Znajdź dla siebie trening grupowy na siłowni!

Znajdź dla siebie trening grupowy na siłowni!

Decydując się na trening grupowy w klubie fitness często stajemy przed szerokim wyborem. Wiele z nazw treningów znamy i kojarzymy (np. joga czy step), ale część z nich może brzmieć zupełnie obco jak ABT, TBC czy pilates. Jak znaleźć najbardziej odpowiednie zajęcia grupowe, skoro jest ich aż tak wiele? Oto lista najpopularniejszych treningów grupowych na siłowniach oraz ich krótka charakterystyka.

Zajęcia grupowe z wykorzystaniem układu choreograficznego

Low Impact Aerobic (lekki aerobik) – zajęcia umiarkowanie intensywne, w trakcie których jedna stopa jest w ciągłym kontakcie z podłożem. Te zajęcia grupowe zapobiegają przeciążeniom stawów i kości. Polecane są osobom z początkami osteoporozyskoliozą II stopnia, nadwagą oraz wszystkim początkującym na siłowni.

Latino Dance – taneczne zajęcia grupowe, ale każdy tańczy solo. Choreografia opiera się na tańcach latynoamerykańskich, takich jak salsa, samba, cha cha, rumba i bachata. Są to zajęcia bardzo dynamiczne, polecane tym, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy a przy tym dobrze się bawić. Uczą prawidłowej postawy ciała, płynności ruchów i zwiększają pewność siebie. Latino Dance to zajęcia grupowe, które odpowiadają zwłaszcza tym osobom, które w klubie fitness szukają dobrej zabawy przy rytmie muzyki.

Aqua Fitness (gimnastyka w wodzie) – zajęcia grupowe, które skierowane są zarówno dla osób potrafiących pływać, jak i dla osób, które w wodzie czują się niepewnie. Mogą to być ćwiczenia bazujące na water joggingu i najprostszych formach ćwiczeń w wodzie, jak i treningi o bardziej skomplikowanych układach choreograficznych. Dzięki środowisku wodnemu, trening aqua fitness jest niezwykle atrakcyjny, ponieważ odciąża kręgosłup, stawy, ścięgna i więzadła, co jest bardzo korzystne dla ogólnej kondycji ciała. Ten rodzaj treningu jest podobny do aqua aerobiku łączy w sobie założenia ćwiczeń wytrzymałościowych i fitness.

Zajęcia grupowe modelujące ciało
trening gruopowy na siłowni

Step – trening wytrzymałościowy z wykorzystaniem specjalnej platformy. Zajęcia mogą być dopasowane do każdego poziomu zaawansowania. Głównym celem jest praca mięśni nóg i pośladków oraz wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego. Ponadto, zajęcia grupowe na stepie pomagają zredukować wagę. UWAGA! Zajęcia nie są wskazane dla osób otyłych i kobiet w ciąży, ponieważ nie należą do najlżejszych.

ABT (abdominal, buttocks, thighs) – zajęcia grupowe dla osób chcących wymodelować dolne partie ciała, zwłaszcza brzuch, uda i pośladki. Trening to powtarzanie serii ćwiczeń pod okiem instruktora. Doskonale wpływa na redukcję cellulitu i poprawę elastyczności skóry. Udział w treningu grupowym ABT to dobry sposób na zgubienie zbędnych kilogramów.

Czytaj więcej: Wyćwiczyć cellulit – ćwiczenia na skórkę pomarańczową

TBC (total body condition) – kompleksowy trening wytrzymałościowo-wzmacniający. Są to zajęcia ogólnorozwojowe, często z wykorzystaniem ciężarków, taśm gumowych czy stepów. TBC to trening dla osób, które mają na celu rozwinięcie mięśni całego ciała i usprawnienie pracy układu oddechowego. Trening nie tylko modeluje sylwetkę, ale też wpływa korzystnie na jakość skóry. Założenia TBC są podobne do treningu Crossfit, regularne treningi w szybkim czasie podnoszą sprawność i wytrzymałość. Sprawdź trenerów TBC w swoim mieście.

Callanetics – spokojne zajęcia grupowe odbywające się przy muzyce. Skierowane są do osób z wadą postawy. Trening skutecznie wzmacnia mięśnie i poprawia sylwetkę. UWAGA! Callanetics nie jest zalecany osobom z zaburzeniem krążenia.

Pilates – zespół ćwiczeń oraz trening grupowy będący połączeniem jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych wykonywanych w rytm spokojnej muzyki i własnego oddechu. Pilates, tak jak callanetics, skierowany jest do osób z wadą postawy. Trening pilates wywodzi się z fizjoterapii, wzmacnia kręgosłup, mięśnie głębokie, poprawia stabilizację stawów i ma działanie odchudzające. Wzmacnia mięśnie brzucha, grzbietu, miednicy i pośladków, a także relaksuje i rozluźnia. Ćwiczenia pilates są odpowiednie dla każdego, z uwagi na bardzo małe obciążenie układu kostno-stawowego.

