Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

Zajęcia fitness dla początkujących

Zajęcia fitness dla początkujących to świetny sposób na rozpoczęcie przygody ze sportem. Wykonuje się na nich zestawy ćwiczeń, które wprawiają w ruch nasze ciało. Trening powinien być łatwy do wykonania. Ćwiczenia fitness dla początkujących nie wymagają poświecenia dużego zasobu energii. Ich głównym celem jest stopniowe przystosowanie organizmu do wysiłku fizycznego. Mają sprawiać radość trenującej osobie, a nie ją demotywować. Na zajęciach fitness dla początkujących możemy spotkać się z takimi zadaniami jak: jazda na rowerku czy chodzenie po tzw. „stepach”. Przykładem są zajęcia pilates.

Przykładowe ćwiczenia fitness dla początkujących

Na zajęciach fitness dla początkujących zazwyczaj wykonuje się trening ogólnorozwojowy. Przykładowo są to ćwiczenia takie jak:

  • Rowerek - Jest to ćwiczenie fitness dla początkujących. Połóż się na plecach i wykonuj naprzemiennie ruchy nogami. Zataczaj stopami koła w powietrzu. Praca nóg przypomina jazdę na rowerze.

  • Skręt  ciała – Ćwiczenie wykonuje się pozycji stojącej. Zrób lekki rozkrok, trzymając ramiona na poziomie barków – łokcie powinny być zgięte.  Wykonaj  energiczne skręty ciała w lewo i prawo. Ćwiczenie jest bardzo popularne na zajęciach fitness.

  • Ćwiczenie z użyciem krzesła - Twoja sylwetka powinna być wyprostowana. Usiądź na  krześle, a następnie wstań wypychając z całej siły miednicę do przodu i ponownie usiądź.  Możesz urozmaicić  swoje ruchy, wykonując ćwiczenie w rytm muzyki. Polecamy bardziej energiczne kawałki.

  • Damskie brzuszki – Ćwiczenie fitness dla początkujących wykonuje się  w pozycji leżącej. Połóż się na plecach. Zapleć ręce na karku. Przeciągnij swój tułów do kolan. Nie musisz  podciągać  się z całych sił.

  • Tułów w górę - Połóż się na brzuchu i lekko rozszerz nogi. Spróbuj unieść w górę sam tułów. Postaraj się wytrzymać kilka sekund w górze, a następnie wróć do pozycji wyjściowej.

Trening fitness w domu dla początkujących

Ćwiczenia na zajęciach fitness dla początkujących nie są trudne. Wykonać je może każda osoba, która nie miała do czynienia z tym sportem. Bez problemu możesz wykonywać je także w swoim domu. Każde z ćwiczeń fitness należy wykonywać w trzech seriach po 10-15 powtórzeń. Na samym początku dostosuj liczbę powtórzeń do swojej kondycji. Zalecane jest, aby trening fitness składał się z trzech serii po 10 powtórzeń.

Trening fitness dla początkujących – Jakie są efekty?

Początkująca osoba powinna wykonywać ćwiczenia fitness przynajmniej 2 razy w tygodniu. Dzięki regularnym treningom pierwsze zmiany w sylwetce będą widoczne  już po kilku tygodniach. Początkowo dostosuj długość, częstotliwość i intensywność ćwiczeń do swoich możliwości. 

Po pierwszych dwóch tygodniach przyzwyczaisz swój organizm do wysiłku. Dzięki uwolnionym endorfinom poprawisz swoje samopoczucie. Jest to idealny czas do stopniowego zwiększenia intensywności ćwiczeń. Zajęcia fitness dla początkujących nauczą Cię kontroli nad swoimi mięśniami.

Zajęcia fitness dla początkujący – efekty po 5 tygodniach
zajecia fitness dla poczatkujacych

Jeśli uczestniczyłeś w zajęciach fitness dla początkujących regularnie, prawdopodobnie możesz już śledzić zmniejszające się obwody poszczególnych partii ciała. Zapisuj swoje pomiary wagi w dzienniczku treningowym. Staraj się wykonywać je o tej samej porze. 

