Trening siłowy | czas na cardio!

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

Co daje wykonywanie ćwiczeń cardio po treningu siłowym?

Wykonanie ćwiczeń cardio po treningu siłowym jest idealnym sposobem na polepszenie zdrowia. Podstawowym źródłem energii w organizmie człowieka są węglowodany, aminokwasy i tłuszcz. Celem ćwiczeń cardio jest zmuszenie organizmu do wykorzystania nagromadzonego tłuszczu, jako podstawowego źródła energii. Wykonywanie ćwiczeń cardio po treningu siłowym jest świetnym sposobem na poradzenie sobie z nadmierną tkanką tłuszczową. Cardio jest idealnym narzędziem do spalania kalorii i polepszenia kondycji.

Czy warto wykonywać ćwiczenia po treningu siłowym?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy powinno wykonywać się ćwiczenia po odbytym treningu siłowym.Czas treningu znacząco nie sprzyja na zwiększenie efektywności wykonanych ćwiczeń. Istnieją dwa momenty w ciągu dnia, które mogą zwiększyć nasze efekty treningu cardio.

Dlaczego cardio należy wykonywać po treningu siłowym?

Specjaliści fitness zalecają, aby cardio wykonywać, gdy mamy niski poziomu glukozy we krwi. Opisany stan występuje bezpośrednio przed śniadaniem. Moment sprzyja szybkiemu spalaniu kwasów tłuszczowych.

Trening siłowy

Podobne warunki występują bezpośrednio po odbyciu treningu siłowego. Nadmierny wysiłek reguluje poziom glukozy we krwi i rozgrzewa organizm. Aktywny stan pozwala utrzymać optymalny puls do wykonania treningu tlenowego. Dzięki temu cardio świetnie sprawdza się bezpośrednio po treningu siłowym. Nie należy zapomnieć o uzupełnieniu niedoboru białka i innych składników po intensywnym wysiłku.

Przykładowe ćwiczenia cardio po treningu siłowym

Istnieje wiele  ćwiczeń cardio, które mogą zostać wykonane po treningu siłowym. Trening cardio może wykonywać każda osoba na siłowni . Wystarczy wykorzystać dostępne sprzęty fitness, np.:

  • Skakankę
  • Rower stacjonarny
  • Bieżnie
  • Steper
  • Ergometr

Ćwiczenia cardio wykonane  po treningu siłowym nie muszą być oparte na wykorzystaniu sprzętów fitness. Istnieją inne formy treningu tlenowego m.in. jazda na rowerze, lekki trucht i bieganie.

Ile minut cardio po treningu siłowym?  Podstawowa informacja

Niektóre osoby zastanawiają się, ile minut poświęcić na wykonanie ćwiczeń cardio po treningu siłowym? Wiele źródeł specjalistycznych kwalifikuje  trening cardio po ćwiczeniach siłowych jako świetny sposób do wytworzenia ujemnego bilansu kalorii. Przyjmuje się, że wykonywanie ćwiczeń cardio po odbytym treningu siłowym powinno trwać od 30 do 45 minut. Nie poleca się wykonywanie treningu tlenowego powyżej 60 minut. Intensywny trening cardio po ćwiczeniach siłowych nie przyniesie zamierzonych efektów, a tylko obciąży organizm. Powinno się przygotowywać organizm stopniowo  do wykonywania ćwiczeń tlenowych.

Cardio po treningu siłowym – sposób na zdrowie

Ćwiczenia cardio są potężnym narzędziem do walki z nadmiarem niechcianej tkanki tłuszczowej. Wykonywanie cardio nie tylko przynosi efekty w postaci utraty zbędnych kilogramów, ale także poprawia naszą kondycję. Czasem wystarczy kilka minut cardio po treningu siłowym, aby poczuć różnice w samopoczuciu.

Cardio po treningu siłowym – prawidłowy przebieg

Dostosowanie cardio po treningu siłowym jest ciężkim zadaniem. Ułożenie planu treningowego głównie zależy od sprawności fizycznej i tętna krwi. Wiele osób wykonuje trening tlenowy w zbyt intensywny sposób. Nieprawidłowy sposób wykonania ćwiczeń naraża nas na przeciążenie organizmu, które może skończyć się niemiłą sytuacją. Warto skorzystać z pomocy profesjonalnego trenera personalnego, który służy pomocą w dostosowaniu odpowiedniej intensywności cardio po treningu siłowym. Zapraszamy do skorzystania z naszej strony internetowej:




 

Mateusz Matysiak 0 9 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?