Wpływ pole dance na odchudzanie oraz budowę mięśni

Wpływ pole dance na odchudzanie oraz budowę mięśni

Pole dance podbija serca coraz większej liczby osób. Łączy w sobie taniec oraz intensywny trening. Uprawianie tego sportu doskonale kształtuje i wysmukla sylwetkę. Jak pole dance wpływa także na odchudzanie i budowę mięśni?

Praca mięśni w pole dance

Podczas ćwiczeń na rurze pracują praktycznie wszystkie mięśnie – pleców, ramion, nadgarstków, barków, brzucha, ud, łydek i pośladków. Niektóre figury pole dance wpływają również na wzmocnienie kręgosłupa. Obroty (spinning) i wspinaczka angażują prawie wszystkie partie mięśniowe. Wpinanie się na rurę aktywuje mięsień czworogłowy grzbietu, natomiast dolna część grzbietu pracuje podczas „wykopów” i kładzenia się. Aby móc skutecznie odepchnąć się od rury ćwiczący musi posiadać silne mięśnie klatki piersiowej oraz czworoboczne. Szczególnie podczas figur, w których ćwiczący jest skierowany głową w dół zaangażowane są mięśnie naramienne oraz mięsień najszerszy grzbietu w funkcji stabilizatorów. Ponadto, niektóre figury (np. odwracanie) wymagają dobrej pracy zginaczy stawu biodrowego oraz głębokich mięśni brzucha.

Jaką sprawność musi mieć tancerka na rurze?

Wykorzystanie treningu siłowego podczas ćwiczeń pole dance wymaga użycia dużej siły w krótkim czasie. Dzięki temu staje się treningiem beztlenowym, który wywołuje szybszy wzrost mięśni. Dodatkowo, mięśnie podczas tego typu ćwiczeń doskonale się kształtują. Już miesiąc ćwiczeń pozwoli na zauważenie ładnie zarysowanych mięśni rąk i nóg, a dalsze treningi – kształtnych mięśni brzucha, pleców oraz pośladków.

Trening siłowy w pole dance – budowa mięśni

Trening siłowy (beztlenowy) w połączeniu z treningiem cardio (tlenowym) nieznacznie wpłynie na przyrost masy mięśniowej. Sam trening siłowy potrzebuje dużej ilości energii, czyli nadwyżki kalorycznej, by budowały się nowe tkanki mięśniowe. W procesie zwiększania masy mięśniowej należy więc jeść więcej niż potrzebuje organizm. Połączenie treningu siłowego z treningiem cardio w pole dance wiąże się ze spalaniem tkanki tłuszczowej.

Zbilansowana dieta podczas uprawiania pole dance oraz regularne ćwiczenia pozwolą jedynie na zmniejszanie tkanki tłuszczowej oraz kształtowanie i uwidocznianie mięśni. Jeśli trening jest zrównoważony (elementy siłowe i cardio występują w podobnych ilościach) nie ma obaw, że masa mięśniowa diametralnie się zwiększy.

Mięśniem, który szczególnie może zwiększyć swoją objętość podczas treningów pole dance są barki. Podczas treningów siłowych pracują bardzo często i ciężko. Intensywne i bardzo częste treningi mogą wpłynąć na wzrost masy mięśniowej w tej partii ciała. W większości przypadków dotyczy to jednak zawodowych tancerek pole dance.

Wpływ pole dance na odchudzanie

Treningi pole dance mogą mieć również charakter wytrzymałościowy (tlenowy). Takie ćwiczenia pozwalają na spalanie tkanki tłuszczowej. Trening cardio na rurze jest połączeniem prostych elementów treningu siłowego z układem choreograficznym. Plan ćwiczeń skupiony na tych aspektach pozwala za wejście w tzw. strefę spalania tłuszczu. Miernikiem sprawdzającym czy taki trening wspomaga odchudzanie jest mierzenie pulsu. Liczy się go odejmując od pulsu (powinno wynosić 220) własny wiek i mnożąc x 0,75. Tętno maksymalne natomiast to odjęcie od 220 własnego wieku.

Jak często trenować pole dance?

Półgodzinny trening cardio na rurze powinien być wykonywany minimum trzy razy w tygodniu. Taka częstotliwość ćwiczeń powinna znacząco poprawić wygląd sylwetki i wspomóc odchudzanie. Pole dance nie jest jednak sportem nakierowanym stricte na zrzucenie zbędnych kilogramów. Warto dołączyć do niego bieganie, pływanie lub jazdę na rowerze czy rolkach. Regularne treningi cardio są prostą drogą do osiągnięcia idealnego ciała, pozbawionego zbędnej tkanki tłuszczowej.

Dominika Górska 2 1 października 2016  4251

Dodaj komentarz

  • Irenka
    6 października 2016
    Trenuję od niedawna, ale już zauważyłam, że moje mięśnie są bardziej widoczne. To dodatkowa motywacja. Polecam!
  • Kamila
    2 października 2016
    Pole dance jest świetnym sportem :) Polecam każdej dziewczynie. Dobrze jest zaczynać treningi na rurze od figur robionych nisko nad parkietem. Ja na początku miałam strach przed wspinaniem się na rurze.

Artykuły z kategorii: Pole dance

nauka-pole-dance-dla-poczatkujacych

Nauka pole dance dla początkujących

Nie da się ukryć, że umiejętność tańczenia na rurze oraz wykonywanie skomplikowanych figur jest marzeniem wielu pań. Osiągnięcie perfekcji w tej dyscyplinie jest jednak długotrwałą drogą. Zobacz, jak przebiega nauka pole dance na poziomie początkującym.

czy-od-treningu-pole-dance-urosna-miesnie

Czy od treningu pole dance urosną mięśnie?

