Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

Interwały – idealny sposób na spalanie kalorii

Trening Interwałowy (ang. HIIT – High Intensity Interval Training) jest idealnym sposobem na spalenie kalorii. Polega głównie na przeplataniu ćwiczeń wymagających dużego wysiłku z tymi nisko intensywnymi. Podczas interwałów wykorzystywane są procesy beztlenowe – podobnie jak w sportach siłowych.

Interwały – zaoszczędzenie czasu

Trening interwałowy słynie z tego, że trwa stosunkowo krótko. Różnorodność ćwiczeń powoduje, że nie nudzą swoją formą. Jest to bardzo duże zaoszczędzenie czasu w porównaniu z cardio. Możemy wykorzystać do tego rodzaju ćwiczeń przeróżne akcesoria fitness jak np. stepy. Trening interwałowy trwa od 5 do 25 minut.

Interwały vs Aeroby - efektywne spalanie tkanki tłuszczowej

To, co odróżnia te dwie formy to wysiłek aerobowy potocznie nazywany cardio. Wykorzystuje on procesy tlenowe, a interwały beztlenowe. Nasza tkanka tłuszczowa przemienia się w warunkach tlenowych. Dlaczego jednak interwały są lepsze od klasycznego treningu jak np. bieganie czy jazda na rowerze? Głównie z powodu procesów, które odbywają się po treningu.

Efekty Interwałów - potreningowe spożycie tlenu

Trening interwałowy wymaga od naszego ciała zużycia wiele energii. Intensywność ćwiczeń daje się we znaki długo po odbytym treningu. Jak już wspominaliśmy podczas wykonywania ćwiczeń dominują procesy beztlenowe. Nasz organizm zachowuje się tak bardzo samozachowawczo, że aby doprowadzić poziom tlenu do odpowiedniego poziomu zaczyna spalać kalorie. Interwały powodują spalanie tkanki tłuszczowej nawet kilka godzin po treningu.

Badania wpływu treningu interwałowego na spalanie tłuszczu (Sprinter vs Maratończyk)

Interwały Sprinter

Przeprowadzono 16-tygodniowe badania, porównano dwie grupy ludzi.  Jedna wykonywała ćwiczenia interwałowe, wykonując  10 biegów z natężeniem 30 sekund i odpoczynkiem 90 sekund. Natomiast druga grupa wykonywała trening aerobowy – biegali  takim samym tempem przez 30 minut. Każda z grup wykonywała  4 treningi w ciągu 1 tygodnia. Z obserwacji wynika, że:

 

  • Grupa ćwicząca interwały straciła ponad 2 kg tłuszczu
  • Grupa druga zmniejszyła poziom tłuszczu o 0,2% - tracąc przy tym 1,4 kg beztłuszczowej masy ciała

Trening interwałowy – wpływ na testosteron

Jeśli jesteś osobą trenującą lub zamierzasz ćwiczyć, pewnie słyszałeś o temacie testosteronu. W skrócie jest to męski hormon odpowiedzialny głównie za rozrost tkanki mięśniowej, libido i wiele innych ważnych dla mężczyzn rzeczy. Interwały prowadzą do wytworzenia większej ilości testosteronu i podniesienia jej poziomu we krwi. Interwały wytwarzają fizjologiczny stres, podobnie jak wysiłek siłowy.

Trening Interwałowy – dobry dla cukrzyków

Trening interwałowy jest bardzo dobry dla cukrzyków (osób chorujących na zaburzenia wytwarzania insuliny). Ćwiczenia interwałowe wpływają na efektywne działania i wydzielanie insuliny. Jest to bardzo ważny hormon odpowiedzialny za dostarczenie niezbędnych aminokwasów, glukozy i kreatyny do naszych mięśni – powodując ich wzrost.

Interwały podnoszą wydolność naszego ciała

Z przeprowadzonych badań wynika, że 2-tygodniowy trening interwałowy podnosi kondycję naszego ciała -  bardziej, niż w przypadku aerobów. Warto wybrać tą formę  ćwiczeń, jeśli chcemy poprawić naszą wydolność tlenową. Zdecydowanie da to bardziej pożądane efekty.

Trening interwałowy – przykłady 

Trening  zapewniający nam spalanie 300 kcal   w ciągu 15 minut. Dodatkowo możemy spalić  800 kcal dodając do niego przeróżne elementy.

5 powtórzeń:

 

  • Szybki bieg – 30 sekund
  • Przejście do truchtu – 60 sekund
  • Ponowny szybki bieg – 30 sekund

Pomocna dłoń trenera personalnego

Jeśli nie masz motywacji do odbycia samodzielnego treningu, lub nie wiesz jak się za niego zabrać – możesz skorzystać z usług trenera osobistego, który  Ci w tym pomoże:

Trening personalny lepszytrener



Mateusz Matysiak 0 12 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!

zawod-trener-personalny-gdynia-podstawowe-informacje

Zawód: Trener Personalny Gdynia – podstawowe informacje

Trener personalny to bardzo popularny zawód w Gdyni. Klienci mają podzielone opinie o usługach trenerów personalnych w nadmorskich miastach. Dowiedz się, jak naprawdę wygląda praca trenera personalnego w Gdyni i okolicach.

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

poszukiwania-trenera-personalnego-kielce-opinie-cena-praca

Poszukiwania trenera personalnego Kielce – opinie, cena, praca

Mieszkasz w województwie świętokrzyskim? Szukasz trenera personalnego, a może sam chcesz nim zostać? Jeśli interesuje Cię to, jak znaleźć trenera personalnego w Kielcach i okolicach to dobrze trafiłeś. Poznaj przydatne informacje o cenach, opiniach i pracy trenera personalnego w Kielcach.

domowa-bieznia-do-biegania-przydatne-informacje

Domowa bieżnia do biegania – przydatne informacje

Bieżnie do biegania są bardzo cenione przez osoby dbające o swoją kondycję. Szybki trucht lub wolny spacer na bieżni jest idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem bieżni do biegania w domu, ale nie wiesz, na którą się zdecydować, przeczytaj dalszą część artykułu.

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!

zawod-trener-personalny-gdynia-podstawowe-informacje

Zawód: Trener Personalny Gdynia – podstawowe informacje

Trener personalny to bardzo popularny zawód w Gdyni. Klienci mają podzielone opinie o usługach trenerów personalnych w nadmorskich miastach. Dowiedz się, jak naprawdę wygląda praca trenera personalnego w Gdyni i okolicach.

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

poszukiwania-trenera-personalnego-kielce-opinie-cena-praca

Poszukiwania trenera personalnego Kielce – opinie, cena, praca

Mieszkasz w województwie świętokrzyskim? Szukasz trenera personalnego, a może sam chcesz nim zostać? Jeśli interesuje Cię to, jak znaleźć trenera personalnego w Kielcach i okolicach to dobrze trafiłeś. Poznaj przydatne informacje o cenach, opiniach i pracy trenera personalnego w Kielcach.

domowa-bieznia-do-biegania-przydatne-informacje

Domowa bieżnia do biegania – przydatne informacje

Bieżnie do biegania są bardzo cenione przez osoby dbające o swoją kondycję. Szybki trucht lub wolny spacer na bieżni jest idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem bieżni do biegania w domu, ale nie wiesz, na którą się zdecydować, przeczytaj dalszą część artykułu.

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.