Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

Siłownia plenerowa efekty, które możemy zyskać

Każdy trening na świeżym powietrzu to pomysł na poprawę wydolności i ogólnego samopoczucia. Dzięki ćwiczeniom na siłowni plenerowej możemy przyjemniej spędzić treningowy czas niż na dusznej siłowni. W plenerze łatwiej nam o motywację – w domu łatwo o wymówkę od ćwiczeń. Jednocześnie, sam trening na siłowni plenerowej zapewnia nam codzienną dawkę witaminy D. Tego natomiast nie jesteśmy w stanie zagwarantować sobie podczas ćwiczeń w pomieszczeniach. Wszystkie maszyny w siłowniach plenerowych są przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Jeśli więc chcemy poćwiczyć tylko rekreacyjnie i nie chcemy wydawać pieniędzy na karnet – śmiało wybierzmy się na siłownię plenerową. Z tego powodu ćwiczenia w plenerze chętnie wybierają osoby starsze. Co więcej, każde urządzenie jest opisane instrukcją obsługi. Dzięki temu ćwiczenia nie są trudne i może wykonać je każda osoba.

Czytaj też: Aktywny urlop pomysły

Siłownia plenerowa efekty, które możemy wyćwiczyć

Jak każdy trening, ćwiczenia na siłowni plenerowej mogą przynieść nam niezliczone korzyści. Taki trening ma charakter ogólnorozwojowy, co oznacza, że śmiało możemy wykształcić ogólną sprawność organizmu. Ćwiczenia na siłowni plenerowej zapewnią nam więc silniejsze i bardziej wytrzymałe mięśnie czy też zniwelują bóle nóg albo pleców. Regularne chodzenie na siłownię plenerową może dać w efekcie lepszą kondycję czy wygląd sylwetki. Oczywiście, za pomocą planu treningowego możemy ćwiczyć partie mięśniowe w izolacji, jednak dużo częściej wybieranym sposobem są treningi ogólnorozwojowe. Treningi na siłowni plenerowej to również dobry sposób na poprawę odporności organizmu oraz wydajniejsze niż na siłowni dotlenienie mięśni.

Siłownia plenerowa jak ćwiczyć na poszczególnych maszynach?
siłownia plenerowa plan treningowy

- Stepper. Treningi lekkie dla stawów. Podczas ćwiczenia do pracy zaangażowane są mięśnie nóg. Na tej maszynie można poprawić wydolność.

- Wioślarz. Ćwiczenia na poprawę siły i wytrzymałości mięśni pleców, ramion i nóg.

- Twister. Do pracy zaangażowane są mięśnie pleców i brzucha. Jednocześnie mamy szansę na polepszenie zmysłu koordynacji.

- Wyciąg górny. Doskonała maszyna do treningu górnych partii (ramiona, plecy).

- Orbitrek. Pracują mięśnie nóg i bioder, ale także barki i ramiona.

- Instalacje kalisteniczne, czyli do treningu z masą własnego ciała. Zaliczymy do nich wszelkiego rodzaju drążki, uchwyty, drabinki… Te maszyny wymagają jednak nieco cięższej pracy.

Czytaj: Zestawy treningu crossfit w parku

A czy siłownia plenerowa ma jakieś wady?

Jeśli trenujemy rekreacyjnie ta wada nas oczywiście nie dotyczy, jednak na siłowni plenerowej nie ma możliwości dostosowania obciążenia. Osoby mające już doświadczenie w treningach mogą więc nie zauważyć postępów ze względu na zbyt niski poziom ćwiczeń. W takim przypadku zostają drążki, które wymagają większej siły i wytrzymałości mięśni i mogą nieźle zmęczyć. Z oczywistych względów, na siłownię plenerową nie można chodzić zawsze wtedy, gdy się chce. Minusem treningów na świeżym powietrzu jest zła pogoda. Często mamy także do czynienia ze zniszczeniami maszyn na siłowniach plenerowych. Część osób nie szanuje wspólnego dobra i nie wszystkie maszyny mogą nadawać się do użytku. Raz na jakiś czas warto jednak wybrać się na siłownię plenerową – chociażby traktując ją jako alternatywę dla klasycznych treningów na siłowni.

Czytaj też: Alergia a trening na dworze

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 0 11 kwietnia 2019  1464

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

poznaj-liczne-zalety-treningu-oporowego-z-gumami

Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Trening w domu, czy na siłowni? Na siłowni jest sprzęt do ćwiczeń, a w domu niekoniecznie. Czy trening na siłowni można zastąpić treningiem domowym i czy w domu można osiągnąć to samo co w klubie fitness? Oczywiście tak! Alternatywą do sprzętu na siłowni są hantle, bieżnia czy nawet gumy oporowe, na które decyduje się coraz więcej osób.

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

poznaj-liczne-zalety-treningu-oporowego-z-gumami

Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Trening w domu, czy na siłowni? Na siłowni jest sprzęt do ćwiczeń, a w domu niekoniecznie. Czy trening na siłowni można zastąpić treningiem domowym i czy w domu można osiągnąć to samo co w klubie fitness? Oczywiście tak! Alternatywą do sprzętu na siłowni są hantle, bieżnia czy nawet gumy oporowe, na które decyduje się coraz więcej osób.

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?