Wyćwiczyć cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

Rozpracować cellulit - czym jest

Pojawiające się na skórze nieregularne wgłębienia przypominające skórkę pomarańczy - cellulit. Jest naturalnym stanem skóry zachodzącym u kobiet, zazwyczaj wywoływanym przez estrogen, damski hormon płciowy. U niektórych kobiet cellulit jest bardziej widoczny niż u innych. Czasem pojawia się również u mężczyzn.

Jedne kobiety praktycznie nie mają cellulitu, u innych jest mocno dokuczliwy, dlaczego? Prowadzone jest wiele badań nad tym zjawiskiem, dokładne przyczyny powstawania skórki pomarańczowej nie są do końca jasne. Ustalono jednak w jaki sposób powstaje i jak można z nim skutecznie walczyć. Oto dotychczasowe ustalenia:

O cellulicie pierwsze udokumentowane badanie przeprowadzili Scherwitz i Braun-Falco pod koniec lat 70' Kolejne duże badanie nad cellulitem pochodzi z połowy lat 80' naukowcy Barton i Markman udowodnili, że jeżeli głębsze warstwy skóry właściwej reagując na nacisk i załamują się, to tłuszcz może swobodnie przemieszczać się do powierzchni skóry i powodować widoczne wgłębienia. Czyli w skrócie: za widoczne na wierzchu wgłębienia odpowiadają głębsze warstwy skóry i ułożenie tkanki tłuszczowej. To dlatego kremy mogą tylko powierzchniowo wygładzić skórę jednak nie zlikwidują cellulitisu całkowicie.

cellulit skórny schemat warstw cellulitu

W kolejnym badaniu z lat 90' wyszły na jaw kolejne fakty. Sprawdzając tkanki skórne na zwłokach udało się wyróżnić dwa typy cellulitu: główny oraz nabyty.

Cellulit nabyty postaje ze zmian powstałych w wyniku opalania skóry, starzenia tkanek lub zbyt szybką utratą wagi. Z kolei cellulit główny to efekt przerostów tkanki tłuszczowej w ciele.

badanie test cellulitu szczypanie, ugniatanie

Walka z cellulitem

 

Według najnowszych badań z ostatnich lat, do skutecznej walki z cellulitem najlepsze są ćwiczenia fizyczne. Redukują one niedoskonałości skóry skuteczniej niż kosmetyki czy dieta. Oczywiście jeżeli stosuje się wszystkie metody: ćwiczenia, dietę bogatą w owoce i warzywa, duże ilości wody oraz aplikuje kremy antycellulitowe to efekty się kumulują. Jednak dzięki ćwiczeniom można zlikwidować cellulit nawet nie stosując rygorystycznej diety i drogich kremów.

 

Celem jest spalanie tkanki tłuszczowej i utrzymywanie jej odpowiedniego poziomu w organizmie (w przedziale 10-20% całkowitej masy ciała). Codzienny ruch reguluje metabolizm i pozwala na kontrolę nad składem ciała. Poprawia również kluczowe w leczeniu tej dolegliwości ukrwienie skóry wlaściwej. Do tego najlepsze są ćwiczenia (trwające minimum 45-60 minut) takie jak pływanie, bieganie, fitness czyli generalnie: treningi aerobowe. Do tego cellulit można atakować ruchami skupującymi się na obszarach gdzie cellulit występuje najczęściej. Czyli ćwiczeniami na pośladki, uda, obręcz biodrową i brzuch.

Ćwiczenia na cellulit

 

Mierz dokładnie. Jest kilka systemów treningowych które skutecznie wyćwiczą szczególnie wrażliwe na cellulit damskie partie ciała.

Dla wymagających: 

 

Efekty ćwiczeń, przy założeniu że będziesz trenować 2-3 razy w tygodniu przez minimum 50 minut pojawią się już po 3 tygodniach. Całkowite zlikwidowanie celluitisu zależy od indywidualnych predyspozycji, wyjściowego składu ciała oraz diety. W każdym przypadku czas do totalnego usunięcia wroga może się wachać między 4 do nawet 12 tygodni. Dla osób cierpiących na otyłość najpierw potrzebne będzie zredukowanie masy ciała do własciwego poziomu.

 

Trening wycelowany w cellulit można z powodzeniem wykonywać w każdym wieku. Najważniejsza jest motywacja i systematyczność. Każda z nas może wygrać z cellulitisem.Jeżeli brakuje Ci motywacji lub czasu, koniecznie przeczytaj również ten materiał: Ja 2.0 – lepsza od siebie Znajdziesz tam dużo motywacji i praktyczne wskazówki jak planować treningi.
Możesz również skorzystać z pomocy trenera personalnego bądź zapisać się na zajęcia grupowe w klubie fitness. Obecnie w ofercie znajdziemy mnóstwo ciekawych propozycji treningów, takich jak np. pilates czy trening w zawieszeniu. Współpracując z trenerem czy instruktorem masz szansę na szybsze i wydajniejsze pracowanie nad redukcją cellulitisu. 

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Marta Sikora 3 19 kwietnia 2016  3663

Dodaj komentarz

  • Mikił
    20 lipca 2017
    A w jakiej szkole?
  • Olga
    20 lipca 2017
    Ja chodzę na jogę antycellulitową i naprawdę działa
  • 20 lipca 2017
    Na cellulit najlepsze są żele ujędrniające + ćwiczenia

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?