Wszystko o treningu nocą

Wszystko o treningu nocą

Połowa z nas nie uprawia sportu, ponieważ twierdzi, że nie ma na to czasu. Jeżeli w ciągu dnia nie masz czasu na trening to może poćwiczysz nocą? Zobacz jakie korzyści przyniesie bieganie lub trening na siłowni w nocy.

Wiele osob jest bardzo zapracowanych i w ciągu dnia ma mało czasu na aktywność fizyczną oraz swoje hobby. Z tego powodu wiele klubów fitness postanowiło rozszerzyć godziny otwarcia nawet do 24 godzin 7 dni w tygodniu. Teraz możesz trenować na siłowni również nocą!

Trenowanie nocą: dla kogo?

Wiele osób chcących dbać o kondycję fizyczną ma ograniczone możliwości z uwagi na niewygodne godziny otwarcia siłowni. Póki co jest niewiele klubów fitness, które otwarte są również nocą. Mimo tego popularność całodobowych siłowni wciąż rośnie i jest ich coraz więcej. Okazuje się, że zapotrzebowanie na treningi w nocy jest całkiem duże. Na aktywność fizyczną w ciągu dnia nie mają czasu zwłaszcza policjanci, strażacy, lekarze i taksówkarze. Do tej listy zaliczają się również wszystkie osoby pracujące na zmiany w punktach usługowych, które otwarte są do późnych godzin wieczornych.

Czytaj więcej: Jak znaleźć czas na trening

Trening rano czy w nocy?

Z drugiej strony, całodobowe siłownie chętnie odwiedzają ranne ptaszki. Takie osoby najlepiej czują się zaraz po przebudzeniu i wolą trenować przed rozpoczęciem pracy. Problem pojawia się, gdy prace zaczynają o 8, a siłownia otwiera się dopiero o 7. Trening z samego rana to doskonałe rozwiązanie dla biznesmenów i cudzoziemców będących w delegacji. Aktywność fizyczna po przebudzeniu cieszy się popularnością również wśród wielu biegaczy sportowców.

Czytaj więcej: Trening siłowy dla biegaczy

Trening w dzień czy w nocy: co lepsze?

Czas wykonywania treningu ma ogromne znaczenie. Pora dnia często determinuje nasze samopoczucie i siłę. Zależy od niej również skuteczność spalania tkanki tłuszczowej i efektywność budowania masy mięśniowej. Mimo tego nie ma uniwersalnej pory dnia na trening, która doskonale sprawdzałaby się u każdego. Czas trenowania to kwestia indywidualna. Każdy z nas czuje o której godzinie najlepiej mu się ćwiczy. Nie zmuszaj się do wczesnego wstawania, jeśli cię to męczy. Nie trenuj po pracy, jeśli brakuje ci sił i energii. Znajdź najbardziej optymalną godzinę, kiedy czujesz się najlepiej. Postaw na regularność ćwiczeń, a wtedy każda pora dnia i nocy będzie dobrym czasem na trening.

Zalety trenowania nocą na siłowni i nie tylko

To co przewyższa wieczorną porę na trening nad treningiem w ciągu dnia jest rozciągnięcie ciała. Wieczorem ciało ma odpowiednią temperaturę oraz właściwy poziom hormonów, które optymalizują aktywność fizyczną. Rozgrzane ciało podczas treningu w nocy to mniejsze prawdopodobieństwo nabycia kontuzji lub urazów niż w przypadku treningu o poranku. Rozciągnięte mięśnie łatwiej rozbudować.

Całodobowa siłownia gwarantuje wygodę. Nie musisz się spieszyć wychodząc z pracy, że nie zdążysz przed zamknięciem siłowni lub zrywać wcześnie rano aby zdążyć po treningu do pracy. Jest to duże ułatwienie również dla rodziców, którzy muszą łączyć życie zawodowe z obowiązkami w domu.

Jeśli decydujesz się na trenowanie nocą, na pewno ucieszy cię informacja, że karnety na nocne treningi zazwyczaj są tańsze niż w popularnych godzinach dziennych. Ponadto w nocy na siłowni jest o wiele mniej osób, co sprawia, że komfort ćwiczeń jest dużo wyższy.

Trening w nocy: bieganie i kolarstwo

Jeśli w twojej okolicy nie ma całodobowej siłowni, wybierz trening biegowy lub kolarski. Trenowanie nocą na świeżym powietrzu ma wiele korzyści. Przede wszystkim jest spokojniej, ponieważ ruch na uliach jest zdecydowanie mniejszy. Biegając w nocy wyciszysz umysł i oderwiesz się od problemów. Trenując nocą będziesz bardziej skupiony, a twój refleks się wyostrzy. Bieganie w ciemności może okazać się wyzwaniem, dlatego przyczyni się do podniesienia poziomu adrenaliny.

Czy bieganie w nocy jest bezpieczne?

bieganie w nocy bezpieczeństwo

Z badań wynika, że treningi w nocy są o wiele bezpieczniejsze dla zdrowia niż treningi poranne. Ciało jest rozgrzane po całym dniu i jest mniej podatne na kontuzje. Jednak trenując nocą nie zależenie czy będzie to trening biegowy czy kolarski musisz zachować ostrożność. Szczególnie dotyczy to osób trenujących poza terenem zabudowanym gdzie drogi są nieoświetlone. Jeżdżąc na rowerze pamiętaj o zamontowaniu lampek i założeniu kasku. Jeśli preferujesz trening biegowy, załóż opaski odblaskowe na kostki i ramiona. Trenując w nocy warto założyć odblaskową koszulkę i mieć ze sobą latarkę.

Bieganie w nocy

Dlaczego warto biegać w nocy? Wśród wielu zalet nocnych biegów jeden przewyższa wszystkie inne. W nocy jest czystsze powietrze, szczególnie w miastach. Ilość spalin i metali ciężkich oraz innych szkodliwych substancji w powietrzu spada radykalnie nocą. Dzięki temu oddychanie podczas biegu lub jazdy rowerem jest dużo zdrowsze. Jeżeli więc zależy Ci na poprawie nie tylko swojej kondycji, ale również zadbaniu o drogi oddechowe i mieszkasz w dużym mieście jak np. Warszawa to bieganie nocą jest dobrym pomysłem.

 

Czytaj więcej: Pora treningu - ćwiczyć rano, popołudniu czy w nocy

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Karolina Szweda 0 23 sierpnia 2016  2281

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Bieganie

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

slow-jogging-czyli-doskonala-alternatywa-dla-klasycznego-biegania

Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging to nieco mniej popularna alternatywa dla klasycznego biegania znanego wielu osobom dążącym do szczupłej i wysportowanej sylwetki. Czym tak właściwie jest ta aktywność fizyczna i na czym dokładnie polega?

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski

Jak wygląda trening sprinterski?

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens

Czy codzienne bieganie ma sens?

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

slow-jogging-czyli-doskonala-alternatywa-dla-klasycznego-biegania

Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging to nieco mniej popularna alternatywa dla klasycznego biegania znanego wielu osobom dążącym do szczupłej i wysportowanej sylwetki. Czym tak właściwie jest ta aktywność fizyczna i na czym dokładnie polega?

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski

Jak wygląda trening sprinterski?

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens

Czy codzienne bieganie ma sens?

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?