Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

Trening ze skakanką - efekty

Skakanka jest przedmiotem, z którym styczność miało niemal każde dziecko. Jednak jej wykorzystanie pojawia się nie tylko podczas zabaw, lecz także w trakcie ćwiczeń mających na celu schudnięcie i wyrzeźbienie łydek. W przypadku regularnego przeprowadzania treningów ze skakanką można uzyskać również znacznie smuklejszy wygląd nóg oraz wzmocnić mięśnie ramion, które również są angażowane podczas tego typu ćwiczeń. Dodatkowym efektem treningu ze skakanką jest znaczna poprawa kondycji, co przekłada się na łatwiejsze wykonywanie codziennych czynności.

Trening ze skakanką - dla kogo?

Trening ze skakanką może być przeprowadzany przez różne osoby, od tych obierających za cel zrzucenie zbędnych kilogramów, aż po zawodników sztuk walki. Regularne powtarzanie odpowiednich ćwiczeń jest bowiem w stanie wpłynąć na znaczne poprawienie koordynacji ruchowej, która ma znaczenie podczas wszelkiego rodzaju sparingów. Ćwiczyć ze skakanką mogą również dzieci, dla których będzie to zdecydowanie dobra zabawa połączona ze stopniowym poprawianiem kondycji i zapewnieniem odpowiedniej ilości ruchu dla zdrowego rozwoju.

Trening ze skakanką- jak dobrać odpowiedni model?
trening ze skakanką

Na rynku znaleźć można różne warianty skakanek, od tych plastikowych dla dzieci, aż po połączenie drewna i sznurka. Podczas wyboru odpowiedniego modelu należy zwrócić uwagę na masę samej linki, ponieważ w sytuacji, gdy jest ona za lekka ćwiczenie może stać się mało efektywne i znacznie utrudnione. Za ciężka skakanka również nie jest dobrym rozwiązaniem. Wówczas nadmiernie obciąża się mięśnie rąk, przez co wykonywanie treningu może być zbyt trudne, co prowadzi do jego zakończenia przed wyznaczonym czasem.

Trening ze skakanką - jaka długość linki?

Masa linki nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na komfort i efektywność ćwiczeń. Ważna jest również jej długość mierzona poprzez postawienie stopy w jej połowie. Po naciągnięciu w górę powinna ona sięgać rąk ugiętych w łokciach. Jeśli jednak w danym sklepie nie ma idealnej skakanki dla Ciebie możesz zdecydować się na za długi model i skrócić go poprzez dorobienie supełka.

Trening ze skakanką dla początkujących

Początkowe treningi cardio ze skakanką powinny bazować głównie na rozwijaniu koordynacji rąk i nóg, ponieważ dzięki temu w późniejszym czasie będziesz w stanie wykonywać znacznie trudniejsze kombinacje angażujące inne partie mięśni. Przed zdecydowaniem się na długie i regularne treningi warto wplatać skakankę do swojej codziennej rozgrzewki. Po odpowiednim czasie ciało przyzwyczai się do intensywnego skakania, co pozwoli na realizowanie nawet kilku rund podczas jednej sesji treningowej.

Trening ze skakanką na schudnięcie

Trening ze skakanką bardzo dobrze wpływa na utratę zbędnych kilogramów. Intensywne skakanie jest naprawdę męczące i angażuje różne partie mięśni, od łydek, aż po ramiona. Przed zdecydowaniem się na taką aktywność fizyczną warto jednak upewnić się, że Twoje kolana są w stanie wytrzymać regularne treningi. Problemy z tymi stawami są bowiem częstym zjawiskiem wśród osób z dużą nadwagą lub nawet otyłością, a ćwiczenie mimo ich występowania może doprowadzić do poważnych kontuzji uniemożliwiających dalszą aktywność fizyczną.

Czytaj też: Najlepsze ćwiczenia na odchudzanie

Trening ze skakanką w domu

Podczas skakania na skakance nie ma potrzeby udawania się do specjalnego klubu lub na salę fitness. Wystarczy odpowiednia ilość miejsca we własnym domu oraz właściwie dobrana linka. Przed rozpoczęciem takich treningów warto zorientować się w przykładowych ćwiczeniach i zasadach ich powtarzania. Wówczas skakanie we własnym domu stanie się tak samo przyjemne i efektywne, co uczestniczenie w zajęciach przeprowadzanych przez wykwalifikowanych trenerów.

Nikola Łuszyńska 0 15 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

omin-korki-i-podkrec-metabolizm-indoor-cycling-w-pigulce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

omin-korki-i-podkrec-metabolizm-indoor-cycling-w-pigulce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.