Czytaj więcej: Czym jest pilates

Grupowe treningi relaksujące

Joga – trening dążący do równowagi między ciałem a umysłem polegający na wykonywaniu tzw. asanów. Są to zajęcia grupowe uruchamiające całe ciało i poszerzające granice świadomości. Te ćwiczenia redukują stres, dotleniają organizm, wpływają korzystnie na pracę organów wewnętrznych oraz przyczyniają się do poprawy elastyczności ciała. Joga mimo pozornej statyczności potrafi zmęczyć, szczególnie osoby początkujące. Utrzymanie wielu pozycji wymaga wysiłku izometrycznego i utrzymania równowagi. Właśnie z tego powodu grupowe zajęcia jogi, pod opieką doświadczonego trenera to dobra propozycja dla osób chcących poprawić postawę ciała i stabilizację stawów.

Czytaj więcej: Najpopularniejsze rodzaje jogi

Stretching – zajęcia polegające na rozciąganiu mięśni i ścięgien. Podczas treningu stretchingu na siłowni lub klubie fitness można zadbać o swoją mobilność i elastyczność. Zajęcia ze stretchingu są szczególnie polecane dla osób które mają dolegliwości związane z ograniczoną mobilnością stawów oraz wady postawy. Regularne ćwiczenie stretchingu pomaga w rozluźnieniu spiętych mięśni, poprawia postawę ciała i może przynieść ulgę dla mięśni. Trening polega na stopniowym pogłębianiu zakresu ruchu w każdej płaszczyźnie pod opieką trenera stretchingu.

Czytaj więcej: Co daje rozciąganie?

Karolina Szweda 1 21 października 2019  1502

Dodaj komentarz

  • graż
    19 lipca 2016
    Z treningów grupowych zabrakło jeszcze zajęć zdrowy kręgosłup a są naprawdę warte polecenia! No i oczywiście modny crossfit królujący na wszystkich siłowniach

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

rozciaganie-kregoslupa-w-pigulce-cwiczenia-do-wykonania-w-domu

Rozciąganie kręgosłupa w pigułce - ćwiczenia do wykonania w domu

Nasz kręgosłup narażony jest na spore przeciążenia w każdej godzinie. Siedząca praca czy spanie na niewygodnym materacu mogą doprowadzić nasze kręgi do zbicia i tym samym do skrócenia naszego trzonu ruchowego. Stąd już tylko krok do bolesności grzbietu. Ulgę przyniosą ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa.

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

czy-trenujac-joge-mozna-sie-odchudzic

Czy trenując jogę, można się odchudzić?

Joga jest niezwykle pozytywnie sprzyjającym ciału sportem. Regularne treningi jogi bardzo rozciągają nasze ciało oraz wzmacniają mięśnie głębokie. Joga posiada także szereg innych bardzo istotnych zalet, a jedną z nich jest odchudzanie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat jogi, to zapraszamy do poniższego artykułu.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

mata-treningowa-cwicz-w-kazdym-miejscu

Mata treningowa - ćwicz w każdym miejscu!

Do czego służy mata treningowa i jakie ćwiczenia na niej wykonywać? Jak wybrać odpowiedni model do konkretnego typu aktywności fizycznej? Sprawdź!

rozciaganie-kregoslupa-w-pigulce-cwiczenia-do-wykonania-w-domu

Rozciąganie kręgosłupa w pigułce - ćwiczenia do wykonania w domu

Nasz kręgosłup narażony jest na spore przeciążenia w każdej godzinie. Siedząca praca czy spanie na niewygodnym materacu mogą doprowadzić nasze kręgi do zbicia i tym samym do skrócenia naszego trzonu ruchowego. Stąd już tylko krok do bolesności grzbietu. Ulgę przyniosą ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa.

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

czy-trenujac-joge-mozna-sie-odchudzic

Czy trenując jogę, można się odchudzić?

Joga jest niezwykle pozytywnie sprzyjającym ciału sportem. Regularne treningi jogi bardzo rozciągają nasze ciało oraz wzmacniają mięśnie głębokie. Joga posiada także szereg innych bardzo istotnych zalet, a jedną z nich jest odchudzanie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat jogi, to zapraszamy do poniższego artykułu.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

mata-treningowa-cwicz-w-kazdym-miejscu

Mata treningowa - ćwicz w każdym miejscu!

Do czego służy mata treningowa i jakie ćwiczenia na niej wykonywać? Jak wybrać odpowiedni model do konkretnego typu aktywności fizycznej? Sprawdź!