Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

Wiele osób zastanawia się jak ćwiczyć, do jakiej siłowni się zapisać – i czy zapisać się w ogóle. Chętnie podzielę się z Wami swoim zdaniem o miejscach do treningu w Warszawie.

Zacznijmy od tego – jak ćwiczyć?

Przede wszystkim zastanówmy się, co chcemy osiągnąć i po co to robimy

Załóżmy, że chcesz po prostu zacząć o siebie dbać. Proponuję na początek ćwiczenia na własnej masie ciała, w domu lub na zewnątrz. Tak naprawdę można wykonywać je wszędzie! Nie ma znaczenia, czy mieszkasz w Warszawie, czy w innym mieście.

Dlaczego proponuję zacząć od ćwiczeń na własnej masie ciała? Ponieważ też kiedyś zaczynałem i wiem jak to jest, gdy wypłynie się od razu na "głębokie wody". Zalecam, by swoją przygodę ze sportem (w tym wypadku ćwiczenia siłowe) zacząć od lekkich ćwiczeń W DOMU. Dzięki temu można złapać przysłowiowego "bakcyla". Co więcej,  można przygotować organizm do wysiłku oraz nabrać nieco więcej pewności siebie. Uważam tak, ponieważ wiele osób idących od razu na siłownię odczuwa więcej stresu niż przyjemności. Brak wiedzy, brak pewności siebie oraz uczucie, że wszyscy dookoła się patrzą… Te rzeczy często zwyciężają w walce z naszym ciałem, co kończy się po prostu zakończeniem przygody z siłownią i złą opinią na jej temat.

Zobacz, jak rozpocząć przygodę z siłownią!

A jak nasz trening powinien wyglądać?

Przede wszystkim tak, żeby sprawiał nam radość! Tak, żeby po skończonym treningu chciało się więcej! Możemy zacząć od zwykłych pompek, przysiadów, brzuszków czy podciągnięć na drążku. Są to podstawowe i najbardziej znane ćwiczenia dla początkujących. Możemy podzielić sobie taki trening na serie i powtórzenia, na przykład 3 serie pompek po 10-12 powtórzeń. Z czasem możemy zwiększać lub zmniejszać liczbę powtórzeń czy serii oraz urozmaicać te ćwiczenia dodając troszkę ciężaru czy szukać innych technik.

W jakich siłowniach w Warszawie ćwiczyć?
trener personalny warszawa
Materiały własne Kamil Bauer - mój trening w Warszawie
 

Jeśli natomiast zdecydujemy się na profesjonalną siłownię, a jak nie wiecie jaką wybrać to już podpowiadam, ja preferuję prywatne siłownie. Nie żadne sieci klubów fitness. Aczkolwiek to też zależy. Jeśli szukamy miejsca do ostrych treningów z wolnymi ciężarami i mniejszą liczbą osób, to zdecydowanie prywatne siłki. W Warszawie polecam Warszawskie Centrum Atletyki lub siłownię MARKUS. Natomiast jeśli ktoś woli ćwiczyć na maszynach, ćwiczyć bardziej rekreacyjnie i nie przeszkadza mu trochę większa liczba ludzi, to myślę, że spodoba mu się sieć klubów CALYPSO FITNESS i MC FIT. Są to miejsca, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. A w Warszawie znajdziemy ich mnóstwo.

Specyfika treningu w Warszawie

Treningi w dużych miastach, takich jak Warszawa, cieszą się powodzeniem u wielu osób w każdym wieku. Jest naprawdę wiele siłowni czy fitness klubów, większość takich miejsc oferuje PIERWSZE darmowe wejście, dzięki któremu możemy zdecydować gdzie chcemy uczęszczać. W każdym klubie znajdziemy coś innego, dlatego warto przed zakupem karnetu "zbadać” kilka miejsc!

Jak powinno się trenować?
trener osobisty warszawa
Materiały własne Kamil Bauer - mój trening w Warszawie 

Powinno się zacząć od tych podstawowych, wielostawowych ćwiczeń jak na przykład wyciskanie na ławce płaskiej, martwy ciąg, przysiady ze sztangą czy podciąganie. Pamiętajcie o technice, która jest najważniejsza przez całą przygodę ze sportem, a w szczególności dla osób początkujących. Ćwiczenia te najlepiej rozwijają nasze ciało, ponieważ angażują wiele mięśni a nie tylko pojedyncze partie. 

