Trening z gumami - czy naprawdę warto?

Trening z gumami - czy naprawdę warto?

Trening z gumami może być przeprowadzany w związku z różnymi partiami mięśni. Jaka guma do poszczególnych ćwiczeń? Czy to naprawdę działa?

Trening z gumami - co to?

Trening z gumami to jedne z najbardziej wszechstronnych i uniwersalnych ćwiczeń, jakie można wykonać we własnym domu. Jest on przeprowadzany z użyciem specjalnych gum Miniband będących w stanie zaangażować różne partie mięśni na całym ciele. Takie rozwiązanie jest również znacznie bardziej ekonomiczne niż kupowanie karnetu na siłownię czy samodzielne zaopatrywanie się we wszystkie niezbędne przyrządy. Gumy kosztują bowiem od kilku do kilkudziesięciu złotych i cechują się naprawdę dużą wytrzymałością.

Trening z gumami oporowymi - dla kogo?

Trening z gumami może być przeprowadzany przez każdą osobę, od tej mającej na celu wymodelowanie swojej sylwetki, aż po sportowców chcących przeciwdziałać kontuzjom. Tego typu aktywność fizyczna sprawdza się świetnie również w przypadku ludzi zainteresowanych amatorskim lub zawodowym bieganiem lub profesjonalnych kulturystów. Wszystko wynika z faktu, że ćwiczenia z gumą Miniband są niezwykle wszechstronne i pozwalają na dopasowanie swojego działania do potrzeb konkretnej osoby.

Trening z gumami - efekty

Ćwiczenia z gumami mogą mieć różne efekty w zależności od wybranego sposobu ich przeprowadzania i partii mięśni, którą angażują. Oczekiwane efekty mogą dotyczyć zarówno wzmocnienia mięśni brzucha, jak i poprawy wytrzymałości czy przeciwdziałania kontuzjom, co ma ogromne znaczenie w przypadku zawodowych sportowców. Wszystko zależy jedynie od typu wykonywanych ćwiczeń i partii ciała, które angażuje każde z nich. Ważne jest również zachowanie regularności podczas tej aktywności fizycznej, ponieważ ćwiczenie od czasu do czasu nigdy nie przynosi tak widocznych rezultatów.

Trening z gumami - jaka guma najlepsza?
trening z gumami

Wybór odpowiedniej gumy oporowej warunkuje efektywność wykonywanych ćwiczeń. Na rynku można znaleźć liczne warianty różniące się od siebie kolorem, grubością i ogólną zdolnością do wytwarzania oporu. Im grubsza guma, tym większy opór wytwarza. Poszczególne modele mogą być wykorzystywane podczas różnych ćwiczeń, ponieważ każdy z nich działa w nieco inny sposób. Dlatego przed wybraniem odpowiedniego wariantu warto dokładnie zdefiniować swoje potrzeby i wymagania.

Czytaj też: Gumy w treningu crossfit

Trening  z gumami - dlaczego zyskuje popularność?

Widoczne efekty to nie jedyna zaleta regularnego przeprowadzania treningów z gumami. Są one również bardzo uniwersalne i pozwalają na idealne dopasowanie do potrzeb konkretnej osoby i obranych przez nią celów. Trening z gumami można wykonywać w dowolnym miejscu, od własnego domu, aż po ogród czy profesjonalną salę. Gumy są także bardzo kompaktowe i pozwalają na łatwe przechowywanie w plecaku lub torbie, co nie jest możliwe w przypadku rowerów czy innych sprzętów treningowych.

Trening z gumami w domu

Trening z gumami może być przeprowadzany w dowolnym miejscu, również w domu z ograniczonym metrażem. Nie wymaga on bowiem dużej ilości miejsca, tak jak w przypadku angażujących treningów ze skakanką. W Internecie można znaleźć różne propozycje ćwiczeń wraz z ich wizualizacjami, dzięki czemu nawet osoba początkująca jest w stanie wykonać je w sposób prawidłowy. Jednak w sytuacji, gdy nie wiesz, jak przeprowadzać trening z gumami możesz skorzystać z pomocy wykwalifikowanego trenera, którego znajdziesz na każdej profesjonalnej siłowni.

Trening z gumami oporowymi - opinie

Treningi z wykorzystaniem gum oporowych cieszą się rosnącą popularnością, co zawdzięczają swojej uniwersalności i wszechstronności. Jak w każdym przypadku, aktywność tego typu ma zwolenników i przeciwników. Jednak zazwyczaj jest uważana za bardzo dobry pomysł dla wielu osób, w tym profesjonalnych sportowców. Efekty treningów z gumami oporowymi stanowią pokusę zarówno dla ludzi spędzających dużą ilość czasu na siłowni jak i takich, które regularnie biegają.

