Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

Interwały – idealny sposób na spalanie kalorii

Trening Interwałowy (ang. HIIT – High Intensity Interval Training) jest idealnym sposobem na spalenie kalorii. Polega głównie na przeplataniu ćwiczeń wymagających dużego wysiłku z tymi nisko intensywnymi. Podczas interwałów wykorzystywane są procesy beztlenowe – podobnie jak w sportach siłowych.

Interwały – zaoszczędzenie czasu

Trening interwałowy słynie z tego, że trwa stosunkowo krótko. Różnorodność ćwiczeń powoduje, że nie nudzą swoją formą. Jest to bardzo duże zaoszczędzenie czasu w porównaniu z cardio. Możemy wykorzystać do tego rodzaju ćwiczeń przeróżne akcesoria fitness jak np. stepy. Trening interwałowy trwa od 5 do 25 minut.

Interwały vs Aeroby - efektywne spalanie tkanki tłuszczowej

To, co odróżnia te dwie formy to wysiłek aerobowy potocznie nazywany cardio. Wykorzystuje on procesy tlenowe, a interwały beztlenowe. Nasza tkanka tłuszczowa przemienia się w warunkach tlenowych. Dlaczego jednak interwały są lepsze od klasycznego treningu jak np. bieganie czy jazda na rowerze? Głównie z powodu procesów, które odbywają się po treningu.

Efekty Interwałów - potreningowe spożycie tlenu

Trening interwałowy wymaga od naszego ciała zużycia wiele energii. Intensywność ćwiczeń daje się we znaki długo po odbytym treningu. Jak już wspominaliśmy podczas wykonywania ćwiczeń dominują procesy beztlenowe. Nasz organizm zachowuje się tak bardzo samozachowawczo, że aby doprowadzić poziom tlenu do odpowiedniego poziomu zaczyna spalać kalorie. Interwały powodują spalanie tkanki tłuszczowej nawet kilka godzin po treningu.

Badania wpływu treningu interwałowego na spalanie tłuszczu (Sprinter vs Maratończyk)

Interwały Sprinter

Przeprowadzono 16-tygodniowe badania, porównano dwie grupy ludzi.  Jedna wykonywała ćwiczenia interwałowe, wykonując  10 biegów z natężeniem 30 sekund i odpoczynkiem 90 sekund. Natomiast druga grupa wykonywała trening aerobowy – biegali  takim samym tempem przez 30 minut. Każda z grup wykonywała  4 treningi w ciągu 1 tygodnia. Z obserwacji wynika, że:

 

  • Grupa ćwicząca interwały straciła ponad 2 kg tłuszczu
  • Grupa druga zmniejszyła poziom tłuszczu o 0,2% - tracąc przy tym 1,4 kg beztłuszczowej masy ciała

Trening interwałowy – wpływ na testosteron

Jeśli jesteś osobą trenującą lub zamierzasz ćwiczyć, pewnie słyszałeś o temacie testosteronu. W skrócie jest to męski hormon odpowiedzialny głównie za rozrost tkanki mięśniowej, libido i wiele innych ważnych dla mężczyzn rzeczy. Interwały prowadzą do wytworzenia większej ilości testosteronu i podniesienia jej poziomu we krwi. Interwały wytwarzają fizjologiczny stres, podobnie jak wysiłek siłowy.

Trening Interwałowy – dobry dla cukrzyków

Trening interwałowy jest bardzo dobry dla cukrzyków (osób chorujących na zaburzenia wytwarzania insuliny). Ćwiczenia interwałowe wpływają na efektywne działania i wydzielanie insuliny. Jest to bardzo ważny hormon odpowiedzialny za dostarczenie niezbędnych aminokwasów, glukozy i kreatyny do naszych mięśni – powodując ich wzrost.

Interwały podnoszą wydolność naszego ciała

Z przeprowadzonych badań wynika, że 2-tygodniowy trening interwałowy podnosi kondycję naszego ciała -  bardziej, niż w przypadku aerobów. Warto wybrać tą formę  ćwiczeń, jeśli chcemy poprawić naszą wydolność tlenową. Zdecydowanie da to bardziej pożądane efekty.

Trening interwałowy – przykłady 

Trening  zapewniający nam spalanie 300 kcal   w ciągu 15 minut. Dodatkowo możemy spalić  800 kcal dodając do niego przeróżne elementy.

5 powtórzeń:

 

  • Szybki bieg – 30 sekund
  • Przejście do truchtu – 60 sekund
  • Ponowny szybki bieg – 30 sekund

Pomocna dłoń trenera personalnego

Jeśli nie masz motywacji do odbycia samodzielnego treningu, lub nie wiesz jak się za niego zabrać – możesz skorzystać z usług trenera osobistego, który  Ci w tym pomoże:

Trening personalny lepszytrener



Mateusz Matysiak 0 12 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?