Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami! Aktualizacja 2020

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami! Aktualizacja 2020

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

Twoje 40 dni dla duszy: poznaj yoga challenge zza kulis

Coraz większą popularnością cieszą się zajęcia typu bodymind, a trendy fitness na 2020 rok dyktują bogatszą ofertę zajęć grupowych typu mindful i yoga. Czym tak naprawdę jest yoga challenge i dlaczego warto podjąć się tego wyzwania?

Yoga challenge: twoja droga do harmonijnego życia

Mocno rzucają się w oczy zmieniające się grafiki zajęć grupowych w większości klubów fitness i siłowni. Osoby odpowiedzialne za tego typu zajęcia dopasowują ofertę do rosnącego zainteresowania yogą i kursami typu bodymind. Ciekawy trend yoga challenge, który cieszy się popularnością od ładnych paru lat, na dobre zagościł na europejskim rynku fitness i zbiera coraz większe grono zainteresowanych. Według nauk jogicznych, rozwinięcie nowego nawyku, jakim w tym przypadku jest regularność i konsekwentność w podejmowaniu sesji yogi, wymaga 40 dni. Dzięki yoga challenge łatwo nauczyć się, jak sięgać do możliwie najgłębszych pokładów energii zgromadzonej w naszej duszy, a dzięki poznaniu własnego ciała i uzmysłowieniu wyobrażenia na temat duszy łatwiej będzie pokonać największe nawet słabości. Jakie typy zajęć yogi warte są zainteresowania podczas yoga challenge i czy wszystkie działają na nas w taki sam sposób?

Zanim zaczniesz yoga challenge - co musisz wiedzieć?

Czym tak naprawdę jest joga i jak wpływa na nasz organizm?  Niektórzy unikają jej jak ognia twierdząc, że statyczne ćwiczenia nudzą i nie mają żadnego wpływu na rozwój fizyczny. Nic bardziej mylnego. Joga to zdrowy zrównoważony wysiłek fizyczny i ma ogromny wpływ na redukcję stresu oraz niwelowanie bólów. Co prawda nie można przyrównać jej do wyczerpującego wysiłku siłowego, ale równie dobrze wpływa na organizm. Jogę od innych ćwiczeń wyróżnia połączenie wszystkich aspektów egzystencji ludzkiej tzn. ciała, psychiki i ducha. Udowodniono, że joga wpływa pozytywnie na postawę ciała i koryguje wadliwą sylwetkę.  Jest procesem wewnętrznym, indywidualnym i pozwala odkryć siebie na nowo. Nie oznacza to jednak, że jogi nie można ćwiczyć w parach! Warunkiem koniecznym jest kontakt fizyczny, więc osoba, z którą będziemy ćwiczyć nie może nas krępować. Weź przyjaciela, chłopaka, dziewczynę, czy siostrę i sam wypróbuj Akrojogę.

Yoga challenge duo: harmoniczne ćwiczenia dla par

Szczególną odmianą yogi możliwą do wykorzystania w trakcie trwania wyzwania jest AcroYoga. Idealnie sprawdza się jako aktywność dla par lub grup 3-osobowych. Dzięki wspólnym ćwiczeniom można równolegle rozwijać swoja siłę i czerpać radość z czasu spędzanego z bliskimi nam osobami. Sama praca nad ciałem i umysłem będzie przebiegać wyłącznie w silnej symbiozie z partnerem, dlatego liczą się tu nie tylko zrozumienie istoty ciała i ducha, ale również akceptacja i pełne zaufanie. Akrobatyczny yoga challenge to także wspólna nauka prawidłowej komunikacji - zarówno werbalnej, jak i tej pozbawionej przekazu słownego. Taki aktywny odpoczynek sprzyja relaksacji i odprężeniu po nawet najtrudniejszym dniu, a konieczność bezgranicznego zaufania i poddania się w pełni partnerowi zacieśnia więzi. Sztuka akrobacji podczas yoga challenge pozwoli też na zbudowanie relacji intymnych, a bliskość ciał i otwarcie na dotyk rozwinie umiejętność otwierania się na partnera i jego potrzeby. Korzyści płynące z tego typu aktywności na pewno odczują obydwie osoby ćwiczące, a możliwość zawiązania bliskiej relacji idealnie się sprawdzi w przypadku partnerów życiowych. Jakie inne pozytywy niesie yoga challenge?

