Typy ludzi których możesz spotkać na siłowni

Typy ludzi których możesz spotkać na siłowni

Siłownia jak przystało na miejsce publiczne gromadzi najróżniejsze osobistości. Część z nich niczym szczególnym się nie wyróżnia, za to inni wpisują się w tak zwany "typ". Na siłowni takich „typów” można spotkać kilka.

Chodząc regularnie na siłownię można zaobserować różnych ludzi. Są tay co poprostu przychodzą zrobić trening. Ale są też inni:

1. Olbrzym z siłowni

olbrzym na siłowni

Mierzy ze 2 metry i waży grubo ponad 100 kg. Obwód bicepsa ma jak obwód uda u przeciętnego Kowalskiego. Na siłowni się nie spieszy, w końcu nie robi masy "na wczoraj". Ten typ zazwyczaj okupuje sekcję wolnych ciężarów. Wygląda groźnie, ale Olbrzymy to często sympatyczne i poczciwe chłopaki, po prostu lubią trening siłowy. Nie przeszkadzają innym w ćwiczeniach, czasem pomogą. Dużą zaletą jest, że jak używają hantli to nie musisz czekać jak skończą, bo najczęściej nikt inny nie jest zainteresowany tą 50siątką. Typ "Olbrzym" często zna się z kolejnym typem "Popularnym".

 

2. "Popularny" bywalec siłowni

popularny na siłowi

Każda siłownia ma swojego Popularnego tudzież Popularną. Czasem nawet kilku. Stały bywalec. Zazwyczaj odwiedza siłownię codziennie, wszystkich zna. Przy wejściu robi rundkę, aby się ze wszystkimi przywitać. Dużo się uśmiecha i żartuje. Idealny partner żeby sobie pogadać w przerwach pomiędzy seriami. Ale uwaga na specjalną odmianę Popularnego – Natręta. Jak już Cię pozna to najchętniej opowie Ci historię swojego życia. Nie da Ci spokoju, nieważne, że właśnie robisz swój rekord w wyciskaniu na ławce. Będzie gadał. Trudno się od niego uwolnić. Najgorzej jeśli z jakiegoś dziwnego powodu Natręt Cię polubi… wtedy zostaje tylko zmienić siłownię.

 

3. Tajemniczy

tajemniczy na siłowni

Przychodzisz na siłownię i on tam znowu jest. Widujesz go bardzo często. Mimo, że mija drugi rok z rzędu, to jeszcze nie widziałeś żeby z kimś na siłowni rozmawiał. Cóż typ "tajemniczy" nie był by taki tajemniczy, jak ze wszystkimi by rozmawiał. Generalnie szczytem interakcji z Tajemniczym jest jak Cię zapyta czy już kończysz tą bramkę.

 

4. Ona

piękna na siłowni

Miss siłowni, jej ubiór idealnie podkreśla piękne ciało. Starannie ułożona fryzura i makijaż. Jak wchodzi na siłownię od razu jest mniej lub bardziej dyskretnie obserwowana i Ona o tym wie. Może to Ją motywuje, może to po prostu lubi. Czasem Ona występuje w parze z Nim. Wtedy jest to osobna kategoria Oni… Piękna para, aż miło patrzeć.

 

5. Janusz siłowni

Janusz siłowni

Zazwyczaj mężczyzna w średnim wieku z widocznym brzuszkiem. Siłownia to nie jego żywioł. Przychodzi, żeby nie musieć słuchać marudzenia Januszowej. Na siłowni ma trochę spokoju i na dziewczyny popatrzy i coś z maszynami po majstruje. No właśnie, cechą Janusza jest to, że nie wie, ale próbuje. Janusz odkryje nowe zastosowania maszyn o których nie miałeś pojęcia. Januszowi warto jest pomóc bo mimo, że na siłowni jest nieporadny to czesto bardzo miły. 

