Wszystko o treningu nocą

Wszystko o treningu nocą

Połowa z nas nie uprawia sportu, ponieważ twierdzi, że nie ma na to czasu. Jeżeli w ciągu dnia nie masz czasu na trening to może poćwiczysz nocą? Zobacz jakie korzyści przyniesie bieganie lub trening na siłowni w nocy.

Wiele osob jest bardzo zapracowanych i w ciągu dnia ma mało czasu na aktywność fizyczną oraz swoje hobby. Z tego powodu wiele klubów fitness postanowiło rozszerzyć godziny otwarcia nawet do 24 godzin 7 dni w tygodniu. Teraz możesz trenować na siłowni również nocą!

Trenowanie nocą: dla kogo?

Wiele osób chcących dbać o kondycję fizyczną ma ograniczone możliwości z uwagi na niewygodne godziny otwarcia siłowni. Póki co jest niewiele klubów fitness, które otwarte są również nocą. Mimo tego popularność całodobowych siłowni wciąż rośnie i jest ich coraz więcej. Okazuje się, że zapotrzebowanie na treningi w nocy jest całkiem duże. Na aktywność fizyczną w ciągu dnia nie mają czasu zwłaszcza policjanci, strażacy, lekarze i taksówkarze. Do tej listy zaliczają się również wszystkie osoby pracujące na zmiany w punktach usługowych, które otwarte są do późnych godzin wieczornych.

Czytaj więcej: Jak znaleźć czas na trening

Trening rano czy w nocy?

Z drugiej strony, całodobowe siłownie chętnie odwiedzają ranne ptaszki. Takie osoby najlepiej czują się zaraz po przebudzeniu i wolą trenować przed rozpoczęciem pracy. Problem pojawia się, gdy prace zaczynają o 8, a siłownia otwiera się dopiero o 7. Trening z samego rana to doskonałe rozwiązanie dla biznesmenów i cudzoziemców będących w delegacji. Aktywność fizyczna po przebudzeniu cieszy się popularnością również wśród wielu biegaczy sportowców.

Czytaj więcej: Trening siłowy dla biegaczy

Trening w dzień czy w nocy: co lepsze?

Czas wykonywania treningu ma ogromne znaczenie. Pora dnia często determinuje nasze samopoczucie i siłę. Zależy od niej również skuteczność spalania tkanki tłuszczowej i efektywność budowania masy mięśniowej. Mimo tego nie ma uniwersalnej pory dnia na trening, która doskonale sprawdzałaby się u każdego. Czas trenowania to kwestia indywidualna. Każdy z nas czuje o której godzinie najlepiej mu się ćwiczy. Nie zmuszaj się do wczesnego wstawania, jeśli cię to męczy. Nie trenuj po pracy, jeśli brakuje ci sił i energii. Znajdź najbardziej optymalną godzinę, kiedy czujesz się najlepiej. Postaw na regularność ćwiczeń, a wtedy każda pora dnia i nocy będzie dobrym czasem na trening.

Zalety trenowania nocą na siłowni i nie tylko

To co przewyższa wieczorną porę na trening nad treningiem w ciągu dnia jest rozciągnięcie ciała. Wieczorem ciało ma odpowiednią temperaturę oraz właściwy poziom hormonów, które optymalizują aktywność fizyczną. Rozgrzane ciało podczas treningu w nocy to mniejsze prawdopodobieństwo nabycia kontuzji lub urazów niż w przypadku treningu o poranku. Rozciągnięte mięśnie łatwiej rozbudować.

Całodobowa siłownia gwarantuje wygodę. Nie musisz się spieszyć wychodząc z pracy, że nie zdążysz przed zamknięciem siłowni lub zrywać wcześnie rano aby zdążyć po treningu do pracy. Jest to duże ułatwienie również dla rodziców, którzy muszą łączyć życie zawodowe z obowiązkami w domu.

