Zdrowie to wartość! Zasady zdrowego stylu życia

Zdrowie to wartość! Zasady zdrowego stylu życia

Zdrowie to najważniejsza wartość w życiu człowieka. Każda osoba powinna dbać o swój styl życia niezależnie od wieku. Stosowanie zasad zdrowego stylu życia w 50% odpowiada za stan organizmu. Jeśli chcesz zmienić swoje nawyki, to postaraj się żyć zgodnie z zasadami zdrowego stylu życia. Dowiedz się, jakimi zasadami należy się kierować i czego należy unikać.

Życie z zasadami zdrowego stylu życia

W życiu nie mamy wpływu na wiele rzeczy. Często ograniczają nas nasze geny i predyspozycje do występowania chorób. Cechy dziedziczne w 30% odpowiadają za nasze zdrowie. Warto wykorzystać możliwości, które mogą zapobiec rozwinięciu się chorób zagrażających naszemu życiu. Dobrym sposobem jest przestrzeganie zasad zdrowego stylu życia, które mogą zmniejszyć możliwość występowania dolegliwości zdrowotnych i zapadania na choroby cywilizacyjne, takie jak np. cukrzyca.

Co warto zmienić w swoich nawykach?

Mówi się , że ciężko jest zmienić codzienne nawyki. Metamorfozy wiążą się z koniecznością wyjścia ze swojej strefy komfortu – nie każdemu się udaje. Najważniejsze jest, aby zdać sobie sprawę z tego, że cel jest słuszny i prowadzi do pozytywnych zmian w naszym organizmie. W zasadach zdrowego stylu życia nie ma miejsca na kompromisy. Warto rozpocząć prowadzenie zdrowego trybu życia od kilku podstawowych zmian np.:

  • Rzucenie palenia – palenie to bardzo niebezpieczny nawyk. Naukowcy udowodnili, że palenie papierosów skraca nasze życie. Prowadzi do powstania groźnych chorób np. raka płuc. Każdy wypalony papieros zawiera ponad cztery tysiące szkodliwych substancji, z których ponad 50 zaliczane są do substancji rakotwórczych m.in. aceton, cyjanowodór, arsen, tlenek węgla, toluen i butan.
  • Ochrona przed biernym paleniem - bierne wdychanie dymu tytoniowego jest tak samo szkodliwe, jak samo palenie. Niesie identyczne skutki zdrowotne, co czynne palenie papierosów. Przebywanie w pomieszczeniu, gdzie unosi się dym z żarzącego się papierosa może doprowadzić do wielu chorób np. zawału, udaru i chorób płuc.
  • Unikaj nadmiernego spożycia alkoholu – długotrwałe spożycie alkoholu może prowadzić do występowania chorób związanych z krążeniem. Może doprowadzić do nadciśnienia tętniczego, zaburzenia rytmu serca czy też krwotoku wewnętrznego.

 

Dbanie o zdrowie| Zasady zdrowego stylu życia


Zasady zdrowego stylu życia wymagają dodatkowych zmian w naszych codziennych przyzwyczajeniach. Warto zadbać o swój wypoczynek. Normalny człowiek powinien spać od 8 do 12 godzin, aby organizm funkcjonował prawidłowo. Mniejsza ilość snu może prowadzić do zaburzania koncentracji, rozdrażnienia i obniżenia nastroju. W zasadach zdrowego stylu życia nie powinno się bagatelizować problemów związanych z prawidłowym snem. Bezsenność może świadczyć o problemach pracy organizmu. Nie można zapominać o przeprowadzeniu profilaktycznych badań. Najważniejszą zasadą zdrowego stylu życia jest ruch. Aktywność fizyczna nie musi ograniczać się do treningu na siłowni. Wystarczy umiarkowany wysiłek każdego dnia, aby poczuć się lepiej. Zdrowy styl życia nie wymaga intensywnej, lecz regularnej aktywności fizycznej. Codzienny 30-minutowy spacer poprawia nastrój i zmniejsza poziom stresu. Aktywny tryb życia jest bardzo ważny w okresie dorastania wielu dzieci. Może gwarantować, że młoda osoba będzie rozwijała się prawidłowo.