Możesz także oczekiwać poprawy sprawności fizycznej i kondycji. Zmiany zauważysz nie tylko w czasie treningów fitness, ale także w życiu codziennym. Na przykład podczas dźwigania zakupów.

AKTUALIZACJA 2020
aerobik dla początkujących

Zacznij się ruszać! Aerobik dla początkujących to rozwiązanie na dobry start!

Jeśli zastanawiasz się nad regularnym uprawianiem aktywności, ale nie wiesz, od czego zacząć, możesz zdecydować się na zajęcia grupowe całkowicie od podstaw. W ofercie klubów fitness znajdziesz aerobik dla początkujących. Na czym polega, jak wyglądają zajęcia i jakich efektów możesz się spodziewać?

Aerobik dla początkujących: o co w tym chodzi?

Ogromny bagaż motywacji to absolutny must have na dobry start. To właśnie dzięki niej tysiące osób pokonuje codziennie własne słabości i osiąga więcej niż zakładała. Decydując się na rozpoczęcie uprawiania aktywności fizycznej w regularnym trybie, dobrym pomysłem będzie aerobik dla początkujących. To najbardziej rekomendowana forma działania w tym zakresie, zwłaszcza, jeśli w minionych latach ty i sport raczej się mijaliście. Z tego też względu równowaga mięśniowa w Twoim organizmie może być mocno zaburzona, a poszczególne partie mięśniowe mogą ze sobą nie współpracować. Co więc zrobić, by wejść na właściwe tory i móc się ruszać i jednocześnie czerpać z tego ogromną satysfakcję?

Rodzaje zajęć grupowych: aerobik dla początkujących

Kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniej formy zajęć, która będzie dla ciebie najlepsza. Nie bez powodu w ofertach klubów fitness prowadzony jest aerobik dla początkujących. Musisz wiedzieć, że brak odpowiedniego przygotowania ciała może spowodować, że udział w regularnych zajęciach fitness może być dla ciebie nieefektywny, a w dłuższej perspektywie może nawet zaszkodzić. Nie chodzi tu wyłącznie o samą wydolność organizmu, ale też o prawidłowy wzorzec ruchu i odpowiednią, prawidłową postawę ciała. Decydując się na aerobik dla początkujących, na pewno unikaj zajęć, które w swojej nazwie mają interwał czy HIIT oraz różnych odmian zajęć typu cross lub TBC. Na nie przyjdzie jeszcze pora. Na dobry start świetnie sprawdzą się joga, zdrowy kręgosłup i pilates oraz zajęcia z gimnastyki korekcyjnej. Taka forma aerobiku dla początkujących nie tylko da ci szansę na wdrożenie organizmu w regularny trening, ale jednocześnie pozwoli na zachowanie względów bezpieczeństwa i wzmocnienie ciała.

Aerobik dla początkujących: znajdziesz go w każdym klubie fitness!
ćwiczenia aerobowe dla początkujących

Regularny trening to dla ciebie nowość. Decydując się na zajęcia fitness w danym klubie, poproś obsługę lub trenerów o przedstawienie szczegółowej oferty zajęć grupowych. Coraz częściej kluby i siłownie publikują opisy prowadzonych zajęć na stronach internetowych. Na starcie na pewno nie sprawdzą się żadne treningi o wysokiej intensywności, więc jeśli nie chcesz sobie zaszkodzić, zdecydowanie wybierz zajęcia o nieco wolniejszym tempie i niższym zaangażowaniu. Przez pierwsze 4 lub nawet 6 tygodni aktywność powinna być uprawiana ok. 2-3 razy w tygodniu z zachowaniem ok. 2-dniowych przerw. Takie ułożenie zajęć w tygodniu da ci odpowiednią dla stopnia przygotowania stymulację organizmu i pozwoli na zaangażowanie mięśni w proces zwiększania kondycji i wydolności całego ciała. Jednocześnie zagwarantujesz sobie czas na regenerację, tak aby mięśnie poddane wysiłkowi mogły odpocząć, nabrać sił na więcej i być gotowymi do dalszych działań.

