Treningi dla par

Treningi dla par

Jest was dwoje i chcecie aktywnie spędzić czas. Zobaczcie propozycje aktywności sportowych dla par. Treningi które z powodzeniem uatrakcyjnią związek i sprawią, że będziecie się dobrze bawili.

Pomysł na randkę – trening

Jakie rodzaje treningów są szczególnie polecane parom? Możliwości jest wiele. Najlepiej wybrać taki sport który będzie sprawiał przyjemność wam obojgu. Już sam wybór dyscypliny sportowej może być ciekawy. Dowiecie się o sobie nowych rzeczy, to jakie sporty trenowaliście i jakie chcecie wypróbować. Ustalając wspólny trening każde z was może napisać listę sportów które lubi, by następnie porównać swoje pozycje. Grunt to wypisać jak najwięcej dyscyplin które podejrzewacie, że mogą się wam spodobać. To ułatwi późniejszy wybór. 
Wspólne trenowanie bardzo do siebie zbliża. W końcu na treningi poświęca się trochę czasu. Tym bardziej, że ćwicząc z partnerem można się wzajemnie motywować. Co więcej - rodzi się zdrowa rywalizacja. I znacznie trudniej jest porzucić treningi, ponieważ nie jesteśmy w tym sami. 

Dyscypliny szczególnie polecane dla par

Jest kilka sportów i aktywności które szczególnie dobrze uprawia się wspólnie. Do takich dyscyplin można zaliczyć: trening na siłowni, jogę, trening sportów walki, jeździectwo oraz taniec.

Wspólny trening to dobry pomysł na poznanie partnera z innej strony. Niezależnie od tego jak długo trwa wasza znajomość trening we dwoje to dobra okazja do jeszcze lepszego poznania się. Szczególnie, że obecność partnera działa motywująco. Zyskujecie więc podwójnie nie dość, że spędzicie fajnie czas to jeszcze wasz trening może zyskać na efektywności.

Wspólny trening na siłowni

Trening na siłowni to popularny sposób na udaną randkę. Praktycznie wszystkie ćwiczenia na siłowni można wykonywać wspólnie. Bieganie na bieżni w dwoje jest o tyle lepsze od biegów w terenie, że biegnąc obok siebie każde z was może ustawić swoje tempo. W terenie trzeba się dostosować do partnera i efektywność treningu jednej strony na tym ucierpi.

Jeżeli jesteście początkujący i trening na siłowni jest czymś nowym możecie skorzystać z pomocy trenera personalnego. Trener pokaże wam ćwiczenia i ułoży plan treningowy. Wspólny trening to też oszczędność, bo koszty rozkładają się na dwoje. Dodatkowo podczas niektórych ćwiczeń będziecie mieli okazję pomagać sobie nawzajem. W końcu zawsze lepiej jeżeli podczas wyciskania sztangi asekuruje Cię partner lub partnerka.

Trening jogi we dwoje

Jeżeli chcecie zadbać o swoje zdrowie, zrelaksować się i porozciągać dobrym wyborem będzie wspólny trening jogi. Ćwiczenia możecie wykonywać obok siebie. Ćwiczenie jogi we dwoje pomoże wam w zaakceptowaniu własnych ciał i umocnieniu więzi. Joga działa relaksująco, poprawia samoocenę oraz elastyczność ciała. Czas spędzony na wykonywaniu asan i rozciąganiu ciała z pewnością przełoży się na wasz związek, oraz na możliwości w sypialni. Trenując jogę będziecie mieli więcej pozytywnej energii i lepsze samopoczucie. A to doskonała metoda na udany związek.

Trening sportów walki

Trening sztuk walki to propozycja dla par lubiących adrenalinę, rywalizację i dynamiczne sporty. Sporty walki to również często trening w bliskim kontakcie. A nic tak nie przybliża do siebie dwoje ludzi jak kontakt fizyczny. Jeżeli jesteście dopiero na początku znajomości wspólny trening sztuk walki może być dobrym pomysłem na „krok do przodu” i przełamanie bariery fizycznej z partnerem.

