>

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

Trening na siłowni dla początkujących

Zabrać się za zmianę swojego stylu życia nie jest łatwo. Tym bardziej, jeśli nasz cel ćwiczeń jest dość odległy od stanu obecnego. Mamy jednak do wyboru mnóstwo dróg. To oczywiste, że chcemy wybrać tę, która jest najszybsza i najefektywniejsza. Samodzielne treningi w domu czy na siłowni – to koszmar dla początkujących. Trudno utrzymać motywację – a cały proces ćwiczeń i diety jest wymagający i męczący. Żeby nie być w nim samemu, zwykle szukamy wsparcia wśród znajomych i rodziny. Namawiamy na wspólne treningi czy dietę. To jednak nie zawsze wypala. Ale są dwa rozwiązania, które motywują bardziej. Mianowicie, treningi personalne i zajęcia grupowe fitness. Jak zacząć trening na siłowni i się nie zniechęcić?

Zajęcia grupowe czy trening personalny?
zajęcia grupowe fitness

t;">No niestety, uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie nie ma. Ogromne znaczenie ma bowiem WSZYSTKO. Począwszy od „formy startowej”, poprzez motywację, aż na indywidualnych upodobaniach zakończywszy. Zanim zdecydujesz się na grupowe zajęcia fitness czy trening personalny, powinieneś dokładnie zorientować się, czego oczekujesz od treningu. Zajrzenie w głąb siebie to najlepszy sposób na wybranie odpowiedniej metody treningu.

Ułatwimy ci jednak wybór – jak to jest z zajęciami grupowymi fitness a jak z treningami personalnymi?

Zajęcia grupowe fitness – jak zacząć trening na siłowni?

Trening na siłowni dla początkujących to często wkroczenie w inny świat. Skąd mamy wiedzieć, jakie zajęcia grupowe fitness wybrać? Czym różnią się te wszystkie aktywności zawarte w grafiku klubu fitness? Otóż, są dwa proste sposoby na zwiększenie swojej wiedzy: teoretyczny i praktyczny. Można poczytać o interesujących nas zajęciach grupowych fitness. Dostępne są też filmiki instruktażowe niemal z każdej aktywności sportowej na świecie. Innym sposobem jest praktyka. Polecamy wybrać się na zajęcia pokazowe fitness – zwykle są to pierwsze zajęcia, na które się udajemy. Pierwszy darmowy trening pozwala nam zorientować się, czy wybrana przez nas aktywność nam pasuje. Nie ma przeszkód, by wziąć udział w różnych grupowych zajęciach fitness. Wtedy mamy pewność, że dane zajęcia pomogą nam osiągnąć zamierzony cel ćwiczeń. I pamiętaj! Treningi mają sprawiać ci przyjemność. Chodząc na grupowe zajęcia fitness i dobrze się przy tym bawiąc – osiągamy więcej niż planujemy

Czytaj także: Taniec czy siłownia? Poziom początkujący

Trening na siłowni dla początkujących – trener personalny
zajęcia grupowe czy trener personalny

Trening na siłowni z trenerem personalnym już dawno przestał być towarem luksusowym. Ceny treningów znacznie zmalały, dzięki czemu niemal każdy może sobie pozwolić na tę metodę. Najbardziej popularne wśród treningów personalnych jest odchudzanie. W końcu samodzielnie bardzo ciężko jest zrzucić zbędne kilogramy, szczególnie jeśli jest ich bardzo dużo. Innym powodem, dla którego osoby decydują się na treningi personalne, są problemy ze zdrowiem. W trosce o własne bezpieczeństwo – lepiej ćwiczyć pod okiem specjalisty. Trener personalny zapewnia coś, czego nie dadzą żadne grupowe zajęcia fitness. Jest to stała obserwacja klienta, dbanie o prawidłową technikę i dostosowywanie treningu pod każdego podopiecznego. Na treningu personalnym każdy plan treningowy jest ustalany pod kątem oczekiwań czy możliwości zdrowotnych i kondycyjnych. Mamy zapewnioną też realną motywację do treningu na siłowni – bez znaczenia czy jesteśmy początkujący, czy nie.

Zajęcia grupowe fitness czy trening personalny?

Prześledź poniższe punkty, one pomogą ci w decyzji odnośnie wyboru rodzaju treningu. Już nie będziesz musiał się zastanawiać, jak zacząć trening na siłowni. Jeśli na większość poniższych pytań odpowiedziałeś twierdząco – wybierz trenera personalnego.