Możesz się tego spodziewać: aerobik dla początkujących efekty

Mimo niedużego zaangażowania w pracę, aerobik dla początkujących to dobra baza dla rozwijania swojej aktywności i potencjału kinetycznego całego ciała. Zróżnicowane zajęcia grupowe idealnie wpłyną na rozwój mięśni i zwiększą wydolność oddechowo-krążeniową całego organizmu. Gdy już wkręcisz się w to treningowe tempo, będziesz w stanie nie tylko pokonać własne słabości, ale też uzyskasz spektakularne efekty w walce z nadmiernym tłuszczem. Twoja kondycja będzie zdecydowanie większa i pozwoli ci na więcej każdego dnia. Aerobik dla początkujących może się okazać swoistą trampoliną nie tylko dla ciała, ale i umysłu. Pomyśl tylko: odpowiednio zdyscyplinowane ciało to jednocześnie większa harmonia ducha i umysłu, a tym samym lepsza efektywność w codziennych czynnościach. Możesz spodziewać się jeszcze więcej, jeśli tylko chcesz!

~ Aleks Dorosiński

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Mateusz Matysiak 0 6 kwietnia 2020  1272

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Fitness

odchudzajaca-jazda-na-rolkach-dowiedz-sie-jak-wiele-kalorii-spalisz-podczas-godzinnej-jazdy

Odchudzająca jazda na rolkach! Dowiedz się jak wiele kalorii spalisz podczas godzinnej jazdy!

Jazda na rolkach, to sport, który lubi wiele osób. Rolki są ogólnodostępne i może na nich jeździć każdy. Wystarczy odrobina wprawy i spalanie kalorii murowane. Dowiedz się jakie rolki są najlepsze do jazdy rekreacyjnej i ile kalorii spalisz jeżdżąc jedynie godzinę na rolkach!

zajecia-fitness-dla-prawdziwych-mezczyzn

Zajęcia fitness dla prawdziwych mężczyzn

Kto powiedział, że zajęcia fitness muszą być tylko dla kobiet? To jest kłamstwo! Na zajęcia fitness mogą uczęszczać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Mężczyźni również powinni dbać o swoje zdrowie, aby utrzymywać ciało w odpowiedniej formie. Jakie zajęcia w związku z tym polecane są dla mężczyzn?

trening-fitness-cardio-poznaj-najpopularniejsze-zajecia-na-turbo-spalanie

Trening fitness cardio - poznaj najpopularniejsze zajęcia na turbo spalanie!

Marzy ci się idealna, wysportowana sylwetka? Wiesz, jak ważny jest trening cardio, ale nie chcesz cały czas kręcić interwałów albo biec bez celu na bieżni? Wypróbuj trening fitness cardio i sprawdź świeże podejście do spalania. Do wyboru masz cały wachlarz możliwości. Wchodzisz w to?

trening-tbc-dla-kazdego-poznaj-dobry-patent-na-mocne-cialo

Trening TBC dla każdego - poznaj dobry patent na mocne ciało!

Total Body Conditioning, czyli modelowanie całego ciała. I w zasadzie wszystko jest już jasne - warto jednak wiedzieć więcej na temat tego typu aktywności, tym bardziej, że świetnie się sprawdza zarówno u pań jak i panów. Czym jest tajemniczy trening TBC, jak dokładnie wyglądają zajęcia i co możesz zyskać?

wszechstronne-cwiczenia-abs-oto-twoj-przepis-na-idealnie-plaski-brzuch

Wszechstronne ćwiczenia abs - oto twój przepis na idealnie płaski brzuch!

