Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

Trening tlenowy - co to jest?

Trening tlenowy, inaczej zwany aerobowym, polega na utrzymywaniu około 50-80% tętna maksymalnego podczas wysiłku fizycznego. Jest on stosowany głównie podczas prób schudnięcia. Prawidłowy trening tlenowy powinien trwać minimum 40 min, co jest optymalnym czasem na rozpoczęcie spalania tkanki tłuszczowej. W skład treningu tlenowego mogą wchodzić takie aktywności, jak na przykład jazda na rowerze, bieganie czy pływanie.

Trening tlenowy i beztlenowy

Treningi tlenowe i beztlenowe różnią się od siebie pod względem wielu aspektów. Pierwszy z nich to długotrwały wysiłek przy niskim tętnie, podczas gdy drugi jest bardzo wymagającą, krótką i intensywną aktywnością fizyczną. Trening tlenowy spala tkankę tłuszczową w trakcie samych ćwiczeń, natomiast trening beztlenowy przyspiesza metabolizm na nawet 48 godzin po wykonanej sesji. Wybór odpowiedniego sposobu aktywności fizycznej zależy wyłącznie od Twoich celów i potrzeb.

Trening tlenowy - piłka nożna

Piłka nożna jest doskonałym pomysłem na rozrywkę połączoną z treningiem tlenowym. Wymaga ona jednak zebrania odpowiedniej grupy osób, co niekiedy staje się ogromną przeszkodą. Na terenie wielu miast istnieją amatorskie drużyny zajmujące się grą w piłkę nożną w wolnym czasie, co jest świetną opcją dla osób, które nie lubią monotonnych joggingów, pływania czy jazdy na rowerze.

Trening tlenowy - bieganie

Bieganie jest jednym z najpopularniejszych sposobów na realizowanie treningów tlenowych. Może być ono bowiem realizowane zarówno w domu, jak i poza nim. Na rynku znaleźć można wiele bieżni mechanicznych i elektronicznych pozwalających na bieganie bez względu na aktualną porę roku czy pogodę. W większych miastach istnieją także liczne siłownie wyposażone w tego typu sprzęt. Bieganie można realizować również na świeżym powietrzu, jednak w takim przypadku warto wybierać tereny zielone, z dala od miejskich spalin.

Trening tlenowy - rower
trening tlenowy

Trening tlenowy może być przeprowadzany również z wykorzystaniem roweru. Podczas tego typu aktywności fizycznej warto jednak pamiętać, że nie powinna ona trwać krócej niż 40 min. W przypadku jazdy na rowerze należy wybierać stosunkowo płaskie powierzchnie bez bardzo wymagających podjazdów, ponieważ osiągnięcie zamierzonego celu jest możliwe wyłącznie z zachowaniem odpowiedniego poziomu tętna. Zbyt trudne trasy mogą bowiem opóźnić gubienie zbędnych kilogramów.

Czytaj: Rower do spinningu

Trening tlenowy w domu

Trening tlenowy można wykonać również w domu, jednak niekiedy jest to znacznie trudniejsze niż klasyczne pływanie czy bieganie na świeżym powietrzu. Takie rozwiązanie wymaga posiadania często drogiego sprzętu, takiego jak rower stacjonarny czy bieżnia. Na wielu portalach ogłoszeniowych można jednak znaleźć używane urządzenia w znacznie niższych cenach. Istnieje także opcja skorzystania z siłowni, jednak wiąże się to z koniecznością comiesięcznego wykupienia karnetu.

Trening tlenowy na schudnięcie

Trening tlenowy jest doskonałym rozwiązaniem w walce ze zbędnymi kilogramami. Po 40 minutach aktywności fizycznej z zachowaniem niskiego tętna pozwala on na skuteczne spalanie nadmiernej masy ciała również przez osoby początkujące. Ćwiczenia tego typu nie wymagają bowiem posiadania imponującej kondycji, dzięki czemu sprawdzają się świetnie nawet w przypadku osób z nadwagą.

Trening tlenowy - efekty

Trening tlenowy jest przeprowadzany głównie w związku z dążeniem do zgubienia zbędnych kilogramów, z czym radzi on sobie zadziwiająco dobrze. Regularna aktywność fizyczna jest w stanie znacznie przyspieszyć odchudzanie oraz poprawić kondycję fizyczną osoby ćwiczącej, co jest niezwykle przydatne podczas codziennych czynności.

Nikola Łuszyńska 0 23 stycznia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

trening-tbc-czyli-jak-wyglada-modelowanie-sylwetki-od-kuchni

Trening TBC, czyli jak wygląda modelowanie sylwetki od kuchni

Obok zumby i jogi, zajęcia z TBC należą do najchętniej uczęszczanych kursów w klubach fitness. Modelują i wzmacniają całą sylwetkę, poprawiając jednocześnie krążenie i przemianę materii. Trening TBC to na pewno świetna zabawa oraz genialny sposób na smukłą i szczupłą sylwetkę. Jak wyglądają zajęcia i jaki mają wpływ na nasze ciało? I jakie efekty może zagwarantować taki trening?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

trening-tbc-czyli-jak-wyglada-modelowanie-sylwetki-od-kuchni

Trening TBC, czyli jak wygląda modelowanie sylwetki od kuchni

Obok zumby i jogi, zajęcia z TBC należą do najchętniej uczęszczanych kursów w klubach fitness. Modelują i wzmacniają całą sylwetkę, poprawiając jednocześnie krążenie i przemianę materii. Trening TBC to na pewno świetna zabawa oraz genialny sposób na smukłą i szczupłą sylwetkę. Jak wyglądają zajęcia i jaki mają wpływ na nasze ciało? I jakie efekty może zagwarantować taki trening?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.