- Chorujesz przewlekle? Masz problemy ze zdrowiem?

- Potrzebujesz stałego monitorowania efektów i poprawności?

- Masz mało czasu na zdobywanie wiedzy z zakresu sportu i zdrowego żywienia?

- Wolisz, by ktoś nad tobą czuwał, bo boisz się, że bez tego porzucisz treningi i dietę?

- Szukasz najbardziej efektywnych ćwiczeń, które dadzą najszybsze efekty?

Nie musisz jednak od razu lecieć na trening personalny – są to przecież większe koszta niż zajęcia grupowe fitness. Daj sobie szansę na wypróbowanie różnych aktywności. Zacznij treningi na siłowni na własną rękę (np. z przyjaciółmi). Wypróbuj darmowe zajęcia grupowe fitness. Jeśli nie będą tym, czego szukasz – zapisz się do trenera personalnego.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 0 26 października 2018  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Motywacja

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

Sporty walki nie są zbyt łatwą dyscypliną. Szczególnie w kontekście podejścia. Wiążą się przecież z uderzeniami czy kopnięciami, a więc także z bólem. Jak przezwyciężyć słabości i wygrać ze strachem? Oto skuteczne wskazówki psychologiczne do treningu sportów walki.

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

Od zarania dziejów uprawianie sportu nieodłącznie wiąże się z kibicowaniem. Wiele osób czerpie ogromną przyjemność z dopingowania ulubionych sportowców. Na kibicowaniu zyskują również sami startujący w zawodach. Jak to się jednak dzieje, że dopingowanie przynosi tyle obustronnych korzyści?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

Jedne z najmniej przyjemnych konsekwencji treningów – złamania. Zdarzają się jednak i u sportowców rekreacyjnych, i zawodowych. Kontuzje często blokują możliwość wykonywania ćwiczeń przez określony czas. Nie oznaczają jednak końca przygody ze sportem. Dowiedz się, jak ułatwić sobie powrót do treningów po złamaniu.

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

Określenie celu ćwiczeń jest jednym z najważniejszych elementów skutecznych treningów. Każdy przecież trenuje w jakimś celu. Może to być spalanie tkanki tłuszczowej, budowanie masy mięśniowej, rzeźbienie ciała… Jak jednak określać cele treningowe tak, by były możliwe do zrealizowania i dodatkowo motywowały do działania?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

Pięknie wyrzeźbione i seksowne ciało, delikatna i jędrna skóra – to marzenia wielu kobiet. Jak jednak zamienić je w rzeczywistość? Oto kilka prostych porad, które pomogą ci osiągnąć wymarzony wygląd!

psychologia-motywacji-metoda-implementacyjna-w-sporcie

Psychologia motywacji – metoda implementacyjna w sporcie

Realizacja zamierzonych celów treningowych łączy się z utrzymaniem motywacji. Z pomocą przychodzi tutaj psychologia. Dzięki metodzie implementacyjnej osiągnięcie własnych zamierzeń może stać się znacznie łatwiejsze. Na czym polega metoda implementacyjna? Jak ją wykorzystać w sporcie?

zacznij-cwiczyc-juz-dzis-czyli-dlaczego-warto-trenowac

Zacznij ćwiczyć już dziś, czyli dlaczego warto trenować?

Aktywność fizyczna jest podstawą dobrego zdrowia i utrzymania sprawności. Udowodniono również, że może wydłużyć życie. Z trenerem czy bez – poznaj powody, dla których warto trenować. Nie czekaj – zacznij ćwiczenia już dziś!

sposoby-na-radzenie-sobie-z-porazka-na-zawodach-sportowych

Sposoby na radzenie sobie z porażką na zawodach sportowych

W świecie spotu zdarzają się wzloty i upadki. O ile zwycięstwo bardzo łatwo jest przyjąć, o tyle zaakceptowanie porażki może być trudnym zadaniem. Zobacz, jak poradzić sobie z przegraną na zawodach sportowych.

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

psychologia-motywacji-metoda-implementacyjna-w-sporcie

Psychologia motywacji – metoda implementacyjna w sporcie

zacznij-cwiczyc-juz-dzis-czyli-dlaczego-warto-trenowac

Zacznij ćwiczyć już dziś, czyli dlaczego warto trenować?

sposoby-na-radzenie-sobie-z-porazka-na-zawodach-sportowych

Sposoby na radzenie sobie z porażką na zawodach sportowych