Jeśli myślisz, że aerobiczna szóstka Weidera to jedyny patent na mocny i płaski brzuch, już teraz nastaw się na więcej. Idzie nowe, a wraz z nim ćwiczenia abs, które wykonasz w domu. Zobacz, jakie sprawdzą się najlepiej, które z nich zbudują mocne mięśnie i które wzmocnią siłę. Zaczynaj!

rozgrzewka-a-trening-fitness-zobacz-jak-sie-przygotowac-przed-zajeciami

Rozgrzewka a trening fitness - zobacz, jak się przygotować przed zajęciami

Doskonale wiesz, jak ważna jest przygotowanie organizmu do wysiłku. Rozgrzewka przed treningiem fitness jest tak samo ważna, jak przed treningiem siłowym. Z jakich etapów powinna się składać, by była naprawdę skuteczna? Jakie ćwiczenia będą najlepsze na konkretne grupy mięśniowe? Zobacz już teraz, aby twój trening fitness dawał jak najwięcej korzyści.

redukcja-w-rytm-muzyki-jakie-zajecia-fitness-na-schudniecie

Redukcja w rytm muzyki - jakie zajęcia fitness na schudnięcie?

Lubisz się ruszać, jednak w pewnym momencie udało ci się zmagazynować dodatkowe kilogramy? Chcesz podjąć wyzwanie i zrzucić zbędny balast oraz odsłonić to, co w tobie najlepsze? Już teraz sprawdź, jakie zajęcia fitness na schudnięcie będą najlepsze! Zobacz, czym się kierować i na jakich ćwiczeniach skupić się w pierwszej kolejności, aby twój trening przyniósł oczekiwane rezultaty.

jak-zadbac-o-mocne-plecy-poznaj-trening-fitness-na-zdrowy-kregoslup

Jak zadbać o mocne plecy? Poznaj trening fitness na zdrowy kręgosłup!

Siedzący tryb pracy, kilka godzin dziennie za kierownicą i brak czasu na trening? Jak najszybciej zmień swoją organizację dnia, a twoje plecy będą ci wdzięczne. Wystarczy kilka prostych kroków oraz trening fitness, aby kręgosłup był w dobrej formie. Już teraz sprawdź, co możesz zrobić dla swojego zdrowia!

trening-fitness-na-posladki-jakie-cwiczenia-sprawdza-sie-na-sexy-pupe

Trening fitness na pośladki - jakie ćwiczenia sprawdzą się na sexy pupę?

Marzysz o seksownych, latynoskich pośladkach, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Kilometry wybiegane na bieżni to tylko próżny wysiłek. Mocne i jędrne mięśnie pośladków zbudujesz na zajęciach z wykorzystaniem dodatkowych obciążeń. Jaki trening fitness na pośladki sprawdzi się najlepiej?

step-fitness-czyli-cwiczenia-z-wykorzystaniem-stepu

Step fitness, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem stepu

Step fitness może być bardzo efektywnym ćwiczeniem, szczególnie jeśli chodzi o pośladki i uda. Gdzie można wziąć udział w takim treningu i jaki step wybrać?

odchudzajaca-jazda-na-rolkach-dowiedz-sie-jak-wiele-kalorii-spalisz-podczas-godzinnej-jazdy

Odchudzająca jazda na rolkach! Dowiedz się jak wiele kalorii spalisz podczas godzinnej jazdy!

Jazda na rolkach, to sport, który lubi wiele osób. Rolki są ogólnodostępne i może na nich jeździć każdy. Wystarczy odrobina wprawy i spalanie kalorii murowane. Dowiedz się jakie rolki są najlepsze do jazdy rekreacyjnej i ile kalorii spalisz jeżdżąc jedynie godzinę na rolkach!

zajecia-fitness-dla-prawdziwych-mezczyzn

Zajęcia fitness dla prawdziwych mężczyzn

Kto powiedział, że zajęcia fitness muszą być tylko dla kobiet? To jest kłamstwo! Na zajęcia fitness mogą uczęszczać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Mężczyźni również powinni dbać o swoje zdrowie, aby utrzymywać ciało w odpowiedniej formie. Jakie zajęcia w związku z tym polecane są dla mężczyzn?

trening-fitness-cardio-poznaj-najpopularniejsze-zajecia-na-turbo-spalanie

Trening fitness cardio - poznaj najpopularniejsze zajęcia na turbo spalanie!