Taniec na rurze cieszy się ogromną popularnością wśród młodych kobiet. Pole dance to nie tylko taniec, ale również intensywny trening, który doskonale wpłynie na Twoją sylwetkę. Jakie korzyści daje trening tańca na rurze? I czy od pole dance rosną mięśnie?

jak-szybko-mozna-nauczyc-sie-podstaw-pole-dance

Jak szybko można nauczyć się podstaw pole dance?

Pole dance można trenować latami i wciąż poznawać nowe figury. Ile jednak trwa nauka podstaw tego sportu? Czego można nauczyć się w początkowym okresie treningów pole dance?

jak-wyglada-trening-pole-dance

Jak wygląda trening pole dance?

Seksowny fitness na rurze ściąga coraz więcej zainteresowanych. W większości klubów fitness można spotkać zajęcia pole dance. Jak wygląda taki trening? Jak się do niego przygotować?

pole-dance-najtrudniejsze-figury-na-rurze

Pole dance – najtrudniejsze figury na rurze

Wraz ze stopniem zaawansowania w treningach pole dance rośnie poziom trudności wykonywanych figur. Zobacz, które figury pole dance należą do najtrudniejszych.

taniec-na-rurze-kontuzje-i-zagrozenia-podczas-treningu

Taniec na rurze – kontuzje i zagrożenia podczas treningu

Pole dance to atrakcyjny sport, który pozwala na ukształtowanie własnej sylwetki. Jednak ze względu na ilość zróżnicowanych, dynamicznych elementów zawartych w treningach pole dance nietrudno o kontuzje. Poznaj zagrożenia, które wiążą się z treningiem tańca na rurze.

pole-dance-wybor-rury-do-tanca

Pole dance – wybór rury do tańca

Trenujesz pole dance i zastanawiasz się jaki rodzaj rurki jest najlepszy dla ciebie? Zobacz wady i zalety rury statycznej oraz rury obrotowej. Rodzaje rur do tańca sportowego pole dance.

figury-pole-dance-dla-poczatkujacych

Figury pole dance dla początkujących

Zaczynasz swoją przygodę z pole dance i nie wiesz od czego zacząć? Oto figury w tańcu na rurze dla początkujących. Zobacz jak łatwo możesz się nauczyć figur na rurze.

pole-dance-sztuka-tanca-na-rurze

Pole dance – sztuka tańca na rurze

Taniec na rurze przebojem zdobywa popularność. Zobacz sport który łączy trening siłowy z tańcem i gimnastyką.

nauka-pole-dance-dla-poczatkujacych

Nauka pole dance dla początkujących

Nie da się ukryć, że umiejętność tańczenia na rurze oraz wykonywanie skomplikowanych figur jest marzeniem wielu pań. Osiągnięcie perfekcji w tej dyscyplinie jest jednak długotrwałą drogą. Zobacz, jak przebiega nauka pole dance na poziomie początkującym.

czy-od-treningu-pole-dance-urosna-miesnie

Czy od treningu pole dance urosną mięśnie?

Taniec na rurze cieszy się ogromną popularnością wśród młodych kobiet. Pole dance to nie tylko taniec, ale również intensywny trening, który doskonale wpłynie na Twoją sylwetkę. Jakie korzyści daje trening tańca na rurze? I czy od pole dance rosną mięśnie?

jak-szybko-mozna-nauczyc-sie-podstaw-pole-dance

Jak szybko można nauczyć się podstaw pole dance?

Pole dance można trenować latami i wciąż poznawać nowe figury. Ile jednak trwa nauka podstaw tego sportu? Czego można nauczyć się w początkowym okresie treningów pole dance?

jak-wyglada-trening-pole-dance

Jak wygląda trening pole dance?

Seksowny fitness na rurze ściąga coraz więcej zainteresowanych. W większości klubów fitness można spotkać zajęcia pole dance. Jak wygląda taki trening? Jak się do niego przygotować?

pole-dance-najtrudniejsze-figury-na-rurze

Pole dance – najtrudniejsze figury na rurze

Wraz ze stopniem zaawansowania w treningach pole dance rośnie poziom trudności wykonywanych figur. Zobacz, które figury pole dance należą do najtrudniejszych.

taniec-na-rurze-kontuzje-i-zagrozenia-podczas-treningu

Taniec na rurze – kontuzje i zagrożenia podczas treningu

Pole dance to atrakcyjny sport, który pozwala na ukształtowanie własnej sylwetki. Jednak ze względu na ilość zróżnicowanych, dynamicznych elementów zawartych w treningach pole dance nietrudno o kontuzje. Poznaj zagrożenia, które wiążą się z treningiem tańca na rurze.

pole-dance-wybor-rury-do-tanca

Pole dance – wybór rury do tańca

Trenujesz pole dance i zastanawiasz się jaki rodzaj rurki jest najlepszy dla ciebie? Zobacz wady i zalety rury statycznej oraz rury obrotowej. Rodzaje rur do tańca sportowego pole dance.

figury-pole-dance-dla-poczatkujacych

Figury pole dance dla początkujących

Zaczynasz swoją przygodę z pole dance i nie wiesz od czego zacząć? Oto figury w tańcu na rurze dla początkujących. Zobacz jak łatwo możesz się nauczyć figur na rurze.

pole-dance-sztuka-tanca-na-rurze

Pole dance – sztuka tańca na rurze

Taniec na rurze przebojem zdobywa popularność. Zobacz sport który łączy trening siłowy z tańcem i gimnastyką.