Czytaj też: Ćwiczenia dla par

Acroyoga dla każdego

To połączenie elementów dynamicznej akrobatyki, świadomości jogi i relaksującego masażu tajskiego. Pomimo popularności tych trzech elementów samo połączenie ich jest nowością. Wywodzi się z lat 90' i wciąż przybywa jej zwolenników. Podstawą w wykonywaniu tego typu ćwiczeń jest zaufanie i współpraca. Pozwala się zrelaksować, uspokoić i odczuć piękno akrobatyki.

yoga challenge

Pozy do jogi - 2 osoby

Rozpoczynając yoga challenge musisz uzbroić się w cierpliwość. Niektóre z pozycji będą wymagały wielkiej precyzji. Pamiętaj, mierz siły na zamiary. Joga challenge może być świetną zabawą i przyjemnością, ale bywa również niebezpieczna. Od teraz jesteś odpowiedzialny za drugą osobę. Przy trudniejszych pozycjach skup się na tym, aby zapewnić partnerowi poczucie bezpieczeństwa. W ten sposób Ty również nabierzesz zaufania. Na początku najlepiej będzie gdy skorzystasz z pomocy osoby asekurującej. Yoga dla dwóch osób może być wyzwaniem, ale sam zobaczysz, jak doskonale buduje umiejętność współpracy i wzajemne zaufanie. 

Dotyk to podstawa - Acroyoga

Dotyk to podstawa w jodze dla par.  Nie da się mówić o partnerstwie bez  komunikacji – czyli dotyku.  Acroyoga to joga dla par. Już sama nazwa skazuje, że ćwiczenia wykonuje się razem. Dotyk jest w rodzaju łącznika jednostek biorących udział w treningu. Ma olbrzymią moc potrafiącą uzdrowić wnętrze naszego ciała. Mówi się, że dotyk jest  elementem szczęścia. Dzięki takim ćwiczeniom znacznie łatwiej o zbudowanie bliskości.

Joga dla par – nauka

Joga dla par jest świetnym źródłem nauki. Ćwiczenie z kimś uczy Cię równowagi między dawaniem i odbieraniem. Podejmując ćwiczenia w parze wykształca się w tobie poczucie złotego środka – między pełną kontrolą, a puszczeniem stresu. Nauczysz się postrzegać granice i  przykładać większą uwagę do swoich potrzeb – mówiąc o nich otwarcie. Wszystko to poznasz dzięki  komunikacji  i współpracy. Może być ona wyrażana słownie: „za mocno”, „za szybko”, „za lekko”, „jestem zmęczony”, „tu boli/ nie boli”, „teraz jest dobrze”

Zaczniesz dostrzegać nie tylko swoje potrzeby, ale też kogoś

Od czego zacząć yoga challenge?

  • Jak przy każdym z treningów, tu również ważna jest rozgrzewka. Postaraj się rozgrzać wszystkie partie mięśni, a zmniejszysz prawdopodobieństwo kontuzji.
  • Wybierz odpowiednie miejsce. Powierzchnia powinna być płaska. Jeżeli to możliwe trenujcie na specjalnie przeznaczonej do tego macie. Rozejrzyj się czy w granicach Twojego ruchu nie ma zbędnych przedmiotów.
  • Ubierz się wygodnie. Wygodny strój, da Ci swobodę ruchu i nie będzie przeszkadzał Twojemu partnerowi.
  • Teraz jesteś gotowy do challengu!


yoga challenge

Pamiętaj, aby przed treningiem nie stosować żadnych olejków i kremów na dłonie i stopy!

Gdzie trenować akrojogę?

Jeżeli wraz z partnerem chcesz spróbować własnych sił w Akrojodze, ale boisz się ćwiczyć bez kontroli trenera możesz znaleźć klub w swoim miejscu zamieszania.  W Polsce zajęcia jogi organizowane są praktycznie każdym mieście. Znalezienie odpowiedniego klubu jogi nie jest trudne.  Wybierz klub z najlepszymi opiniami, w dogodnej lokalizacji i zacznij od dziś! Podejmij yoga challenge!

