Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

Siłownia plenerowa efekty, które możemy zyskać

Każdy trening na świeżym powietrzu to pomysł na poprawę wydolności i ogólnego samopoczucia. Dzięki ćwiczeniom na siłowni plenerowej możemy przyjemniej spędzić treningowy czas niż na dusznej siłowni. W plenerze łatwiej nam o motywację – w domu łatwo o wymówkę od ćwiczeń. Jednocześnie, sam trening na siłowni plenerowej zapewnia nam codzienną dawkę witaminy D. Tego natomiast nie jesteśmy w stanie zagwarantować sobie podczas ćwiczeń w pomieszczeniach. Wszystkie maszyny w siłowniach plenerowych są przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Jeśli więc chcemy poćwiczyć tylko rekreacyjnie i nie chcemy wydawać pieniędzy na karnet – śmiało wybierzmy się na siłownię plenerową. Z tego powodu ćwiczenia w plenerze chętnie wybierają osoby starsze. Co więcej, każde urządzenie jest opisane instrukcją obsługi. Dzięki temu ćwiczenia nie są trudne i może wykonać je każda osoba.

Czytaj też: Aktywny urlop pomysły

Siłownia plenerowa efekty, które możemy wyćwiczyć

Jak każdy trening, ćwiczenia na siłowni plenerowej mogą przynieść nam niezliczone korzyści. Taki trening ma charakter ogólnorozwojowy, co oznacza, że śmiało możemy wykształcić ogólną sprawność organizmu. Ćwiczenia na siłowni plenerowej zapewnią nam więc silniejsze i bardziej wytrzymałe mięśnie czy też zniwelują bóle nóg albo pleców. Regularne chodzenie na siłownię plenerową może dać w efekcie lepszą kondycję czy wygląd sylwetki. Oczywiście, za pomocą planu treningowego możemy ćwiczyć partie mięśniowe w izolacji, jednak dużo częściej wybieranym sposobem są treningi ogólnorozwojowe. Treningi na siłowni plenerowej to również dobry sposób na poprawę odporności organizmu oraz wydajniejsze niż na siłowni dotlenienie mięśni.

Siłownia plenerowa jak ćwiczyć na poszczególnych maszynach?
siłownia plenerowa plan treningowy

- Stepper. Treningi lekkie dla stawów. Podczas ćwiczenia do pracy zaangażowane są mięśnie nóg. Na tej maszynie można poprawić wydolność.

- Wioślarz. Ćwiczenia na poprawę siły i wytrzymałości mięśni pleców, ramion i nóg.

- Twister. Do pracy zaangażowane są mięśnie pleców i brzucha. Jednocześnie mamy szansę na polepszenie zmysłu koordynacji.

- Wyciąg górny. Doskonała maszyna do treningu górnych partii (ramiona, plecy).

- Orbitrek. Pracują mięśnie nóg i bioder, ale także barki i ramiona.

- Instalacje kalisteniczne, czyli do treningu z masą własnego ciała. Zaliczymy do nich wszelkiego rodzaju drążki, uchwyty, drabinki… Te maszyny wymagają jednak nieco cięższej pracy.

Czytaj: Zestawy treningu crossfit w parku

A czy siłownia plenerowa ma jakieś wady?

Jeśli trenujemy rekreacyjnie ta wada nas oczywiście nie dotyczy, jednak na siłowni plenerowej nie ma możliwości dostosowania obciążenia. Osoby mające już doświadczenie w treningach mogą więc nie zauważyć postępów ze względu na zbyt niski poziom ćwiczeń. W takim przypadku zostają drążki, które wymagają większej siły i wytrzymałości mięśni i mogą nieźle zmęczyć. Z oczywistych względów, na siłownię plenerową nie można chodzić zawsze wtedy, gdy się chce. Minusem treningów na świeżym powietrzu jest zła pogoda. Często mamy także do czynienia ze zniszczeniami maszyn na siłowniach plenerowych. Część osób nie szanuje wspólnego dobra i nie wszystkie maszyny mogą nadawać się do użytku. Raz na jakiś czas warto jednak wybrać się na siłownię plenerową – chociażby traktując ją jako alternatywę dla klasycznych treningów na siłowni.

Czytaj też: Alergia a trening na dworze

admin 0 11 kwietnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?