Zajęcia zdrowy kręgosłup dla początkujących

Zajęcia zdrowy kręgosłup dla początkujących

Jeśli do tej pory nie odwiedzałeś siłowni, ale chcesz zrzucić kilka zbędnych kilogramów, poprawić kondycję ciała lub po prostu poczuć się lepiej, na pewno zastanawiałeś się jakie są na to sposoby. Jednym z bezpiecznych sportów dla początkujących są zajęcia zdrowy kręgosłup, które wzmocnią twoje mięśnie i poprawią samopoczucie.

Zajęcia zdrowy kręgosłup – trening grupowy dla początkujących

Bezpieczny trening kręgosłupa dla początkujących. Jeśli chcesz popracować nad kondycją i wysmuklić sylwetkę, a dotychczas nie uprawiałeś sportu, nie porywaj się z motyką na słońce. Zapomnij o długich i ciężkich treningach. Zbyt mocny trening może skończyć się urazem stawów oraz kręgosłupa. Wysoka intensywność ćwiczeń nie jest dobra dla osoby początkującej. Dodatkowo zbyt mocny trening wcale nie pomoże ci szybciej dotrzeć do wymarzonych efektów. Postaw na umiarkowany trening, który pomoże ci poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie. Czyli zbudować bazę treningową i osłoni kręgosłup.

Dlaczego warto zadbać o kręgosłup 

Zajęcia zdrowy kręgosłup to bezpieczne rozwiązanie dla początkujących na siłowni. To spokojny trening o charakterze profilaktycznym. Ćwiczenia polegają na spokojnych ruchach i pozycjach izometrycznych. Trening zdrowy kręgosłup ma też zastosowanie terapeutyczne, ponieważ przynosi ukojenie bólu i redukuje skrzywienia kręgosłupa. Trening odbywa się na bazie pilates, dlatego wzmacnia głębokie partie mięśniowe. Szczególnie działając ma mięśnie brzucha, pośladki, dolny odcinek pleców. Zajęcia zdrowy kręgosłup to również nauka oddychania i utrzymywania odpowiedniej postawy ciała.

Sprzęt do treningu kręgosłupa

Ćwiczenia na kręgosłup nie wymagają użycia specjalnych przyrządów, natomiast w klubach fitness często korzysta się z piłek rehabilitacyjnych (fit ball i easy ball) oraz niewielkich ciężarków. Ćwiczenia wykonuje się na macie. Dla osób początkujących polecamy grubszą matę. Większa grubość maty jest bardziej komfortowa i ułatwia wykonywanie ćwiczeń. Trening odbywa się w spokojnym tempie, dlatego polecany jest osobom początkującym na siłowni, aby bezpiecznie rozpoczęły swoją przygodę ze sportem.

Zalety ćwiczeń na kręgosłup: pilates oraz joga

Coraz więcej osób ma problemy ze skrzywieniem kręgosłupa i uskarża się na bóle pleców. Niepokojący jest fakt, że są to zwłaszcza osoby młode. Zajęcia zdrowy kręgosłup, pilates oraz joga kręgosłupa korzystnie wpływają na kondycję ciała uelastyczniając mięśnie i zapobiegają ewentualnym urazom. Ćwiczenia kręgosłupa łagodzą następstwa złych nawyków i zapobiegają ich pogłębianiu. Dodatkowo uczęszczając na zajęcia jogi, pilates lub zdrowy kręgosłup możesz wyleczyć ból oraz garbienie się. 

Mięśnie kręgosłupa

Ćwiczenia na kręgosłup to praca mięśni głębokich odpowiedzialnych za stabilizację kręgosłupa, ale również wzmocnienie mięśni brzucha, pośladków, kolan, barków i bioder. O ile ćwiczy się systematycznie, zajęcia zdrowy kręgosłup gwarantują utrzymywanie prawidłowej postawy ciała, wzmacniają mięśnie szkieletu mięśniowego i redukują przykurcze mięśniowe. 

Trening a ból pleców

Jeśli twoje dolegliwości związane z bólem pleców cię niepokoją, koniecznie skonsultuj się z lekarzem. Natomiast jeśli nie masz z tym problemów, zajęcia zdrowy kręgosłup z pewnością ci nie zaszkodzą, a pomogą zrzucić kilka kilogramów i wzmocnić mięśnie.

