Zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek, czyli jak przetrwać redukcję?

Zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek, czyli jak przetrwać redukcję?

Odchudzanie to dość trudny okres w całym procesie treningowym. Nie tylko brakuje nam energii, ale też coraz więcej jest pokus ciągnących nas w stronę podjadania. I nie ma w tym nic dziwnego - to naturalna reakcja organizmu! Podpowiadamy, jakie są zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek, aby bez wyrzutów sumienia móc skubnąć co i raz małe co nieco, gdy nikt nie patrzy.

Słodycze w wersji fit: zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek

Kto z nas nie lubi smaku słodkiego? Oczywiście znajdą się tacy, którzy mogą się obejść bez cukru - brawa dla was! Niestety więcej jest tych, którzy ze smakiem słodkim mają do czynienia na co dzień. I właśnie dla tej części mamy kilka patentów na zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek. Na początek kilka gotowców. Najsłodszym fit produktem są zdecydowanie suszone daktyle - mają lekki karmelowy smak i mogą być podstawą wielu fit przepisów. Trzeba jednak uważać - garść daktyli to prawie 130 kcal! Inne zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek na słodko to np. wafle ryżowe, najlepiej posmarowane cienką warstwą masła orzechowego czy powideł bez cukru. Dobrą opcją są także owoce - to nie tylko słodki smak, ale także witaminy. I choć wiele osób unika owoców ze względu na zawartość fruktozy, to bogactwo witamin powinno przemawiać za tym zdrowym podjadaniem (oczywiście z umiarem).

Czytaj: 10 zasad zdrowego odżywiania

Zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek - tych słonych i tłustych

Miłośników czipsów, prażynek i frytek łączy w zasadzie jedno: potrzeba chrupania. Tyle że chrupanie nie musi się wiązać ze zjadaniem takich ilości tłuszczu i soli. Mamy na to sposób - genialne zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek na słono znajdziecie w domowej spiżarni! Kto nie lubi orzechów - choć są kaloryczne, warto pamiętać, że to tzw. zdrowe kalorie, wielonienasycone tłuszcze roślinne, kwasy omega-3 i omega-6 oraz ważna dla zdrowia minerały, takie jak selen, magnez, potas, żelazo, wapń, cynk i mangan. Oczywiście nie mówimy o solonych fistaszkach - orzechy, po które warto sięgać, to z pewnością makadamia, orzechy laskowe i włoskie, migdały oraz orzeszki pini. Świetne są również orzechy nerkowca. Dobrą alternatywą dla niezdrowych słonych przekąsek będą surowe warzywa pocięte w słupki. Wyobraź sobie tylko, jak wspaniale chrupie zielona lub czerwona papryka czy dojrzała marchewka.

Pestki, talarki i pieczone jabłka: zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek
zdrowe przekąski

Jeśli lubisz gotować, chrupanie orzeszków i pestek oraz pokrojonych w paski warzyw to dla ciebie niewielkie wyzwanie. W sieci możesz znaleźć mnóstwo gotowych przepisów na zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek. I nie trzeba od razu otwierać domowej manufaktury fit batonów - możesz przecież upiec ciecierzycę, która będzie wręcz idealną alternatywą dla czipsów oraz przygotować prażoną kukurydzę na zdrowym oleju. To niewiele kalorii, a całe mnóstwo przyjemności i prosty sposób na zaspokojenie potrzeby chrupania. Dobrym sposobem dla domorosłych kucharzy na redukcji będą też pieczone jabłka oraz czipsy z jarmużu - dobrze smakują i czynią wiele dobrego dla naszego organizmu, a fakt zaspokojenia naszej potrzeby podjadania bez większych wyrzeczeń na pewno pozwoli spokojnie spać.

Zobacz: Błędy kobiet podczas odchudzania

Zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek: dlaczego to takie ważne?

Radykalne diety mają niestety jeden minus: tutaj nie ma miejsca na jakiekolwiek odstępstwa. Podczas całej redukcji nie raz i nie dwa zdarzy się mieć moment zwątpienia - i właśnie dlatego mieć pod ręką zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek. Warto jednak ćwiczyć swoją silną wolę i odkładać chęć sięgnięcia po małe przyjemności dla podniebienia - przecież udało ci się wytrzymać już tak długo, więc na pewno uda ci się wytrwać jeszcze kilka chwil, aż przygotujesz zdrowe warzywne talarki, dietetyczne ciasto z marchewek czy pieczone jabłka. Redukcja naprawdę nie musi być taka straszna - wystarczy odpowiednio podejść do całego procesu, a nawet w chwilach największego zwątpienia uda ci się wyjść z twarzą. Do dzieła!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 28 listopada 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Zdrowie i Odżywianie

dieta-hashimoto-jak-podejsc-do-zywienia-w-tak-trudnym-przypadku

Dieta Hashimoto: jak podejść do żywienia w tak trudnym przypadku?

