Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia | AKTUALIZACJA 2020

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia | AKTUALIZACJA 2020

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

Zajęcia fitness dla początkujących

Zajęcia fitness dla początkujących to świetny sposób na rozpoczęcie przygody ze sportem. Wykonuje się na nich zestawy ćwiczeń, które wprawiają w ruch nasze ciało. Trening powinien być łatwy do wykonania. Ćwiczenia fitness dla początkujących nie wymagają poświecenia dużego zasobu energii. Ich głównym celem jest stopniowe przystosowanie organizmu do wysiłku fizycznego. Mają sprawiać radość trenującej osobie, a nie ją demotywować. Na zajęciach fitness dla początkujących możemy spotkać się z takimi zadaniami jak: jazda na rowerku czy chodzenie po tzw. „stepach”. Przykładem są zajęcia pilates.

Przykładowe ćwiczenia fitness dla początkujących

Na zajęciach fitness dla początkujących zazwyczaj wykonuje się trening ogólnorozwojowy. Przykładowo są to ćwiczenia takie jak:

  • Rowerek - Jest to ćwiczenie fitness dla początkujących. Połóż się na plecach i wykonuj naprzemiennie ruchy nogami. Zataczaj stopami koła w powietrzu. Praca nóg przypomina jazdę na rowerze.

  • Skręt  ciała – Ćwiczenie wykonuje się pozycji stojącej. Zrób lekki rozkrok, trzymając ramiona na poziomie barków – łokcie powinny być zgięte.  Wykonaj  energiczne skręty ciała w lewo i prawo. Ćwiczenie jest bardzo popularne na zajęciach fitness.

  • Ćwiczenie z użyciem krzesła - Twoja sylwetka powinna być wyprostowana. Usiądź na  krześle, a następnie wstań wypychając z całej siły miednicę do przodu i ponownie usiądź.  Możesz urozmaicić  swoje ruchy, wykonując ćwiczenie w rytm muzyki. Polecamy bardziej energiczne kawałki.

  • Damskie brzuszki – Ćwiczenie fitness dla początkujących wykonuje się  w pozycji leżącej. Połóż się na plecach. Zapleć ręce na karku. Przeciągnij swój tułów do kolan. Nie musisz  podciągać  się z całych sił.

  • Tułów w górę - Połóż się na brzuchu i lekko rozszerz nogi. Spróbuj unieść w górę sam tułów. Postaraj się wytrzymać kilka sekund w górze, a następnie wróć do pozycji wyjściowej.

Trening fitness w domu dla początkujących

Ćwiczenia na zajęciach fitness dla początkujących nie są trudne. Wykonać je może każda osoba, która nie miała do czynienia z tym sportem. Bez problemu możesz wykonywać je także w swoim domu. Każde z ćwiczeń fitness należy wykonywać w trzech seriach po 10-15 powtórzeń. Na samym początku dostosuj liczbę powtórzeń do swojej kondycji. Zalecane jest, aby trening fitness składał się z trzech serii po 10 powtórzeń.

Trening fitness dla początkujących – Jakie są efekty?

Początkująca osoba powinna wykonywać ćwiczenia fitness przynajmniej 2 razy w tygodniu. Dzięki regularnym treningom pierwsze zmiany w sylwetce będą widoczne  już po kilku tygodniach. Początkowo dostosuj długość, częstotliwość i intensywność ćwiczeń do swoich możliwości. 

Po pierwszych dwóch tygodniach przyzwyczaisz swój organizm do wysiłku. Dzięki uwolnionym endorfinom poprawisz swoje samopoczucie. Jest to idealny czas do stopniowego zwiększenia intensywności ćwiczeń. Zajęcia fitness dla początkujących nauczą Cię kontroli nad swoimi mięśniami.

Zajęcia fitness dla początkujący – efekty po 5 tygodniach
zajecia fitness dla poczatkujacych

Jeśli uczestniczyłeś w zajęciach fitness dla początkujących regularnie, prawdopodobnie możesz już śledzić zmniejszające się obwody poszczególnych partii ciała. Zapisuj swoje pomiary wagi w dzienniczku treningowym. Staraj się wykonywać je o tej samej porze. 