Jeśli decydujesz się na trenowanie nocą, na pewno ucieszy cię informacja, że karnety na nocne treningi zazwyczaj są tańsze niż w popularnych godzinach dziennych. Ponadto w nocy na siłowni jest o wiele mniej osób, co sprawia, że komfort ćwiczeń jest dużo wyższy.

Trening w nocy: bieganie i kolarstwo

Jeśli w twojej okolicy nie ma całodobowej siłowni, wybierz trening biegowy lub kolarski. Trenowanie nocą na świeżym powietrzu ma wiele korzyści. Przede wszystkim jest spokojniej, ponieważ ruch na uliach jest zdecydowanie mniejszy. Biegając w nocy wyciszysz umysł i oderwiesz się od problemów. Trenując nocą będziesz bardziej skupiony, a twój refleks się wyostrzy. Bieganie w ciemności może okazać się wyzwaniem, dlatego przyczyni się do podniesienia poziomu adrenaliny.

Czy bieganie w nocy jest bezpieczne?

bieganie w nocy bezpieczeństwo

Z badań wynika, że treningi w nocy są o wiele bezpieczniejsze dla zdrowia niż treningi poranne. Ciało jest rozgrzane po całym dniu i jest mniej podatne na kontuzje. Jednak trenując nocą nie zależenie czy będzie to trening biegowy czy kolarski musisz zachować ostrożność. Szczególnie dotyczy to osób trenujących poza terenem zabudowanym gdzie drogi są nieoświetlone. Jeżdżąc na rowerze pamiętaj o zamontowaniu lampek i założeniu kasku. Jeśli preferujesz trening biegowy, załóż opaski odblaskowe na kostki i ramiona. Trenując w nocy warto założyć odblaskową koszulkę i mieć ze sobą latarkę.

Bieganie w nocy

Dlaczego warto biegać w nocy? Wśród wielu zalet nocnych biegów jeden przewyższa wszystkie inne. W nocy jest czystsze powietrze, szczególnie w miastach. Ilość spalin i metali ciężkich oraz innych szkodliwych substancji w powietrzu spada radykalnie nocą. Dzięki temu oddychanie podczas biegu lub jazdy rowerem jest dużo zdrowsze. Jeżeli więc zależy Ci na poprawie nie tylko swojej kondycji, ale również zadbaniu o drogi oddechowe i mieszkasz w dużym mieście jak np. Warszawa to bieganie nocą jest dobrym pomysłem.

 

Czytaj więcej: Pora treningu - ćwiczyć rano, popołudniu czy w nocy

Karolina Szweda 0 23 sierpnia 2016  1463

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Bieganie

biegasz-wyprobuj-trening-funkcjonalny

Biegasz? Wypróbuj trening funkcjonalny!

Bieganie to nie tylko praca nóg. Podczas treningu bowiem zaangażowane są niemal wszystkie partie mięśniowe. Ważna jest więc praca nad wieloma aspektami sprawności. Z tego powodu wielu biegaczy sięga po treningi uzupełniające. Jednym z nich jest właśnie trening funkcjonalny. Zobacz, dlaczego warto włączyć tę metodę ćwiczeń do własnego planu treningu biegowego.

jak-trenowac-tempo-do-maratonu

Jak trenować tempo do maratonu?

Przygotowanie do maratonu jest dość dużym przedsięwzięciem. Biegacz musi udoskonalić własne umiejętności na wielu płaszczyznach. Jedną z ważniejszych jest tempo. Jak skutecznie trenować ten aspekt biegowy, by ukończyć maraton?

jak-wyglada-trening-personalny-biegacza

Jak wygląda trening personalny biegacza?

