Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących.

Zajęcia fitness dla początkujących

Zajęcia fitness dla początkujących to świetny sposób na rozpoczęcie przygody ze sportem. Wykonuje się na nich zestawy ćwiczeń, które wprawiają w ruch nasze ciało. Trening powinien być łatwy do wykonania. Ćwiczenia fitness dla początkujących nie wymagają poświecenia dużego zasobu energii. Ich głównym celem jest stopniowe przystosowanie organizmu do wysiłku fizycznego. Mają sprawiać radość trenującej osobie, a nie ją demotywować. Na zajęciach fitness dla początkujących możemy spotkać się z takimi zadaniami jak: jazda na rowerku czy chodzenie po tzw. „stepach”. Przykładem są zajęcia pilates.

Przykładowe ćwiczenia fitness dla początkujących

Na zajęciach fitness dla początkujących zazwyczaj wykonuje się trening ogólnorozwojowy. Przykładowo są to ćwiczenia takie jak:

  • Rowerek - Jest to ćwiczenie fitness dla początkujących. Połóż się na plecach i wykonuj naprzemiennie ruchy nogami. Zataczaj stopami koła w powietrzu. Praca nóg przypomina jazdę na rowerze.

  • Skręt  ciała – Ćwiczenie wykonuje się pozycji stojącej. Zrób lekki rozkrok, trzymając ramiona na poziomie barków – łokcie powinny być zgięte.  Wykonaj  energiczne skręty ciała w lewo i prawo. Ćwiczenie jest bardzo popularne na zajęciach fitness.

  • Ćwiczenie z użyciem krzesła - Twoja sylwetka powinna być wyprostowana. Usiądź na  krześle, a następnie wstań wypychając z całej siły miednicę do przodu i ponownie usiądź.  Możesz urozmaicić  swoje ruchy, wykonując ćwiczenie w rytm muzyki. Polecamy bardziej energiczne kawałki.

  • Damskie brzuszki – Ćwiczenie fitness dla początkujących wykonuje się  w pozycji leżącej. Połóż się na plecach. Zapleć ręce na karku. Przeciągnij swój tułów do kolan. Nie musisz  podciągać  się z całych sił.

  • Tułów w górę - Połóż się na brzuchu i lekko rozszerz nogi. Spróbuj unieść w górę sam tułów. Postaraj się wytrzymać kilka sekund w górze, a następnie wróć do pozycji wyjściowej.

Trening fitness w domu dla początkujących


Ćwiczenia na zajęciach fitness dla początkujących nie są trudne. Wykonać je może każda osoba, która nie miała do czynienia z tym sportem. Bez problemu możesz wykonywać je także w swoim domu. Każde z ćwiczeń fitness należy wykonywać w trzech seriach po 10-15 powtórzeń. Na samym początku dostosuj liczbę powtórzeń do swojej kondycji. Zalecane jest, aby trening fitness składał się z trzech serii po 10 powtórzeń.

Trening fitness dla początkujących – Jakie są efekty?

Początkująca osoba powinna wykonywać ćwiczenia fitness przynajmniej 2 razy w tygodniu. Dzięki regularnym treningom pierwsze zmiany w sylwetce będą widoczne  już po kilku tygodniach. Początkowo dostosuj długość, częstotliwość i intensywność ćwiczeń do swoich możliwości. 

Po pierwszych dwóch tygodniach przyzwyczaisz swój organizm do wysiłku. Dzięki uwolnionym endorfinom poprawisz swoje samopoczucie. Jest to idealny czas do stopniowego zwiększenia intensywności ćwiczeń. Zajęcia fitness dla początkujących nauczą Cię kontroli nad swoimi mięśniami.

Zajęcia fitness dla początkujący – efekty po 5 tygodniach
zajecia fitness dla poczatkujacych

Jeśli uczestniczyłeś w zajęciach fitness dla początkujących regularnie, prawdopodobnie możesz już śledzić zmniejszające się obwody poszczególnych partii ciała. Zapisuj swoje pomiary wagi w dzienniczku treningowym. Staraj się wykonywać je o tej samej porze. 

Możesz także oczekiwać poprawy sprawności fizycznej i kondycji. Zmiany zauważysz nie tylko w czasie treningów fitness, ale także w życiu codziennym. Na przykład podczas dźwigania zakupów.

 

 

 

Mateusz Matysiak 0 19 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

pompki-na-poreczach-przenies-swoj-trening-klatki-na-wyzszy-level

Pompki na poręczach - przenieś swój trening klatki na wyższy level!

Każdy kolejny plan treningowy to nowe wyzwania dla naszych mięśni. Sięgamy po coraz bardziej wymyślne ćwiczenia, a w treningu na klatkę, priorytetowym dla większości z nas, pojawiają się prawdziwe akrobacje. Niepotrzebne są jednak te wszystkie udziwnienia. Pora na pompki na poręczach!

mobility-trening-czym-tak-wlasciwie-jest

Mobility trening - czym tak właściwie jest?

Mobility trening zyskuje rosnącą popularność, ale niewiele osób wie, na czym dokładnie polega. Jak przeprowadzać mobility trening i jakie są jego efekty?

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

pompki-na-poreczach-przenies-swoj-trening-klatki-na-wyzszy-level

Pompki na poręczach - przenieś swój trening klatki na wyższy level!

Każdy kolejny plan treningowy to nowe wyzwania dla naszych mięśni. Sięgamy po coraz bardziej wymyślne ćwiczenia, a w treningu na klatkę, priorytetowym dla większości z nas, pojawiają się prawdziwe akrobacje. Niepotrzebne są jednak te wszystkie udziwnienia. Pora na pompki na poręczach!

mobility-trening-czym-tak-wlasciwie-jest

Mobility trening - czym tak właściwie jest?

Mobility trening zyskuje rosnącą popularność, ale niewiele osób wie, na czym dokładnie polega. Jak przeprowadzać mobility trening i jakie są jego efekty?

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.