Typy ludzi których możesz spotkać na siłowni

Typy ludzi których możesz spotkać na siłowni

Siłownia jak przystało na miejsce publiczne gromadzi najróżniejsze osobistości. Część z nich niczym szczególnym się nie wyróżnia, za to inni wpisują się w tak zwany "typ". Na siłowni takich „typów” można spotkać kilka.

Chodząc regularnie na siłownię można zaobserować różnych ludzi. Są tay co poprostu przychodzą zrobić trening. Ale są też inni:

1. Olbrzym z siłowni

olbrzym na siłowni

Mierzy ze 2 metry i waży grubo ponad 100 kg. Obwód bicepsa ma jak obwód uda u przeciętnego Kowalskiego. Na siłowni się nie spieszy, w końcu nie robi masy "na wczoraj". Ten typ zazwyczaj okupuje sekcję wolnych ciężarów. Wygląda groźnie, ale Olbrzymy to często sympatyczne i poczciwe chłopaki, po prostu lubią trening siłowy. Nie przeszkadzają innym w ćwiczeniach, czasem pomogą. Dużą zaletą jest, że jak używają hantli to nie musisz czekać jak skończą, bo najczęściej nikt inny nie jest zainteresowany tą 50siątką. Typ "Olbrzym" często zna się z kolejnym typem "Popularnym".

 

2. "Popularny" bywalec siłowni

popularny na siłowi

Każda siłownia ma swojego Popularnego tudzież Popularną. Czasem nawet kilku. Stały bywalec. Zazwyczaj odwiedza siłownię codziennie, wszystkich zna. Przy wejściu robi rundkę, aby się ze wszystkimi przywitać. Dużo się uśmiecha i żartuje. Idealny partner żeby sobie pogadać w przerwach pomiędzy seriami. Ale uwaga na specjalną odmianę Popularnego – Natręta. Jak już Cię pozna to najchętniej opowie Ci historię swojego życia. Nie da Ci spokoju, nieważne, że właśnie robisz swój rekord w wyciskaniu na ławce. Będzie gadał. Trudno się od niego uwolnić. Najgorzej jeśli z jakiegoś dziwnego powodu Natręt Cię polubi… wtedy zostaje tylko zmienić siłownię.

 

3. Tajemniczy

tajemniczy na siłowni

Przychodzisz na siłownię i on tam znowu jest. Widujesz go bardzo często. Mimo, że mija drugi rok z rzędu, to jeszcze nie widziałeś żeby z kimś na siłowni rozmawiał. Cóż typ "tajemniczy" nie był by taki tajemniczy, jak ze wszystkimi by rozmawiał. Generalnie szczytem interakcji z Tajemniczym jest jak Cię zapyta czy już kończysz tą bramkę.

 

4. Ona

piękna na siłowni

Miss siłowni, jej ubiór idealnie podkreśla piękne ciało. Starannie ułożona fryzura i makijaż. Jak wchodzi na siłownię od razu jest mniej lub bardziej dyskretnie obserwowana i Ona o tym wie. Może to Ją motywuje, może to po prostu lubi. Czasem Ona występuje w parze z Nim. Wtedy jest to osobna kategoria Oni… Piękna para, aż miło patrzeć.

 

5. Janusz siłowni

Janusz siłowni

Zazwyczaj mężczyzna w średnim wieku z widocznym brzuszkiem. Siłownia to nie jego żywioł. Przychodzi, żeby nie musieć słuchać marudzenia Januszowej. Na siłowni ma trochę spokoju i na dziewczyny popatrzy i coś z maszynami po majstruje. No właśnie, cechą Janusza jest to, że nie wie, ale próbuje. Janusz odkryje nowe zastosowania maszyn o których nie miałeś pojęcia. Januszowi warto jest pomóc bo mimo, że na siłowni jest nieporadny to czesto bardzo miły. 

