Trening superbohaterów

Trening superbohaterów

Ćwicz jak bogowie czyli - Tajemnice treningów aktorów do ról superbohaterów.

Chris Hemsworth

Ciało nordyckiego boga w wykonaniu Chrisa zostało docenione w więcej niż jednej ankiecie i konkursie internetowym. Okrzyknięty jednym z najseksowniejszych ludzi na Świecie, Thor jak przystało na prawdziwego mężczyznę stawia na prostotę.

Podstawą treningu Chrisa są wolne ciężary, mięso i odżywki sportowe. W treningu do roli Thora w drugiej części filmu pomagał Chrisowi Michael Knight (trener i producent sprzętu sportowego).

Trening podzielony został na dwie części – część pierwsza, trening na masę mięśniową czyli: duże ciężary i mała liczba powtórzeń trzy razy w tygodniu. Cześć druga to trening obwodowy działający globalnie na ciało, prawdziwy spalacz tłuszczu: 5 dni w tygodniu w sesjach po 90 minut.

Jak przyznaje sam aktor – po doświadczeniach z boksem i Muay Thai, trening który ułożył Mike był naprawdę ciężki.

 

Jessica Alba

Do roli striptizerki Nancy Callahan w filmie "Sin City" grając w pierwszej części miała 23 lata, natomiast w drugiej części 10 lat później "Sin City 2" wygląda nadal nieziemsko. Jessica (34l.) ma ciało jak dwudziestolatka, płaski brzuch i smukłą sylwetkę.

Sama aktorka twierdzi że to dzięki intensywnym treningom zachowuje młody wygląd.

Na jej ćwiczenia składają się regularne treningi i ciągłe nadążanie za nowościami. Wiadomo, że do jej stałych ćwiczeń należy: Barry's Bootcamp – treningi grupowe  z  głośną muzyką i  dopingującym trenerem.  Jessica trenuje również cross fit, taniec z gimnastyką oraz spinning.  Dodatkowo dochodzą treningi z trenerem personalnym (słynny w Hollywood Ramona Baraganza).  Jak przyznaje sama aktorka dla wywiadu z serwisem Self, jej treningi są czasem tak intensywne, że zdarzyło się jej kilka razy zasłabnąć od wysiłku.

 

Lena Headey

Aktorka zaskakuje swoim zamiłowaniem do boksu, Gwiazda takich produkcji jak „300” czy „Gra o Tron” zawsze prezentuje się zjawiskowo. Swoją pasję jaką są treningi boksu traktuje jako zamiennik treningu fitness. Ogromny wysiłek wytrzymałościowy, koncentracja i szybkość podczas boksowania sprawia, że Lena (42 l.) ma sprawność osoby o połowę młodszej. W boksie chwali sobie najbardziej zwiększenie wydolności serca i poprawę funkcjonowania układu oddechowego.

W przerwach od boksu aktorka uprawia bikram jogę. Odmianę jogi stworzoną przez Hindusa Bikram Choudhury byłego zawodnika w podnoszeniu ciężarów, trzykrotnego mistrza jogi w Indiach. Jego metoda została stworzona z myślą do zastosowania w fizjoterapii (dzięki tym ćwiczeniom Bikram odzyskał sprawność po wypadku podczas podnoszenia ciężarów).

 

Ćwiczenie bikram odbywa się przy temperaturze 40 stopni gdzie przez 90 minut wykonuje się 26 pozycji jogi. Zaletami treningu jest bezpieczniejsze rozciąganie i oczyszczenie organizmu z toksyn, co sądząc po roli w Grze o Tron jest dla aktorki bardzo ważne.

 

Liam McIntyre

Do filmu Spartakus cała męska obsada aktorska przeszła boot camp dla gladiatorów.

Specjalnie przygotowane serie ćwiczeń wzorowane na treningach antycznych wojowników okazały się strzałem w dziesiątkę.

Trening gladiatorów stawiał na rozwój umiejętności bojowych jak zwinność, koordynacja, szybkość i trening z bronią. Zróżnicowany trening opracowany przez zawodowego kaskadera i dublera Liama przerobił grupę aktorów na grupę wojowników. Pomagały w tym opony od traktorów, grube liny, żelazne młoty i długie miecze.

Największy szacunek z wszystkich ćwiczeń miała Dirty 30 czyli trzy 10 minutowe serie ćwiczeń na rożne grupy mięśni. Przykładowo pompki, przysiady z piłką i ciągnięcie pnia drzewa na linie.

Liam tak komentuje to 30 min: „pół godziny piekła”

 

Jennifer Lawrence

Jennifer miała tylko 6 tygodni aby przygotować się do roli w filmie „Igrzyska śmierci”. Do przygotowania skutecznego treningu w tak krótkim czasie wybrany został Dr. Joe Horrigan – specjalista pracujący przy takich filmach jak „Matrix czy „Savages”.

Najważniejszym zadaniem było maksymalizowanie intensywności przy minimalnym ryzyku kontuzji, która zaprzepaściła by terminarz kręcenia ujęć z Jennifer. Praca nad wyszczupleniem ciała obejmowała dwa treningi dziennie. Poranne ćwiczenia zręcznościowe, gry z piłką oraz biegi. Po południu strzelanie z łuku i ćwiczenia z kaskaderami. Tak zrealizowany trening zapewnił młodej łuczniczce zwinność niezbędną do wspinania i skakania po drzewach oraz szybkość w sprincie i biegach w terenie.

 

Kit Harington

Bękart John Snow z serialu „Gra o Tron” trenuje ciężko, aby sprostać wymaganiom produkcji.  Jak na prawdziwego człowieka północy Kit stawia na sprawdzone rozwiązania.

Zazwyczaj trenuje sam, szczególnie lubi małe kameralne siłownie, nie potrzebuje specjalistycznego sprzętu i najnowszych wynalazków. Jego trening to przysiady ze sztangą, podciąganie na drążku czy pompki z dodatkowym obciążeniem. Wilk północy jest tak zdeterminowany do ciągłego podnoszenia swojej formy, że już kilka razy ryzykował kontuzją przygotowując się do roli. I tak przed zdjęciami do filmu „Pompeii” musiał przejść tygodniową rehabilitację w związku z przeciążonym od ciężarów kolanem.

 

Scarlett Johansson

Aktorka znana min. z serii Avengers, to właśnie rola Czarnej Wdowy była największym wyzwaniem pod względem przygotowania fizycznego.

Partnerem treningowym Scarlett był Bobby Strom. Przygotował on dla Czarnej Wdowy 90 minutowe treningi ze sztuk walki i akrobatyki. Dodatkowo trening wspomagał ćwiczeniami na drążku, taśmy, TRX, piłki lekarskie i ciężarki. W poprawie szybkości poruszania zostawano trening plyometryczny.

Typowy trening Scarlet składał się z rozgrzewki na bieżni 15 min, kilka 20 sec. przewieszek sprintem i trening siłowy. Tak dobrany trening siłowo-wytrzymałościowy zapewnił aktorce znakomitą szybkość i zwinność do roli.

 

 

Chcesz przeczytać cały artykuł?

T.K 2 12 października 2015  3612

Dodaj komentarz

  • Sebastian Piórko
    20 lipca 2017
    Super artykuł
  • 20 lipca 2017
    Jak bardzo zmieniłoby się podejście do treningów, jeśli istnieliby superbohaterowie

Artykuły z kategorii: Trening

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?