Nikola Łuszyńska 0 17 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i Rozciąganie

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol-aktualizacja-2020

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból? | AKTUALIZACJA 2020

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców! Przewiń artykuł, żeby przejść do aktualizacji 2020.

czy-da-sie-schudnac-regularnie-cwiczac-joge

Czy da się schudnąć regularnie ćwicząc jogę?

Joga jest zdecydowanie mniej wymagającym sportem niż jazda na rowerze czy bieganie. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, czy jest ona dobrym sposobem na skuteczne wypracowanie szczupłej sylwetki. Jak sprawić, żeby joga naprawdę odchudzała?

joga-dynamiczna-czym-tak-wlasciwie-jest-i-na-co-dziala

Joga dynamiczna - czym tak właściwie jest i na co działa?

Joga dynamiczna to mniej znana odmiana relaksującej, spokojnej jogi kojarzonej przez wiele osób. Jej działanie może mieć jednak zbawienny wpływ na sylwetkę ćwiczących, szczególnie tych borykających się z nadmiernymi kilogramami. Jak trenować jogę dynamiczną i gdzie można to robić?

mata-paski-klocki-sprawdz-akcesoria-do-jogi-i-cwicz-na-poziomie

Mata, paski, klocki - sprawdź akcesoria do jogi i ćwicz na poziomie!

Profesjonalne szkoły jogi i kluby fitness posiadają w swoim wyposażeniu wszelkie akcesoria niezbędne do praktykowania jogi na każdym poziomie. Jeśli jednak decydujemy się na ćwiczenie jogi w domowym zaciszu, może się okazać, że konieczny będzie zakup kilku akcesoriów. Sprawdź, które z nich są absolutnie niezbędne i które pomogą przejść na następny poziom.

taki-stretching-nie-tylko-w-balecie-abc-rozciagania-bioder

Taki stretching nie tylko w balecie. ABC rozciągania bioder

Wielu z nas stretching kojarzy się z lekkością baletu, innym z ćwiczeniami rozciągającymi, które w swej intensywności stają się niekiedy nazbyt bolesne. Unieruchomione na kilka godzin dziennie mięśnie tracą swoją gibkość, a tą można odzyskać np. poprzez rozciąganie. Skąd się jednak bierze bolesność podczas stretchingu i dlaczego tak ważne w dobie office reality jest rozciąganie bioder?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol-aktualizacja-2020

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból? | AKTUALIZACJA 2020

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców! Przewiń artykuł, żeby przejść do aktualizacji 2020.

czy-da-sie-schudnac-regularnie-cwiczac-joge

Czy da się schudnąć regularnie ćwicząc jogę?

Joga jest zdecydowanie mniej wymagającym sportem niż jazda na rowerze czy bieganie. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, czy jest ona dobrym sposobem na skuteczne wypracowanie szczupłej sylwetki. Jak sprawić, żeby joga naprawdę odchudzała?

joga-dynamiczna-czym-tak-wlasciwie-jest-i-na-co-dziala

Joga dynamiczna - czym tak właściwie jest i na co działa?

Joga dynamiczna to mniej znana odmiana relaksującej, spokojnej jogi kojarzonej przez wiele osób. Jej działanie może mieć jednak zbawienny wpływ na sylwetkę ćwiczących, szczególnie tych borykających się z nadmiernymi kilogramami. Jak trenować jogę dynamiczną i gdzie można to robić?

mata-paski-klocki-sprawdz-akcesoria-do-jogi-i-cwicz-na-poziomie

Mata, paski, klocki - sprawdź akcesoria do jogi i ćwicz na poziomie!

Profesjonalne szkoły jogi i kluby fitness posiadają w swoim wyposażeniu wszelkie akcesoria niezbędne do praktykowania jogi na każdym poziomie. Jeśli jednak decydujemy się na ćwiczenie jogi w domowym zaciszu, może się okazać, że konieczny będzie zakup kilku akcesoriów. Sprawdź, które z nich są absolutnie niezbędne i które pomogą przejść na następny poziom.

taki-stretching-nie-tylko-w-balecie-abc-rozciagania-bioder

Taki stretching nie tylko w balecie. ABC rozciągania bioder

Wielu z nas stretching kojarzy się z lekkością baletu, innym z ćwiczeniami rozciągającymi, które w swej intensywności stają się niekiedy nazbyt bolesne. Unieruchomione na kilka godzin dziennie mięśnie tracą swoją gibkość, a tą można odzyskać np. poprzez rozciąganie. Skąd się jednak bierze bolesność podczas stretchingu i dlaczego tak ważne w dobie office reality jest rozciąganie bioder?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.