Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

Ile kalorii spala godzinna jazda rowerem?

Otóż należy wiedzieć, że spalanie kalorii uzależnione jest od wielu czynników. Na to jak wiele kalorii spali konkretna osoba, ma wpływa między innymi waga oraz szybkość z jaką jedzie rowerzysta. Jeżeli osoba jedzie szybkim, jednostajnym tempem przez godzinę, to organizm jest w stanie spalić nawet 500 kalorii.

Na początku organizm korzysta z zapasów energii, które posiada. Po pół godzinnej jeździe, sięga po tłuszcze. Im szybciej jesteśmy w stanie pedałować, tym więcej kalorii spalimy i bardzo mocno wpłyniemy na siłę mięśni.

Zastanawiasz się ile można spalić jeżdżąc godzinę na rowerze? Albo ciągle chodzi po głowie pytanie ile kalorii spalimy pedałując przez 40 kilometrów? Aby zrzucić kilogram tłuszczu, należy spalić aż 7000 kalorii! Dlatego z łatwością możesz obliczyć, jak długo trzeba pedałować.

Jak widać, jazda na rowerze jest świetnym treningiem, pozwalającym spalić kalorie. Jeżdżąc na rowerze jesteśmy w ruchu, dlatego wykonujemy trening cardio, nastawiony na spalanie tkanki tłuszczowej.

Jazda na rowerze – efekty

Efekty jazdy na rowerze będą bardzo szybko zauważalne. Tego rodzaju aktywność fizyczna bardzo korzystnie wpływa na wzmocnienie wszystkich mięśni. Regularna jazda na rowerze sprawi, że nasze mięśnie nóg będą mocne i umięśnione.

Podczas jazdy rowerem pracuje także brzuch. Mięśnie brzucha są bardzo ważne dla utrzymania prawidłowej postawy ciała. Praca nad wypracowaniem mięśni brzucha trwa bardzo długo i jest żmudna. Rower świetnie rozwinie tę partię.

Ponadto jazda na rowerze odbywa się na świeżym powietrzu. Jak wiadomo ruch na zewnątrz jest bardzo polecany wszystkim osobom. Dzięki niemu dotlenimy swój organizm.

Jazda na rowerze może okazać się zbawieniem dla wielu kobiet, ponieważ dzięki niej można raz na zawsze zażegnać cellulit. Niestety jest on zmorą wielu kobiet. Regularna jazda, może zniwelować ów problem.

Jeżeli ktoś nie posiada roweru, to można pedałować na rowerze stacjonarnym. Tego typu sprzęt dostępny jest na każdej siłowni. W dzisiejszych czasach istnieje także opcja wypożyczenia roweru na godziny. To też może pomóc wielu osobom.

Jazda na rowerze – dieta
jazda na rowerze odchudzanie

Jeżeli komukolwiek zależy na utracie kilogramów, a chce oprzeć swoja aktywność fizyczną jedynie na rowerze, to należy brać pod uwagę dietę. Aby schudnąć, należy być podporządkowanym ujemnemu bilansowi kalorycznemu. W związku z tym dieta powinna stanowić podwaliny w walce z utratą nadprogramowych kilogramów.

Jeżeli będziemy odżywiali się nieprawidłowo, jedząc słodycze, słone przekąski czy fast foody, to nie dziwmy się, że nasza waga stoi w miejscu, pomimo, że spędzamy na rowerze kilka godzin dziennie.

Prawidłowo zbilansowana dieta powinna opierać się na dużej ilości warzyw, produktach pełnoziarnistymch oraz na dobrej jakości białku. Duże ilości wody wspomogą skuteczne odchudzanie.

Czy każdy może jeździć na rowerze?

Jazda na rowerze jest sportem dla każdego. Już nawet najmłodsze dzieci warto uczyć jeździć na rowerze. Da im to na pewno łatwiejszy start w przyszłości w tym sporcie oraz je rozwinie na wielu płaszczyznach.

Nad jazdą na rowerze powinny się natomiast zastanowić te osoby, które mają problemy z bolącymi kolanami. Jest to sport obciążający te miejsca, dlatego jeżeli chcemy uniknąć kontuzji, to zastanówmy się czy jazda na rowerze jest odpowiednim wyborem.

Jazda na rowerze pomoże w dojściu do idealnej sylwetki. Dzięki niej znacznie wpłyniemy na zmianę, ale także rozwój całego swojego ciała. Jest sportem przyjemnym i dającym wiele korzyści zdrowotnych. Jeżeli nie wiesz jaki trening cardio będzie najlepszy dla Ciebie, to może warto spróbować jazdę na rowerze.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 17 kwietnia 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.