Zasady zdrowego stylu życia dzieci w XXI wieku

Wprowadzenie zasad zdrowego stylu życia u dzieci należy do obowiązków każdego rodzica. Należy zadbać o kilka zasad, które pomogą w prawidłowym rozwinięciu pociech m.in.:

  • Regularne jedzenie (5 posiłków dziennie)
  • Picie mleka (3-4 szklanki dziennie)
  • Jedzenie chudego mięsa, ryb i nasion strączkowych
  • Zrezygnowanie ze słodkich i gazowanych napojów
  • Mała ilość soli w posiłkach
  • Duża aktywność fizyczna
  • Sprawdzanie wysokości i masy ciała
  • Dbanie o prawidłowy sen (10 h na dobę)

Zasady zdrowego stylu życia sprawdzają się także u nastolatków. Dorastanie to bardzo trudny okres dla nastolatka i jego rodziców. Ciało ulega diametralnej zmianie. Stosowanie zasad zdrowego stylu życia u nastolatków może zapewnić prawidłowy rozwój ciała – równomierne zwiększenie masy ciała i budowanie mięśni. Zdrowy styl życia u dzieci opiera się na codziennej aktywności fizycznej. Ruch to zdrowie!

Zdrowie to wartość. Zasady zdrowego stylu życia!

Główną wartością w życiu nie jest to, co dostajesz od innych. Najważniejsze jest to, jakim stajesz się człowiekiem. Warto stosować zasady zdrowego stylu życia. Dobrym sposobem na rozpoczęcie zmian jest skorzystanie z usług trenerów czy też dietetyków, którzy nauczą Cię zdrowego podejścia do życia. Zapraszamy do skorzystania z naszej wyszukiwarki:

Trening personalny lepszytrener



Mateusz Matysiak 0 23 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

fit-dania-z-cukinii-proste-i-smaczne

Fit dania z cukinii – proste i smaczne

Fit dania z cukinii stały się bardzo popularne w różnych dietach odchudzających. Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo i można je dodawać do prawie wszystkiego. Wykonanie posiłków z cukinią i papryką jest bardzo proste. Poznaj przykładowe przepisy na różnego rodzaju fit dania z cukinii!

zdrowe-zycie-piramida-zdrowego-zywienia-i-aktywnosci-fizycznej

Zdrowe życie - piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Wiedza o wpływie diety na zdrowie człowieka podlega stałej ewolucji. Wiele osób stara się odżywiać zgodnie z zasadami piramidy zdrowego żywienia sporządzanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Dowiedz się, jakie zasady przyjmowania posiłków są zgodne z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

produkty-zawierajace-duzo-bialka

Produkty zawierające dużo białka!

Dużo białka możemy znaleźć w różnych produktach do suplementacji. Często w ich skład wchodzą także duże ilości węglowodanów. Dowiedz się, jakie produkty do suplementacji są wysokobiałkowe. Dlaczego białko jest tak ważne dla naszego organizmu?

dieta-ketogeniczna-szybkie-schudniecie

Dieta ketogeniczna | szybkie schudnięcie

Dieta ketogeniczna uważana była za jeden z najmodniejszych jadłospisów w 2018 roku. Wielu ludziom przyniosła zadowalające efekty, a niektórym wyrządziła wiele nieodwracalnych szkód w organizmie. Dowiedz się, czy dieta ketogeniczna jest dobra dla Ciebie! Poznaj zasady, przepisy i jadłospis w diecie ketogenicznej.

zapotrzebowanie-na-bialko-weglowodany-i-tluszcze-redukcja-i-budowanie-masy

Zapotrzebowanie na białko, węglowodany i tłuszcze | Redukcja i budowanie masy

Nasz organizm wysyła sygnały dotyczące zapotrzebowania na białko i inne składniki odżywcze. Białko stanowi główny materiał budulcowy w naszym organizmie. Musimy uzupełniać jego niedobór każdego dnia. Dowiedz się, jakie jest dziennie zapotrzebowanie na białko podczas diety redukcyjnej i budującej mase.

bole-kregoslupa-ledzwiowego-przyczyny-leczenie-cwiczenia

Bóle kręgosłupa lędźwiowego – przyczyny, leczenie, ćwiczenia

Każdy człowiek przynajmniej raz w życiu spotkał się z dolegliwością bólu kręgosłupa lędźwiowego. Jest to bardzo bolesne uczucie u osób dorosłych. Jest uporczywy do takiego stopnia, że może nawet przeszkadzać w codziennym funkcjonowaniu. Poznaj przyczyny i sposoby leczenia tej bardzo bolesnej dolegliwości.

zrelaksuj-sie-metody-radzenia-sobie-ze-stresem

Zrelaksuj się! Metody radzenia sobie ze stresem

Dziewiąta godzina w pracy, a Ty wciąż nie zwalniasz tempa? Zalegasz z terminami i niedobrze ci już na widok kawy? Wcale nie trzeba tak żyć! Zobacz, do czego prowadzi przewlekły stres, jak go zwalczyć i osiągnąć pełen relaks.

dobry-dietetyk-bialystok-opinie-jak-wybrac-dietetyka-w-bialymstoku

Dobry dietetyk Białystok opinie | Jak wybrać dietetyka w Białymstoku?