 

6. Krzykacz treningowy

krzykacz z siłowni

Wysportowany typ, wyraźnie nadpobudliwy. Nie wiadomo czy to dlatego, że ma ADHD czy to od nowych magicznych sterydów które właśnie testuje, a diler mu obiecał że dzięki nim osiągnie WSZYSTKO a nawet więcej. Krzykacz nawet przy rozgrzewce wydaje dźwięki typu sapanie, dyszenie, stękanie a to tylko część jego repertuaru. Najgorzej jak przyjdzie z kolegą. Wtedy się zaczyna: DDAAWWAJ Stary!!! Możesz!!! Dajesz!!! Jeszcze jeden!!! Motywujące teksty często sprawiają, że pozostali trenujący na siłowni właśnie poczuli, że skończyli trening…

 

7. Wszystko wiedzący

mądry na siłowni

Pomocny typ, nie zna Cię, nie wie jaki trening robisz, nie zna Twoich celów treningowych. Ale on wie najlepiej jak wykonać to ćwiczenie które aktualnie robisz. Wie bo przeczytał to w internecie, albo magazynie, albo znajomy mu powiedział. W każdym razie podejdzie i z ojcowską troską Cię poinstruuje. Oczywiście celem Wszystkowiedzącego są zazwyczaj piękne niewiasty, ale na jego celowniku może się znaleźć każdy jeśli akurat w ćwiczeniu mu się coś nie spodoba. Każda siłownia prędzej czy później będzie nawiedzana prze ten typ.

 

8. Grubasek

grubasek na siłowni

Zazwyczaj na siłowni pojawia się tylko raz na kilka lat. Jak kometa, masę ma również podobną. Jeśli przyleciał by z kosmosu wywołał by niezłe widowisko, w gazetach na pewno by pisali. Jego monstrualne dupsko wprawia w drżenie bieżnię mimo powolnego spacerku. Jego ulubione miejsca to bieżnia, rowerek i maszyny. Oczywiście często osoby odchudzające się na siłowni faktycznie nie tracą motywacji i udaje im się zostać stałym bywalcem przybytku zdrowia. 

 

9. Psiapsióły

koleżanki  na siłowni

Dziewczęta w liczbie co najmniej dwóch. Ciągle gadają. Normalnie paszcze im się nie zamykają. Ich ulubionym miejscem są rowerki bo mogą pogadać. Największa tragedia jak nie ma akurat dwóch obok siebie. Normalnie chodziły na zajęcia grupowe, ale muzyka była zbyt głośna i się nie słyszały więc teraz umilają swoimi opowieściami towarzystwo siłowni. A opowieści to są najróżniejsze od tego kogo ostatnio poznały, po najświeższe ploteczki prosto z pudelka, czy obgadywanie trenrów personalnych. To właśnie psiapsióły są powodem dla którego niektórzy nie idą na siłownię bez słuchawek.

 

10. Kombinator

kombinator na siłowni

 

Normalnie staje na głowie, aby zrobić biceps w inny niż dotychczas sposób. Stanie na rękach, na głowie, crossfit to dla niego za mało. Ciągle są nieodkryte i dziewicze lądy w metodach treningowych które trzeba wypróbować. Kombinatora możesz zastać w dosłownie każdym miejscu na siłowni, jak na przykład szczyt klatki do crossfit, gdzie będzie robił przysiady na jednej nodze. Innym razem wisząc na jednej ręce drugą będzie robił biceps. Tak naprawę nigdy nie wiesz. Jest trochę fascynujący i niepokojący zarazem. Jedno jest pewne – jeśli pojawi się nowy sprzęt na siłowni Kombinator na pewno go przetestuje.

 

T.K. 3 4 listopada 2015  8779

Dodaj komentarz

  • Daw
    20 lipca 2017
    Operowanie stereotypami
  • Ula
    21 października 2016
    Tak chodzę na siłownię i widzę, że większość z tych typów u mnie jest. Nie ma tylko miss siłowni :)
  • Dano
    8 kwietnia 2016
    Dokładnie, jak bym widział swoją siłownię. Kolega z którym chodzę jest tym wszystko wiedzącym - żadnej lasce nie odpuści jak mu wpadnie w oko :P

Artykuły z kategorii: Trening

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?