Możesz także oczekiwać poprawy sprawności fizycznej i kondycji. Zmiany zauważysz nie tylko w czasie treningów fitness, ale także w życiu codziennym. Na przykład podczas dźwigania zakupów.

AKTUALIZACJA 2020
aerobik dla początkujących

Zacznij się ruszać! Aerobik dla początkujących to rozwiązanie na dobry start!

Jeśli zastanawiasz się nad regularnym uprawianiem aktywności, ale nie wiesz, od czego zacząć, możesz zdecydować się na zajęcia grupowe całkowicie od podstaw. W ofercie klubów fitness znajdziesz aerobik dla początkujących. Na czym polega, jak wyglądają zajęcia i jakich efektów możesz się spodziewać?

Aerobik dla początkujących: o co w tym chodzi?

Ogromny bagaż motywacji to absolutny must have na dobry start. To właśnie dzięki niej tysiące osób pokonuje codziennie własne słabości i osiąga więcej niż zakładała. Decydując się na rozpoczęcie uprawiania aktywności fizycznej w regularnym trybie, dobrym pomysłem będzie aerobik dla początkujących. To najbardziej rekomendowana forma działania w tym zakresie, zwłaszcza, jeśli w minionych latach ty i sport raczej się mijaliście. Z tego też względu równowaga mięśniowa w Twoim organizmie może być mocno zaburzona, a poszczególne partie mięśniowe mogą ze sobą nie współpracować. Co więc zrobić, by wejść na właściwe tory i móc się ruszać i jednocześnie czerpać z tego ogromną satysfakcję?

Rodzaje zajęć grupowych: aerobik dla początkujących

Kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniej formy zajęć, która będzie dla ciebie najlepsza. Nie bez powodu w ofertach klubów fitness prowadzony jest aerobik dla początkujących. Musisz wiedzieć, że brak odpowiedniego przygotowania ciała może spowodować, że udział w regularnych zajęciach fitness może być dla ciebie nieefektywny, a w dłuższej perspektywie może nawet zaszkodzić. Nie chodzi tu wyłącznie o samą wydolność organizmu, ale też o prawidłowy wzorzec ruchu i odpowiednią, prawidłową postawę ciała. Decydując się na aerobik dla początkujących, na pewno unikaj zajęć, które w swojej nazwie mają interwał czy HIIT oraz różnych odmian zajęć typu cross lub TBC. Na nie przyjdzie jeszcze pora. Na dobry start świetnie sprawdzą się joga, zdrowy kręgosłup i pilates oraz zajęcia z gimnastyki korekcyjnej. Taka forma aerobiku dla początkujących nie tylko da ci szansę na wdrożenie organizmu w regularny trening, ale jednocześnie pozwoli na zachowanie względów bezpieczeństwa i wzmocnienie ciała.

Aerobik dla początkujących: znajdziesz go w każdym klubie fitness!
ćwiczenia aerobowe dla początkujących

Regularny trening to dla ciebie nowość. Decydując się na zajęcia fitness w danym klubie, poproś obsługę lub trenerów o przedstawienie szczegółowej oferty zajęć grupowych. Coraz częściej kluby i siłownie publikują opisy prowadzonych zajęć na stronach internetowych. Na starcie na pewno nie sprawdzą się żadne treningi o wysokiej intensywności, więc jeśli nie chcesz sobie zaszkodzić, zdecydowanie wybierz zajęcia o nieco wolniejszym tempie i niższym zaangażowaniu. Przez pierwsze 4 lub nawet 6 tygodni aktywność powinna być uprawiana ok. 2-3 razy w tygodniu z zachowaniem ok. 2-dniowych przerw. Takie ułożenie zajęć w tygodniu da ci odpowiednią dla stopnia przygotowania stymulację organizmu i pozwoli na zaangażowanie mięśni w proces zwiększania kondycji i wydolności całego ciała. Jednocześnie zagwarantujesz sobie czas na regenerację, tak aby mięśnie poddane wysiłkowi mogły odpocząć, nabrać sił na więcej i być gotowymi do dalszych działań.