Przed zawodami biegowymi lub maratonami sportowiec musi szczególnie zadbać o własne możliwości. Z pomocą przychodzą biegowe treningi personalne. Zobacz czym charakteryzują się osobiste zajęcia biegacza przed maratonem oraz biegami przełajowymi.

jak-zaplanowac-bieganie-w-swieta-bozego-narodzenia-bieganie-zima

Jak zaplanować bieganie w Święta Bożego Narodzenia? | Bieganie zimą

Okres świąteczny specjalnie nie sprzyja bieganiu. Mamy na głowie mnóstwo przygotowań. Sprzątanie, gotowanie, prezenty… Zobacz, jak w tym wszystkim odnaleźć czas na aktywność fizyczną. Jak zaplanować trening w Święta?

czym-sa-marszobiegi

Czym są marszobiegi?

Marszobiegi są doskonałym sposobem na rozpoczęcie swojej przygody z bieganiem. Można je traktować jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów czy wysmuklenie sylwetki. Tę formę aktywności szczególnie upodobali sobie seniorzy. Czy jednak tylko oni na nich skorzystają? Na czym właściwie polegają marszobiegi?

poradnik-ultrasa-przygotowanie-do-biegow-gorskich

Poradnik ultrasa – przygotowanie do biegów górskich

Wymagające górskie trasy wymagają kompleksowych przygotowań. Należy zadbać nie tylko o odpowiednie ćwiczenia w planie treningowym. Liczy się również praktyczne podejście do biegu. Zobacz, co powinno się znaleźć w plecaku biegacza i jaki sprzęt przyda się podczas górskich biegów.

ekstremalne-przygotowania-do-biegow-z-przeszkodami

Ekstremalne przygotowania do biegów z przeszkodami!

Start w Runmageddonie czy Survival Race to prawdziwa szkoła przetrwania. O ile na najlżejszych dystansach nie trzeba mieć specjalnego przygotowania, o tyle w cięższych konkurencjach jest ono konieczne. I to nie lada przygotowanie. Jak wyglądają treningi przed startem w biegu z przeszkodami?

morderczy-wysilek-jakie-sa-rodzaje-biegow-z-przeszkodami-biegi-survivalowe-w-warszawie

Morderczy wysiłek – jakie są rodzaje biegów z przeszkodami? Biegi survivalowe w Warszawie

Biegi z przeszkodami i biegi survivalowe coraz bardziej zyskują na popularności. Także w naszym kraju. Właściwie nie ma granicy wieku – startują i dzieci, i seniorzy. Jak jednak wyglądają poszczególne konkurencje biegów z przeszkodami? Oto, w jakich zawodach biegów survivalowych możesz wziąć udział. Zobacz zestawienie zawodów na 2018 rok dla Warszawy!

jak-zyskac-motywacje-do-biegania

Jak zyskać motywację do biegania?

Nie wiesz, jak zmotywować się do rozpoczęcia treningów biegowych? Przeczytaj rady coacha sportowego Marii Lachowicz-Bogunii.

w-zgodzie-z-natura-czy-warto-biegac-boso

W zgodzie z naturą – czy warto biegać boso?

Bieganie bez butów jednych zachwyca, u innych wywołuje zdziwienie. Istnieje wiele przesłanek, dla których warto wpleść bose biegi we własny plan treningowy. Wcześniej trzeba jednak zapoznać się z zasadami bezpiecznego biegania w naturalnych warunkach. Zebraliśmy wszystko, co musisz wiedzieć o tym typie treningu!

biegasz-wyprobuj-trening-funkcjonalny

Biegasz? Wypróbuj trening funkcjonalny!

Bieganie to nie tylko praca nóg. Podczas treningu bowiem zaangażowane są niemal wszystkie partie mięśniowe. Ważna jest więc praca nad wieloma aspektami sprawności. Z tego powodu wielu biegaczy sięga po treningi uzupełniające. Jednym z nich jest właśnie trening funkcjonalny. Zobacz, dlaczego warto włączyć tę metodę ćwiczeń do własnego planu treningu biegowego.

jak-trenowac-tempo-do-maratonu

Jak trenować tempo do maratonu?

