>

Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

Wiele osób zastanawia się jak ćwiczyć, do jakiej siłowni się zapisać – i czy zapisać się w ogóle. Chętnie podzielę się z Wami swoim zdaniem o miejscach do treningu w Warszawie.

Zacznijmy od tego – jak ćwiczyć?

Przede wszystkim zastanówmy się, co chcemy osiągnąć i po co to robimy

Załóżmy, że chcesz po prostu zacząć o siebie dbać. Proponuję na początek ćwiczenia na własnej masie ciała, w domu lub na zewnątrz. Tak naprawdę można wykonywać je wszędzie! Nie ma znaczenia, czy mieszkasz w Warszawie, czy w innym mieście.

Dlaczego proponuję zacząć od ćwiczeń na własnej masie ciała? Ponieważ też kiedyś zaczynałem i wiem jak to jest, gdy wypłynie się od razu na "głębokie wody". Zalecam, by swoją przygodę ze sportem (w tym wypadku ćwiczenia siłowe) zacząć od lekkich ćwiczeń W DOMU. Dzięki temu można złapać przysłowiowego "bakcyla". Co więcej,  można przygotować organizm do wysiłku oraz nabrać nieco więcej pewności siebie. Uważam tak, ponieważ wiele osób idących od razu na siłownię odczuwa więcej stresu niż przyjemności. Brak wiedzy, brak pewności siebie oraz uczucie, że wszyscy dookoła się patrzą… Te rzeczy często zwyciężają w walce z naszym ciałem, co kończy się po prostu zakończeniem przygody z siłownią i złą opinią na jej temat.

Zobacz, jak rozpocząć przygodę z siłownią!

A jak nasz trening powinien wyglądać?

Przede wszystkim tak, żeby sprawiał nam radość! Tak, żeby po skończonym treningu chciało się więcej! Możemy zacząć od zwykłych pompek, przysiadów, brzuszków czy podciągnięć na drążku. Są to podstawowe i najbardziej znane ćwiczenia dla początkujących. Możemy podzielić sobie taki trening na serie i powtórzenia, na przykład 3 serie pompek po 10-12 powtórzeń. Z czasem możemy zwiększać lub zmniejszać liczbę powtórzeń czy serii oraz urozmaicać te ćwiczenia dodając troszkę ciężaru czy szukać innych technik.

W jakich siłowniach w Warszawie ćwiczyć?
Trening w Warszawie
Materiały własne Kamil Bauer - mój trening w Warszawie
 

Jeśli natomiast zdecydujemy się na profesjonalną siłownię, a jak nie wiecie jaką wybrać to już podpowiadam, ja preferuję prywatne siłownie. Nie żadne sieci klubów fitness. Aczkolwiek to też zależy. Jeśli szukamy miejsca do ostrych treningów z wolnymi ciężarami i mniejszą liczbą osób, to zdecydowanie prywatne siłki. W Warszawie polecam Warszawskie Centrum Atletyki lub siłownię MARKUS. Natomiast jeśli ktoś woli ćwiczyć na maszynach, ćwiczyć bardziej rekreacyjnie i nie przeszkadza mu trochę większa liczba ludzi, to myślę, że spodoba mu się sieć klubów CALYPSO FITNESS i MC FIT. Są to miejsca, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. A w Warszawie znajdziemy ich mnóstwo.

Specyfika treningu w Warszawie

Treningi w dużych miastach, takich jak Warszawa, cieszą się powodzeniem u wielu osób w każdym wieku. Jest naprawdę wiele siłowni czy fitness klubów, większość takich miejsc oferuje PIERWSZE darmowe wejście, dzięki któremu możemy zdecydować gdzie chcemy uczęszczać. W każdym klubie znajdziemy coś innego, dlatego warto przed zakupem karnetu "zbadać” kilka miejsc!

Jak powinno się trenować?
Trening na siłowni w Warszawie
Materiały własne Kamil Bauer - mój trening w Warszawie 

Powinno się zacząć od tych podstawowych, wielostawowych ćwiczeń jak na przykład wyciskanie na ławce płaskiej, martwy ciąg, przysiady ze sztangą czy podciąganie. Pamiętajcie o technice, która jest najważniejsza przez całą przygodę ze sportem, a w szczególności dla osób początkujących. Ćwiczenia te najlepiej rozwijają nasze ciało, ponieważ angażują wiele mięśni a nie tylko pojedyncze partie. 

To wszystko w lekkim skrócie JAK, KIEDY i GDZIE trenować w Warszawie. Na koniec przypominam, że to, co przeczytaliście napisałem na podstawie własnego doświadczenia. Każdy ma prawo mieć swoje własne zdanie, a ja właśnie podzieliłem się z wami moim!

 

Najważniejsze to czerpać radość ze sportu, nieważne jak i gdzie. Ważne, aby realizować założenia i żebyście byli zadowoleni z samych siebie, bo o to powinno chodzić. Jeśli nie jesteś z Warszawy – ten artykuł też jest dla Ciebie!

Autor: Trener personalny Kamil Bauer

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Kamil Bauer 1 14 czerwca 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Karol
    16 czerwca 2018
    Jakie przyjemne do czytania i motywujące!

