Trening TBC, czyli jak wygląda modelowanie sylwetki od kuchni

Trening TBC, czyli jak wygląda modelowanie sylwetki od kuchni

Obok zumby i jogi, zajęcia z TBC należą do najchętniej uczęszczanych kursów w klubach fitness. Modelują i wzmacniają całą sylwetkę, poprawiając jednocześnie krążenie i przemianę materii. Trening TBC to na pewno świetna zabawa oraz genialny sposób na smukłą i szczupłą sylwetkę. Jak wyglądają zajęcia i jaki mają wpływ na nasze ciało? I jakie efekty może zagwarantować taki trening?

Charakterystyka TBC: trening wzmacniający dla każdego

Modelowanie całego ciała: tym najogólniej jest trening TBC (ang. Total Body Conditioning). Zajęcia te cieszą się dużym powodzeniem pośród członków klubów fitness. Świetnie nadają się dla początkujących adeptów siłowni i fitnessu, jednak idealnie sprawdzą się w roli urozmaicenia aktywności tych bardziej zaawansowanych sportowców. Jako główny cel treningu TBC wskazuje się zwiększenie tempa metabolizmu i spalanie zbędnego balastu w formie podskórnej tkanki tłuszczowej. Podczas około 50-minutowych zajęć wzmocnimy najważniejsze grupy mięśniowe, a wykonując kolejne ćwiczenia w rytm dynamicznej muzyki spalimy od 300 do nawet 700 kcal!

Trening TBC: gimnastyka, aeroby i ćwiczenia siłowe

Można by rzecz, że zajęcia z TBC łączy w sobie gałęzi trzech gałęzi sportu: gimnastykę rekreacyjną, trening aerobowy i ogólnorozwojowe wzmacniające ćwiczenia siłowe z wolnym ciężarem. W połączeniu z rytmiczną muzyką o zróżnicowanym stopniu intensywności mogą dać niespodziewane efekty. Już 35 minut regularnych ćwiczeń - poprzedzone 10-minutową rozgrzewką całego ciała - może skutecznie ujędrnić ciało i wzmocnić mięśnie, a kilkuminutowy stretching pomoże wyrównać tętno i zrelaksować umysł. Obok ćwiczeń aerobowych, ważną rolę odgrywa wysiłek aerobowy, angażujący niemal wszystkie grupy mięśniowe, a przyspieszając pracę mięśni mają bezpośredni wpływ na wydolność pracy układu oddechowego.

Klub fitness czy domowe zacisze: zdecyduj, jak trenować TBC!
trening tbc

Zacznij tam, gdzie jesteś, użyj tego, co masz, zrób wszystko, co możesz. To znane powiedzenie sprawdza się świetnie w filozofii treningu TBC. Realizacja planu treningowego na całe ciało nie wymaga większych nakładów finansowych, nie są konieczne skomplikowane maszyny czy urządzenia do ćwiczeń. Na dobrą sprawę wystarczy mata, piłka gimnastyczna, hantle i klasyczna skakanka i już możemy zaczynać swoją przygodę z TBC. Należy pamiętać, aby wykonywane ćwiczenia wykonywać w sposób bezpieczny i nie forsujący zbytnio naszego organizmu. Trening właściwy powinna poprzedzić porządna rozgrzewka, która przygotuje wszystkie mięśnie do pracy. Dzięki niej unikniemy ewentualnych kontuzji, a wyciszające ćwiczenia rozciągające na koniec tylko wzmocnią efekty.

Przykładowe ćwiczenia TBC: wykonasz je samodzielnie w domu

W treningu TBC warto postawić na różnorodność. Ogranicza nas tylko wyobraźnia! Zawodowi instruktorzy TBC rzadko powtarzają sekwencje ćwiczeń w dokładnie takiej samej konfiguracji na kolejnych zajęciach. Ponieważ nie ma określonych zestawów ćwiczeń, można śmiało próbować łączyć poniższe ćwiczenia w dowolne kombinacje. Przykładowe ćwiczenia aerobowo-siłowe w treningu TBC to chociażby przenoszenie ciężaru z jednej nogi na drugą, przeskakiwanie z lewej strony przeszkody na prawą ze złączonymi nogami (przeszkodą może być to, co mamy aktualnie pod ręką), przysiady z wyskokiem oraz podpór przodem połączony ze skrętami tułowia. Ważne, aby wszystkie te ćwiczenia wykonywać przy napiętych mięśniach brzucha.

Na zakończenie treningu koniecznie krótki stretching, który uspokoi spracowane mięśnie i pozwoli wyrównać tętno.

Czytaj też: Wszystko o treningu fitness

Pożądane efekty treningu TBC

Bezdyskusyjnie regularny trening TBC skutecznie wzmocni nasze mięśnie i pomoże zrzucić zbędne kilogramy w postaci podskórnej tkanki tłuszczowej. Brak przeciwwskazań dla osób starszych czy ciężarnych kobiet czyni zajęcia TBC dostępnymi dla każdego, a sam trening uniwersalnym i bardzo elastycznym. W łatwy sposób dopasujemy intensywność wysiłku do naszej aktualnej kondycji. To my dyktujemy warunki i tempo treningu, choć z założenia warto zadbać o regularny progres.

Aleks Dorosiński 0 28 stycznia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.