Przygotowanie do maratonu jest dość dużym przedsięwzięciem. Biegacz musi udoskonalić własne umiejętności na wielu płaszczyznach. Jedną z ważniejszych jest tempo. Jak skutecznie trenować ten aspekt biegowy, by ukończyć maraton?

jak-wyglada-trening-personalny-biegacza

Jak wygląda trening personalny biegacza?

Przed zawodami biegowymi lub maratonami sportowiec musi szczególnie zadbać o własne możliwości. Z pomocą przychodzą biegowe treningi personalne. Zobacz czym charakteryzują się osobiste zajęcia biegacza przed maratonem oraz biegami przełajowymi.

jak-zaplanowac-bieganie-w-swieta-bozego-narodzenia-bieganie-zima

Jak zaplanować bieganie w Święta Bożego Narodzenia? | Bieganie zimą

Okres świąteczny specjalnie nie sprzyja bieganiu. Mamy na głowie mnóstwo przygotowań. Sprzątanie, gotowanie, prezenty… Zobacz, jak w tym wszystkim odnaleźć czas na aktywność fizyczną. Jak zaplanować trening w Święta?

czym-sa-marszobiegi

Czym są marszobiegi?

Marszobiegi są doskonałym sposobem na rozpoczęcie swojej przygody z bieganiem. Można je traktować jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów czy wysmuklenie sylwetki. Tę formę aktywności szczególnie upodobali sobie seniorzy. Czy jednak tylko oni na nich skorzystają? Na czym właściwie polegają marszobiegi?

poradnik-ultrasa-przygotowanie-do-biegow-gorskich

Poradnik ultrasa – przygotowanie do biegów górskich

Wymagające górskie trasy wymagają kompleksowych przygotowań. Należy zadbać nie tylko o odpowiednie ćwiczenia w planie treningowym. Liczy się również praktyczne podejście do biegu. Zobacz, co powinno się znaleźć w plecaku biegacza i jaki sprzęt przyda się podczas górskich biegów.

ekstremalne-przygotowania-do-biegow-z-przeszkodami

Ekstremalne przygotowania do biegów z przeszkodami!

Start w Runmageddonie czy Survival Race to prawdziwa szkoła przetrwania. O ile na najlżejszych dystansach nie trzeba mieć specjalnego przygotowania, o tyle w cięższych konkurencjach jest ono konieczne. I to nie lada przygotowanie. Jak wyglądają treningi przed startem w biegu z przeszkodami?

morderczy-wysilek-jakie-sa-rodzaje-biegow-z-przeszkodami-biegi-survivalowe-w-warszawie

Morderczy wysiłek – jakie są rodzaje biegów z przeszkodami? Biegi survivalowe w Warszawie

Biegi z przeszkodami i biegi survivalowe coraz bardziej zyskują na popularności. Także w naszym kraju. Właściwie nie ma granicy wieku – startują i dzieci, i seniorzy. Jak jednak wyglądają poszczególne konkurencje biegów z przeszkodami? Oto, w jakich zawodach biegów survivalowych możesz wziąć udział. Zobacz zestawienie zawodów na 2018 rok dla Warszawy!

jak-zyskac-motywacje-do-biegania

Jak zyskać motywację do biegania?

Nie wiesz, jak zmotywować się do rozpoczęcia treningów biegowych? Przeczytaj rady coacha sportowego Marii Lachowicz-Bogunii.

w-zgodzie-z-natura-czy-warto-biegac-boso

W zgodzie z naturą – czy warto biegać boso?

Bieganie bez butów jednych zachwyca, u innych wywołuje zdziwienie. Istnieje wiele przesłanek, dla których warto wpleść bose biegi we własny plan treningowy. Wcześniej trzeba jednak zapoznać się z zasadami bezpiecznego biegania w naturalnych warunkach. Zebraliśmy wszystko, co musisz wiedzieć o tym typie treningu!