Twój szybki świąteczny trening!

Twój szybki świąteczny trening!

Okres świąteczny niesie ze sobą mnóstwo przygotowań. Tym samym zabiera bardzo dużo czasu. Oczywiście, biesiadowanie przy rodzinnym stole i kupowanie prezentów jest bardzo miłym doznaniem. Mimo to, łakomczuchy nie powinny zapominać o treningu. Zobacz, jakie ćwiczenia przygotowaliśmy dla ciebie na ten wyjątkowy czas!

Bóg się rodzi – forma maleje

Nawet najbardziej zapaleni miłośnicy aktywności fizycznej mają problem z regularnym wykonywaniem treningów w okresie świątecznym. Mamy przecież tyle na głowie – prezenty dla bliskich, ubieranie choinki z rodziną, świąteczne spacery z ukochaną lub ukochanym po pięknie oświetlonych ulicach… To czas miłości i na tym powinniśmy się przede wszystkim skupić. Mimo to, treningi nie biorą jeńców. Zupełne odpuszczenie sobie ćwiczeń podczas świąt może być zgubne. Na stołach kuszą domowe potrawy, miga przed oczami lampka wina lub dwie lampki… Migają też lampki na choince. Warto więc trochę poćwiczyć, żeby na Nowy Rok nie musieć kupować spodni w większym rozmiarze :)

Czytaj też: Bieganie w święta

Twój świąteczny trening
trening w święta

Okres świąteczny nie sprzyja godzinnym treningom na siłowni lub w klubach fitness. Większość osób chce być wtedy z rodziną. Mamy na to sposób! Doskonałym wyjściem jest trening w warunkach domowych. Wyobraź sobie – świecące się lampki na choince, wokół śmiech bliskich – w takiej atmosferze ćwiczenia nie mogą się nie udać.

Oto nasza propozycja treningu, który przyspieszy trawienie smakowitych potraw twojej babci lub żony. Nie trzeba sobie niczego odmawiać, ale… Trzeba zachować umiar :)

Jingle Bells, Jingle Bells… – a my do treningu!

Mamy dla was pięć ćwiczeń, które pozwolą na zachowanie odpowiedniej formy. W zależności od stopnia zaawansowania trenującego różni się czas trwania danego ćwiczenia oraz przerwy.
Osoby początkujące mają najlżej. Wystarczy wykonywać każde ćwiczenie przez pół minuty. Przerwa między nimi trwa 10 sekund. Całość planu należy powtórzyć trzykrotnie. Po każdym „obwodzie” mamy minutę przerwy.
Osoby średnio zaawansowane wykonują każde ćwiczenie przez 45 sekund. Tu już nie ma przerw między kolejnymi ruchami. Po całym zestawie można odpocząć przez 20 sekund. Należy go powtórzyć trzy razy.
Dla zaawansowanych
również nie ma litości. Nie ma przerw między ćwiczeniami, a każde powinno trwać minutę. Odpoczynek po zestawie – 20 sekund. I tak trzy razy. To do roboty, póki stoły jeszcze nie nakryte!

Rada: trening należy wykonać godzinę po posiłku lub godzinę przed nim.

Świąteczny plan treningowy
świąteczny trening

Na początek cardio. Ćwiczenie znane już z podstawówki. Przez niektórych uwielbiane – przez innych wręcz przeciwnie. Pajacyki. Do dzieła!

Kolejne ćwiczenie to wykroki w tył z unoszeniem kolana. Podczas wykonywania tego ruchu kolano nie może się znaleźć poza linią palców. Tylne kolano powinno znajdować się pod biodrem. Brzuch i pośladki napięte. Ćwiczenie wykonujemy w wolnym tempie, chwilę przytrzymujemy nogę w górze. I tak na obie nogi.

Jedziemy dalej. Schodzimy do parteru i przyjmujemy pozycję podporu przodem. Ćwiczenie polega na przyciąganiu kolana na skos do łokcia (lewe kolano-prawy łokieć). Jeśli jest się bardziej wytrenowanym można dodać przeskoki. Ciało napięte, biodra stabilne, dłonie ustawione na szerokość barków.

Zobacz też: Jak schudnąć do świąt?

Tutaj zaczynają się schody (przynajmniej dla początkujących). Deska. Znów napinamy całe ciało i trzymamy w jednej linii. Obyśmy wytrzymali.

Na koniec świątecznego treningu proponujemy świecę. Leżenie na plecach, dłonie wzdłuż ciała. I nogi do góry! Napinamy brzuch, unosimy biodra i robimy wydech. Spokojnie, to już koniec treningu. Teraz możemy rozluźnić całe ciało i wracać do rodzinnego świętowania tego wspaniałego czasu.



Wesołych Świąt wszystkim aktywnym życzy redakcja LepszyTrener.pl !

PS. Nie zapominajcie o treningu :)

lepszy trener

admin 1 21 grudnia 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Anka
    22 grudnia 2018
    Takie porady się przydają, gdy czas jest mocno ograniczony ^^

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.