Zdrowie bez leków? Masz je na wyciągnięcie ręki!

Zdrowie bez leków? Masz je na wyciągnięcie ręki!

Długie i zdrowe życie to marzenie każdego, zwłaszcza, jeśli w grę wchodzi idealny życiowy partner czy liczne potomstwo z własnymi rodzinami. Jak właściwie zadbać o swoje zdrowie bez leków i zapewnić sobie długowieczność? Podpowiadamy sprawdzone patenty - są na wyciągnięcie ręki i nic nie kosztują!

Radość z życia: twój przepis na zdrowie bez leków

Życiowa werwa, obecność bliskich i przyjaciół, praca marzeń i pasjonujący czas wolny. Być może brzmi jak mrzonka, ale wiele jest osób na świecie, które potrafią czerpać garściami z życia, mając końskie zdrowie bez leków. Okazuje się, że gdy mamy dla kogo żyć i mamy z kim dzielić nasze pasje, nasza kondycja jest naprawdę dobra, a jakość życia bardzo wysoka. Dobre nawyki, które dadzą nam pełną radość z życia i zdrowie bez konieczności inwestowania w leki, to maksymalna redukcja stresu i jego źródeł. Odpowiedni poziom regeneracji i długość snu jest równie ważna, a czas spędzony w łóżku nie powinien być krótszy niż 7 godzin na dobę. Warto też nie sięgać po papierosy, z umiarem spożywać alkohol, a życie dzielić z ukochaną osobą. Jak jeszcze zadbać o zdrowie bez leków?

Ruch i sport: zdrowie bez leków na wyciągnięcie ręki

Najnowsze wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia wywracają dotychczasową piramidę zdrowego żywienia, stawiając w jej podstawie regularną aktywność fizyczną i szeroko pojęty sport. Może to być poranna gimnastyka, wieczorne spacery, piesze wędrówki leśne czy rozciąganie. Zalecenia WHO proponują zrównoważoną i stabilną aktywność fizyczną, dedykując ją wszystkim, niezależnie od wieku czy płci. Z takim podejściem zdrowe bez leków jest w zasięgu ręki! Co więcej, aktywność taka jak basen czy trening siłowy nie musi być uprawiana codziennie. Wystarczy, że odbywa się np. 3 razy w tygodniu i trwa łącznie min. 2,5 h. Racjonalne podejście do sportu i treningu to również ochrona przed nadwagą czy otyłością oraz innymi chorobami cywilizacyjnymi mające swe podłoże w błędnym wyobrażeniu o ruchu. Zdrowie bez leków to też odpowiednia dieta i przestrzeganie zasad żywienia - jak to obecnie wygląda?

Zdrowie bez leków: pełnowartościowe produkty w diecie
zdrowie bez leków

Racjonalne podejście do żywienia można łatwo sprowadzić do układu talerza i podziału koła na kilka części. Zdrowie bez leków może nam zagwarantować idealny posiłek, który według zaleceń WHO powinien być skomponowany w ściśle określonych proporcjach. Około 45% objętości posiłku powinny stanowić warzywa (ok. 80 g), 25% pełnowartościowe źródła białek (najlepiej mięsa drobiowe, chude ryby, jaja i rośliny strączkowe) , a pozostałe 20% - węglowodany z grubego przemiału (najlepiej kasze i ryż, choć ugotowane w punkt ziemniaki sprawdzą się równie dobrze). Powinniśmy spożywać możliwie jak najwięcej warzyw i owoców, około 400 g w 5 porcjach - to lepsze nawodnienie. Pełnoziarniste zboża korzystnie obniżają cholesterol i przyspieszają procesy przemiany materii tego tłuszczu. Należy pamiętać, że zbyt duże spożycie mięsa to większe ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych, dlatego tak ważna jest ograniczona podaż wołowiny, wieprzowiny i drobiu - w to miejsce w diecie powinny pojawić się ryby, nabiał i przetwory mleczne.

Witaminy i źródła tłuszczów: zdrowie bez leków na 100%

Płynącą z życia radość, codzienną aktywność i zbilansowaną dietę należy odpowiednio wspomagać witaminami i minerałami. I w żadnym wypadku nie chodzi o suplementy - nie sztuką jest przyjmować garść pigułek każdego dnia. Według metody zdrowie bez leków odpowiedni poziom witamin zapewni nam zbilansowana dieta, pełna warzyw i owoców. Niekiedy wspomaganie suplementami będzie konieczne np. wit. D3, K2 czy olej z wątroby rekina (chociażby zimą, gdy mamy mniejszy dostęp do promieni słonecznych). Ważne dla naszego zdrowia bez leków są również źródła tłuszczów - najlepiej, gdy będą to kwasy tłuszczowe pochodzenia roślinnego, najlepiej wielonienasycone omega-3 i omega-6. Dlatego właśnie w codziennej diecie warto stosować oleje rzepakowe czy oliwę z oliwek, a smażenie ograniczać na korzyść gotowania na parze czy pieczenia.

Aleks Dorosiński 0 20 lutego 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Zdrowie i Odżywianie

dieta-metaboliczna-czyli-zywienie-bazujace-na-przemianie-materii

Dieta metaboliczna, czyli żywienie bazujące na przemianie materii

Dieta metaboliczna cieszy się rosnącą popularnością głównie w zachodniej Europie, co ma związek ze spektakularnymi efektami, do jakich jest ona w stanie doprowadzić. Dlaczego jest ona aż takim fenomenem i na czym dokładnie polega?

dieta-od-dietetyka-od-kuchni-na-co-zwrocic-uwage-w-kontakcie-ze-specjalista

Dieta od dietetyka od kuchni. Na co zwrócić uwagę w kontakcie ze specjalistą?

Łatwy dostęp do wiedzy i certyfikaty wydawane od ręki to spore ryzyko. Coraz trudniej o dobrego specjalistę, a jeśli już go znajdziesz, nie wiesz tak naprawdę, czego się spodziewać. Jak powinna wyglądać współpraca ze specem od żywienia i czy dieta od dietetyka naprostować twoje złe nawyki żywieniowe?

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

dieta-metaboliczna-czyli-zywienie-bazujace-na-przemianie-materii

Dieta metaboliczna, czyli żywienie bazujące na przemianie materii

Dieta metaboliczna cieszy się rosnącą popularnością głównie w zachodniej Europie, co ma związek ze spektakularnymi efektami, do jakich jest ona w stanie doprowadzić. Dlaczego jest ona aż takim fenomenem i na czym dokładnie polega?

dieta-od-dietetyka-od-kuchni-na-co-zwrocic-uwage-w-kontakcie-ze-specjalista

Dieta od dietetyka od kuchni. Na co zwrócić uwagę w kontakcie ze specjalistą?

Łatwy dostęp do wiedzy i certyfikaty wydawane od ręki to spore ryzyko. Coraz trudniej o dobrego specjalistę, a jeśli już go znajdziesz, nie wiesz tak naprawdę, czego się spodziewać. Jak powinna wyglądać współpraca ze specem od żywienia i czy dieta od dietetyka naprostować twoje złe nawyki żywieniowe?

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.