Możesz się tego spodziewać: aerobik dla początkujących efekty

Mimo niedużego zaangażowania w pracę, aerobik dla początkujących to dobra baza dla rozwijania swojej aktywności i potencjału kinetycznego całego ciała. Zróżnicowane zajęcia grupowe idealnie wpłyną na rozwój mięśni i zwiększą wydolność oddechowo-krążeniową całego organizmu. Gdy już wkręcisz się w to treningowe tempo, będziesz w stanie nie tylko pokonać własne słabości, ale też uzyskasz spektakularne efekty w walce z nadmiernym tłuszczem. Twoja kondycja będzie zdecydowanie większa i pozwoli ci na więcej każdego dnia. Aerobik dla początkujących może się okazać swoistą trampoliną nie tylko dla ciała, ale i umysłu. Pomyśl tylko: odpowiednio zdyscyplinowane ciało to jednocześnie większa harmonia ducha i umysłu, a tym samym lepsza efektywność w codziennych czynnościach. Możesz spodziewać się jeszcze więcej, jeśli tylko chcesz!

~ Aleks Dorosiński

Mateusz Matysiak 0 6 kwietnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Fitness

aerobik-sportowy-czyli-inna-odmiana-popularnych-cwiczen

Aerobik sportowy, czyli inna odmiana popularnych ćwiczeń

Aerobik zwykle kojarzy się z niezbyt wymagającymi zajęciami dla kobiet. Jego sportowa odmiana jest jednak zupełnie inna i pozwala na uprawianie przez różne osoby, niezależnie od ich wieku i płci. Na czym dokładnie polega aerobik sportowy i gdzie można go ćwiczyć?

jakie-piosenki-pasuja-do-treningow-zumby

Jakie piosenki pasują do treningów zumby?

Zumba to sport, a właściwie taniec, ściśle powiązany z odpowiednią muzyką. Zazwyczaj są to latynoskie utwory, jednak istnieją również piosenki innego typu nadające się do przeprowadzenia takiego treningu. Jaka muzyka sprawdza się podczas ćwiczenia zumby?

brzuszki-na-pilce-gimnastycznej-czyli-skuteczne-cwiczenie-na-wszystkie-miesnie-brzucha

Brzuszki na piłce gimnastycznej, czyli skuteczne ćwiczenie na wszystkie mięśnie brzucha

Brzuszki z użyciem piłki gimnastycznej są znacznie bardziej skuteczne niż klasyczna odmiana tego ćwiczenia. Jak prawidłowo wykonywać brzuszki z wykorzystaniem piłki?

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

guma-do-cwiczen-na-brzuch-czyli-jak-wyrzezbic-miesnie-malym-kosztem

Guma do ćwiczeń na brzuch, czyli jak wyrzeźbić mięśnie małym kosztem

Guma do ćwiczeń to stosunkowo tanie rozwiązanie pozwalające na wykonanie efektywnych ćwiczeń zarówno na siłowni, jak i we własnym domu. Jak trenować z takim narzędziem i co można dzięki niemu osiągnąć?

trening-cardio-co-to-tak-wlasciwie-jest

Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio to określenie często pojawiające się w wielu planach ćwiczeniowych i poradnikach. Trening cardio - co to znaczy i na czym polega? Kiedy go wykonywać i jakie ma działanie?

rower-do-spinningu-odkrywamy-jego-tajemnice

Rower do spinningu - odkrywamy jego tajemnice!

Rama, kierownica, system napędowy, koło zamachowe i siodełko. Niby prosta budowa, w rzeczywistości to konkretne narzędzie treningowe, które może zdziałać cuda. Jaki powinien być dobry rower spinningowy, jakie są jego funkcje i czy spinning można uprawiać w domowym zaciszu?

plaski-brzuch-w-zasiegu-reki-miejscowe-spalanie-tkanki-tluszczowej-w-pigulce

Płaski brzuch w zasięgu ręki: miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej w pigułce

Większość treningowych zamierzeń koncentruje się na idealnie wyrzeźbionym sześciopaku, z możliwie najniższą zawartością tkanki tłuszczowej. Punktem wyjścia jest całkowita zmiana dotychczasowych nawyków, zastosowanie właściwej diety i treningu redukcyjnego. Podpowiadamy proste triki, jak łatwo spalić tkankę tłuszczową z brzucha bez rewolucyjnych diet.

tabata-trening-czym-tak-wlasciwie-jest-i-jakie-sa-jego-efekty

Tabata trening - czym tak właściwie jest i jakie są jego efekty?

