Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

Zanim zaczniesz yoga challenge

Czym tak naprawdę jest joga i jak wpływa na nasz organizm?  Niektórzy unikają jej jak ognia twierdząc, że statyczne ćwiczenia nudzą i nie mają żadnego wpływu na rozwój fizyczny. Nic bardziej mylnego. Joga to zdrowy zrównoważony wysiłek fizyczny i ma ogromny wpływ na redukcję stresu. Co prawda nie można przyrównać jej do wyczerpującego wysiłku siłowego, ale równie dobrze wpływa na organizm. Jogę od innych ćwiczeń wyróżnia połączenie wszystkich aspektów egzystencji ludzkiej tzn. ciała, psychiki i ducha. Udowodniono, że joga wpływa pozytywnie na postawę ciała i koryguje wadliwą sylwetkę.  Jest procesem wewnętrznym, indywidualnym i pozwala odkryć siebie na nowo. Nie oznacza to jednak, że jogi nie można ćwiczyć w parach! Warunkiem koniecznym jest kontakt fizyczny, więc osoba, z którą będziemy ćwiczyć nie może nas krępować . Weź przyjaciela, chłopaka, dziewczynę, czy siostrę i sam wypróbuj Akrojogę.

Acroyoga

To połączenie elementów dynamicznej akrobatyki, świadomości jogi i relaksującego masażu tajskiego. Pomimo popularności tych trzech elementów samo połączenie ich jest nowością. Wywodzi się z 90lat i wciąż przybywa jej zwolenników. Podstawą w wykonywaniu tego typu ćwiczeń jest zaufanie i współpraca. Pozwala się zrelaksować, uspokoić i odczuć piękno akrobatyki.

yoga challenge

Pozy do jogi-2 osoby

Rozpoczynając yoga challenge musisz uzbroić się w cierpliwość. Niektóre z pozycji będą wymagały wielkiej precyzji. Pamiętaj, mierz siły na zamiary. Joga challenge może być świetną zabawą i przyjemnością, ale bywa również niebezpieczna. Od teraz jesteś odpowiedzialny za drugą osobę. Przy trudniejszych pozycjach skup się na tym, aby zapewnić partnerowi poczucie bezpieczeństwa. W ten sposób Ty również nabierzesz zaufania. Na początku najlepiej będzie gdy skorzystasz z pomocy osoby asekurującej. 

Dotyk to podstawa- Acroyoga

Dotyk to podstawa w jodze dla par.  Nie da się mówić o partnerstwie bez  komunikacji – czyli dotyku.  Acroyoga to joga dla par. Już sama nazwa skazuje, że ćwiczenia wykonuje się razem. Dotyk jest w rodzaju łącznika jednostek biorących udział w treningu. Ma olbrzymią moc potrafiącą uzdrowić wnętrze naszego ciała. Mówi się, że dotyk jest  elementem szczęścia.

Joga dla par – nauka

Joga dla par jest świetnym źródłem nauki. Ćwiczenie z kimś uczy Cię równowagi między dawaniem i odbieraniem. Podejmując ćwiczenia w parze wykształca się w tobie poczucie złotego środka – między pełną kontrolą, a puszczeniem stresu. Nauczysz się postrzegać granice i  przykładać większą uwagę do swoich potrzeb – mówiąc o nich otwarcie. Wszystko to poznasz dzięki  komunikacji  i współpracy. Może być ona wyrażana słownie: „za mocno”, „za szybko”, „za lekko”, „jestem zmęczony”, „tu boli/ nie boli”, „teraz jest dobrze”

Zaczniesz dostrzegać nie tylko swoje potrzeby, ale też kogoś.

 

Od czego zacząć yoga challenge?

  • Jak przy każdym z treningów, tu również ważna jest rozgrzewka. Postaraj się rozgrzać wszystkie partie mięśni, a zmniejszysz prawdopodobieństwo kontuzji.
  • Wybierz odpowiednie miejsce. Powierzchnia powinna być płaska. Jeżeli to możliwe trenujcie na specjalnie przeznaczonej do tego macie. Rozejrzyj się czy w granicach Twojego ruchu nie ma zbędnych przedmiotów.
  • Ubierz się wygodnie. Wygodny strój, da Ci swobodę ruchu i nie będzie przeszkadzał Twojemu partnerowi.
  • Teraz jesteś gotowy do challengu!


yoga challenge

Pamiętaj, aby przed treningiem nie stosować żadnych olejków i kremów na dłonie i stopy!

Gdzie trenować akrojogę?

Jeżeli wraz z partnerem chcesz spróbować własnych sił w Akrojodze, ale boisz się ćwiczyć bez kontroli trenera możesz znaleźć klub w swoim miejscu zamieszania.  W Polsce zajęcia jogi organizowane są praktycznie każdym mieście. Znalezienie odpowiedniego klubu jogi nie jest trudne.  Wybierz klub najlepszymi opiniami, w dogodnej lokalizacji i zacznij od dziś!

 

Oliwia Lachnik 0 17 maja 2019  1905

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!