Zajęcia zdrowy kręgosłup dla początkujących

Zajęcia zdrowy kręgosłup dla początkujących

Jeśli do tej pory nie odwiedzałeś siłowni, ale chcesz zrzucić kilka zbędnych kilogramów, poprawić kondycję ciała lub po prostu poczuć się lepiej, na pewno zastanawiałeś się jakie są na to sposoby. Jednym z bezpiecznych sportów dla początkujących są zajęcia zdrowy kręgosłup, które wzmocnią twoje mięśnie i poprawią samopoczucie.

Zajęcia zdrowy kręgosłup – trening grupowy dla początkujących

Bezpieczny trening kręgosłupa dla początkujących. Jeśli chcesz popracować nad kondycją i wysmuklić sylwetkę, a dotychczas nie uprawiałeś sportu, nie porywaj się z motyką na słońce. Zapomnij o długich i ciężkich treningach. Zbyt mocny trening może skończyć się urazem stawów oraz kręgosłupa. Wysoka intensywność ćwiczeń nie jest dobra dla osoby początkującej. Dodatkowo zbyt mocny trening wcale nie pomoże ci szybciej dotrzeć do wymarzonych efektów. Postaw na umiarkowany trening, który pomoże ci poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie. Czyli zbudować bazę treningową i osłoni kręgosłup.

Dlaczego warto zadbać o kręgosłup 

Zajęcia zdrowy kręgosłup to bezpieczne rozwiązanie dla początkujących na siłowni. To spokojny trening o charakterze profilaktycznym. Ćwiczenia polegają na spokojnych ruchach i pozycjach izometrycznych. Trening zdrowy kręgosłup ma też zastosowanie terapeutyczne, ponieważ przynosi ukojenie bólu i redukuje skrzywienia kręgosłupa. Trening odbywa się na bazie pilates, dlatego wzmacnia głębokie partie mięśniowe. Szczególnie działając ma mięśnie brzucha, pośladki, dolny odcinek pleców. Zajęcia zdrowy kręgosłup to również nauka oddychania i utrzymywania odpowiedniej postawy ciała.

Sprzęt do treningu kręgosłupa

Ćwiczenia na kręgosłup nie wymagają użycia specjalnych przyrządów, natomiast w klubach fitness często korzysta się z piłek rehabilitacyjnych (fit ball i easy ball) oraz niewielkich ciężarków. Ćwiczenia wykonuje się na macie. Dla osób początkujących polecamy grubszą matę. Większa grubość maty jest bardziej komfortowa i ułatwia wykonywanie ćwiczeń. Trening odbywa się w spokojnym tempie, dlatego polecany jest osobom początkującym na siłowni, aby bezpiecznie rozpoczęły swoją przygodę ze sportem.

Zalety ćwiczeń na kręgosłup: pilates oraz joga

Coraz więcej osób ma problemy ze skrzywieniem kręgosłupa i uskarża się na bóle pleców. Niepokojący jest fakt, że są to zwłaszcza osoby młode. Zajęcia zdrowy kręgosłup, pilates oraz joga kręgosłupa korzystnie wpływają na kondycję ciała uelastyczniając mięśnie i zapobiegają ewentualnym urazom. Ćwiczenia kręgosłupa łagodzą następstwa złych nawyków i zapobiegają ich pogłębianiu. Dodatkowo uczęszczając na zajęcia jogi, pilates lub zdrowy kręgosłup możesz wyleczyć ból oraz garbienie się. 

Mięśnie kręgosłupa

Ćwiczenia na kręgosłup to praca mięśni głębokich odpowiedzialnych za stabilizację kręgosłupa, ale również wzmocnienie mięśni brzucha, pośladków, kolan, barków i bioder. O ile ćwiczy się systematycznie, zajęcia zdrowy kręgosłup gwarantują utrzymywanie prawidłowej postawy ciała, wzmacniają mięśnie szkieletu mięśniowego i redukują przykurcze mięśniowe. 

Trening a ból pleców

Jeśli twoje dolegliwości związane z bólem pleców cię niepokoją, koniecznie skonsultuj się z lekarzem. Natomiast jeśli nie masz z tym problemów, zajęcia zdrowy kręgosłup z pewnością ci nie zaszkodzą, a pomogą zrzucić kilka kilogramów i wzmocnić mięśnie.

 

Czytaj więcej: Sposoby na samodzielny masaż pleców

Karolina Szweda 2 21 lipca 2016  1939

Dodaj komentarz

  • Marlena
    23 lipca 2017
    Joga kręgosłupa jest super!
  • 23 lipca 2017
    Naprawdę warto zapisać się na zdrowy kręgosłup. Miałam spore bóle, a już po miesiącu czuję się jak kompletnie inny człowiek

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!