To wszystko w lekkim skrócie JAK, KIEDY i GDZIE trenować w Warszawie. Na koniec przypominam, że to, co przeczytaliście napisałem na podstawie własnego doświadczenia. Każdy ma prawo mieć swoje własne zdanie, a ja właśnie podzieliłem się z wami moim!

 

Najważniejsze to czerpać radość ze sportu, nieważne jak i gdzie. Ważne, aby realizować założenia i żebyście byli zadowoleni z samych siebie, bo o to powinno chodzić. Jeśli nie jesteś z Warszawy – ten artykuł też jest dla Ciebie!

Autor: Trener personalny Kamil Bauer

Kamil Bauer 1 14 czerwca 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Karol
    16 czerwca 2018
    Jakie przyjemne do czytania i motywujące!

Artykuły z kategorii: Trening

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

trening-miesni-glebokich-tylko-dla-pan

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

najpopularniejsi-i-najpopularniejsze-poznaj-sportowe-gwiazdy-street-workout

Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Street workout dość niedawno zyskał popularność – szczególnie na polskiej sportowej scenie. Niemniej, ma już wielu zasłużonych zawodników i zawodniczek. Oto zestawienie najpopularniejszych z nich!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

Martwy ciąg jest ćwiczeniem funkcjonalnym. Niemal każdego dnia zdarza nam się wykonywać ten ruch (np. podczas schylania się). Żeby jednak nie nabawić się kontuzji czy bólu pleców – konieczne jest dbanie o prawidłową mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa. Prawidłowe funkcjonowanie tych dwóch partii mięśniowych jest bowiem podstawą dla wykonywania martwego ciągu. Jak zwiększyć ich mobilność? Jak rozgrzewać się przed treningiem, by zwiększyć zakres ruchu? O tym w poniższym materiale!

mobilnosc-core-cwiczenia-na-miesnie-glebokie-brzucha-i-plecow

Mobilność core – ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha i pleców

Sama praca nad zwiększaniem siły czy rzeźbieniem ciała nie wystarczy. Ogromne znaczenie ma również wzmocnienie mięśni głębokich, szczególnie mięśni brzucha i pleców. Dzięki włączeniu ćwiczeń rozciągających na mięśnie głębokie do planu treningowego można znacznie poprawić własne możliwości wysiłkowe, a także zmniejszyć ryzyko kontuzji. Zobacz, jak pracować nad mobilnością core!

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

trening-miesni-glebokich-tylko-dla-pan

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

najpopularniejsi-i-najpopularniejsze-poznaj-sportowe-gwiazdy-street-workout

Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Street workout dość niedawno zyskał popularność – szczególnie na polskiej sportowej scenie. Niemniej, ma już wielu zasłużonych zawodników i zawodniczek. Oto zestawienie najpopularniejszych z nich!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

Martwy ciąg jest ćwiczeniem funkcjonalnym. Niemal każdego dnia zdarza nam się wykonywać ten ruch (np. podczas schylania się). Żeby jednak nie nabawić się kontuzji czy bólu pleców – konieczne jest dbanie o prawidłową mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa. Prawidłowe funkcjonowanie tych dwóch partii mięśniowych jest bowiem podstawą dla wykonywania martwego ciągu. Jak zwiększyć ich mobilność? Jak rozgrzewać się przed treningiem, by zwiększyć zakres ruchu? O tym w poniższym materiale!

mobilnosc-core-cwiczenia-na-miesnie-glebokie-brzucha-i-plecow

Mobilność core – ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha i pleców

Sama praca nad zwiększaniem siły czy rzeźbieniem ciała nie wystarczy. Ogromne znaczenie ma również wzmocnienie mięśni głębokich, szczególnie mięśni brzucha i pleców. Dzięki włączeniu ćwiczeń rozciągających na mięśnie głębokie do planu treningowego można znacznie poprawić własne możliwości wysiłkowe, a także zmniejszyć ryzyko kontuzji. Zobacz, jak pracować nad mobilnością core!

{