Trening z gumami - czy naprawdę warto?

Trening z gumami - czy naprawdę warto?

Trening z gumami może być przeprowadzany w związku z różnymi partiami mięśni. Jaka guma do poszczególnych ćwiczeń? Czy to naprawdę działa?

Trening z gumami - co to?

Trening z gumami to jedne z najbardziej wszechstronnych i uniwersalnych ćwiczeń, jakie można wykonać we własnym domu. Jest on przeprowadzany z użyciem specjalnych gum Miniband będących w stanie zaangażować różne partie mięśni na całym ciele. Takie rozwiązanie jest również znacznie bardziej ekonomiczne niż kupowanie karnetu na siłownię czy samodzielne zaopatrywanie się we wszystkie niezbędne przyrządy. Gumy kosztują bowiem od kilku do kilkudziesięciu złotych i cechują się naprawdę dużą wytrzymałością.

Trening z gumami oporowymi - dla kogo?

Trening z gumami może być przeprowadzany przez każdą osobę, od tej mającej na celu wymodelowanie swojej sylwetki, aż po sportowców chcących przeciwdziałać kontuzjom. Tego typu aktywność fizyczna sprawdza się świetnie również w przypadku ludzi zainteresowanych amatorskim lub zawodowym bieganiem lub profesjonalnych kulturystów. Wszystko wynika z faktu, że ćwiczenia z gumą Miniband są niezwykle wszechstronne i pozwalają na dopasowanie swojego działania do potrzeb konkretnej osoby.

Trening z gumami - efekty

Ćwiczenia z gumami mogą mieć różne efekty w zależności od wybranego sposobu ich przeprowadzania i partii mięśni, którą angażują. Oczekiwane efekty mogą dotyczyć zarówno wzmocnienia mięśni brzucha, jak i poprawy wytrzymałości czy przeciwdziałania kontuzjom, co ma ogromne znaczenie w przypadku zawodowych sportowców. Wszystko zależy jedynie od typu wykonywanych ćwiczeń i partii ciała, które angażuje każde z nich. Ważne jest również zachowanie regularności podczas tej aktywności fizycznej, ponieważ ćwiczenie od czasu do czasu nigdy nie przynosi tak widocznych rezultatów.

Trening z gumami - jaka guma najlepsza?
trening z gumami

Wybór odpowiedniej gumy oporowej warunkuje efektywność wykonywanych ćwiczeń. Na rynku można znaleźć liczne warianty różniące się od siebie kolorem, grubością i ogólną zdolnością do wytwarzania oporu. Im grubsza guma, tym większy opór wytwarza. Poszczególne modele mogą być wykorzystywane podczas różnych ćwiczeń, ponieważ każdy z nich działa w nieco inny sposób. Dlatego przed wybraniem odpowiedniego wariantu warto dokładnie zdefiniować swoje potrzeby i wymagania.

Czytaj też: Gumy w treningu crossfit

Trening  z gumami - dlaczego zyskuje popularność?

Widoczne efekty to nie jedyna zaleta regularnego przeprowadzania treningów z gumami. Są one również bardzo uniwersalne i pozwalają na idealne dopasowanie do potrzeb konkretnej osoby i obranych przez nią celów. Trening z gumami można wykonywać w dowolnym miejscu, od własnego domu, aż po ogród czy profesjonalną salę. Gumy są także bardzo kompaktowe i pozwalają na łatwe przechowywanie w plecaku lub torbie, co nie jest możliwe w przypadku rowerów czy innych sprzętów treningowych.

Trening z gumami w domu

Trening z gumami może być przeprowadzany w dowolnym miejscu, również w domu z ograniczonym metrażem. Nie wymaga on bowiem dużej ilości miejsca, tak jak w przypadku angażujących treningów ze skakanką. W Internecie można znaleźć różne propozycje ćwiczeń wraz z ich wizualizacjami, dzięki czemu nawet osoba początkująca jest w stanie wykonać je w sposób prawidłowy. Jednak w sytuacji, gdy nie wiesz, jak przeprowadzać trening z gumami możesz skorzystać z pomocy wykwalifikowanego trenera, którego znajdziesz na każdej profesjonalnej siłowni.

Trening z gumami oporowymi - opinie

Treningi z wykorzystaniem gum oporowych cieszą się rosnącą popularnością, co zawdzięczają swojej uniwersalności i wszechstronności. Jak w każdym przypadku, aktywność tego typu ma zwolenników i przeciwników. Jednak zazwyczaj jest uważana za bardzo dobry pomysł dla wielu osób, w tym profesjonalnych sportowców. Efekty treningów z gumami oporowymi stanowią pokusę zarówno dla ludzi spędzających dużą ilość czasu na siłowni jak i takich, które regularnie biegają.

Nikola Łuszyńska 0 17 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.