny wpływ na sylwetkę ćwiczących, szczególnie tych borykających się z nadmiernymi kilogramami. Jak trenować jogę dynamiczną i gdzie można to robić?

mata-paski-klocki-sprawdz-akcesoria-do-jogi-i-cwicz-na-poziomie

Mata, paski, klocki - sprawdź akcesoria do jogi i ćwicz na poziomie!

Profesjonalne szkoły jogi i kluby fitness posiadają w swoim wyposażeniu wszelkie akcesoria niezbędne do praktykowania jogi na każdym poziomie. Jeśli jednak decydujemy się na ćwiczenie jogi w domowym zaciszu, może się okazać, że konieczny będzie zakup kilku akcesoriów. Sprawdź, które z nich są absolutnie niezbędne i które pomogą przejść na następny poziom.

taki-stretching-nie-tylko-w-balecie-abc-rozciagania-bioder

Taki stretching nie tylko w balecie. ABC rozciągania bioder

Wielu z nas stretching kojarzy się z lekkością baletu, innym z ćwiczeniami rozciągającymi, które w swej intensywności stają się niekiedy nazbyt bolesne. Unieruchomione na kilka godzin dziennie mięśnie tracą swoją gibkość, a tą można odzyskać np. poprzez rozciąganie. Skąd się jednak bierze bolesność podczas stretchingu i dlaczego tak ważne w dobie office reality jest rozciąganie bioder?

rozciaganie-do-szpagatu-w-4-krokach-sprawdzone-cwiczenia-dla-kazdego

Rozciąganie do szpagatu w 4 krokach - sprawdzone ćwiczenia dla każdego

Wbrew powszechnej opinii, osoby które nie ćwiczyły rozciągania do szpagatu w dzieciństwie wcale nie są skazane na porażkę i mogą swobodnie trenować, by osiągnąć sukces. Najważniejsza jest duża mobilność w stawach biodrowych, a systematyczna praca na pewno zbliży cię do szpagatu. Sprawdź, jakie ćwiczenia wykonywać, by rozciąganie do szpagatu przyniosło oczekiwane efekty.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami-aktualizacja-2020

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami! Aktualizacja 2020

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

rozciaganie-kregoslupa-ktore-da-ci-ulge-jak-sie-do-tego-zabrac

Rozciąganie kręgosłupa, które da ci ulgę. Jak się do tego zabrać?

Każdego dnia twój kręgosłup spotyka się z brutalną rzeczywistością, a praca za biurkiem to dla niego prawdziwa gehenna. Jeśli cierpisz na bóle pleców lub chcesz ich uniknąć, możesz łatwo zadbać o profilaktykę grzbietu. Sprawdź ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa i działaj choćby od zaraz!

cwiczenia-rozciagajace-do-szpagatu-aktualizacja-2020

Ćwiczenia rozciągające do szpagatu | Aktualizacja 2020

W wielu dyscyplinach sportowych rozciągnięte ciało jest ogromnym atutem. Szpagat należy do bardzo prostych figur gimnastycznych, jednak przygotowanie do jej wykonania wymaga sporo pracy i cierpliwości. Zobacz jak ćwiczyć by zrobić szpagat. Oto, jak zrobić szpagat krok po kroku. Rozciąganie do szpagatu ćwiczenia. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

podstawy-jogi-powitanie-slonca-aktualizacja-2020

Podstawy jogi – powitanie słońca | AKTUALIZACJA 2020

Powitaniem słońca określa się konkretną sekwencję asan. Mogą one stanowić wprowadzenie do praktyki jogi. Mogą także być sposobem na wyzwolenie energii o poranku. Na czym polega powitanie słońca w jodze i jak je wykonywać? Powitanie słońca opis. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację 2020.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol-aktualizacja-2020

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból? | AKTUALIZACJA 2020

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców! Przewiń artykuł, żeby przejść do aktualizacji 2020.

czy-da-sie-schudnac-regularnie-cwiczac-joge

Czy da się schudnąć regularnie ćwicząc jogę?

Joga jest zdecydowanie mniej wymagającym sportem niż jazda na rowerze czy bieganie. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, czy jest ona dobrym sposobem na skuteczne wypracowanie szczupłej sylwetki. Jak sprawić, żeby joga naprawdę odchudzała?

joga-dynamiczna-czym-tak-wlasciwie-jest-i-na-co-dziala

Joga dynamiczna - czym tak właściwie jest i na co działa?

Joga dynamiczna to mniej znana odmiana relaksującej, spokojnej jogi kojarzonej przez wiele osób. Jej działanie może mieć jednak zbawienny wpływ na sylwetkę ćwiczących, szczególnie tych borykających się z nadmiernymi kilogramami. Jak trenować jogę dynamiczną i gdzie można to robić?

mata-paski-klocki-sprawdz-akcesoria-do-jogi-i-cwicz-na-poziomie

Mata, paski, klocki - sprawdź akcesoria do jogi i ćwicz na poziomie!

Profesjonalne szkoły jogi i kluby fitness posiadają w swoim wyposażeniu wszelkie akcesoria niezbędne do praktykowania jogi na każdym poziomie. Jeśli jednak decydujemy się na ćwiczenie jogi w domowym zaciszu, może się okazać, że konieczny będzie zakup kilku akcesoriów. Sprawdź, które z nich są absolutnie niezbędne i które pomogą przejść na następny poziom.

taki-stretching-nie-tylko-w-balecie-abc-rozciagania-bioder

Taki stretching nie tylko w balecie. ABC rozciągania bioder

Wielu z nas stretching kojarzy się z lekkością baletu, innym z ćwiczeniami rozciągającymi, które w swej intensywności stają się niekiedy nazbyt bolesne. Unieruchomione na kilka godzin dziennie mięśnie tracą swoją gibkość, a tą można odzyskać np. poprzez rozciąganie. Skąd się jednak bierze bolesność podczas stretchingu i dlaczego tak ważne w dobie office reality jest rozciąganie bioder?

rozciaganie-do-szpagatu-w-4-krokach-sprawdzone-cwiczenia-dla-kazdego

Rozciąganie do szpagatu w 4 krokach - sprawdzone ćwiczenia dla każdego

Wbrew powszechnej opinii, osoby które nie ćwiczyły rozciągania do szpagatu w dzieciństwie wcale nie są skazane na porażkę i mogą swobodnie trenować, by osiągnąć sukces. Najważniejsza jest duża mobilność w stawach biodrowych, a systematyczna praca na pewno zbliży cię do szpagatu. Sprawdź, jakie ćwiczenia wykonywać, by rozciąganie do szpagatu przyniosło oczekiwane efekty.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami-aktualizacja-2020

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami! Aktualizacja 2020

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.