Artykuły z kategorii: Trening

zbuduj-solidna-podstawe-piec-zasad-budowania-wiekszej-sily

Zbuduj solidną podstawę! Pięć zasad budowania większej siły

Czy zastanawiasz się, przekraczając próg siłowni, nad tym co stanowi o twojej sile? Prawdopodobnie nie, bo to wydaje się dość oczywiste – im większy ciężar dźwigam, tym silniejszy się staję. Jednak każdy z nas natrafi w pewnym momencie na blokadę, ciężar, jakoś nie będzie chciał się zwiększyć. Mało tego, każdy z nas rozumie siłę jako coś niekonkretnego. Jasne, ktoś jest silny bo potrafi otworzyć ciężkie drzwi, albo ktoś wygląda na silnego, bo ma duże mięśnie. Czym jednak jest siła oraz – przede wszystkim – jak ją budować?

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-miesni-ramion-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy mięśni ramion po treningu

Zbyt intensywne ćwiczenia, złe dobranie aktywności fizycznej do możliwości organizmu czy brak rozgrzewki – to najczęstsze przyczyny zakwasów mięśni. Bardzo często pojawiają się one w okolicach ramion. W jaki sposób zmniejszyć bolesność zakwasów na ramionach?

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-nog-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy nóg po treningu

Intensywne treningi mogą skutkować ostrym bólem mięśni nóg. Jest to naturalna reakcja organizmu – rozpoczyna się proces naprawy mikrouszkodzeń. A w efekcie – budowania masy mięśniowej. Z tym bólem można jednak walczyć. Zobacz, jakie są sposoby na zakwasy nóg.

myfitweb-pl-rewolucja-w-kupowaniu-wejsciowek-na-fitness-i-silownie

Myfitweb.pl - rewolucja w kupowaniu wejściówek na fitness i siłownię!

Chcesz iść na siłownię, ale nie chcesz przepłacać? Nic prostszego. Dzięki Myfitweb możesz kupić pojedyncze wejściówki na zajęcia w atrakcyjnej cenie, do 70% taniej lub Multikarnety Open, dzięki którym będziesz mieć nieograniczony wstęp do wielu klubów jednocześnie. Jak to działa?

narciarz-a-lawina-jak-uniknac-zagrozenia

Narciarz a lawina – jak uniknąć zagrożenia?

Pewne jest, że do jazdy na nartach powinno się wybierać miejsca niezagrożone lawinami. Niemniej, wielu śmiałków preferuje właśnie te bardziej niebezpieczne. A i każdej lawiny nie da się przewidzieć. Pewne jest jedno. Przed wyjazdem na narty warto zrobić sobie przeszkolenie z bezpieczeństwa na stoku. Także właśnie w aspekcie zagrożenia lawinowego. Zobacz, jak uniknąć zagrożenia lawiną oraz co zrobić, jeśli taka sytuacja się pojawi.

anatomia-treningu-jak-przeplywa-energia-podczas-ruchu

Anatomia treningu – jak przepływa energia podczas ruchu?

Do wykonania każdego ruchu ciała konieczna jest energia. W zależności od tego, jaki charakter ma trening – pozyskiwana jest ona z innych źródeł. Jak jednak wygląda sam przepływ energii podczas ćwiczeń?

twoj-szybki-swiateczny-trening

Twój szybki świąteczny trening!

Okres świąteczny niesie ze sobą mnóstwo przygotowań. Tym samym zabiera bardzo dużo czasu. Oczywiście, biesiadowanie przy rodzinnym stole i kupowanie prezentów jest bardzo miłym doznaniem. Mimo to, łakomczuchy nie powinny zapominać o treningu. Zobacz, jakie ćwiczenia przygotowaliśmy dla ciebie na ten wyjątkowy czas!

kobiecy-domowy-trening-zimowy

Kobiecy, domowy – trening zimowy

Gdy za oknem mróz motywacja do aktywności fizycznej spada o dobrych kilka punktów. Skutecznym zabezpieczeniem mogą być treningi w domu. Zobacz szybki trening w domu dla kobiet. Oto ćwiczenia idealne dla kobiet i niewymagające sprzętu treningowego!

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem?

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł?

zbuduj-solidna-podstawe-piec-zasad-budowania-wiekszej-sily

Zbuduj solidną podstawę! Pięć zasad budowania większej siły

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-miesni-ramion-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy mięśni ramion po treningu

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-nog-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy nóg po treningu

myfitweb-pl-rewolucja-w-kupowaniu-wejsciowek-na-fitness-i-silownie

Myfitweb.pl - rewolucja w kupowaniu wejściówek na fitness i siłownię!

narciarz-a-lawina-jak-uniknac-zagrozenia

Narciarz a lawina – jak uniknąć zagrożenia?

anatomia-treningu-jak-przeplywa-energia-podczas-ruchu

Anatomia treningu – jak przepływa energia podczas ruchu?

twoj-szybki-swiateczny-trening

Twój szybki świąteczny trening!

kobiecy-domowy-trening-zimowy

Kobiecy, domowy – trening zimowy

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem?

{