Wspólna jazda konna

Mało jest trak romantycznych aktywności jak jazda konna. Świeże powietrze, piękne krajobrazy oraz kontakt z naturą działają odprężająco i z pewnością zbudują sprzyjającą atmosferę. Tak spędzony czas z pewnością oboje będziecie dobrze wspominać. Jeżeli nie jesteście jeszcze wprawionymi jeźdźcami i wasz wypad na konie będzie miał bardziej szkoleniowy charakter nic nie szkodzi. Wspólna nauka nowych umiejętności również zbliża i pomoże wam umocnić więzi.

Taniec

Do uwodzicielskiej energii tańca nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Do wyboru jest jest wiele stylów tańca, z najpopularniejszych można wymienić salsę, tango i bachatę. Salsa jest szybkim, zmysłowym tańcem idealnym do klubu. To propozycja dla par które lubią dynamikę, ten taniec doskonale sprawdzi się w klubie. Bachata to dominikański taniec, wolniejszy od salsy i bardziej zmysłowy. Bachatę tańczy się do romantycznej muzyki, cechą charakterystyczną tego tańca jest zmysłowy ruch bioder i bliski kontakt z partnerem/partnerką. Tango jest klasycznym, eleganckim tańcem który sprawdzi się na bardziej uroczystych balach.

Jakie ćwiczenia na siłowni dla par?

- Rowerek w parze. Ćwiczenie znane każdemu. Z tą różnicą, że nogi partnerów są złączone i na zmianę się je ugina i prostuje.

- Krzesełko. Wspólny przysiad a następnie zatrzymanie się, gdy nogi osiągną kąt 90 stopni w kolanach.

- Wykroki w przód z piłką. Jedna osoba robi wykrok lewą nogą, a druga prawą. Żeby osiągnąć płynny ruch – warto przekazywać sobie piłkę podczas ćwiczenia.



Mikołaj Pesto 2 17 czerwca 2016  2530

Dodaj komentarz

  • Jacek
    21 lipca 2017
    Jak dla mnie to z wymienionych sprawdza się tylko taniec. W pozostałych sportach lepiej ćwiczyć z "neutralnym" partnerem/partnerką :)
  • mario
    19 lipca 2017
    Generalnie w parze można ćwiczyć prawie każdy sport :)

Artykuły z kategorii: Motywacja

cwiczenia-dla-par-aktualizacja-2020

Ćwiczenia dla par | Aktualizacja 2020

Jeśli brakuje ci motywacji do treningu, zastanów się nad ćwiczeniami z partnerem. Aktywność fizyczna we dwoje to wzajemna motywacja oraz zacieśnianie relacji. Ćwiczenia dla par mogą być dobrą zabawą! Oto kilka przykładów.

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji Peter Clough oraz Keitha Earle, stworzyli Model 4C, mówiący o najważniejszych czterech filarach charakteryzujących cztery cechy odporności psychicznej – potrzebnej do osiągnięcia sukcesu w sporcie. Odporność psychiczną w tym kontekście należy rozumieć jako bufor, obronną tarczę, nasze osobiste wewnętrzne narzędzia psychiczne, dzięki którym po niekorzystnym zdarzeniu sportowym (przegranej, kontuzji itp.) jesteśmy w stanie wstać, szybo się otrząsnąć i dalej podążać w kierunku realizacji naszych celów sportowych.

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki niej możliwa jest również poprawa samopoczucia czy osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jak jednak „zmusić się” do ćwiczeń? Poznaj sposoby bezbolesnego przekonania się do sportu i aktywności fizycznej! Dzisiaj o tym, jak zacząć ćwiczyć od zera!

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

Sporty walki nie są zbyt łatwą dyscypliną. Szczególnie w kontekście podejścia. Wiążą się przecież z uderzeniami czy kopnięciami, a więc także z bólem. Jak przezwyciężyć słabości i wygrać ze strachem? Oto skuteczne wskazówki psychologiczne do treningu sportów walki.

