>

Twój szybki świąteczny trening!

Twój szybki świąteczny trening!

Okres świąteczny niesie ze sobą mnóstwo przygotowań. Tym samym zabiera bardzo dużo czasu. Oczywiście, biesiadowanie przy rodzinnym stole i kupowanie prezentów jest bardzo miłym doznaniem. Mimo to, łakomczuchy nie powinny zapominać o treningu. Zobacz, jakie ćwiczenia przygotowaliśmy dla ciebie na ten wyjątkowy czas!

Bóg się rodzi – forma maleje

Nawet najbardziej zapaleni miłośnicy aktywności fizycznej mają problem z regularnym wykonywaniem treningów w okresie świątecznym. Mamy przecież tyle na głowie – prezenty dla bliskich, ubieranie choinki z rodziną, świąteczne spacery z ukochaną lub ukochanym po pięknie oświetlonych ulicach… To czas miłości i na tym powinniśmy się przede wszystkim skupić. Mimo to, treningi nie biorą jeńców. Zupełne odpuszczenie sobie ćwiczeń podczas świąt może być zgubne. Na stołach kuszą domowe potrawy, miga przed oczami lampka wina lub dwie lampki… Migają też lampki na choince. Warto więc trochę poćwiczyć, żeby na Nowy Rok nie musieć kupować spodni w większym rozmiarze :)

Czytaj też: Bieganie w święta

Twój świąteczny trening
trening w święta

Okres świąteczny nie sprzyja godzinnym treningom na siłowni lub w klubach fitness. Większość osób chce być wtedy z rodziną. Mamy na to sposób! Doskonałym wyjściem jest trening w warunkach domowych. Wyobraź sobie – świecące się lampki na choince, wokół śmiech bliskich – w takiej atmosferze ćwiczenia nie mogą się nie udać.

Oto nasza propozycja treningu, który przyspieszy trawienie smakowitych potraw twojej babci lub żony. Nie trzeba sobie niczego odmawiać, ale… Trzeba zachować umiar :)

Jingle Bells, Jingle Bells… – a my do treningu!

Mamy dla was pięć ćwiczeń, które pozwolą na zachowanie odpowiedniej formy. W zależności od stopnia zaawansowania trenującego różni się czas trwania danego ćwiczenia oraz przerwy.
Osoby początkujące mają najlżej. Wystarczy wykonywać każde ćwiczenie przez pół minuty. Przerwa między nimi trwa 10 sekund. Całość planu należy powtórzyć trzykrotnie. Po każdym „obwodzie” mamy minutę przerwy.
Osoby średnio zaawansowane wykonują każde ćwiczenie przez 45 sekund. Tu już nie ma przerw między kolejnymi ruchami. Po całym zestawie można odpocząć przez 20 sekund. Należy go powtórzyć trzy razy.
Dla zaawansowanych
również nie ma litości. Nie ma przerw między ćwiczeniami, a każde powinno trwać minutę. Odpoczynek po zestawie – 20 sekund. I tak trzy razy. To do roboty, póki stoły jeszcze nie nakryte!

Rada: trening należy wykonać godzinę po posiłku lub godzinę przed nim.

Świąteczny plan treningowy
świąteczny trening

Na początek cardio. Ćwiczenie znane już z podstawówki. Przez niektórych uwielbiane – przez innych wręcz przeciwnie. Pajacyki. Do dzieła!

Kolejne ćwiczenie to wykroki w tył z unoszeniem kolana. Podczas wykonywania tego ruchu kolano nie może się znaleźć poza linią palców. Tylne kolano powinno znajdować się pod biodrem. Brzuch i pośladki napięte. Ćwiczenie wykonujemy w wolnym tempie, chwilę przytrzymujemy nogę w górze. I tak na obie nogi.

Jedziemy dalej. Schodzimy do parteru i przyjmujemy pozycję podporu przodem. Ćwiczenie polega na przyciąganiu kolana na skos do łokcia (lewe kolano-prawy łokieć). Jeśli jest się bardziej wytrenowanym można dodać przeskoki. Ciało napięte, biodra stabilne, dłonie ustawione na szerokość barków.

Zobacz też: Jak schudnąć do świąt?

Tutaj zaczynają się schody (przynajmniej dla początkujących). Deska. Znów napinamy całe ciało i trzymamy w jednej linii. Obyśmy wytrzymali.

Na koniec świątecznego treningu proponujemy świecę. Leżenie na plecach, dłonie wzdłuż ciała. I nogi do góry! Napinamy brzuch, unosimy biodra i robimy wydech. Spokojnie, to już koniec treningu. Teraz możemy rozluźnić całe ciało i wracać do rodzinnego świętowania tego wspaniałego czasu.



Wesołych Świąt wszystkim aktywnym życzy redakcja LepszyTrener.pl !

