Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

Zanim zaczniesz yoga challenge - co musisz wiedzieć?

Czym tak naprawdę jest joga i jak wpływa na nasz organizm?  Niektórzy unikają jej jak ognia twierdząc, że statyczne ćwiczenia nudzą i nie mają żadnego wpływu na rozwój fizyczny. Nic bardziej mylnego. Joga to zdrowy zrównoważony wysiłek fizyczny i ma ogromny wpływ na redukcję stresu. Co prawda nie można przyrównać jej do wyczerpującego wysiłku siłowego, ale równie dobrze wpływa na organizm. Jogę od innych ćwiczeń wyróżnia połączenie wszystkich aspektów egzystencji ludzkiej tzn. ciała, psychiki i ducha. Udowodniono, że joga wpływa pozytywnie na postawę ciała i koryguje wadliwą sylwetkę.  Jest procesem wewnętrznym, indywidualnym i pozwala odkryć siebie na nowo. Nie oznacza to jednak, że jogi nie można ćwiczyć w parach! Warunkiem koniecznym jest kontakt fizyczny, więc osoba, z którą będziemy ćwiczyć nie może nas krępować. Weź przyjaciela, chłopaka, dziewczynę, czy siostrę i sam wypróbuj Akrojogę.

Acroyoga dla każdego

To połączenie elementów dynamicznej akrobatyki, świadomości jogi i relaksującego masażu tajskiego. Pomimo popularności tych trzech elementów samo połączenie ich jest nowością. Wywodzi się z 90lat i wciąż przybywa jej zwolenników. Podstawą w wykonywaniu tego typu ćwiczeń jest zaufanie i współpraca. Pozwala się zrelaksować, uspokoić i odczuć piękno akrobatyki.

yoga challenge

Pozy do jogi-2 osoby

Rozpoczynając yoga challenge musisz uzbroić się w cierpliwość. Niektóre z pozycji będą wymagały wielkiej precyzji. Pamiętaj, mierz siły na zamiary. Joga challenge może być świetną zabawą i przyjemnością, ale bywa również niebezpieczna. Od teraz jesteś odpowiedzialny za drugą osobę. Przy trudniejszych pozycjach skup się na tym, aby zapewnić partnerowi poczucie bezpieczeństwa. W ten sposób Ty również nabierzesz zaufania. Na początku najlepiej będzie gdy skorzystasz z pomocy osoby asekurującej. Yoga dla dwóch osób może być wyzwaniem, ale sam zobaczysz, jak doskonale buduje umiejętność współpracy i wzajemne zaufanie. 

Dotyk to podstawa- Acroyoga

Dotyk to podstawa w jodze dla par.  Nie da się mówić o partnerstwie bez  komunikacji – czyli dotyku.  Acroyoga to joga dla par. Już sama nazwa skazuje, że ćwiczenia wykonuje się razem. Dotyk jest w rodzaju łącznika jednostek biorących udział w treningu. Ma olbrzymią moc potrafiącą uzdrowić wnętrze naszego ciała. Mówi się, że dotyk jest  elementem szczęścia. Dzięki takim ćwiczeniom znacznie łatwiej o zbudowanie bliskości.

Joga dla par – nauka

Joga dla par jest świetnym źródłem nauki. Ćwiczenie z kimś uczy Cię równowagi między dawaniem i odbieraniem. Podejmując ćwiczenia w parze wykształca się w tobie poczucie złotego środka – między pełną kontrolą, a puszczeniem stresu. Nauczysz się postrzegać granice i  przykładać większą uwagę do swoich potrzeb – mówiąc o nich otwarcie. Wszystko to poznasz dzięki  komunikacji  i współpracy. Może być ona wyrażana słownie: „za mocno”, „za szybko”, „za lekko”, „jestem zmęczony”, „tu boli/ nie boli”, „teraz jest dobrze”

Zaczniesz dostrzegać nie tylko swoje potrzeby, ale też kogoś

 

Od czego zacząć yoga challenge?