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

Od zarania dziejów uprawianie sportu nieodłącznie wiąże się z kibicowaniem. Wiele osób czerpie ogromną przyjemność z dopingowania ulubionych sportowców. Na kibicowaniu zyskują również sami startujący w zawodach. Jak to się jednak dzieje, że dopingowanie przynosi tyle obustronnych korzyści?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

Jedne z najmniej przyjemnych konsekwencji treningów – złamania. Zdarzają się jednak i u sportowców rekreacyjnych, i zawodowych. Kontuzje często blokują możliwość wykonywania ćwiczeń przez określony czas. Nie oznaczają jednak końca przygody ze sportem. Dowiedz się, jak ułatwić sobie powrót do treningów po złamaniu.

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

Określenie celu ćwiczeń jest jednym z najważniejszych elementów skutecznych treningów. Każdy przecież trenuje w jakimś celu. Może to być spalanie tkanki tłuszczowej, budowanie masy mięśniowej, rzeźbienie ciała… Jak jednak określać cele treningowe tak, by były możliwe do zrealizowania i dodatkowo motywowały do działania?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

Pięknie wyrzeźbione i seksowne ciało, delikatna i jędrna skóra – to marzenia wielu kobiet. Jak jednak zamienić je w rzeczywistość? Oto kilka prostych porad, które pomogą ci osiągnąć wymarzony wygląd!

cwiczenia-dla-par-aktualizacja-2020

Ćwiczenia dla par | Aktualizacja 2020

Jeśli brakuje ci motywacji do treningu, zastanów się nad ćwiczeniami z partnerem. Aktywność fizyczna we dwoje to wzajemna motywacja oraz zacieśnianie relacji. Ćwiczenia dla par mogą być dobrą zabawą! Oto kilka przykładów.

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji Peter Clough oraz Keitha Earle, stworzyli Model 4C, mówiący o najważniejszych czterech filarach charakteryzujących cztery cechy odporności psychicznej – potrzebnej do osiągnięcia sukcesu w sporcie. Odporność psychiczną w tym kontekście należy rozumieć jako bufor, obronną tarczę, nasze osobiste wewnętrzne narzędzia psychiczne, dzięki którym po niekorzystnym zdarzeniu sportowym (przegranej, kontuzji itp.) jesteśmy w stanie wstać, szybo się otrząsnąć i dalej podążać w kierunku realizacji naszych celów sportowych.

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki niej możliwa jest również poprawa samopoczucia czy osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jak jednak „zmusić się” do ćwiczeń? Poznaj sposoby bezbolesnego przekonania się do sportu i aktywności fizycznej! Dzisiaj o tym, jak zacząć ćwiczyć od zera!

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

Sporty walki nie są zbyt łatwą dyscypliną. Szczególnie w kontekście podejścia. Wiążą się przecież z uderzeniami czy kopnięciami, a więc także z bólem. Jak przezwyciężyć słabości i wygrać ze strachem? Oto skuteczne wskazówki psychologiczne do treningu sportów walki.

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

Od zarania dziejów uprawianie sportu nieodłącznie wiąże się z kibicowaniem. Wiele osób czerpie ogromną przyjemność z dopingowania ulubionych sportowców. Na kibicowaniu zyskują również sami startujący w zawodach. Jak to się jednak dzieje, że dopingowanie przynosi tyle obustronnych korzyści?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

Jedne z najmniej przyjemnych konsekwencji treningów – złamania. Zdarzają się jednak i u sportowców rekreacyjnych, i zawodowych. Kontuzje często blokują możliwość wykonywania ćwiczeń przez określony czas. Nie oznaczają jednak końca przygody ze sportem. Dowiedz się, jak ułatwić sobie powrót do treningów po złamaniu.

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

Określenie celu ćwiczeń jest jednym z najważniejszych elementów skutecznych treningów. Każdy przecież trenuje w jakimś celu. Może to być spalanie tkanki tłuszczowej, budowanie masy mięśniowej, rzeźbienie ciała… Jak jednak określać cele treningowe tak, by były możliwe do zrealizowania i dodatkowo motywowały do działania?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

Pięknie wyrzeźbione i seksowne ciało, delikatna i jędrna skóra – to marzenia wielu kobiet. Jak jednak zamienić je w rzeczywistość? Oto kilka prostych porad, które pomogą ci osiągnąć wymarzony wygląd!