Tabata trening to określenie, z którym kiedykolwiek spotkały się głównie osoby kochające różne warianty aktywności fizycznej. Jak wygląda takie ćwiczenie i na czym dokładnie polega?

aerobik-sportowy-czyli-inna-odmiana-popularnych-cwiczen

Aerobik sportowy, czyli inna odmiana popularnych ćwiczeń

Aerobik zwykle kojarzy się z niezbyt wymagającymi zajęciami dla kobiet. Jego sportowa odmiana jest jednak zupełnie inna i pozwala na uprawianie przez różne osoby, niezależnie od ich wieku i płci. Na czym dokładnie polega aerobik sportowy i gdzie można go ćwiczyć?

jakie-piosenki-pasuja-do-treningow-zumby

Jakie piosenki pasują do treningów zumby?

Zumba to sport, a właściwie taniec, ściśle powiązany z odpowiednią muzyką. Zazwyczaj są to latynoskie utwory, jednak istnieją również piosenki innego typu nadające się do przeprowadzenia takiego treningu. Jaka muzyka sprawdza się podczas ćwiczenia zumby?

brzuszki-na-pilce-gimnastycznej-czyli-skuteczne-cwiczenie-na-wszystkie-miesnie-brzucha

Brzuszki na piłce gimnastycznej, czyli skuteczne ćwiczenie na wszystkie mięśnie brzucha

Brzuszki z użyciem piłki gimnastycznej są znacznie bardziej skuteczne niż klasyczna odmiana tego ćwiczenia. Jak prawidłowo wykonywać brzuszki z wykorzystaniem piłki?

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

guma-do-cwiczen-na-brzuch-czyli-jak-wyrzezbic-miesnie-malym-kosztem

Guma do ćwiczeń na brzuch, czyli jak wyrzeźbić mięśnie małym kosztem

Guma do ćwiczeń to stosunkowo tanie rozwiązanie pozwalające na wykonanie efektywnych ćwiczeń zarówno na siłowni, jak i we własnym domu. Jak trenować z takim narzędziem i co można dzięki niemu osiągnąć?

trening-cardio-co-to-tak-wlasciwie-jest

Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio to określenie często pojawiające się w wielu planach ćwiczeniowych i poradnikach. Trening cardio - co to znaczy i na czym polega? Kiedy go wykonywać i jakie ma działanie?

rower-do-spinningu-odkrywamy-jego-tajemnice

Rower do spinningu - odkrywamy jego tajemnice!

Rama, kierownica, system napędowy, koło zamachowe i siodełko. Niby prosta budowa, w rzeczywistości to konkretne narzędzie treningowe, które może zdziałać cuda. Jaki powinien być dobry rower spinningowy, jakie są jego funkcje i czy spinning można uprawiać w domowym zaciszu?

plaski-brzuch-w-zasiegu-reki-miejscowe-spalanie-tkanki-tluszczowej-w-pigulce

Płaski brzuch w zasięgu ręki: miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej w pigułce

Większość treningowych zamierzeń koncentruje się na idealnie wyrzeźbionym sześciopaku, z możliwie najniższą zawartością tkanki tłuszczowej. Punktem wyjścia jest całkowita zmiana dotychczasowych nawyków, zastosowanie właściwej diety i treningu redukcyjnego. Podpowiadamy proste triki, jak łatwo spalić tkankę tłuszczową z brzucha bez rewolucyjnych diet.

tabata-trening-czym-tak-wlasciwie-jest-i-jakie-sa-jego-efekty

Tabata trening - czym tak właściwie jest i jakie są jego efekty?

Tabata trening to określenie, z którym kiedykolwiek spotkały się głównie osoby kochające różne warianty aktywności fizycznej. Jak wygląda takie ćwiczenie i na czym dokładnie polega?