>

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

Oznaczenie E330, które posiada kwasek cytrynowy nikogo nie zachęca. Ciągle powielane są opinie o tym, że wszystko co na „E” jest niezdrowe. Ale czy tak jest w istocie? Czy kwasek cytrynowy jest zdrowy? Postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest skład kwasku cytrynowego oraz jego wpływ na zdrowie.

Kwasek cytrynowy skład

Kwasek cytrynowy jest substancją w pełni naturalną. To powinno nam powiedzieć wiele. Skoro kwasek cytrynowy występuje w przyrodzie, jego skład nie musi być wcale szkodliwy dla zdrowia. Ale dowiedzmy się więcej na jego temat. Kwasek cytrynowy to substancja organiczna, którą można pozyskać z owoców czy warzyw. Znajdziemy go więc m.in. w niedojrzałych cytrynach, truskawkach, porzeczkach i kiwi. Oczywiście ten wykorzystywany w przemyśle spożywczym, w dużej mierze jest syntetyzowany w laboratorium. A więc – czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy? To jeszcze nie musi tego oznaczać.

Kwasek cytrynowy skład: należy do grupy kwasów karboksylowych. Co ciekawe, jest powszechnie występującym kwasem w środowisku naturalnym. Uwaga – kwasek cytrynowy znajduje się w większości żywych organizmów! A więc także w ludzkim ciele. Co jeszcze ciekawsze, reguluje funkcjonowanie metabolizmu.

Czy kwasek cytrynowy jest zdrowy?

Najczęściej pojawiającymi się pytaniami są: Czy kwasek cytrynowy może nam zaszkodzić? Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy? Jaki jest wpływ kwasku cytrynowego na zdrowie? Żeby odpowiedzieć na te pytania, musimy prześledzić jego zastosowanie. Kwasek cytrynowy jest wykorzystywany w przemyśle kosmetycznym, farmaceutycznym, w gospodarstwie domowym oraz (co interesuje nas najbardziej) spożywczym. W tym ostatnim kwasek cytrynowy pełni funkcję stabilizatora i regulatora kwasowości. Dzięki niemu możliwe jest przedłużenie ważności produktu czy utrzymanie koloru. Nic więc dziwnego, że kwasek cytrynowy znajdziemy w wielu produktach spożywczych dostępnych w sklepach.

Czy kwasek cytrynowy jest zdrowy? Dostępnych jest cały szereg badań obalających mit na temat szkodliwości kwasku cytrynowego. Okazuje się, że bezpieczeństwo stosowania kwasku cytrynowego jest niezaprzeczalne. Z tego powodu też znajdziemy go w wielu ogólnodostępnych produktach spożywczych. Co więcej, regularne stosowanie kwasku cytrynowego może wpłynąć pozytywnie na nasze zdrowie!

Kwasek cytrynowy jest… zdrowy?

E330 jako potrzebny związek do prawidłowego funkcjonowania organizmu? Niemożliwe. A jednak okazuje się, że kwasek cytrynowy jest jednym ze składników obecnych w każdym ludzkim organizmie. Gromadzony jest niemal w każdej komórce, blisko DNA. To oznacza, że nawet większe dawki kwasku cytrynowego nie są w stanie nam zaszkodzić. W końcu gdyby kwasek cytrynowy był szkodliwy, to już dawno byśmy zachorowali, prawda? Co więcej, zgodnie z badaniami, kwasek cytrynowy wykazuje działanie nawilżające, wygładzające, rozświetlające i zmiękczające skórę. W efekcie opóźnia proces starzenia się oraz niweluje widoczne zmarszczki.

Pojawiły się również badania odnośnie pozytywnego wpływu kwasku cytrynowego na niwelowanie zmęczenia fizycznego i psychicznego. Przy długotrwałym stosowaniu kwasku cytrynowego zwiększa się więc odporność na stres i opóźnia się moment zmęczenia organizmu.