Stosowanie dietoterapii w jednostkach chorobowych to ważny krok w całym procesie. Choroby tarczycy to temat szczególnie trudny, a choroba Hashimoto jest co do zasady przypadkiem najtrudniejszym. Nie oznacza to jednak, że dieta w Hashimoto nie poprawi jakości naszego życia. Czym jest ta choroba, jak podejść do diety w takim przypadku i jakich efektów można się spodziewać?

bialko-na-mase-bialko-na-rzezbe-co-musisz-wiedziec-w-tym-temacie

Białko na masę, białko na rzeźbę: co musisz wiedzieć w tym temacie?

Choć wielu osobom kojarzy się głównie z koncentratem serwatki, białko to przede wszystkim budulec naszych mięśni i komórek. Źródła pozyskiwania białka to nie tylko odżywki sportowe, ale też produkty, które spożywamy na co dzień. Co ciekawe, nie każde źródła białka będą działać tak samo. Dlaczego?

naturalne-spalacze-tluszczu-gdzie-ich-szukac-i-ktore-sa-najlepsze

Naturalne spalacze tłuszczu - gdzie ich szukać i które są najlepsze?

To już znak naszych czasów - nie mamy czasu na aktywność fizyczną, dużo pracujemy i przez to nasza sylwetka nie wygląda najlepiej. Jeśli zależy ci na szybkich efektach odchudzania lub chcesz pozbyć się nadliczbowych kilogramów w sprytny sposób, włącz do swojej diety naturalne spalacze tłuszczu. Oto 5 grup produktów, po które warto sięgnąć!

pomysly-na-fit-kolacje-czyli-co-zjesc-by-utrzymac-piekna-i-zadbana-sylwetke

Pomysły na fit kolację, czyli co zjeść, by utrzymać piękną i zadbaną sylwetkę?

Trenujesz i nie wiesz, co jeść wieczorem? A może zastanawiasz się, jaki posiłek będzie najlepszy przed snem, jeśli zależy ci na szczupłej sylwetce? Z nami będzie ci łatwiej - sprawdź nasze pomysły na fit kolację i już teraz wybierz swój ulubiony. To idealnie skomponowane posiłki, które nie pozwolą ci pójść spać o pustym żołądku i jednocześnie nie dadzą wyrzutów sumienia. Zaczynamy?

dieta-wzmacniajaca-odpornosc-poznaj-jej-tajniki-i-zadbaj-o-zdrowie

Dieta wzmacniająca odporność: poznaj jej tajniki i zadbaj o zdrowie!

Witalność i wysoka odporność - to obecnie nasze najbardziej pożądane supermoce. Wbrew pozorom, aby utrzymać wysoki poziom zdrowia i wieść życie wysokiej jakości nie trzeba wprowadzać egzotycznych diet, w których stosowane produkty miałyby cudownie wpływać na nasze zdrowie. Sprawdź, jak wygląda dieta wzmacniająca odporność i jakie produkty powinny stanowić bazę żywieniową.

pomysly-na-fit-sniadania-nasze-patenty-na-zdrowy-start-kazdego-dnia

Pomysły na fit śniadania - nasze patenty na zdrowy start każdego dnia!

Szybko, smacznie i zdrowo, najlepiej bez potrzeby wstawania wcześniej, by gotować czy piec. Pomysły na fit śniadania w zasadzie nie mają końca - nam przypadło do gustu kilkanaście z nich. Wybraliśmy dla was top 5 patentów na szybkie śniadania, które dadzą wam porządny zastrzyk energii na cały poranek!

wszystko-co-musisz-wiedziec-o-suplementach-na-stawy

Wszystko, co musisz wiedzieć o suplementach na stawy!

Problemy w obrębie stawów najczęściej atakują kolana i plecy. Na rynku znajdziemy mnóstwo suplementów wspomagających ich funkcjonowanie. Czy dostępne suplementy jednak faktycznie działają? Co znajduje się w ich składzie? Jak powinno się je stosować i komu mogą się przydać? Oto kompendium wiedzy o suplementach na stawy.

co-wiesz-o-superfoods-czy-to-naprawde-jest-nam-potrzebne

Co wiesz o superfoods: czy to naprawdę jest nam potrzebne?

Trawa jęczmienna, surowe kakao, a może spirulina? Produktów typu superfoods jest całe mnóstwo - i choć uchodzą za przejaw chwilowej mody, tak naprawdę kryją w sobie mnóstwo dobrego. Czym są tajemnicze superfoods i czy to naprawdę jest nam potrzebne? Sprawdzamy, które produkty są najlepsze i czy polskie produkty rolne mogą robić za superfoods.

zbilansowana-dieta-weganska-czyli-jak-podejsc-do-jadlospisu-na-bazie-roslin

Zbilansowana dieta wegańska, czyli jak podejść do jadłospisu na bazie roślin?

Modny swego czasu wegetarianizm to odrzucenie produktów mięsnych z codziennego jadłospisu. Jego radykalna odmiana to weganizm, który wyklucza wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Co zrobić, aby dieta wegańska była zbilansowana, a nasz organizm czerpał jak najwięcej z tego rodzaju żywienia?

dieta-hashimoto-jak-podejsc-do-zywienia-w-tak-trudnym-przypadku

Dieta Hashimoto: jak podejść do żywienia w tak trudnym przypadku?