Marzy ci się idealna, wysportowana sylwetka? Wiesz, jak ważny jest trening cardio, ale nie chcesz cały czas kręcić interwałów albo biec bez celu na bieżni? Wypróbuj trening fitness cardio i sprawdź świeże podejście do spalania. Do wyboru masz cały wachlarz możliwości. Wchodzisz w to?

trening-tbc-dla-kazdego-poznaj-dobry-patent-na-mocne-cialo

Trening TBC dla każdego - poznaj dobry patent na mocne ciało!

Total Body Conditioning, czyli modelowanie całego ciała. I w zasadzie wszystko jest już jasne - warto jednak wiedzieć więcej na temat tego typu aktywności, tym bardziej, że świetnie się sprawdza zarówno u pań jak i panów. Czym jest tajemniczy trening TBC, jak dokładnie wyglądają zajęcia i co możesz zyskać?

wszechstronne-cwiczenia-abs-oto-twoj-przepis-na-idealnie-plaski-brzuch

Wszechstronne ćwiczenia abs - oto twój przepis na idealnie płaski brzuch!

Jeśli myślisz, że aerobiczna szóstka Weidera to jedyny patent na mocny i płaski brzuch, już teraz nastaw się na więcej. Idzie nowe, a wraz z nim ćwiczenia abs, które wykonasz w domu. Zobacz, jakie sprawdzą się najlepiej, które z nich zbudują mocne mięśnie i które wzmocnią siłę. Zaczynaj!

rozgrzewka-a-trening-fitness-zobacz-jak-sie-przygotowac-przed-zajeciami

Rozgrzewka a trening fitness - zobacz, jak się przygotować przed zajęciami

Doskonale wiesz, jak ważna jest przygotowanie organizmu do wysiłku. Rozgrzewka przed treningiem fitness jest tak samo ważna, jak przed treningiem siłowym. Z jakich etapów powinna się składać, by była naprawdę skuteczna? Jakie ćwiczenia będą najlepsze na konkretne grupy mięśniowe? Zobacz już teraz, aby twój trening fitness dawał jak najwięcej korzyści.

redukcja-w-rytm-muzyki-jakie-zajecia-fitness-na-schudniecie

Redukcja w rytm muzyki - jakie zajęcia fitness na schudnięcie?

Lubisz się ruszać, jednak w pewnym momencie udało ci się zmagazynować dodatkowe kilogramy? Chcesz podjąć wyzwanie i zrzucić zbędny balast oraz odsłonić to, co w tobie najlepsze? Już teraz sprawdź, jakie zajęcia fitness na schudnięcie będą najlepsze! Zobacz, czym się kierować i na jakich ćwiczeniach skupić się w pierwszej kolejności, aby twój trening przyniósł oczekiwane rezultaty.

jak-zadbac-o-mocne-plecy-poznaj-trening-fitness-na-zdrowy-kregoslup

Jak zadbać o mocne plecy? Poznaj trening fitness na zdrowy kręgosłup!

Siedzący tryb pracy, kilka godzin dziennie za kierownicą i brak czasu na trening? Jak najszybciej zmień swoją organizację dnia, a twoje plecy będą ci wdzięczne. Wystarczy kilka prostych kroków oraz trening fitness, aby kręgosłup był w dobrej formie. Już teraz sprawdź, co możesz zrobić dla swojego zdrowia!

trening-fitness-na-posladki-jakie-cwiczenia-sprawdza-sie-na-sexy-pupe

Trening fitness na pośladki - jakie ćwiczenia sprawdzą się na sexy pupę?

Marzysz o seksownych, latynoskich pośladkach, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Kilometry wybiegane na bieżni to tylko próżny wysiłek. Mocne i jędrne mięśnie pośladków zbudujesz na zajęciach z wykorzystaniem dodatkowych obciążeń. Jaki trening fitness na pośladki sprawdzi się najlepiej?

step-fitness-czyli-cwiczenia-z-wykorzystaniem-stepu

Step fitness, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem stepu

Step fitness może być bardzo efektywnym ćwiczeniem, szczególnie jeśli chodzi o pośladki i uda. Gdzie można wziąć udział w takim treningu i jaki step wybrać?