Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

Interwały – idealny sposób na spalanie kalorii

Trening Interwałowy (ang. HIIT – High Intensity Interval Training) jest idealnym sposobem na spalenie kalorii. Polega głównie na przeplataniu ćwiczeń wymagających dużego wysiłku z tymi nisko intensywnymi. Podczas interwałów wykorzystywane są procesy beztlenowe – podobnie jak w sportach siłowych.

Interwały – zaoszczędzenie czasu

Trening interwałowy słynie z tego, że trwa stosunkowo krótko. Różnorodność ćwiczeń powoduje, że nie nudzą swoją formą. Jest to bardzo duże zaoszczędzenie czasu w porównaniu z cardio. Możemy wykorzystać do tego rodzaju ćwiczeń przeróżne akcesoria fitness jak np. stepy. Trening interwałowy trwa od 5 do 25 minut.

Interwały vs Aeroby - efektywne spalanie tkanki tłuszczowej

To, co odróżnia te dwie formy to wysiłek aerobowy potocznie nazywany cardio. Wykorzystuje on procesy tlenowe, a interwały beztlenowe. Nasza tkanka tłuszczowa przemienia się w warunkach tlenowych. Dlaczego jednak interwały są lepsze od klasycznego treningu jak np. bieganie czy jazda na rowerze? Głównie z powodu procesów, które odbywają się po treningu.

Efekty Interwałów - potreningowe spożycie tlenu

Trening interwałowy wymaga od naszego ciała zużycia wiele energii. Intensywność ćwiczeń daje się we znaki długo po odbytym treningu. Jak już wspominaliśmy podczas wykonywania ćwiczeń dominują procesy beztlenowe. Nasz organizm zachowuje się tak bardzo samozachowawczo, że aby doprowadzić poziom tlenu do odpowiedniego poziomu zaczyna spalać kalorie. Interwały powodują spalanie tkanki tłuszczowej nawet kilka godzin po treningu.

Badania wpływu treningu interwałowego na spalanie tłuszczu (Sprinter vs Maratończyk)

Interwały Sprinter

Przeprowadzono 16-tygodniowe badania, porównano dwie grupy ludzi.  Jedna wykonywała ćwiczenia interwałowe, wykonując  10 biegów z natężeniem 30 sekund i odpoczynkiem 90 sekund. Natomiast druga grupa wykonywała trening aerobowy – biegali  takim samym tempem przez 30 minut. Każda z grup wykonywała  4 treningi w ciągu 1 tygodnia. Z obserwacji wynika, że:

 

  • Grupa ćwicząca interwały straciła ponad 2 kg tłuszczu
  • Grupa druga zmniejszyła poziom tłuszczu o 0,2% - tracąc przy tym 1,4 kg beztłuszczowej masy ciała

Trening interwałowy – wpływ na testosteron

Jeśli jesteś osobą trenującą lub zamierzasz ćwiczyć, pewnie słyszałeś o temacie testosteronu. W skrócie jest to męski hormon odpowiedzialny głównie za rozrost tkanki mięśniowej, libido i wiele innych ważnych dla mężczyzn rzeczy. Interwały prowadzą do wytworzenia większej ilości testosteronu i podniesienia jej poziomu we krwi. Interwały wytwarzają fizjologiczny stres, podobnie jak wysiłek siłowy.

Trening Interwałowy – dobry dla cukrzyków

Trening interwałowy jest bardzo dobry dla cukrzyków (osób chorujących na zaburzenia wytwarzania insuliny). Ćwiczenia interwałowe wpływają na efektywne działania i wydzielanie insuliny. Jest to bardzo ważny hormon odpowiedzialny za dostarczenie niezbędnych aminokwasów, glukozy i kreatyny do naszych mięśni – powodując ich wzrost.

Interwały podnoszą wydolność naszego ciała

Z przeprowadzonych badań wynika, że 2-tygodniowy trening interwałowy podnosi kondycję naszego ciała -  bardziej, niż w przypadku aerobów. Warto wybrać tą formę  ćwiczeń, jeśli chcemy poprawić naszą wydolność tlenową. Zdecydowanie da to bardziej pożądane efekty.

Trening interwałowy – przykłady 

Trening  zapewniający nam spalanie 300 kcal   w ciągu 15 minut. Dodatkowo możemy spalić  800 kcal dodając do niego przeróżne elementy.

5 powtórzeń:

 

  • Szybki bieg – 30 sekund
  • Przejście do truchtu – 60 sekund
  • Ponowny szybki bieg – 30 sekund

Pomocna dłoń trenera personalnego

Jeśli nie masz motywacji do odbycia samodzielnego treningu, lub nie wiesz jak się za niego zabrać – możesz skorzystać z usług trenera osobistego, który  Ci w tym pomoże:

Trening personalny lepszytrener



Chcesz przeczytać cały artykuł?

Mateusz Matysiak 0 12 lipca 2019  1299

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

poznaj-liczne-zalety-treningu-oporowego-z-gumami

Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Trening w domu, czy na siłowni? Na siłowni jest sprzęt do ćwiczeń, a w domu niekoniecznie. Czy trening na siłowni można zastąpić treningiem domowym i czy w domu można osiągnąć to samo co w klubie fitness? Oczywiście tak! Alternatywą do sprzętu na siłowni są hantle, bieżnia czy nawet gumy oporowe, na które decyduje się coraz więcej osób.

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

jak-skutecznie-wyrzezbic-kaloryfer-na-brzuchu

Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Zastanawiasz się, co robisz źle, że upragniony kaloryfer na brzuchu się nie odsłania? Latami próbujesz zdrowo się odżywiać i ćwiczyć, ale coś robisz nieprawidłowo? Zastanawiasz się, w ile kobiety są w stanie wyrzeźbić brzuch? Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i wyeliminuj je raz na zawsze!

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

poznaj-liczne-zalety-treningu-oporowego-z-gumami

Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Trening w domu, czy na siłowni? Na siłowni jest sprzęt do ćwiczeń, a w domu niekoniecznie. Czy trening na siłowni można zastąpić treningiem domowym i czy w domu można osiągnąć to samo co w klubie fitness? Oczywiście tak! Alternatywą do sprzętu na siłowni są hantle, bieżnia czy nawet gumy oporowe, na które decyduje się coraz więcej osób.

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

jak-skutecznie-wyrzezbic-kaloryfer-na-brzuchu

Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Zastanawiasz się, co robisz źle, że upragniony kaloryfer na brzuchu się nie odsłania? Latami próbujesz zdrowo się odżywiać i ćwiczyć, ale coś robisz nieprawidłowo? Zastanawiasz się, w ile kobiety są w stanie wyrzeźbić brzuch? Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i wyeliminuj je raz na zawsze!

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.