Kwasek cytrynowy zastosowanie

Kwasek cytrynowy jest substancją uniwersalną. Sprawdzi się zarówno przy usuwaniu trudnych zabrudzeń, czyszczeniu pralki, jak i w kuchni. Z powodzeniem można go wykorzystać jako zamiennik cytrusów czy zdrowszy odpowiednik konserwantów. To raczej oczywiste, że znacznie zdrowiej jest przygotowywać posiłki/ciasta w domu niż kupować gotowe w sklepie. A jak już, to koniecznie trzeba czytać etykiety. Niemniej, jeśli mamy taki kwasek cytrynowy w domu, możemy łatwo i świadomie przygotować ulubiony posiłek. Z jego pomocą możemy przygotować fit napoje, dietetyczne ciasta czy wzbogacić sosy o cytrynowy smak. A dzięki jego stosowaniu spowalniamy szkodliwe zmiany enzymatyczne, a nasz metabolizm działa prawidłowo. Kwasek cytrynowy jest zdrowy!

admin 3 21 listopada 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Ilona
    25 listopada 2018
    Dla mnie też jest to bardzo fajna rzecz ten kwasek, do wszystkiego się nadaje
  • Joanna
    24 listopada 2018
    Może i chemia, ale skoro nie szkodzi, to czemu się jej bać? Ja tam używam
  • Iwona
    21 listopada 2018
    Kwasek cytrynowy to samo zło - po co go stosować jak się ma naturalną cytrynę

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

Przedtreningówki energetyczne nie są obce nawet początkującym bywalcom siłowni. W końcu każdy chce jak najszybciej osiągnąć zamierzony cel treningowy. Liczy się to, by na treningu mieć jak najwięcej energii i wykonać plan jak najlepiej. Znamy więc kofeinę, taurynę, yerba mate… A jak sprawa ma się z guaraną? Oto kompendium wiedzy o guaranie w kontekście treningów!

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

Właśnie, kiedy trening po posiłku? Pora spożywania posiłków jest nieodłącznym elementem dobrze ułożonego planu treningowego. Czas odstępu przed treningiem różni się jednak w zależności od rodzaju posiłku. Ile trzeba czekać z treningiem po pierwszym posiłku, obiedzie, przekąsce czy wypiciu shake’a? Zobacz, czym grozi zbyt szybkie lub zbyt późne zjedzenie posiłku w stosunku do sesji treningowej.

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

Jak wybrać dietetyka? Szczególnie w tak dużym mieście, jak Lublin? Czy jest sposób na skuteczne odchudzanie z dietetykiem? Oczywiście, że tak! Zobaczcie co powinien mieć dobry dietetyk Lublin!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

Dostarczanie do organizmu warzyw i owoców powinno stanowić podstawę każdej diety. W okresie zimowym natomiast warto skupić się na jedzeniu owoców sezonowych. Dzięki nim można uzupełnić dietę w witaminy i zachować zdrowie. Jakie owoce jeść zimą? Oto owoce, które warto jeść w sezonie zimowym.

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

Korzeń maca. W medycynie ludowej traktowany jako afrodyzjak. Obecnie – roślina, na bazie której powstają wszechstronne suplementy diety. Sproszkowany korzeń maca poleca się m.in. zabieganym, zapracowanym i zestresowanym osobom. Maca suplement diety może bowiem w naturalny sposób przywrócić witalność i dodać energii. Jak wykorzystać sproszkowany korzeń maca w swojej rutynie treningowej?

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

Metabolizm odpowiada za zapotrzebowanie organizmu na kalorie. W dużej mierze to od tempa metabolizmu zależy charakter treningu czy komponowanie diety. Ważne jest więc, by dostosowywać posiłki do wymagań metabolizmu. Jakie artykuły spożywcze mają jednak negatywny wpływ na jego działanie? Jak spowolnić metabolizm? A co pobudza metabolizm?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

Młody jęczmień tabletki, młody jęczmień proszek, młody jęczmień rozdrobniony… W sklepach ze zdrową żywnością aż huczy od zalet młodego jęczmienia i jego rodzajów. Czym tak właściwie jest ta roślina? Jaki jest jej wpływ na organizm, a dokładniej – jak pomaga w odchudzaniu? Poznajcie zielony młody jęczmień!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

Maślane i lekko słodkawe orzechy macadamia bez wątpienia stanowią ważny składnik w cukiernictwie. Okazuje się jednak, że cenny jest nie tylko smak orzechów macadamia. Mają one wiele wartościowych składników odżywczych. Tym samym, orzechy macadamia mogą pomoc w zwalczaniu chorób cywilizacyjnych, a nawet przyspieszyć odchudzanie!

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

Węglowodany i cukier już dawno opuściły Twój jadłospis? W obrębie jednej kuchni można odczuć monotonię… Mamy dla Was pomysły na posiłki tłuszczowo-błonnikowe wprost z Rosji! Oto 10 rosyjskich dań idealnych dla diety low-carb.

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

{