  • Jak przy każdym z treningów, tu również ważna jest rozgrzewka. Postaraj się rozgrzać wszystkie partie mięśni, a zmniejszysz prawdopodobieństwo kontuzji.
  • Wybierz odpowiednie miejsce. Powierzchnia powinna być płaska. Jeżeli to możliwe trenujcie na specjalnie przeznaczonej do tego macie. Rozejrzyj się czy w granicach Twojego ruchu nie ma zbędnych przedmiotów.
  • Ubierz się wygodnie. Wygodny strój, da Ci swobodę ruchu i nie będzie przeszkadzał Twojemu partnerowi.
  • Teraz jesteś gotowy do challengu!


yoga challenge

Pamiętaj, aby przed treningiem nie stosować żadnych olejków i kremów na dłonie i stopy!

Gdzie trenować akrojogę?

Jeżeli wraz z partnerem chcesz spróbować własnych sił w Akrojodze, ale boisz się ćwiczyć bez kontroli trenera możesz znaleźć klub w swoim miejscu zamieszania.  W Polsce zajęcia jogi organizowane są praktycznie każdym mieście. Znalezienie odpowiedniego klubu jogi nie jest trudne.  Wybierz klub najlepszymi opiniami, w dogodnej lokalizacji i zacznij od dziś! Podejmij yoga challenge!

 

Oliwia Lachnik 0 18 października 2019  5729

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

czy-trenujac-joge-mozna-sie-odchudzic

Czy trenując jogę, można się odchudzić?

Joga jest niezwykle pozytywnie sprzyjającym ciału sportem. Regularne treningi jogi bardzo rozciągają nasze ciało oraz wzmacniają mięśnie głębokie. Joga posiada także szereg innych bardzo istotnych zalet, a jedną z nich jest odchudzanie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat jogi, to zapraszamy do poniższego artykułu.

znajdz-dla-siebie-trening-grupowy-na-silowni

Znajdź dla siebie trening grupowy na siłowni!

Decydując się na trening grupowy w klubie fitness często stajemy przed szerokim wyborem. Wiele z nazw treningów znamy i kojarzymy (np. joga czy step), ale część z nich może brzmieć zupełnie obco jak ABT, TBC czy pilates. Jak znaleźć najbardziej odpowiednie zajęcia grupowe, skoro jest ich aż tak wiele? Oto lista najpopularniejszych treningów grupowych na siłowniach oraz ich krótka charakterystyka.

mata-treningowa-cwicz-w-kazdym-miejscu

Mata treningowa - ćwicz w każdym miejscu!

Do czego służy mata treningowa i jakie ćwiczenia na niej wykonywać? Jak wybrać odpowiedni model do konkretnego typu aktywności fizycznej? Sprawdź!

trening-z-gumami-czy-naprawde-warto

Trening z gumami - czy naprawdę warto?

Trening z gumami może być przeprowadzany w związku z różnymi partiami mięśni. Jaka guma do poszczególnych ćwiczeń? Czy to naprawdę działa?

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

czy-trenujac-joge-mozna-sie-odchudzic

Czy trenując jogę, można się odchudzić?

Joga jest niezwykle pozytywnie sprzyjającym ciału sportem. Regularne treningi jogi bardzo rozciągają nasze ciało oraz wzmacniają mięśnie głębokie. Joga posiada także szereg innych bardzo istotnych zalet, a jedną z nich jest odchudzanie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat jogi, to zapraszamy do poniższego artykułu.

znajdz-dla-siebie-trening-grupowy-na-silowni

Znajdź dla siebie trening grupowy na siłowni!

Decydując się na trening grupowy w klubie fitness często stajemy przed szerokim wyborem. Wiele z nazw treningów znamy i kojarzymy (np. joga czy step), ale część z nich może brzmieć zupełnie obco jak ABT, TBC czy pilates. Jak znaleźć najbardziej odpowiednie zajęcia grupowe, skoro jest ich aż tak wiele? Oto lista najpopularniejszych treningów grupowych na siłowniach oraz ich krótka charakterystyka.

mata-treningowa-cwicz-w-kazdym-miejscu

Mata treningowa - ćwicz w każdym miejscu!

Do czego służy mata treningowa i jakie ćwiczenia na niej wykonywać? Jak wybrać odpowiedni model do konkretnego typu aktywności fizycznej? Sprawdź!

trening-z-gumami-czy-naprawde-warto

Trening z gumami - czy naprawdę warto?

Trening z gumami może być przeprowadzany w związku z różnymi partiami mięśni. Jaka guma do poszczególnych ćwiczeń? Czy to naprawdę działa?