Wzmocnij całe ciało treningiem TRX

Wzmocnij całe ciało treningiem TRX

Trening z taśmami TRX, za ich pomocą możesz wzmocnić całe ciało. Taśma TRX wymaga jedynie solidnego zamocowania na wysokości ok 2 metrów, a ćwiczyć można dosłownie wszędzie. Trening TRX można wykonać: na siłowniach, w klubach fitness, taśmy doskonale sprawdzają się na świeżym powietrzu w parkach i do domowych treningów. Zobacz jak działa trening w zawieszeniu.

Czym są taśmy TRX

TRX jest zaliczany do kalisteniki czyli ćwiczeń z masą własnego ciała. Mimo że taśmy wyglądają na łatwy i przyjemny gadżet fitness, to w rzeczywistości zapewniają porządny trening siłowo-wytrzymałościowy który zadowoli nawet osoby zaawansowane. Regulowane na długość taśmy wymagają zamocowania nad głową osoby cwiczącej. Za ich pomocą można trenować każdą partię ciała. Możliwości wykorzystania są praktycznie nieograniczone. Jest to jeden z niewielu przyrządów fitness które z powodzeniem można wykorzystywać w warunkach domowych.

Największe zalety TRX:

- mała waga i rozmiar: zapakowane taśmy bez problemu zmieszczą się w niewielkiej torbie czy szufladzie. Waga ok 0,5 kg

- relatywnie niska cena, za komplet taśm zapłacisz ok 120 – 200 złotych

- ćwiczenia z taśmami może wykonywać każdy

- trudność ćwiczeń jest łatwa do dostosowania do poziomu trenującego

- trening jest bardzo bezpieczny, ryzyko kontuzji jest minimalne

Zastosowanie TRX

Zajęcia z taśmami prowadzi wiele klubów fitness i zazwyczaj są to zajęcia bezpłatne dla klubowiczów. Podczas treningu pokonuje się siłę grawitacji bez obciążania stawów i kręgosłupa. Co więcej taśmy TRX skutecznie wzmacniają kolana, biodra i kręgosłup. Są wykorzystywane w treningu mobilności stawów, więcej o tym w materiale: Trening Mobility

Generalnie TRX wywodzi się z taśm używanych do fizjoterapii  i dopiero od niedawna są wykorzystywane do ćwiczeń fitness. To chyba najlepiej świadczy o ich pozytywnym wpływie na trenującego.

Jak wygląda trening z taśmami?

Taśmę w kształcie litery Y mocuje się nad głową jednym końcem, a pozostałe dwa chwyta rękoma lub wkłada się w nie stopy. Trening może być typowo wytrzymałościowy o małym obciążeniu, lub bardziej siłowy z dużym oporem. To jak duże obciążenie będzie generowała grawitacja zależy od ułożenia ciała osoby trenującej. Przykładowo: ćwicząc klatkę piersiową na TRX, chwytasz taśmy rękoma i pochylasz się wyprostowany do przodu. Im bardziej pochylony będziesz tym większe obciążenie. Do tego jednego ćwiczenia można stosować wiele urozmaiceń, jak używanie jednej ręki lub podpierając się jedną nogą, łatwo można również mieniać kąty ruchów. Podobnie jak w przypadku treningu z gumami oporowymi, za pomocą taśm można też się rozciagać i poprawiać elastyczność.

trening na taśmach trx w zawieszeniu

Dodatkowym atutem treningu w zawieszeniu jest to, że poza wytrzymałością i siłą TRX ćwiczy się również równowagę i mięśnie głębokie. Tego nie mogą zaoferować ćwiczenia na maszynach w siłowni i trudno jest zrobić podobny trening z wolnymi ciężarami czy nawet treningami pilates. Ta unikatowa cecha taśm sprawia, że tę metodę treningową często stosują nie tylko trenerzy personalni, ale również gimnastycy, tancerze, osoby trenujące sporty walki czy fizjoterapeuci.

 

Trenując z taśmami możesz wyszczuplić i wzmocnić ciało oraz pobudzać swoją kreatywnośc wymyślając nowe ćwiczenia - możliwości są nieograniczone!

Poniżej filmik pokazujący przykładowe ćwiczenia na TRX

Marta Sikora 3 30 marca 2016  3723

Dodaj komentarz

  • 20 lipca 2017
    Chyba kupię sobie takie taśmy do domu xd
  • Olaf
    20 lipca 2017
    W sumie fajnie, że pojawiają się coraz to nowe sprzęty do ćwiczeń. Przynajmniej nie ma ryzyka, że treningi się znudzą.
  • 20 lipca 2017
    Gdzie w Warszawie na TRX?

Artykuły z kategorii: Trening

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?