PS. Nie zapominajcie o treningu :)

lepszy trener

admin 1 21 grudnia 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Anka
    22 grudnia 2018
    Takie porady się przydają, gdy czas jest mocno ograniczony ^^

Artykuły z kategorii: Trening

zbuduj-solidna-podstawe-piec-zasad-budowania-wiekszej-sily

Zbuduj solidną podstawę! Pięć zasad budowania większej siły

Czy zastanawiasz się, przekraczając próg siłowni, nad tym co stanowi o twojej sile? Prawdopodobnie nie, bo to wydaje się dość oczywiste – im większy ciężar dźwigam, tym silniejszy się staję. Jednak każdy z nas natrafi w pewnym momencie na blokadę, ciężar, jakoś nie będzie chciał się zwiększyć. Mało tego, każdy z nas rozumie siłę jako coś niekonkretnego. Jasne, ktoś jest silny bo potrafi otworzyć ciężkie drzwi, albo ktoś wygląda na silnego, bo ma duże mięśnie. Czym jednak jest siła oraz – przede wszystkim – jak ją budować?

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-miesni-ramion-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy mięśni ramion po treningu

Zbyt intensywne ćwiczenia, złe dobranie aktywności fizycznej do możliwości organizmu czy brak rozgrzewki – to najczęstsze przyczyny zakwasów mięśni. Bardzo często pojawiają się one w okolicach ramion. W jaki sposób zmniejszyć bolesność zakwasów na ramionach?

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-nog-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy nóg po treningu

Intensywne treningi mogą skutkować ostrym bólem mięśni nóg. Jest to naturalna reakcja organizmu – rozpoczyna się proces naprawy mikrouszkodzeń. A w efekcie – budowania masy mięśniowej. Z tym bólem można jednak walczyć. Zobacz, jakie są sposoby na zakwasy nóg.

myfitweb-pl-rewolucja-w-kupowaniu-wejsciowek-na-fitness-i-silownie

Myfitweb.pl - rewolucja w kupowaniu wejściówek na fitness i siłownię!

Chcesz iść na siłownię, ale nie chcesz przepłacać? Nic prostszego. Dzięki Myfitweb możesz kupić pojedyncze wejściówki na zajęcia w atrakcyjnej cenie, do 70% taniej lub Multikarnety Open, dzięki którym będziesz mieć nieograniczony wstęp do wielu klubów jednocześnie. Jak to działa?

narciarz-a-lawina-jak-uniknac-zagrozenia

Narciarz a lawina – jak uniknąć zagrożenia?

Pewne jest, że do jazdy na nartach powinno się wybierać miejsca niezagrożone lawinami. Niemniej, wielu śmiałków preferuje właśnie te bardziej niebezpieczne. A i każdej lawiny nie da się przewidzieć. Pewne jest jedno. Przed wyjazdem na narty warto zrobić sobie przeszkolenie z bezpieczeństwa na stoku. Także właśnie w aspekcie zagrożenia lawinowego. Zobacz, jak uniknąć zagrożenia lawiną oraz co zrobić, jeśli taka sytuacja się pojawi.

anatomia-treningu-jak-przeplywa-energia-podczas-ruchu

Anatomia treningu – jak przepływa energia podczas ruchu?

Do wykonania każdego ruchu ciała konieczna jest energia. W zależności od tego, jaki charakter ma trening – pozyskiwana jest ona z innych źródeł. Jak jednak wygląda sam przepływ energii podczas ćwiczeń?

kobiecy-domowy-trening-zimowy

Kobiecy, domowy – trening zimowy

Gdy za oknem mróz motywacja do aktywności fizycznej spada o dobrych kilka punktów. Skutecznym zabezpieczeniem mogą być treningi w domu. Zobacz szybki trening w domu dla kobiet. Oto ćwiczenia idealne dla kobiet i niewymagające sprzętu treningowego!

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem?

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł?

zbuduj-solidna-podstawe-piec-zasad-budowania-wiekszej-sily

Zbuduj solidną podstawę! Pięć zasad budowania większej siły

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-miesni-ramion-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy mięśni ramion po treningu

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-nog-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy nóg po treningu

myfitweb-pl-rewolucja-w-kupowaniu-wejsciowek-na-fitness-i-silownie

Myfitweb.pl - rewolucja w kupowaniu wejściówek na fitness i siłownię!

narciarz-a-lawina-jak-uniknac-zagrozenia

Narciarz a lawina – jak uniknąć zagrożenia?

anatomia-treningu-jak-przeplywa-energia-podczas-ruchu

Anatomia treningu – jak przepływa energia podczas ruchu?

kobiecy-domowy-trening-zimowy

Kobiecy, domowy – trening zimowy

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem?

{