Zakłady bukmacherskie sponsorują polski sport

Oglądając mecz piłki nożnej na bandach wokół boiska, możemy zauważyć loga najpopularniejszych polskich bukmacherów. Dzięki temu marki bukmacherów wystawione są na większą ekspozycję, co pozytywnie wpływa na ich rozpoznawalność.
Sponsoring sportowy jest jedną z lepszych form działań marketingowych. Legalni bukmacherzy są tego świadomi, dlatego często wchodzą w umowy sponsorskie z klubami drużyn sportowych.
Bukmacherzy wspierają polski sport

Zakłady bukmacherskie są ściśle związane ze sportem. Jest to oczywiste, ponieważ typerzy głównie obstawiają właśnie wydarzenia sportowe. Zakładamy się o wyniki meczów, turniejów, wyścigów itd. Aby przyciągnąć do siebie więcej klientów, bukmacherzy wiążą się klubami sportowymi lub znanymi osobistościami ze świata sportu. W ten sposób korzystają na ich rozpoznawalności. Im wyższa liga, tym bardziej prestiżowe kontrakty. Sprawdźmy, jakie umowy sponsorskie zawarły najpopularniejsze zakłady bukmacherskie w Polsce.
Fortuna
Słowacki bukmacher Fortuna jest bardzo zaangażowany we wspieranie sportu. Jest sponsorem tytularnym 1. ligi piłki nożnej w Polsce. Początkowo był jej oficjalnym sponsorem. Od sezonu 2018/2019 przez następne 3 lata będziemy widzieć logotyp bukmachera na rękawkach i bandach stadionowych. Od 2014 r. Fortuna sponsoruje również Legię Warszawa, czyli największy klub Ekstraklasy w Polsce. Jednak najbardziej bukmachera Fortuna cenimy za sponsoring Polskiego Związku Narciarskiego. Logo Fortuny pojawia się w przerwach transmisyjnych ze skoków narciarskich.
STS
Bukmacher STS od 2014 r. był partnerem reprezentacji Polski. Od 1.08.2018 r. aż do końca 2022 r. STS ma umowę, dzięki której jest oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski - najważniejszej drużyny w Polsce. STS jest także głównym sponsorem Jagiellonii Białystok i sponsorem premium Lecha Poznań. Wspiera zespoły Pogoni Szczecin, Cracovii, Górnika Zabrze, Korony Kielce i Zagłębia Lubin. STS sponsoruje VIVE Kielce - piłka ręczna, Anwil Włocławek - koszykówka, Asseco Resovia - siatkówka. Ale to jeszcze nie koniec. STS firmuje Sport Twoją Szansą, czyli fundację działającą na rzecz rozwoju polskiego sportu.
LV BET
LV BET sponsoruje przede wszystkim drużyny piłkarskie. Jest oficjalnym sponsorem klubu Stal Mielec, a także głównym sponsorem Arki Gdynia, Wisły Kraków oraz Zagłębia Sosnowiec. Ma umowę sponsorką także z Widzewem Łódź, Wisłą Płock, WKS Śląsk. Bukmacher jest również oficjalnym partnerem popularnej w Polsce FAME MMA. LV BET miał przygodę ze sponsoringiem siatkówki, kiedy to sponsorował Mistrzostwa Europy siatkówki męskiej - Eurovolley 2017. Niedługo po tym nawiązał umowy z Plus Ligą, a także Polską Ligą Siatkówki Kobiet.
Totolotek
Totolotek jest najstarszym, a przez to najbardziej rozpoznawalnym bukmacherem legalnym w Polsce. Wydawać by się więc mogło, że odpuści sobie zawieranie umów sponsorskich, bo przez 27 lat swojej działalności zdobył wierną klientelę. Totolotek jednak jest dumnym sponsorem Pucharu Polski. Ale to nie wszystko. Jest również partnerem Lechii Gdańsk i jednej drużyny, tym razem koszykarskiej, Legii Warszawa.
Ustawa hazardowa - legalni bukmacherzy
Chyba wszyscy zgodziliby się ze stwierdzeniem, że reklama jest dźwignią handlu. Branża bukmacherska ma utrudnione zadanie. Sposób reklamowania ich usług ściśle określa ustawa hazardowa. Bukmacherzy muszą stosować się do restrykcyjnych przepisów w niej zawartych. Sponsoring sportowy jest jedną z niewielu gałęzi marketingu, którą bukmacherzy mogą legalnie wykorzystać do reklamowania swoich usług. Obecnie podczas większości rozgrywek sportowych zobaczymy na koszulkach zawodników lub na bandach loga największych legalnych bukmacherów.
Sponsoring sportowy a koronawirus
Nagły wybuch epidemii koronawirusa spowodował duże straty finansowe w branży bukmacherskiej. Niemal wszystkie rozgrywki sportowe na całym świecie zostały odwołane. Na popularności zyskały dziedziny sportu, które zazwyczaj w bukmacherce były spychane na margines, takie jak białoruski hokej, rosyjski tenis stołowy i wiele innych. Rozwinęły się za to sporty wirtualne i e-sport. Te zakłady, co prawda pozwoliły przetrwać bukmacherom okres epidemii, ale nie przyniosły zadowalających zysków. Z pewnością nie wszystkim bukmacherom uda się podnieść po kryzysie. To wszystko stawia sponsoring sportowy pod znakiem zapytania. Możemy spodziewać się renegocjowania umów z drużynami, których głównymi partnerami i sponsorami są firmy bukmacherskie.
Chcesz przeczytać cały artykuł?
Dziękujemy za dodanie opini!