Twoje 9 miesięcy na sportowo - zobacz najlepsze ćwiczenia w ciąży na siłowni

Twoje 9 miesięcy na sportowo - zobacz najlepsze ćwiczenia w ciąży na siłowni

Mogłoby się wydawać, że dziewięć miesięcy w stanie błogosławionym to czas na regenerację. Nie musi to jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z twojej ulubionej aktywności. Sprawdź, dlaczego ćwiczenia w ciąży na siłowni to dobry pomysł i przekonaj się, jak w prosty sposób zadbać o siebie i swoje maleństwo.

Ćwiczenia w ciąży na siłowni: aktywność w strefie cardio

Siłownia to dobre miejsce dla przyszłej mamy, która nie tylko chce zachować dobrą kondycję, ale też dobrze czuć się w ciąży i przygotować swoje ciało na poród. Regularny trening i konsekwencja w działaniu pozwolą osiągnąć dobre efekty. Wydolność oddechowa to kluczowa umiejętność w tym wyjątkowym okresie w życiu kobiety. Pojemność robocza płuc musi być odpowiednio duża, dlatego ćwiczenia w ciąży na siłowni najlepiej zacząć od aktywności w strefie cardio. Ze względu na twój wyjątkowy stan, powinnaś ćwiczyć raczej do końca drugiego trymestru. Pamiętaj, by nie przesadzać i raczej truchtać, bo zbyt szybki bieg może niekorzystnie wpływnąć na rozwój twojego maleństwa.

Ćwiczenia funkcjonalne: trening w ciąży na siłowni

Nic tak nie wpływa na ogólne samopoczucie w ciąży, jak odpowiednio sprężyste i mocne mięśnie. Twoje ciało pracuje przecież za dwoje i potrzebujesz jeszcze więcej mocy niż dotychczas. Ćwiczenia w ciąży na siłowni, które warto robić, to szeroko rozumiany trening funkcjonalny. Rozciąganie, rolowanie, ćwiczenia w zawieszeniu i na niestabilnym podłożu na pewno skutecznie wzmocnią całe twoje ciało z jednoczesnym zaangażowaniem mięśni głębokich. Również ćwiczenia z wolnym obciążeniem będą świetnym rozwiązaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o wzmocnienie prostowników grzbietu i mm. pleców. Kręgosłup w ciąży jest wyjątkowo obciążony i dodatkowe wzmocnienie otaczających go mięśni to dobry krok.

Ćwiczenia w ciąży na siłowni: maszyny czy wolne ciężary?
ćwiczenia na siłowni ciąża

To chyba odwieczny problem wszystkich kobiet ćwiczących na siłowni. Wiemy już, że trening z wolnym ciężarem nie zamieni filigranowych kobiet w chodzące góry mięśni, a dodatkowe obciążenia na maszynach nie zbudują żelaznej muskulatury. Ćwiczenia w ciąży na siłowni powinny jednak uwzględniać przede wszystkim bezpieczeństwo i prawidłowy rozwój płodu. To właśnie dlatego rekomendujemy ograniczenie ćwiczeń z wolnym obciążeniem do minimum i wybranie raczej treningu na maszynach. Tyczy się to przede wszystkim ćwiczeń bardzo obciążających tłocznię brzuszną. Ćwiczyć można w zasadzie do samego końca, bo odpowiednio duża aktywności pomoże lepiej przygotować ciało na poród.

Grupowe zajęcia fitness: jakie ćwiczenia w ciąży na siłowni?

Kobiety, które nie do końca widzą się w akcji na sali treningowej, mogą odetchnąć z ulgą. Ciąża to dobra okazja do grupowych zajęć fitness, a oferta treningowa wszystkich klubów fitness odpowiada na potrzeby ciężarnych. Ćwiczenia w ciąży na siłowni to nie tylko dedykowane programy dla przyszłych mam - chodzi przede wszystkim o wzmocnienie mm. brzucha i opanowanie prawidłowej techniki oddychania. Dlatego właśnie kobiety w ciąży powinny uczęszczać na pilates, zdrowy kręgosłup i jogę, najlepiej w wersji dla początkujących. Ostatni trymestr to dobry moment na aqua aerobik - to wszechstronne zajęcia w wodzie, które skutecznie wzmocnią całe ciało, stawy i kręgosłup, który w ciąży jest wyjątkowo narażony na przeciążenia.

