Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

Dlaczego należy się rozciągać po treningu?

Rozciąganie po treningu, czyli stretching, zwiększa zakres ruchów, poprawia mobilność stawów i uelastycznia ciało. Jedną z najważniejszych zalet rozciągania po treningu jest zredukowanie napięcia mięśniowego i zmniejszenie częstotliwość skurczów mięśni. Rozciąganie po treningu zapobiega występowaniu licznych urazów. Brak stretchingu w wykonywanym planie treningowym powoduje szybsze zużywanie się stawów ćwiczącej osoby. Warto rozciągać się po treningu brzucha i nóg. Jedną z głównych wad braku rozciągania się jest rozrastanie się kręgów, które mogą tworzyć różnego rodzaju zwyrodnienia. Późniejszym skutkiem występowania wspomnianej kontuzji jest wypadanie dysku znajdującego się w dolnej części kręgosłupa.

Rozciąganie po treningu nóg i brzucha jest doskonałym sposobem do pobudzenia układu nerwowego. Korzystnie wpływa na regenerację i poprawę ogólnej mobilności ciała. Stretching zmniejsza ryzyko kontuzji. Dodatkowo, jest świetnym sposobem na relaks fizyczny i psychiczny.

Rozciąganie po treningu biegowym

Statyczne rozciąganie po treningu biegowym jest idealnym sposobem na rozluźnienie zmęczonych mięśni. Statyczny stretching polega na utrzymaniu mięśni ciała w jednej pozycji przez określony czas. Zazwyczaj „zastygnięcie” w jednej pozycji trwa od 15 do 30 sekund. Rozciąganie po treningu biegowym uelastycznia ścięgna i mięśnie. Stretching wspomaga szybszą regeneracje ciała biegacza.

Biegacze, którzy rozciągają się po bieganiu mają większą przewagę nad osobami, które nigdy tego nie robiły. Prawidłowo rozciągnięty mięsień cechuje się maksymalną siłą. Zaniedbanie stretchingu po treningu biegowym naraża na występowanie przykurczy ciała – stanu polegającego na zmniejszeniu się wytrzymałości i siły mięśni.

rozciąganie po treningu

Przykłady ćwiczeń - rozciąganie po treningu

Ćwiczeń rozciągających po treningu nóg i brzucha jest bardzo dużo. Pierwszym z nich może być rozciąganie mięśni brzucha. Kładziemy się twarzą do podłogi. Nogi powinny przylegać do podłoża na całej długości. Tułów należy podeprzeć na ramionach. Łokcie powinny być wyprostowane. Kolejnym krokiem jest przesuwanie dłoni w kierunku pasa po podłożu. W ten sposób następuje rozciąganie mięśni brzucha.

Skłony – rozciąganie po treningu brzucha

Następnie należy rozciągnąć nogi po treningu. Dobrym ćwiczeniem mogą być skłony. Podczas trwania całego ćwiczenia należy spróbować docisnąć ręce do podłogi – w takiej pozycji należy wytrzymać 30 sekund.

Rozciąganie po treningu siłowym

Stretching po treningu siłowym ma bardzo duże znaczenie. Podczas rozciągania należy skupić się na ćwiczeniach statycznych, których głównym zadaniem jest rozluźnienie napiętych mięśni. Odpowiednie rozciąganie zmniejsza możliwość występowania kontuzji, które mogą uniemożliwić wykonywanie późniejszych treningów siłowych. Efekty podczas wykonywania ćwiczeń rozciągających po treningu siłowym widoczne są już po pierwszych 7 sekundach. Stretching po treningu siłowym zawiera ćwiczenia, które głównie skupiają się na poprawie gibkości ciała.

Zalety po rozciąganiu mięśni po treningu siłowym to:

  • zwiększenie jakości i elastyczności mięśni,
  • zwiększenie ukrwienia wokół mięśniowego i szybkości regeneracji
  • przeciwdziałanie występowania przykurczy mięśni
  • zmniejszenie napięcia mięśniowego
  • zmniejszenie występowania „zakwasów”

Rozciąganie po treningu ma bardzo dużo zalet. Stretching stanowi bardzo ważną rolę w rozwoju sportowym. Warto poświecić chociaż parę minut po zakończonym treningu na wykonanie rozciągania statycznego. Efekty stretchingu będą widoczne już po krótkim czasie.

Mateusz Matysiak 0 4 września 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

podstawowe-informacje-o-calodobowych-silowniach-poznan-multisport-praca-i-inne

Podstawowe informacje o całodobowych siłowniach Poznań - multisport, praca i inne

Wiele osób decyduje się na rozpoczęcie treningów na siłowni. W Poznaniu osoby posiadające pracowniczy pakiet multisport mogą korzystać z całodobowych siłowni. Które miejsce do ćwiczeń będzie dla Ciebie najlepsze? Poznaj kilka siłowni w Poznaniu, które są warte Twojej uwagi!

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

podstawowe-informacje-o-calodobowych-silowniach-poznan-multisport-praca-i-inne

Podstawowe informacje o całodobowych siłowniach Poznań - multisport, praca i inne

Wiele osób decyduje się na rozpoczęcie treningów na siłowni. W Poznaniu osoby posiadające pracowniczy pakiet multisport mogą korzystać z całodobowych siłowni. Które miejsce do ćwiczeń będzie dla Ciebie najlepsze? Poznaj kilka siłowni w Poznaniu, które są warte Twojej uwagi!

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!