Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

Siłownia plenerowa efekty, które możemy zyskać

Każdy trening na świeżym powietrzu to pomysł na poprawę wydolności i ogólnego samopoczucia. Dzięki ćwiczeniom na siłowni plenerowej możemy przyjemniej spędzić treningowy czas niż na dusznej siłowni. W plenerze łatwiej nam o motywację – w domu łatwo o wymówkę od ćwiczeń. Jednocześnie, sam trening na siłowni plenerowej zapewnia nam codzienną dawkę witaminy D. Tego natomiast nie jesteśmy w stanie zagwarantować sobie podczas ćwiczeń w pomieszczeniach. Wszystkie maszyny w siłowniach plenerowych są przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych. Jeśli więc chcemy poćwiczyć tylko rekreacyjnie i nie chcemy wydawać pieniędzy na karnet – śmiało wybierzmy się na siłownię plenerową. Z tego powodu ćwiczenia w plenerze chętnie wybierają osoby starsze. Co więcej, każde urządzenie jest opisane instrukcją obsługi. Dzięki temu ćwiczenia nie są trudne i może wykonać je każda osoba.

Czytaj też: Aktywny urlop pomysły

Siłownia plenerowa efekty, które możemy wyćwiczyć

Jak każdy trening, ćwiczenia na siłowni plenerowej mogą przynieść nam niezliczone korzyści. Taki trening ma charakter ogólnorozwojowy, co oznacza, że śmiało możemy wykształcić ogólną sprawność organizmu. Ćwiczenia na siłowni plenerowej zapewnią nam więc silniejsze i bardziej wytrzymałe mięśnie czy też zniwelują bóle nóg albo pleców. Regularne chodzenie na siłownię plenerową może dać w efekcie lepszą kondycję czy wygląd sylwetki. Oczywiście, za pomocą planu treningowego możemy ćwiczyć partie mięśniowe w izolacji, jednak dużo częściej wybieranym sposobem są treningi ogólnorozwojowe. Treningi na siłowni plenerowej to również dobry sposób na poprawę odporności organizmu oraz wydajniejsze niż na siłowni dotlenienie mięśni.

Siłownia plenerowa jak ćwiczyć na poszczególnych maszynach?
siłownia plenerowa plan treningowy

- Stepper. Treningi lekkie dla stawów. Podczas ćwiczenia do pracy zaangażowane są mięśnie nóg. Na tej maszynie można poprawić wydolność.

- Wioślarz. Ćwiczenia na poprawę siły i wytrzymałości mięśni pleców, ramion i nóg.

- Twister. Do pracy zaangażowane są mięśnie pleców i brzucha. Jednocześnie mamy szansę na polepszenie zmysłu koordynacji.

- Wyciąg górny. Doskonała maszyna do treningu górnych partii (ramiona, plecy).

- Orbitrek. Pracują mięśnie nóg i bioder, ale także barki i ramiona.

- Instalacje kalisteniczne, czyli do treningu z masą własnego ciała. Zaliczymy do nich wszelkiego rodzaju drążki, uchwyty, drabinki… Te maszyny wymagają jednak nieco cięższej pracy.

Czytaj: Zestawy treningu crossfit w parku

A czy siłownia plenerowa ma jakieś wady?

Jeśli trenujemy rekreacyjnie ta wada nas oczywiście nie dotyczy, jednak na siłowni plenerowej nie ma możliwości dostosowania obciążenia. Osoby mające już doświadczenie w treningach mogą więc nie zauważyć postępów ze względu na zbyt niski poziom ćwiczeń. W takim przypadku zostają drążki, które wymagają większej siły i wytrzymałości mięśni i mogą nieźle zmęczyć. Z oczywistych względów, na siłownię plenerową nie można chodzić zawsze wtedy, gdy się chce. Minusem treningów na świeżym powietrzu jest zła pogoda. Często mamy także do czynienia ze zniszczeniami maszyn na siłowniach plenerowych. Część osób nie szanuje wspólnego dobra i nie wszystkie maszyny mogą nadawać się do użytku. Raz na jakiś czas warto jednak wybrać się na siłownię plenerową – chociażby traktując ją jako alternatywę dla klasycznych treningów na siłowni.

Czytaj też: Alergia a trening na dworze

admin 0 11 kwietnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-obwodowy-w-domu-najlepszy-sposob-na-idealna-sylwetke

Trening obwodowy w domu - najlepszy sposób na idealną sylwetkę

Trening obwodowy jest doskonałą formą aktywności fizycznej. Wykonywany w domu systematycznie daje rewelacyjne rezultaty. Efekty ćwiczeń zobaczysz już po miesiącu. Dlatego też trening obwodowy w domu dedykowany jest dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje lepsze samopoczucie i wygląd.

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

trening-obwodowy-w-domu-najlepszy-sposob-na-idealna-sylwetke

Trening obwodowy w domu - najlepszy sposób na idealną sylwetkę

Trening obwodowy jest doskonałą formą aktywności fizycznej. Wykonywany w domu systematycznie daje rewelacyjne rezultaty. Efekty ćwiczeń zobaczysz już po miesiącu. Dlatego też trening obwodowy w domu dedykowany jest dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje lepsze samopoczucie i wygląd.

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?