Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

Wiele osób zastanawia się jak ćwiczyć, do jakiej siłowni się zapisać – i czy zapisać się w ogóle. Chętnie podzielę się z Wami swoim zdaniem o miejscach do treningu w Warszawie.

Zacznijmy od tego – jak ćwiczyć?

Przede wszystkim zastanówmy się, co chcemy osiągnąć i po co to robimy

Załóżmy, że chcesz po prostu zacząć o siebie dbać. Proponuję na początek ćwiczenia na własnej masie ciała, w domu lub na zewnątrz. Tak naprawdę można wykonywać je wszędzie! Nie ma znaczenia, czy mieszkasz w Warszawie, czy w innym mieście.

Dlaczego proponuję zacząć od ćwiczeń na własnej masie ciała? Ponieważ też kiedyś zaczynałem i wiem jak to jest, gdy wypłynie się od razu na "głębokie wody". Zalecam, by swoją przygodę ze sportem (w tym wypadku ćwiczenia siłowe) zacząć od lekkich ćwiczeń W DOMU. Dzięki temu można złapać przysłowiowego "bakcyla". Co więcej,  można przygotować organizm do wysiłku oraz nabrać nieco więcej pewności siebie. Uważam tak, ponieważ wiele osób idących od razu na siłownię odczuwa więcej stresu niż przyjemności. Brak wiedzy, brak pewności siebie oraz uczucie, że wszyscy dookoła się patrzą… Te rzeczy często zwyciężają w walce z naszym ciałem, co kończy się po prostu zakończeniem przygody z siłownią i złą opinią na jej temat.

Zobacz, jak rozpocząć przygodę z siłownią!

A jak nasz trening powinien wyglądać?

Przede wszystkim tak, żeby sprawiał nam radość! Tak, żeby po skończonym treningu chciało się więcej! Możemy zacząć od zwykłych pompek, przysiadów, brzuszków czy podciągnięć na drążku. Są to podstawowe i najbardziej znane ćwiczenia dla początkujących. Możemy podzielić sobie taki trening na serie i powtórzenia, na przykład 3 serie pompek po 10-12 powtórzeń. Z czasem możemy zwiększać lub zmniejszać liczbę powtórzeń czy serii oraz urozmaicać te ćwiczenia dodając troszkę ciężaru czy szukać innych technik.

W jakich siłowniach w Warszawie ćwiczyć?
trener personalny warszawa
Materiały własne Kamil Bauer - mój trening w Warszawie
 

Jeśli natomiast zdecydujemy się na profesjonalną siłownię, a jak nie wiecie jaką wybrać to już podpowiadam, ja preferuję prywatne siłownie. Nie żadne sieci klubów fitness. Aczkolwiek to też zależy. Jeśli szukamy miejsca do ostrych treningów z wolnymi ciężarami i mniejszą liczbą osób, to zdecydowanie prywatne siłki. W Warszawie polecam Warszawskie Centrum Atletyki lub siłownię MARKUS. Natomiast jeśli ktoś woli ćwiczyć na maszynach, ćwiczyć bardziej rekreacyjnie i nie przeszkadza mu trochę większa liczba ludzi, to myślę, że spodoba mu się sieć klubów CALYPSO FITNESS i MC FIT. Są to miejsca, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. A w Warszawie znajdziemy ich mnóstwo.

Specyfika treningu w Warszawie

Treningi w dużych miastach, takich jak Warszawa, cieszą się powodzeniem u wielu osób w każdym wieku. Jest naprawdę wiele siłowni czy fitness klubów, większość takich miejsc oferuje PIERWSZE darmowe wejście, dzięki któremu możemy zdecydować gdzie chcemy uczęszczać. W każdym klubie znajdziemy coś innego, dlatego warto przed zakupem karnetu "zbadać” kilka miejsc!

Jak powinno się trenować?
trener osobisty warszawa
Materiały własne Kamil Bauer - mój trening w Warszawie 

Powinno się zacząć od tych podstawowych, wielostawowych ćwiczeń jak na przykład wyciskanie na ławce płaskiej, martwy ciąg, przysiady ze sztangą czy podciąganie. Pamiętajcie o technice, która jest najważniejsza przez całą przygodę ze sportem, a w szczególności dla osób początkujących. Ćwiczenia te najlepiej rozwijają nasze ciało, ponieważ angażują wiele mięśni a nie tylko pojedyncze partie. 

To wszystko w lekkim skrócie JAK, KIEDY i GDZIE trenować w Warszawie. Na koniec przypominam, że to, co przeczytaliście napisałem na podstawie własnego doświadczenia. Każdy ma prawo mieć swoje własne zdanie, a ja właśnie podzieliłem się z wami moim!

 

Najważniejsze to czerpać radość ze sportu, nieważne jak i gdzie. Ważne, aby realizować założenia i żebyście byli zadowoleni z samych siebie, bo o to powinno chodzić. Jeśli nie jesteś z Warszawy – ten artykuł też jest dla Ciebie!

Autor: Trener personalny Kamil Bauer

Kamil Bauer 1 14 czerwca 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Karol
    16 czerwca 2018
    Jakie przyjemne do czytania i motywujące!

Artykuły z kategorii: Trening

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

sila-i-sprawnosc-poznaj-kalistenike

Siła i sprawność – poznaj kalistenikę!

Istnieje bardzo duża różnorodność ćwiczeń kształtujących naszą sylwetkę. Do wykonania niektórych potrzebujemy specjalnych sprzętów. Zazwyczaj są one bardzo drogie i dostępne jedynie na siłowni. W takim razie, w jaki sposób rozpoczać przygodę z ćwiczeniami bez ponoszenia dużych kosztów? Odpowiedź jest prosta – ćwiczenia kalisteniczne. Możesz je wykonywać w domowych warunkach!

dobry-trener-personalny-rzeszow-ceny-i-opinie

Dobry trener personalny Rzeszów - ceny i opinie

Zastanawiasz się jak znaleźć dobrego trenera personalnego w Rzeszowie? Jakie są opinie o trenerach z tego miasta? Ile kosztują usługi trenera osobistego? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w naszym artykule. Po jego przeczytaniu będziesz wiedział, jak znaleźć odpowiedniego trenera osobistego w Rzeszowie.

turbo-spalacz-interwalowy-trening-odchudzajacy

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

trening-relaksacyjny-sposob-na-stres-i-zmeczenie

Trening relaksacyjny – sposób na stres i zmęczenie

W dzisiejszych czasach na każdym kroku jesteśmy narażeni na stresujące sytuacje. Mówi się, że stres jest jedną z najgorszych chorób towarzyszących rozwojowi społeczeństwa. Jednym ze sposobów na poradzenie sobie z nim jest trening relaksacyjny.

cwiczenia-dla-kobiet-na-szczuple-uda-i-posladki

Ćwiczenia dla kobiet na szczupłe uda i pośladki!

Wiele kobiet marzy o szczupłych udach i pięknych pośladkach. Jest to jeden z głównych powodów, dla których zaczynają się przygody z siłownią. Przedstawimy Ci ćwiczenia, które sprawią, że Twoje uda i pośladki będą jeszcze piękniejsze!

treningi-fitness-gdansk-jak-znalezc-najlepsze-zajecia

Treningi fitness Gdańsk – jak znaleźć najlepsze zajęcia?

Każde większe i mniejsze polskie miasto notuje tendencję wzrostową jeśli chodzi o nowe kluby fitness, siłownie i trenerów personalnych. W gąszczu ofert trudno jest znaleźć tę najlepszą. Podpowiadamy, jak wybrać klub fitness w Gdańsku i na jakie zajęcia się zapisać.

mobility-trening-sposob-na-zwiekszenie-mobilnosci

Mobility trening – sposób na zwiększenie mobilności

Oprócz typowych treningów siłowych musimy także pamiętać o mobility training. Praca nad mobilnością jest bardzo ważna – zwiększa naszą wytrzymałość fizyczną np. utrzymanie sztangi nad głową czy utrzymanie łokci w przysiadzie z wykorzystaniem sztangi z przodu. W tym artykule przedstawimy Ci kilka ćwiczeń poprawiających Twoją mobilność.

slackline-wszystko-co-powinienes-wiedziec

Slackline - wszystko co powinieneś wiedzieć

Wiele osób pamięta z dzieciństwa zabawę „podłoga to lawa” - podobne zasady występują w Slackline. Cała zabawa polega na utrzymaniu równowagi podczas przechodzeniu przez linę wykonując przy tym niesamowite tricki. Jeśli chciałbyś rozpocząć przygodę z tą niesamowitą dyscypliną – to jest to artykuł dla Ciebie.

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

sila-i-sprawnosc-poznaj-kalistenike

Siła i sprawność – poznaj kalistenikę!

Istnieje bardzo duża różnorodność ćwiczeń kształtujących naszą sylwetkę. Do wykonania niektórych potrzebujemy specjalnych sprzętów. Zazwyczaj są one bardzo drogie i dostępne jedynie na siłowni. W takim razie, w jaki sposób rozpoczać przygodę z ćwiczeniami bez ponoszenia dużych kosztów? Odpowiedź jest prosta – ćwiczenia kalisteniczne. Możesz je wykonywać w domowych warunkach!

dobry-trener-personalny-rzeszow-ceny-i-opinie

Dobry trener personalny Rzeszów - ceny i opinie

Zastanawiasz się jak znaleźć dobrego trenera personalnego w Rzeszowie? Jakie są opinie o trenerach z tego miasta? Ile kosztują usługi trenera osobistego? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w naszym artykule. Po jego przeczytaniu będziesz wiedział, jak znaleźć odpowiedniego trenera osobistego w Rzeszowie.

turbo-spalacz-interwalowy-trening-odchudzajacy

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

trening-relaksacyjny-sposob-na-stres-i-zmeczenie

Trening relaksacyjny – sposób na stres i zmęczenie

W dzisiejszych czasach na każdym kroku jesteśmy narażeni na stresujące sytuacje. Mówi się, że stres jest jedną z najgorszych chorób towarzyszących rozwojowi społeczeństwa. Jednym ze sposobów na poradzenie sobie z nim jest trening relaksacyjny.

cwiczenia-dla-kobiet-na-szczuple-uda-i-posladki

Ćwiczenia dla kobiet na szczupłe uda i pośladki!

Wiele kobiet marzy o szczupłych udach i pięknych pośladkach. Jest to jeden z głównych powodów, dla których zaczynają się przygody z siłownią. Przedstawimy Ci ćwiczenia, które sprawią, że Twoje uda i pośladki będą jeszcze piękniejsze!

treningi-fitness-gdansk-jak-znalezc-najlepsze-zajecia

Treningi fitness Gdańsk – jak znaleźć najlepsze zajęcia?

Każde większe i mniejsze polskie miasto notuje tendencję wzrostową jeśli chodzi o nowe kluby fitness, siłownie i trenerów personalnych. W gąszczu ofert trudno jest znaleźć tę najlepszą. Podpowiadamy, jak wybrać klub fitness w Gdańsku i na jakie zajęcia się zapisać.

mobility-trening-sposob-na-zwiekszenie-mobilnosci

Mobility trening – sposób na zwiększenie mobilności

Oprócz typowych treningów siłowych musimy także pamiętać o mobility training. Praca nad mobilnością jest bardzo ważna – zwiększa naszą wytrzymałość fizyczną np. utrzymanie sztangi nad głową czy utrzymanie łokci w przysiadzie z wykorzystaniem sztangi z przodu. W tym artykule przedstawimy Ci kilka ćwiczeń poprawiających Twoją mobilność.

slackline-wszystko-co-powinienes-wiedziec

Slackline - wszystko co powinieneś wiedzieć

Wiele osób pamięta z dzieciństwa zabawę „podłoga to lawa” - podobne zasady występują w Slackline. Cała zabawa polega na utrzymaniu równowagi podczas przechodzeniu przez linę wykonując przy tym niesamowite tricki. Jeśli chciałbyś rozpocząć przygodę z tą niesamowitą dyscypliną – to jest to artykuł dla Ciebie.