Zalety yoga challenge: konsekwentne wyzwanie dla każdego

Udział w wyzwaniu yoga challenge to nie tylko ćwiczenie świadomości własnego ciała i umysłu. To przede możliwość przybliżenia się do realizacji swoich najbardziej ambitnych założeń. Dzięki realizacji yoga challenge poprawi się elastyczność naszego ciała i zwiększy siła mięśni. Sztuka medytacji pozytywnie wpłynie na redukcję stresu w codziennym życiu oraz znacząco poprawi zdolność koncentracji na tematach ważnych, nie tylko podczas kontemplacji, ale i podczas codziennych czynności. Oprócz szeroko rozumianej harmonii, yoga challenge to dla wielu również uregulowany sen, a to w dzisiejszych czasach wartość na miarę złota. Trzymamy kciuki za pełną realizację wyzwania!

Oliwia Lachnik 0 8 stycznia 2020  13113

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i Rozciąganie

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol-aktualizacja-2020

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból? | AKTUALIZACJA 2020

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców! Przewiń artykuł, żeby przejść do aktualizacji 2020.

czy-da-sie-schudnac-regularnie-cwiczac-joge

Czy da się schudnąć regularnie ćwicząc jogę?

Joga jest zdecydowanie mniej wymagającym sportem niż jazda na rowerze czy bieganie. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, czy jest ona dobrym sposobem na skuteczne wypracowanie szczupłej sylwetki. Jak sprawić, żeby joga naprawdę odchudzała?

joga-dynamiczna-czym-tak-wlasciwie-jest-i-na-co-dziala

Joga dynamiczna - czym tak właściwie jest i na co działa?

Joga dynamiczna to mniej znana odmiana relaksującej, spokojnej jogi kojarzonej przez wiele osób. Jej działanie może mieć jednak zbawienny wpływ na sylwetkę ćwiczących, szczególnie tych borykających się z nadmiernymi kilogramami. Jak trenować jogę dynamiczną i gdzie można to robić?

mata-paski-klocki-sprawdz-akcesoria-do-jogi-i-cwicz-na-poziomie

Mata, paski, klocki - sprawdź akcesoria do jogi i ćwicz na poziomie!

Profesjonalne szkoły jogi i kluby fitness posiadają w swoim wyposażeniu wszelkie akcesoria niezbędne do praktykowania jogi na każdym poziomie. Jeśli jednak decydujemy się na ćwiczenie jogi w domowym zaciszu, może się okazać, że konieczny będzie zakup kilku akcesoriów. Sprawdź, które z nich są absolutnie niezbędne i które pomogą przejść na następny poziom.

taki-stretching-nie-tylko-w-balecie-abc-rozciagania-bioder

Taki stretching nie tylko w balecie. ABC rozciągania bioder

Wielu z nas stretching kojarzy się z lekkością baletu, innym z ćwiczeniami rozciągającymi, które w swej intensywności stają się niekiedy nazbyt bolesne. Unieruchomione na kilka godzin dziennie mięśnie tracą swoją gibkość, a tą można odzyskać np. poprzez rozciąganie. Skąd się jednak bierze bolesność podczas stretchingu i dlaczego tak ważne w dobie office reality jest rozciąganie bioder?

rozciaganie-do-szpagatu-w-4-krokach-sprawdzone-cwiczenia-dla-kazdego

Rozciąganie do szpagatu w 4 krokach - sprawdzone ćwiczenia dla każdego

Wbrew powszechnej opinii, osoby które nie ćwiczyły rozciągania do szpagatu w dzieciństwie wcale nie są skazane na porażkę i mogą swobodnie trenować, by osiągnąć sukces. Najważniejsza jest duża mobilność w stawach biodrowych, a systematyczna praca na pewno zbliży cię do szpagatu. Sprawdź, jakie ćwiczenia wykonywać, by rozciąganie do szpagatu przyniosło oczekiwane efekty.

cwiczenia-rozciagajace-do-szpagatu-aktualizacja-2020

Ćwiczenia rozciągające do szpagatu | Aktualizacja 2020

W wielu dyscyplinach sportowych rozciągnięte ciało jest ogromnym atutem. Szpagat należy do bardzo prostych figur gimnastycznych, jednak przygotowanie do jej wykonania wymaga sporo pracy i cierpliwości. Zobacz jak ćwiczyć by zrobić szpagat. Oto, jak zrobić szpagat krok po kroku. Rozciąganie do szpagatu ćwiczenia.

