Wyćwiczyć cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

Rozpracować cellulit - czym jest

Pojawiające się na skórze nieregularne wgłębienia przypominające skórkę pomarańczy - cellulit. Jest naturalnym stanem skóry zachodzącym u kobiet, zazwyczaj wywoływanym przez estrogen, damski hormon płciowy. U niektórych kobiet cellulit jest bardziej widoczny niż u innych. Czasem pojawia się również u mężczyzn.

Jedne kobiety praktycznie nie mają cellulitu, u innych jest mocno dokuczliwy, dlaczego? Prowadzone jest wiele badań nad tym zjawiskiem, dokładne przyczyny powstawania skórki pomarańczowej nie są do końca jasne. Ustalono jednak w jaki sposób powstaje i jak można z nim skutecznie walczyć. Oto dotychczasowe ustalenia:

O cellulicie pierwsze udokumentowane badanie przeprowadzili Scherwitz i Braun-Falco pod koniec lat 70' Kolejne duże badanie nad cellulitem pochodzi z połowy lat 80' naukowcy Barton i Markman udowodnili, że jeżeli głębsze warstwy skóry właściwej reagując na nacisk i załamują się, to tłuszcz może swobodnie przemieszczać się do powierzchni skóry i powodować widoczne wgłębienia. Czyli w skrócie: za widoczne na wierzchu wgłębienia odpowiadają głębsze warstwy skóry i ułożenie tkanki tłuszczowej. To dlatego kremy mogą tylko powierzchniowo wygładzić skórę jednak nie zlikwidują cellulitisu całkowicie.

cellulit skórny schemat warstw cellulitu

W kolejnym badaniu z lat 90' wyszły na jaw kolejne fakty. Sprawdzając tkanki skórne na zwłokach udało się wyróżnić dwa typy cellulitu: główny oraz nabyty.

Cellulit nabyty postaje ze zmian powstałych w wyniku opalania skóry, starzenia tkanek lub zbyt szybką utratą wagi. Z kolei cellulit główny to efekt przerostów tkanki tłuszczowej w ciele.

badanie test cellulitu szczypanie, ugniatanie

Walka z cellulitem

 

Według najnowszych badań z ostatnich lat, do skutecznej walki z cellulitem najlepsze są ćwiczenia fizyczne. Redukują one niedoskonałości skóry skuteczniej niż kosmetyki czy dieta. Oczywiście jeżeli stosuje się wszystkie metody: ćwiczenia, dietę bogatą w owoce i warzywa, duże ilości wody oraz aplikuje kremy antycellulitowe to efekty się kumulują. Jednak dzięki ćwiczeniom można zlikwidować cellulit nawet nie stosując rygorystycznej diety i drogich kremów.

 

Celem jest spalanie tkanki tłuszczowej i utrzymywanie jej odpowiedniego poziomu w organizmie (w przedziale 10-20% całkowitej masy ciała). Codzienny ruch reguluje metabolizm i pozwala na kontrolę nad składem ciała. Poprawia również kluczowe w leczeniu tej dolegliwości ukrwienie skóry wlaściwej. Do tego najlepsze są ćwiczenia (trwające minimum 45-60 minut) takie jak pływanie, bieganie, fitness czyli generalnie: treningi aerobowe. Do tego cellulit można atakować ruchami skupującymi się na obszarach gdzie cellulit występuje najczęściej. Czyli ćwiczeniami na pośladki, uda, obręcz biodrową i brzuch.

Ćwiczenia na cellulit

 

Mierz dokładnie. Jest kilka systemów treningowych które skutecznie wyćwiczą szczególnie wrażliwe na cellulit damskie partie ciała.

Dla wymagających: 

 

Efekty ćwiczeń, przy założeniu że będziesz trenować 2-3 razy w tygodniu przez minimum 50 minut pojawią się już po 3 tygodniach. Całkowite zlikwidowanie celluitisu zależy od indywidualnych predyspozycji, wyjściowego składu ciała oraz diety. W każdym przypadku czas do totalnego usunięcia wroga może się wachać między 4 do nawet 12 tygodni. Dla osób cierpiących na otyłość najpierw potrzebne będzie zredukowanie masy ciała do własciwego poziomu.

 

Trening wycelowany w cellulit można z powodzeniem wykonywać w każdym wieku. Najważniejsza jest motywacja i systematyczność. Każda z nas może wygrać z cellulitisem.Jeżeli brakuje Ci motywacji lub czasu, koniecznie przeczytaj również ten materiał: Ja 2.0 – lepsza od siebie Znajdziesz tam dużo motywacji i praktyczne wskazówki jak planować treningi.
Możesz również skorzystać z pomocy trenera personalnego bądź zapisać się na zajęcia grupowe w klubie fitness. Obecnie w ofercie znajdziemy mnóstwo ciekawych propozycji treningów, takich jak np. pilates czy trening w zawieszeniu. Współpracując z trenerem czy instruktorem masz szansę na szybsze i wydajniejsze pracowanie nad redukcją cellulitisu. 

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Marta Sikora 3 19 kwietnia 2016  3550

Dodaj komentarz

  • Mikił
    20 lipca 2017
    A w jakiej szkole?
  • Olga
    20 lipca 2017
    Ja chodzę na jogę antycellulitową i naprawdę działa
  • 20 lipca 2017
    Na cellulit najlepsze są żele ujędrniające + ćwiczenia

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?