Tani dietetyk Białystok – czy to w ogóle możliwe? Sprawdziliśmy, jak znaleźć dobrego dietetyka w Białymstoku i nie wydać na niego milionów. Na co zwracać uwagę podczas wyboru dietetyka i poradni dietetycznej?

kalkulator-kalorii-hit-czy-kit

Kalkulator kalorii – hit czy kit?

Na rynku pojawiło się wiele aplikacji mobilnych związanych z fitnessem. Dzięki nim w łatwy sposób możesz monitorować swoje osiągnięcia sportowe. W tym artykule przyjrzymy się dostępnym wersjom kalkulatorów kalorii.

fit-dania-z-cukinii-proste-i-smaczne

Fit dania z cukinii – proste i smaczne

Fit dania z cukinii stały się bardzo popularne w różnych dietach odchudzających. Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo i można je dodawać do prawie wszystkiego. Wykonanie posiłków z cukinią i papryką jest bardzo proste. Poznaj przykładowe przepisy na różnego rodzaju fit dania z cukinii!

zdrowe-zycie-piramida-zdrowego-zywienia-i-aktywnosci-fizycznej

Zdrowe życie - piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Wiedza o wpływie diety na zdrowie człowieka podlega stałej ewolucji. Wiele osób stara się odżywiać zgodnie z zasadami piramidy zdrowego żywienia sporządzanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Dowiedz się, jakie zasady przyjmowania posiłków są zgodne z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

produkty-zawierajace-duzo-bialka

Produkty zawierające dużo białka!

Dużo białka możemy znaleźć w różnych produktach do suplementacji. Często w ich skład wchodzą także duże ilości węglowodanów. Dowiedz się, jakie produkty do suplementacji są wysokobiałkowe. Dlaczego białko jest tak ważne dla naszego organizmu?

dieta-ketogeniczna-szybkie-schudniecie

Dieta ketogeniczna | szybkie schudnięcie

Dieta ketogeniczna uważana była za jeden z najmodniejszych jadłospisów w 2018 roku. Wielu ludziom przyniosła zadowalające efekty, a niektórym wyrządziła wiele nieodwracalnych szkód w organizmie. Dowiedz się, czy dieta ketogeniczna jest dobra dla Ciebie! Poznaj zasady, przepisy i jadłospis w diecie ketogenicznej.

zapotrzebowanie-na-bialko-weglowodany-i-tluszcze-redukcja-i-budowanie-masy

Zapotrzebowanie na białko, węglowodany i tłuszcze | Redukcja i budowanie masy

Nasz organizm wysyła sygnały dotyczące zapotrzebowania na białko i inne składniki odżywcze. Białko stanowi główny materiał budulcowy w naszym organizmie. Musimy uzupełniać jego niedobór każdego dnia. Dowiedz się, jakie jest dziennie zapotrzebowanie na białko podczas diety redukcyjnej i budującej mase.

bole-kregoslupa-ledzwiowego-przyczyny-leczenie-cwiczenia

Bóle kręgosłupa lędźwiowego – przyczyny, leczenie, ćwiczenia

Każdy człowiek przynajmniej raz w życiu spotkał się z dolegliwością bólu kręgosłupa lędźwiowego. Jest to bardzo bolesne uczucie u osób dorosłych. Jest uporczywy do takiego stopnia, że może nawet przeszkadzać w codziennym funkcjonowaniu. Poznaj przyczyny i sposoby leczenia tej bardzo bolesnej dolegliwości.

zrelaksuj-sie-metody-radzenia-sobie-ze-stresem

Zrelaksuj się! Metody radzenia sobie ze stresem

Dziewiąta godzina w pracy, a Ty wciąż nie zwalniasz tempa? Zalegasz z terminami i niedobrze ci już na widok kawy? Wcale nie trzeba tak żyć! Zobacz, do czego prowadzi przewlekły stres, jak go zwalczyć i osiągnąć pełen relaks.

dobry-dietetyk-bialystok-opinie-jak-wybrac-dietetyka-w-bialymstoku

Dobry dietetyk Białystok opinie | Jak wybrać dietetyka w Białymstoku?

Tani dietetyk Białystok – czy to w ogóle możliwe? Sprawdziliśmy, jak znaleźć dobrego dietetyka w Białymstoku i nie wydać na niego milionów. Na co zwracać uwagę podczas wyboru dietetyka i poradni dietetycznej?

kalkulator-kalorii-hit-czy-kit

Kalkulator kalorii – hit czy kit?

Na rynku pojawiło się wiele aplikacji mobilnych związanych z fitnessem. Dzięki nim w łatwy sposób możesz monitorować swoje osiągnięcia sportowe. W tym artykule przyjrzymy się dostępnym wersjom kalkulatorów kalorii.