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow-aktualizacja-2020

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków | Aktualizacja 2020

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

rozciaganie-kregoslupa-w-pigulce-cwiczenia-do-wykonania-w-domu

Rozciąganie kręgosłupa w pigułce - ćwiczenia do wykonania w domu

Nasz kręgosłup narażony jest na spore przeciążenia w każdej godzinie. Siedząca praca czy spanie na niewygodnym materacu mogą doprowadzić nasze kręgi do zbicia i tym samym do skrócenia naszego trzonu ruchowego. Stąd już tylko krok do bolesności grzbietu. Ulgę przyniosą ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol-aktualizacja-2020

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból? | AKTUALIZACJA 2020

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców! Przewiń artykuł, żeby przejść do aktualizacji 2020.

czy-da-sie-schudnac-regularnie-cwiczac-joge

Czy da się schudnąć regularnie ćwicząc jogę?

Joga jest zdecydowanie mniej wymagającym sportem niż jazda na rowerze czy bieganie. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, czy jest ona dobrym sposobem na skuteczne wypracowanie szczupłej sylwetki. Jak sprawić, żeby joga naprawdę odchudzała?

joga-dynamiczna-czym-tak-wlasciwie-jest-i-na-co-dziala

Joga dynamiczna - czym tak właściwie jest i na co działa?

Joga dynamiczna to mniej znana odmiana relaksującej, spokojnej jogi kojarzonej przez wiele osób. Jej działanie może mieć jednak zbawienny wpływ na sylwetkę ćwiczących, szczególnie tych borykających się z nadmiernymi kilogramami. Jak trenować jogę dynamiczną i gdzie można to robić?

mata-paski-klocki-sprawdz-akcesoria-do-jogi-i-cwicz-na-poziomie

Mata, paski, klocki - sprawdź akcesoria do jogi i ćwicz na poziomie!

Profesjonalne szkoły jogi i kluby fitness posiadają w swoim wyposażeniu wszelkie akcesoria niezbędne do praktykowania jogi na każdym poziomie. Jeśli jednak decydujemy się na ćwiczenie jogi w domowym zaciszu, może się okazać, że konieczny będzie zakup kilku akcesoriów. Sprawdź, które z nich są absolutnie niezbędne i które pomogą przejść na następny poziom.

taki-stretching-nie-tylko-w-balecie-abc-rozciagania-bioder

Taki stretching nie tylko w balecie. ABC rozciągania bioder

Wielu z nas stretching kojarzy się z lekkością baletu, innym z ćwiczeniami rozciągającymi, które w swej intensywności stają się niekiedy nazbyt bolesne. Unieruchomione na kilka godzin dziennie mięśnie tracą swoją gibkość, a tą można odzyskać np. poprzez rozciąganie. Skąd się jednak bierze bolesność podczas stretchingu i dlaczego tak ważne w dobie office reality jest rozciąganie bioder?

rozciaganie-do-szpagatu-w-4-krokach-sprawdzone-cwiczenia-dla-kazdego

Rozciąganie do szpagatu w 4 krokach - sprawdzone ćwiczenia dla każdego

Wbrew powszechnej opinii, osoby które nie ćwiczyły rozciągania do szpagatu w dzieciństwie wcale nie są skazane na porażkę i mogą swobodnie trenować, by osiągnąć sukces. Najważniejsza jest duża mobilność w stawach biodrowych, a systematyczna praca na pewno zbliży cię do szpagatu. Sprawdź, jakie ćwiczenia wykonywać, by rozciąganie do szpagatu przyniosło oczekiwane efekty.

cwiczenia-rozciagajace-do-szpagatu-aktualizacja-2020

Ćwiczenia rozciągające do szpagatu | Aktualizacja 2020

W wielu dyscyplinach sportowych rozciągnięte ciało jest ogromnym atutem. Szpagat należy do bardzo prostych figur gimnastycznych, jednak przygotowanie do jej wykonania wymaga sporo pracy i cierpliwości. Zobacz jak ćwiczyć by zrobić szpagat. Oto, jak zrobić szpagat krok po kroku. Rozciąganie do szpagatu ćwiczenia.

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow-aktualizacja-2020

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków | Aktualizacja 2020

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

rozciaganie-kregoslupa-w-pigulce-cwiczenia-do-wykonania-w-domu

Rozciąganie kręgosłupa w pigułce - ćwiczenia do wykonania w domu

Nasz kręgosłup narażony jest na spore przeciążenia w każdej godzinie. Siedząca praca czy spanie na niewygodnym materacu mogą doprowadzić nasze kręgi do zbicia i tym samym do skrócenia naszego trzonu ruchowego. Stąd już tylko krok do bolesności grzbietu. Ulgę przyniosą ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa.