>

Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

Wiele osób zastanawia się jak ćwiczyć, do jakiej siłowni się zapisać – i czy zapisać się w ogóle. Chętnie podzielę się z Wami swoim zdaniem o miejscach do treningu w Warszawie.

Zacznijmy od tego – jak ćwiczyć?

Przede wszystkim zastanówmy się, co chcemy osiągnąć i po co to robimy

Załóżmy, że chcesz po prostu zacząć o siebie dbać. Proponuję na początek ćwiczenia na własnej masie ciała, w domu lub na zewnątrz. Tak naprawdę można wykonywać je wszędzie! Nie ma znaczenia, czy mieszkasz w Warszawie, czy w innym mieście.

Dlaczego proponuję zacząć od ćwiczeń na własnej masie ciała? Ponieważ też kiedyś zaczynałem i wiem jak to jest, gdy wypłynie się od razu na "głębokie wody". Zalecam, by swoją przygodę ze sportem (w tym wypadku ćwiczenia siłowe) zacząć od lekkich ćwiczeń W DOMU. Dzięki temu można złapać przysłowiowego "bakcyla". Co więcej,  można przygotować organizm do wysiłku oraz nabrać nieco więcej pewności siebie. Uważam tak, ponieważ wiele osób idących od razu na siłownię odczuwa więcej stresu niż przyjemności. Brak wiedzy, brak pewności siebie oraz uczucie, że wszyscy dookoła się patrzą… Te rzeczy często zwyciężają w walce z naszym ciałem, co kończy się po prostu zakończeniem przygody z siłownią i złą opinią na je

j temat.

Zobacz, jak rozpocząć przygodę z siłownią!

A jak nasz trening powinien wyglądać?

Przede wszystkim tak, żeby sprawiał nam radość! Tak, żeby po skończonym treningu chciało się więcej! Możemy zacząć od zwykłych pompek, przysiadów, brzuszków czy podciągnięć na drążku. Są to podstawowe i najbardziej znane ćwiczenia dla początkujących. Możemy podzielić sobie taki trening na serie i powtórzenia, na przykład 3 serie pompek po 10-12 powtórzeń. Z czasem możemy zwiększać lub zmniejszać liczbę powtórzeń czy serii oraz urozmaicać te ćwiczenia dodając troszkę ciężaru czy szukać innych technik.

W jakich siłowniach w Warszawie ćwiczyć?
Trening w Warszawie
Materiały własne Kamil Bauer - mój trening w Warszawie
 

Jeśli natomiast zdecydujemy się na profesjonalną siłownię, a jak nie wiecie jaką wybrać to już podpowiadam, ja preferuję prywatne siłownie. Nie żadne sieci klubów fitness. Aczkolwiek to też zależy. Jeśli szukamy miejsca do ostrych treningów z wolnymi ciężarami i mniejszą liczbą osób, to zdecydowanie prywatne siłki. W Warszawie polecam Warszawskie Centrum Atletyki lub siłownię MARKUS. Natomiast jeśli ktoś woli ćwiczyć na maszynach, ćwiczyć bardziej rekreacyjnie i nie przeszkadza mu trochę większa liczba ludzi, to myślę, że spodoba mu się sieć klubów CALYPSO FITNESS i MC FIT. Są to miejsca, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. A w Warszawie znajdziemy ich mnóstwo.

Specyfika treningu w Warszawie

Treningi w dużych miastach, takich jak Warszawa, cieszą się powodzeniem u wielu osób w każdym wieku. Jest naprawdę wiele siłowni czy fitness klubów, większość takich miejsc oferuje PIERWSZE darmowe wejście, dzięki któremu możemy zdecydować gdzie chcemy uczęszczać. W każdym klubie znajdziemy coś innego, dlatego warto przed zakupem karnetu "zbadać” kilka miejsc!

Jak powinno się trenować?
Trening na siłowni w Warszawie
Materiały własne Kamil Bauer - mój trening w Warszawie 

Powinno się zacząć od tych podstawowych, wielostawowych ćwiczeń jak na przykład wyciskanie na ławce płaskiej, martwy ciąg, przysiady ze sztangą czy podciąganie. Pamiętajcie o technice, która jest najważniejsza przez całą przygodę ze sportem, a w szczególności dla osób początkujących. Ćwiczenia te najlepiej rozwijają nasze ciało, ponieważ angażują wiele mięśni a nie tylko pojedyncze partie. 

To wszystko w lekkim skrócie JAK, KIEDY i GDZIE trenować w Warszawie. Na koniec przypominam, że to, co przeczytaliście napisałem na podstawie własnego doświadczenia. Każdy ma prawo mieć swoje własne zdanie, a ja właśnie podzieliłem się z wami moim!

 

Najważniejsze to czerpać radość ze sportu, nieważne jak i gdzie. Ważne, aby realizować założenia i żebyście byli zadowoleni z samych siebie, bo o to powinno chodzić. Jeśli nie jesteś z Warszawy – ten artykuł też jest dla Ciebie!

Autor: Trener personalny Kamil Bauer

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Kamil Bauer 0 14 czerwca 2018  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-zima-na-dworze-jak-przygotowac-organizm-do-niskich-temperatur

Trening zima na dworze – jak przygotować organizm do niskich temperatur?