 

Czytaj więcej: Sposoby na samodzielny masaż pleców

Karolina Szweda 2 21 lipca 2016  2149

Dodaj komentarz

  • Marlena
    23 lipca 2017
    Joga kręgosłupa jest super!
  • 23 lipca 2017
    Naprawdę warto zapisać się na zdrowy kręgosłup. Miałam spore bóle, a już po miesiącu czuję się jak kompletnie inny człowiek

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

joga-na-poprawe-stanu-odcinka-szyjnego-kregoslupa

Joga na poprawę stanu odcinka szyjnego kręgosłupa

Wiele osób spędza sporą część życia w niezdrowej i nienaturalnej dla kręgosłupa pozycji. Siedząca praca i mała ilość aktywności fizycznej, sprawiają, że odczuwamy nieprzyjemne bóle i napięcia. Często skarżymy się na bóle w okolicy kręgosłupa szyjnego. Jakimi sposobami pozbyć się uciążliwego bólu? Czy joga pomoże na ból szyjny kręgosłupa?

nie-dla-bolu-kregoslupa-postaw-na-joge

NIE dla bólu kręgosłupa. Postaw na jogę!

Joga to bezsprzeczne remedium na wszelkie bóle pleców, przede wszystkim w odcinku lędźwiowym. Praca biurowa w wymuszonej pozycji siedzącej, częsta jazda samochodem, niewygodny materac albo ćwiczenia siłowe obciążające dolny odcinek pleców może wróżyć jedno: strajk departamentu kręgosłupa. To nie przelewki! Z pomocą przychodzi joga!

sposob-na-utrate-zbednych-kalorii-pilates-krakow

Sposób na utratę zbędnych kalorii | Pilates Kraków!

Uczestnictwo w zajęciach pilates w Krakowie to idealny sposób na pozbycie się zbędnych kalorii. W centrum Krakowa można znaleźć bardzo dużo klubów fitness i siłowni, które oferują także zajęcia pilates w ciąży. Dowiedz się, na czym polega pilates w Krakowie.

joga-olsztyn-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Olsztyn – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Uprawianie jogi jest świetnym sposobem na zapewnienie sobie chwili relaksu. Joga daje ogromną satysfakcję i niesamowite efekty. W Olsztynie można znaleźć naprawdę sporo rodzajów zajęć jogi. Co przynieść ze sobą na pierwsze zajęcia jogi dla początkującego? Dowiedz się, jakie są efekty uprawiania jogi w Olsztynie!

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

joga-na-poprawe-stanu-odcinka-szyjnego-kregoslupa

Joga na poprawę stanu odcinka szyjnego kręgosłupa

Wiele osób spędza sporą część życia w niezdrowej i nienaturalnej dla kręgosłupa pozycji. Siedząca praca i mała ilość aktywności fizycznej, sprawiają, że odczuwamy nieprzyjemne bóle i napięcia. Często skarżymy się na bóle w okolicy kręgosłupa szyjnego. Jakimi sposobami pozbyć się uciążliwego bólu? Czy joga pomoże na ból szyjny kręgosłupa?

nie-dla-bolu-kregoslupa-postaw-na-joge

NIE dla bólu kręgosłupa. Postaw na jogę!

Joga to bezsprzeczne remedium na wszelkie bóle pleców, przede wszystkim w odcinku lędźwiowym. Praca biurowa w wymuszonej pozycji siedzącej, częsta jazda samochodem, niewygodny materac albo ćwiczenia siłowe obciążające dolny odcinek pleców może wróżyć jedno: strajk departamentu kręgosłupa. To nie przelewki! Z pomocą przychodzi joga!

sposob-na-utrate-zbednych-kalorii-pilates-krakow

Sposób na utratę zbędnych kalorii | Pilates Kraków!

Uczestnictwo w zajęciach pilates w Krakowie to idealny sposób na pozbycie się zbędnych kalorii. W centrum Krakowa można znaleźć bardzo dużo klubów fitness i siłowni, które oferują także zajęcia pilates w ciąży. Dowiedz się, na czym polega pilates w Krakowie.

joga-olsztyn-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Olsztyn – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Uprawianie jogi jest świetnym sposobem na zapewnienie sobie chwili relaksu. Joga daje ogromną satysfakcję i niesamowite efekty. W Olsztynie można znaleźć naprawdę sporo rodzajów zajęć jogi. Co przynieść ze sobą na pierwsze zajęcia jogi dla początkującego? Dowiedz się, jakie są efekty uprawiania jogi w Olsztynie!

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.