Wybór piłki gimnastycznej do pilatesu

Wybór piłki gimnastycznej do pilatesu

Piłka gimnastyczna to nieodłączny element wyposażenia każdej siłowni. Wykorzystuje się ją na zajęciach fitness. Jaką wybrać piłkę, aby trening pilatessu był jeszcze bardziej efektywny? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w tym artykule.

Piłka do pilatesu – piłka gimnastyczna

Piłka do pilatesu jest niczym innym jak klasyczną piłką gimnastyczną. Nazywana jest Swiss Ballem. Jest to duża nadmuchiwana i elastyczna piłka do ćwiczeń. Pierwotnie stosowano ją w treningu fizjoterapeutycznym i rehabilitacyjnym. Okazało się, że sprzęt świetnie sprawdza się na zajęciach w klubach fitness.

Zalety ćwiczeń z piłką gimnastyczną

Istnieje bardzo dużo ćwiczeń z wykorzystaniem piłki gimnastycznej - jednym z nich jest pilates. Korzyści mogą z niej czerpiąc zarówno sportowcy, jak i kobiety w ciąży. Trenowanie pilatesu w domu stało się jeszcze prostsze niż kiedyś. Nie potrzebujesz drogiego i ciężkiego sprzętu – wystarczy Ci zwykła piłka gimnastyczna. Zajmuje bardzo mało miejsca. Ćwiczenia z użyciem piłki gimnastycznej posiadają bardzo dużo zalet. Do najważniejszych z nich możemy zaliczyć:

  • Wykonywanie ćwiczeń rozciągających mięśnia grzbietu, miednicy i brzucha
  • Możliwość trenowania równowagi ciała i prawidłowego oddychania
  • Aktywny wypoczynek i nauka nowych technik relaksacyjnych

Dodatkowo ćwiczenia pilates z użyciem piłki gimnastycznej pomagają zrzucić niechciane kilogramy. Poprawiają ruchomość stawów i przynoszą ulgę w bólach różnych odcinkach kręgosłupa.
 

Ćwiczenia z piłką – idealne dla kobiet w ciąży!


Ćwiczenia pilates przy użyciu piłki gimnastycznej poleca się kobietom w ciąży. Rozluźniają spięte mięśnia dna miednicy. Ciekawostką jest, że piłki gimnastyczne występują na wielu porodówkach.

Główne rodzaje piłek do ćwiczeń fitness

Na rynku pojawiło się bardzo dużo rodzajów piłek gimnastycznych. Głównie wyróżniamy: 

  • Piłkę klasyczną – Wykonana jest z gumy typu PCV. Jest bardzo uniwersalna i tania. Nadaje się do ćwiczeń fitness np. pilatesu.
  • Piłkę z wypustkami – Istnieje wiele rodzajów piłek. Mogą być pokryte całościowo wypustkami lub tylko częściowo. Służą przede wszystkim do treningów relaksujących. Wykorzystywane są w pilatesie i jodze.
  • Mini piłkę - Jest idealna do treningów rehabilitacyjnych. Sprawdza się w ćwiczeniach fitness.
  • Piłkę ABS - Najbardziej bezpieczna piłka w użytkowaniu. Jest zrobiona ze specjalnej pianki ABC. Wyglądem przypomina klasyczną piłkę. Po przebiciu, powietrze uchodzi z niej bardzo wolno. Ryzyko kontuzji przy jej wybuchu jest praktycznie zerowe. 

 

Wybór piłki do pilatesu

Tego typu sprzęt warto dopierać do swojego wzrostu. Niskim osobom (160 cm) poleca się piłki o średnicy do 55 cm. Natomiast osoby mierzące powyżej 185 cm wzrostu powinny wybrać większe modele np. o średnicy 86 cm. Nigdy nie powinno sugerować się designem piłki do pilatesu. Nie warto zwracać uwagi na wygląd piłki. W tym przypadku, tylko cena jest adekwatna do jakości. Lepiej zainwestować więcej pieniędzy.

  1. Na pierwszy zakup polecamy wybrać piłkę ABS. Jest droższa od klasycznej piłki, lecz ryzyko jej wybuchu jest zerowe.
  2. Przy zakupie klasycznej piłki, wybierz jej najgrubszą wersję (najgrubszą gumę).
  3. Przed zakupem warto sprawdzić maksymalne obciążenie piłki.
  4. Piłka gimnastyczna do pilatesu powinna mieć specjalne certyfikaty potwierdzające jej bezpieczeństwo w użytkowaniu.

Jak napompować piłkę gimnastyczną do pilatesu?

Piłka gimnastyczna do pilatesu nie powinna być napompowana w 100%. Byłaby zbyt sztywna i łatwo uległaby uszkodzeniu. Należy napompować ją do 80% jej objętości i odczekać dobę. Kolejnego dnia należy dopompować ją do 90-95%.

Mateusz Matysiak 0 19 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Gimnastyka i Akrobatyka

gimnastyka-nauka-przewrotu-w-przod-i-w-tyl-aktualizacja-2020

Gimnastyka – nauka przewrotu w przód i w tył | AKTUALIZACJA 2020

Przewroty w przód i w tył są ćwiczeniami dynamicznymi. W szybkim czasie trzeba przemieścić ciało poprzez obrót. Jak tego dokonać? Jaka jest prawidłowa technika przewrotów?

sprawdz-jak-stac-na-rekach-to-prostsze-niz-myslisz

Sprawdź, jak stać na rękach - to prostsze, niż myślisz!

Codzienne urwanie głowy sprawia, że cały świat wiruje dookoła. Ciekawym sposobem na relaks w domowym zaciszu jest stanie na rękach. Wbrew powszechnej opinii, nie jest to nic trudnego! Podpowiadamy, jak stać na rękach i jak się do tego przygotować, by piąć się coraz wyżej na drabinie gimnastycznej sprawności. Zaczynamy!

gimnastyka-szwedzka-czym-jest

Gimnastyka szwedzka - czym jest?

Gimnastyka szwedzka nie jest tak popularna jak inne formy ćwiczeń, jednak stanowi doskonałe rozwiązanie dla wielu osób. Czym jest gimnastyka szwedzka i jak ją uprawiać?

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

gimnastyka-nauka-przewrotu-w-przod-i-w-tyl-aktualizacja-2020

Gimnastyka – nauka przewrotu w przód i w tył | AKTUALIZACJA 2020

Przewroty w przód i w tył są ćwiczeniami dynamicznymi. W szybkim czasie trzeba przemieścić ciało poprzez obrót. Jak tego dokonać? Jaka jest prawidłowa technika przewrotów?

sprawdz-jak-stac-na-rekach-to-prostsze-niz-myslisz

Sprawdź, jak stać na rękach - to prostsze, niż myślisz!

Codzienne urwanie głowy sprawia, że cały świat wiruje dookoła. Ciekawym sposobem na relaks w domowym zaciszu jest stanie na rękach. Wbrew powszechnej opinii, nie jest to nic trudnego! Podpowiadamy, jak stać na rękach i jak się do tego przygotować, by piąć się coraz wyżej na drabinie gimnastycznej sprawności. Zaczynamy!

gimnastyka-szwedzka-czym-jest

Gimnastyka szwedzka - czym jest?

Gimnastyka szwedzka nie jest tak popularna jak inne formy ćwiczeń, jednak stanowi doskonałe rozwiązanie dla wielu osób. Czym jest gimnastyka szwedzka i jak ją uprawiać?

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.