Niskie temperatury mogą rodzić wiele niebezpieczeństw. Trening biegowy i zima idą w parze. Odpowiednie przygotowanie organizmu może uratować niejedno życie. Poznaj wskazówki, które pomogą ci przeżyć w zimowych warunkach ekstremalnych. Jak się ubrać na trening w zimie?

fitness-poznan-jak-wyglada-tamtejszy-rynek-fitness

Fitness Poznań – jak wygląda tamtejszy rynek fitness?

Na liczbę klubów, siłowni i zajęć fitness w Poznaniu nie można narzekać. Poznań jest 5 największym miastem pod względem ludności w Polsce. Znajdziemy w nim więc jogę, fitness, siłownie, aerobik – po prostu wszystko, czego mogą oczekiwać osoby aktywne fizycznie. Prześledź zajęcia fitness Poznań. Zobacz, jakie są siłownie w Poznaniu, jakie kursy instruktora fitness czy zajęcia jogi.

poradnik-wspinacza-rodzaje-chwytow-wspinaczkowych

Poradnik wspinacza – rodzaje chwytów wspinaczkowych

Wspinaczka to sport wyjątkowo wymagający. Nie oznacza to jedynie umiejętności technicznych czy fizycznych. Ważna jest także znajomość specjalistycznego sprzętu oraz posługiwania się nim. Poradnik dla początkujących wspinaczy: jak rozmieścić chwyty wspinaczkowe, chwyty wspinaczkowe dla dzieci i początkujących.

poradnik-wspinacza-jak-cwiczyc-rozne-chwyty

Poradnik wspinacza – jak ćwiczyć różne chwyty?

Wspinaczka obejmuje różnorodne techniki pokonywania drogi. Ogromne znaczenie ma prawidłowa technika łapania poszczególnych chwytów. Jak rozmieścić chwyty wspinaczkowe? Z czego zrobić chwyty wspinaczkowe?

gainer-co-to-i-jak-dziala-gainer-na-mase

Gainer – co to i jak działa? Gainer na masę?

Stosowanie suplementów zawierających białka i węglowodany może znaczenie wzmocnić efekty treningów. Chęć osiągnięcia wzrostu masy mięśniowej czy utraty tkanki tłuszczowej to główne powody sięgania po odżywki białkowe czy gainery. Gainer co to takiego? Czy warto wybierać gainer na masę?

czym-sa-cwiczenia-izometryczne

Czym są ćwiczenia izometryczne?

Ćwiczenia izometryczne – zwane również wzmacniającymi – opierają się głównie na napinaniu i rozluźnianiu mięśni. Jedną z ważniejszych kwestii w tej formie treningu jest zachowanie prawidłowej techniki ćwiczeń. Zobacz, czym są ćwiczenia izometryczne i jaki mają wpływ na ciało.

ile-czasu-trwa-budowanie-masy-miesniowej

Ile czasu trwa budowanie masy mięśniowej?

Niektórzy sportowcy swoje sylwetki budują latami. Potrzeba do tego ciężkiej pracy, diety i intensywnych treningów. Jak właściwie wygląda i od czego zależy proces budowania masy mięśniowej? Ile czasu zajmuje? O tym poniżej.

bezpieczny-trening-na-barki

Bezpieczny trening na barki

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej.

pozbadz-sie-boczkow-trening-na-spalanie-tkanki-tluszczowej

Pozbądź się boczków – trening na spalanie tkanki tłuszczowej

Pozbądź się boczków – trening na spalanie tkanki tłuszczowej Nadmiar tkanki tłuszczowej „wylewający” się ze spodni jest zmorą wielu kobiet. Zdarza się, że cała sylwetka jest pięknie wyrzeźbiona, a jedynym mankamentem są boczki… Jak sobie z nimi poradzić? Oto ćwiczenia, które pomogą spalić tkankę tłuszczową w tym obszarze.

damski-trening-sposob-na-smukle-i-zgrabne-lydki

Damski trening – sposób na smukłe i zgrabne łydki

Pięknie wyrzeźbione nogi są marzeniem wielu pań. Bardzo często jednak możemy mieć problem z masywnymi łydkami. Na ich wygląd ma bowiem wpływ genetyka. Są jednak na to sposoby – oto zbiór prostych ćwiczeń, które pozwolą na wysmuklenie i wyrzeźbienie łydek.

trening-zima-na-dworze-jak-przygotowac-organizm-do-niskich-temperatur

Trening zima na dworze – jak przygotować organizm do niskich temperatur?

fitness-poznan-jak-wyglada-tamtejszy-rynek-fitness

Fitness Poznań – jak wygląda tamtejszy rynek fitness?

poradnik-wspinacza-rodzaje-chwytow-wspinaczkowych

Poradnik wspinacza – rodzaje chwytów wspinaczkowych

poradnik-wspinacza-jak-cwiczyc-rozne-chwyty

Poradnik wspinacza – jak ćwiczyć różne chwyty?

gainer-co-to-i-jak-dziala-gainer-na-mase

Gainer – co to i jak działa? Gainer na masę?

czym-sa-cwiczenia-izometryczne

Czym są ćwiczenia izometryczne?

ile-czasu-trwa-budowanie-masy-miesniowej

Ile czasu trwa budowanie masy mięśniowej?

bezpieczny-trening-na-barki

Bezpieczny trening na barki

pozbadz-sie-boczkow-trening-na-spalanie-tkanki-tluszczowej

Pozbądź się boczków – trening na spalanie tkanki tłuszczowej

damski-trening-sposob-na-smukle-i-zgrabne-lydki

Damski trening – sposób na smukłe i zgrabne łydki