Stosowanie dietoterapii w jednostkach chorobowych to ważny krok w całym procesie. Choroby tarczycy to temat szczególnie trudny, a choroba Hashimoto jest co do zasady przypadkiem najtrudniejszym. Nie oznacza to jednak, że dieta w Hashimoto nie poprawi jakości naszego życia. Czym jest ta choroba, jak podejść do diety w takim przypadku i jakich efektów można się spodziewać?

bialko-na-mase-bialko-na-rzezbe-co-musisz-wiedziec-w-tym-temacie

Białko na masę, białko na rzeźbę: co musisz wiedzieć w tym temacie?

Choć wielu osobom kojarzy się głównie z koncentratem serwatki, białko to przede wszystkim budulec naszych mięśni i komórek. Źródła pozyskiwania białka to nie tylko odżywki sportowe, ale też produkty, które spożywamy na co dzień. Co ciekawe, nie każde źródła białka będą działać tak samo. Dlaczego?

naturalne-spalacze-tluszczu-gdzie-ich-szukac-i-ktore-sa-najlepsze

Naturalne spalacze tłuszczu - gdzie ich szukać i które są najlepsze?

To już znak naszych czasów - nie mamy czasu na aktywność fizyczną, dużo pracujemy i przez to nasza sylwetka nie wygląda najlepiej. Jeśli zależy ci na szybkich efektach odchudzania lub chcesz pozbyć się nadliczbowych kilogramów w sprytny sposób, włącz do swojej diety naturalne spalacze tłuszczu. Oto 5 grup produktów, po które warto sięgnąć!

pomysly-na-fit-kolacje-czyli-co-zjesc-by-utrzymac-piekna-i-zadbana-sylwetke

Pomysły na fit kolację, czyli co zjeść, by utrzymać piękną i zadbaną sylwetkę?

Trenujesz i nie wiesz, co jeść wieczorem? A może zastanawiasz się, jaki posiłek będzie najlepszy przed snem, jeśli zależy ci na szczupłej sylwetce? Z nami będzie ci łatwiej - sprawdź nasze pomysły na fit kolację i już teraz wybierz swój ulubiony. To idealnie skomponowane posiłki, które nie pozwolą ci pójść spać o pustym żołądku i jednocześnie nie dadzą wyrzutów sumienia. Zaczynamy?

dieta-wzmacniajaca-odpornosc-poznaj-jej-tajniki-i-zadbaj-o-zdrowie

Dieta wzmacniająca odporność: poznaj jej tajniki i zadbaj o zdrowie!

Witalność i wysoka odporność - to obecnie nasze najbardziej pożądane supermoce. Wbrew pozorom, aby utrzymać wysoki poziom zdrowia i wieść życie wysokiej jakości nie trzeba wprowadzać egzotycznych diet, w których stosowane produkty miałyby cudownie wpływać na nasze zdrowie. Sprawdź, jak wygląda dieta wzmacniająca odporność i jakie produkty powinny stanowić bazę żywieniową.

pomysly-na-fit-sniadania-nasze-patenty-na-zdrowy-start-kazdego-dnia

Pomysły na fit śniadania - nasze patenty na zdrowy start każdego dnia!

Szybko, smacznie i zdrowo, najlepiej bez potrzeby wstawania wcześniej, by gotować czy piec. Pomysły na fit śniadania w zasadzie nie mają końca - nam przypadło do gustu kilkanaście z nich. Wybraliśmy dla was top 5 patentów na szybkie śniadania, które dadzą wam porządny zastrzyk energii na cały poranek!

wszystko-co-musisz-wiedziec-o-suplementach-na-stawy

Wszystko, co musisz wiedzieć o suplementach na stawy!

Problemy w obrębie stawów najczęściej atakują kolana i plecy. Na rynku znajdziemy mnóstwo suplementów wspomagających ich funkcjonowanie. Czy dostępne suplementy jednak faktycznie działają? Co znajduje się w ich składzie? Jak powinno się je stosować i komu mogą się przydać? Oto kompendium wiedzy o suplementach na stawy.

co-wiesz-o-superfoods-czy-to-naprawde-jest-nam-potrzebne

Co wiesz o superfoods: czy to naprawdę jest nam potrzebne?

Trawa jęczmienna, surowe kakao, a może spirulina? Produktów typu superfoods jest całe mnóstwo - i choć uchodzą za przejaw chwilowej mody, tak naprawdę kryją w sobie mnóstwo dobrego. Czym są tajemnicze superfoods i czy to naprawdę jest nam potrzebne? Sprawdzamy, które produkty są najlepsze i czy polskie produkty rolne mogą robić za superfoods.

zbilansowana-dieta-weganska-czyli-jak-podejsc-do-jadlospisu-na-bazie-roslin

Zbilansowana dieta wegańska, czyli jak podejść do jadłospisu na bazie roślin?

Modny swego czasu wegetarianizm to odrzucenie produktów mięsnych z codziennego jadłospisu. Jego radykalna odmiana to weganizm, który wyklucza wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Co zrobić, aby dieta wegańska była zbilansowana, a nasz organizm czerpał jak najwięcej z tego rodzaju żywienia?