Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

Interwały – idealny sposób na spalanie kalorii

Trening Interwałowy (ang. HIIT – High Intensity Interval Training) jest idealnym sposobem na spalenie kalorii. Polega głównie na przeplataniu ćwiczeń wymagających dużego wysiłku z tymi nisko intensywnymi. Podczas interwałów wykorzystywane są procesy beztlenowe – podobnie jak w sportach siłowych.

Interwały – zaoszczędzenie czasu

Trening interwałowy słynie z tego, że trwa stosunkowo krótko. Różnorodność ćwiczeń powoduje, że nie nudzą swoją formą. Jest to bardzo duże zaoszczędzenie czasu w porównaniu z cardio. Możemy wykorzystać do tego rodzaju ćwiczeń przeróżne akcesoria fitness jak np. stepy. Trening interwałowy trwa od 5 do 25 minut.

Interwały vs Aeroby - efektywne spalanie tkanki tłuszczowej

To, co odróżnia te dwie formy to wysiłek aerobowy potocznie nazywany cardio. Wykorzystuje on procesy tlenowe, a interwały beztlenowe. Nasza tkanka tłuszczowa przemienia się w warunkach tlenowych. Dlaczego jednak interwały są lepsze od klasycznego treningu jak np. bieganie czy jazda na rowerze? Głównie z powodu procesów, które odbywają się po treningu.

Efekty Interwałów - potreningowe spożycie tlenu

Trening interwałowy wymaga od naszego ciała zużycia wiele energii. Intensywność ćwiczeń daje się we znaki długo po odbytym treningu. Jak już wspominaliśmy podczas wykonywania ćwiczeń dominują procesy beztlenowe. Nasz organizm zachowuje się tak bardzo samozachowawczo, że aby doprowadzić poziom tlenu do odpowiedniego poziomu zaczyna spalać kalorie. Interwały powodują spalanie tkanki tłuszczowej nawet kilka godzin po treningu.

Badania wpływu treningu interwałowego na spalanie tłuszczu (Sprinter vs Maratończyk)

Interwały Sprinter

Przeprowadzono 16-tygodniowe badania, porównano dwie grupy ludzi.  Jedna wykonywała ćwiczenia interwałowe, wykonując  10 biegów z natężeniem 30 sekund i odpoczynkiem 90 sekund. Natomiast druga grupa wykonywała trening aerobowy – biegali  takim samym tempem przez 30 minut. Każda z grup wykonywała  4 treningi w ciągu 1 tygodnia. Z obserwacji wynika, że:

 

  • Grupa ćwicząca interwały straciła ponad 2 kg tłuszczu
  • Grupa druga zmniejszyła poziom tłuszczu o 0,2% - tracąc przy tym 1,4 kg beztłuszczowej masy ciała

Trening interwałowy – wpływ na testosteron

Jeśli jesteś osobą trenującą lub zamierzasz ćwiczyć, pewnie słyszałeś o temacie testosteronu. W skrócie jest to męski hormon odpowiedzialny głównie za rozrost tkanki mięśniowej, libido i wiele innych ważnych dla mężczyzn rzeczy. Interwały prowadzą do wytworzenia większej ilości testosteronu i podniesienia jej poziomu we krwi. Interwały wytwarzają fizjologiczny stres, podobnie jak wysiłek siłowy.

Trening Interwałowy – dobry dla cukrzyków

Trening interwałowy jest bardzo dobry dla cukrzyków (osób chorujących na zaburzenia wytwarzania insuliny). Ćwiczenia interwałowe wpływają na efektywne działania i wydzielanie insuliny. Jest to bardzo ważny hormon odpowiedzialny za dostarczenie niezbędnych aminokwasów, glukozy i kreatyny do naszych mięśni – powodując ich wzrost.

Interwały podnoszą wydolność naszego ciała

Z przeprowadzonych badań wynika, że 2-tygodniowy trening interwałowy podnosi kondycję naszego ciała -  bardziej, niż w przypadku aerobów. Warto wybrać tą formę  ćwiczeń, jeśli chcemy poprawić naszą wydolność tlenową. Zdecydowanie da to bardziej pożądane efekty.

Trening interwałowy – przykłady 

Trening  zapewniający nam spalanie 300 kcal   w ciągu 15 minut. Dodatkowo możemy spalić  800 kcal dodając do niego przeróżne elementy.

5 powtórzeń:

 

  • Szybki bieg – 30 sekund
  • Przejście do truchtu – 60 sekund
  • Ponowny szybki bieg – 30 sekund

Pomocna dłoń trenera personalnego

Jeśli nie masz motywacji do odbycia samodzielnego treningu, lub nie wiesz jak się za niego zabrać – możesz skorzystać z usług trenera osobistego, który  Ci w tym pomoże:

Trening personalny lepszytrener



Mateusz Matysiak 0 12 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?