Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

Czy warto pić kawę przed treningiem?

Kofeina usprawnia aktywność fizyczną oraz poprawia pracę intelektualną. Najprawdopodobniej to kawa jest polecana podczas wysiłku wytrzymałościowego. Jednak w jaki sposób przyczynia się do korzystnego funkcjonowania organizmu? Jeżeli regularnie uprawiasz aktywność fizyczną, a sport jest obecny każdego dnia w Twoim życiu, to dobrze wiesz, jak działa i funkcjonuje przed i po wypiciu kawy. Może nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, że kofeina wpływa na oszczędzanie glikogenu, który obecny jest w mięśniach. Jeżeli wypijesz kawę przed treningiem, to jest możliwość, że zwiększysz poziom glukozy, z której syntezowany jest glikogen.

Kiedy najlepiej wypić kawę przed treningiem?

Jeżeli pijemy kawę, to wchłaniana jest ona przez nas organizm dosyć szybko. Jeżeli chcesz uzyskać przypływ energii podczas treningu, to musisz wypić ulubiony napar 20 minut przed ćwiczeniami. Pijąc kawę, pamiętajmy o regularnym nawadnianiu organizmu.

Zastanawiasz się, w jaki sposób działa kofeina na organizm? Otóż powoduje rozszerzanie naczyń krwionośnych, co przyczynia się do zwiększenia adrenaliny. Taki stan jest przydatny podczas sportów wytrzymałościowych, które trwają długie godziny. Co więcej, kofeina zawarta w kawie przyczynia się do poprawy wydolności organizmu. Najprawdopodobniej to dzięki niej nasza koncentracja i refleks poprawiają się, dlatego może pomóc podczas zawodów długodystansowych.

Czy kawa wypijana przed treningiem może być niebezpieczna?
kawa przed treningiem

Kofeina w połączeniu z wysiłkiem fizycznym mogą przyczynić się do znacznego podniesienia ciśnienia krwi. W związku z tym na taki stan powinny być wyczulony osoby chorujące na nadciśnienie. Niestety nadciśnienie może być niebezpieczne dla serca, dlatego osoby z tą chorobą powinny wystrzegać się takich połączeń. Jeżeli bierzesz pod przed treningiem dodatkowe stymulator w postaci odżywki lub tabletek dodających energii, to odpuść sobie kawę. Wykonujesz ćwiczenia fizyczne na wieczór? To doskonale wiesz, że po nich ciężej zasnąć, a kawa wypita jeszcze przed ćwiczeniami uniemożliwi sen niemalże w ogóle.

Czytaj też: Sposoby na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Jaka kawa najlepsza przed treningiem?

Specjaliści najmniej są przychylnie kawie rozpuszczalnej. Warto wybierać kawę parzoną, która jest o wiele lepsza w smaku oraz ma lepsze właściwości. Najlepiej wypić czystą kawę bez żadnych dodatków. Zrezygnuj zarówno z mleka, jak i z cukru czy miodu, gdyż dodadzą Ci dodatkowej energii.

Ile kawy można wypijać w ciągu dnia?

Otóż jeżeli wypijamy 1 lub 2 filiżanki w ciągu dnia to nie powinno to wpłynąć negatywnie na nasze zdrowie czy samopoczucie. Niektórzy mówią, że kawa jest używką, jednak prędzej można ją zakwalifikować do codziennych przyjemności. Wspaniały smak i aromat sprawiają, że chętnie po nią sięgamy, delektując się nią zwłaszcza godzinach porannych i popołudniowych.

Kawa wypijana przed treningiem może przyczynić się do szybszego spalania tłuszczu i przyspieszenia metabolizmu. Najlepiej wypić kawę tuż przed treningiem cardio, gdyż istnieją największe szanse, że metabolizm przyspieszy. Jeżeli zależy Ci na schudnięciu, to możesz spróbować wypić kawę przed treningiem. Najprawdopodobniej kofeina zmniejsza uczucie powstawania zakwasów i bólów mięśni na dzień po treningu. Ponadto kawa może być impulsem dla niektórych osób do wykonania mocniejszego treningu.

Podsumowanie

Pij kawę nawet każdego dnia, jednak zobacz jak działa na twój organizm. Sprawdź czy podczas treningu nie będzie Ci doskwierał ból brzucha. Jeżeli kofeina działa pozytywnie to wprowadź ja jako codzienny rytuał przed treningowy. Pamiętaj, że kawa dobrze działa przed treningiem cardio. Dzięki niej przyśpieszy metabolizm oraz uśmierzysz zakwasy i bóle mięśni. Najlepiej wybieraj kaw parzoną, która ma więcej aromatu.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 23 września 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

jak-skutecznie-wyrzezbic-kaloryfer-na-brzuchu

Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Zastanawiasz się, co robisz źle, że upragniony kaloryfer na brzuchu się nie odsłania? Latami próbujesz zdrowo się odżywiać i ćwiczyć, ale coś robisz nieprawidłowo? Zastanawiasz się, w ile kobiety są w stanie wyrzeźbić brzuch? Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i wyeliminuj je raz na zawsze!

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

jak-skutecznie-wyrzezbic-kaloryfer-na-brzuchu

Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Zastanawiasz się, co robisz źle, że upragniony kaloryfer na brzuchu się nie odsłania? Latami próbujesz zdrowo się odżywiać i ćwiczyć, ale coś robisz nieprawidłowo? Zastanawiasz się, w ile kobiety są w stanie wyrzeźbić brzuch? Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i wyeliminuj je raz na zawsze!

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?