 

6. Krzykacz treningowy

krzykacz z siłowni

Wysportowany typ, wyraźnie nadpobudliwy. Nie wiadomo czy to dlatego, że ma ADHD czy to od nowych magicznych sterydów które właśnie testuje, a diler mu obiecał że dzięki nim osiągnie WSZYSTKO a nawet więcej. Krzykacz nawet przy rozgrzewce wydaje dźwięki typu sapanie, dyszenie, stękanie a to tylko część jego repertuaru. Najgorzej jak przyjdzie z kolegą. Wtedy się zaczyna: DDAAWWAJ Stary!!! Możesz!!! Dajesz!!! Jeszcze jeden!!! Motywujące teksty często sprawiają, że pozostali trenujący na siłowni właśnie poczuli, że skończyli trening…

 

7. Wszystko wiedzący

mądry na siłowni

Pomocny typ, nie zna Cię, nie wie jaki trening robisz, nie zna Twoich celów treningowych. Ale on wie najlepiej jak wykonać to ćwiczenie które aktualnie robisz. Wie bo przeczytał to w internecie, albo magazynie, albo znajomy mu powiedział. W każdym razie podejdzie i z ojcowską troską Cię poinstruuje. Oczywiście celem Wszystkowiedzącego są zazwyczaj piękne niewiasty, ale na jego celowniku może się znaleźć każdy jeśli akurat w ćwiczeniu mu się coś nie spodoba. Każda siłownia prędzej czy później będzie nawiedzana prze ten typ.

 

8. Grubasek

grubasek na siłowni

Zazwyczaj na siłowni pojawia się tylko raz na kilka lat. Jak kometa, masę ma również podobną. Jeśli przyleciał by z kosmosu wywołał by niezłe widowisko, w gazetach na pewno by pisali. Jego monstrualne dupsko wprawia w drżenie bieżnię mimo powolnego spacerku. Jego ulubione miejsca to bieżnia, rowerek i maszyny. Oczywiście często osoby odchudzające się na siłowni faktycznie nie tracą motywacji i udaje im się zostać stałym bywalcem przybytku zdrowia. 

 

9. Psiapsióły

koleżanki  na siłowni

Dziewczęta w liczbie co najmniej dwóch. Ciągle gadają. Normalnie paszcze im się nie zamykają. Ich ulubionym miejscem są rowerki bo mogą pogadać. Największa tragedia jak nie ma akurat dwóch obok siebie. Normalnie chodziły na zajęcia grupowe, ale muzyka była zbyt głośna i się nie słyszały więc teraz umilają swoimi opowieściami towarzystwo siłowni. A opowieści to są najróżniejsze od tego kogo ostatnio poznały, po najświeższe ploteczki prosto z pudelka, czy obgadywanie trenrów personalnych. To właśnie psiapsióły są powodem dla którego niektórzy nie idą na siłownię bez słuchawek.

 

10. Kombinator

kombinator na siłowni

 

Normalnie staje na głowie, aby zrobić biceps w inny niż dotychczas sposób. Stanie na rękach, na głowie, crossfit to dla niego za mało. Ciągle są nieodkryte i dziewicze lądy w metodach treningowych które trzeba wypróbować. Kombinatora możesz zastać w dosłownie każdym miejscu na siłowni, jak na przykład szczyt klatki do crossfit, gdzie będzie robił przysiady na jednej nodze. Innym razem wisząc na jednej ręce drugą będzie robił biceps. Tak naprawę nigdy nie wiesz. Jest trochę fascynujący i niepokojący zarazem. Jedno jest pewne – jeśli pojawi się nowy sprzęt na siłowni Kombinator na pewno go przetestuje.

 

Chcesz przeczytać cały artykuł?

T.K. 3 4 listopada 2015  9182

Dodaj komentarz

  • Daw
    20 lipca 2017
    Operowanie stereotypami
  • Ula
    21 października 2016
    Tak chodzę na siłownię i widzę, że większość z tych typów u mnie jest. Nie ma tylko miss siłowni :)
  • Dano
    8 kwietnia 2016
    Dokładnie, jak bym widział swoją siłownię. Kolega z którym chodzę jest tym wszystko wiedzącym - żadnej lasce nie odpuści jak mu wpadnie w oko :P

Artykuły z kategorii: Trening

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?