Mała dygresja: ćwiczenia w ciąży na siłowni a strefa odnowy

Ponieważ twoje ciało jest na trochę innym poziomie funkcjonowania, powinnaś uważać na gorące kąpiele i korzystanie z sauny. Wiadomo, że ćwiczenia w ciąży na siłowni to spory wysiłek i relaks po zakończonym treningu to wyjątkowa nagroda. Pamiętaj jednak, że wzrost temperatury twojego ciała powyżej 39 stopni może stanowić spore zagrożenie dla maleństwa. Gorące kąpiele stosuj raczej z umiarem i stosunkowo rzadko, a na sesje w saunie wchodź na maksymalnie 10 minut. Pamiętaj, aby stopniowo schładzać nagrzane w saunie ciało, polewając je wodą o temperaturze poniżej 34 stopni. W ten sposób unikniesz szoku termicznego i na pewno nie zaszkodzisz swojemu nienarodzonemu dziecku.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Aleks Dorosiński 0 3 sierpnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w Ciąży

ciaza-a-jazda-na-rowerze-czy-stan-blogoslawiony-ogranicza-twoja-aktywnosc

Ciąża a jazda na rowerze - czy stan błogosławiony ogranicza twoją aktywność?

Kluby fitness i siłownie organizują serię zajęć dla przyszłych mam w różnym stadium ciąży. Czy to oznacza, że trening dozwolony jest w każdym trymestrze? Może się wydawać, że prawidłowo przebiegająca ciąża i jazda na rowerze to dwa światy i razem im nie po drodze. Sprawdziliśmy, jak to naprawdę jest - zobacz!

trening-w-ciazy-czy-warto-cwiczyc-w-tym-okresie

Trening w ciąży - czy warto ćwiczyć w tym okresie?

Wiele przyszłych mam zastanawia się, czy warto ćwiczyć w trakcie ciąży. Tego typu decyzja wymaga bowiem dopasowania odpowiedniej aktywności do możliwości i potrzeb danej kobiety i jej nienarodzonego dziecka. Jak zatem powinien wyglądać trening w ciąży?

joga-w-ciazy-kiedy-mozna-ja-cwiczyc-oraz-jakie-ma-dzialanie-na-kobiete-i-dziecko

Joga w ciąży - kiedy można ją ćwiczyć oraz jakie ma działanie na kobietę i dziecko?

Joga w ciąży to temat coraz popularniejszy wśród przyszłych mam. Istnieje wiele głosów popierających tę aktywność, jednak zdarzają się i takie, które wskazują na liczne przeciwwskazania. Kiedy można trenować jogę w ciąży i jak zrobić to w sposób bezpieczny?

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.

ciaza-a-jazda-na-rowerze-czy-stan-blogoslawiony-ogranicza-twoja-aktywnosc

Ciąża a jazda na rowerze - czy stan błogosławiony ogranicza twoją aktywność?

Kluby fitness i siłownie organizują serię zajęć dla przyszłych mam w różnym stadium ciąży. Czy to oznacza, że trening dozwolony jest w każdym trymestrze? Może się wydawać, że prawidłowo przebiegająca ciąża i jazda na rowerze to dwa światy i razem im nie po drodze. Sprawdziliśmy, jak to naprawdę jest - zobacz!

trening-w-ciazy-czy-warto-cwiczyc-w-tym-okresie

Trening w ciąży - czy warto ćwiczyć w tym okresie?

Wiele przyszłych mam zastanawia się, czy warto ćwiczyć w trakcie ciąży. Tego typu decyzja wymaga bowiem dopasowania odpowiedniej aktywności do możliwości i potrzeb danej kobiety i jej nienarodzonego dziecka. Jak zatem powinien wyglądać trening w ciąży?

joga-w-ciazy-kiedy-mozna-ja-cwiczyc-oraz-jakie-ma-dzialanie-na-kobiete-i-dziecko

Joga w ciąży - kiedy można ją ćwiczyć oraz jakie ma działanie na kobietę i dziecko?

Joga w ciąży to temat coraz popularniejszy wśród przyszłych mam. Istnieje wiele głosów popierających tę aktywność, jednak zdarzają się i takie, które wskazują na liczne przeciwwskazania. Kiedy można trenować jogę w ciąży i jak zrobić to w sposób bezpieczny?

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.