Trening personalny dla kobiet na redukcję cellulitu

Trening personalny dla kobiet na redukcję cellulitu

Wiele kobiet cierpi z powodu cellulitu, a część z nich chętnie korzysta z usług trenerów personalnych. Jak jednak zabrać się do układania i prowadzenia treningów nakierowanych na walkę z cellulitem?

Jak rozpoznać stopień zaawansowania cellulitu?

badanie mierzenie cellulitu skóry stopnia pomarszczenia

Specjalistycznym badaniem zajmującym się oceną stopnia zaawansowania cellulitu jest termografia. Dzięki badaniu, które rejestruje ciepło danych tkanek można z powodzeniem ocenić stan skóry kobiety. Cellulit można także badać podczas USG oraz klasycznie – fizykalnie, czyli poprzez oględziny i dotykanie zmian skórnych. Istnieje również wiele innych specjalistycznych metod wykrywania cellulitu. Trener personalny podczas pierwszych kontaktów z klientką powinien zalecić jej wykonanie któregokolwiek z tych badań. To ważna informacja w kontekście przyszłych treningów. W zależności od stopnia zaawansowania cellulitu powinno się ułożyć właściwy plan treningowy. Możliwe jest również samobadanie cellulitu. Jeżeli klientka z jakiegoś powodu nie chce lub nie może się poddać specjalistycznym badaniom, warto zalecić jej właśnie ten sposób. Nie będzie on niestety wyjątkowo dokładny, lecz przedstawi orientacyjny stan skóry. Warto okresowo sprawdzać stan skóry pod kontem cellulitu. 

Samobadanie cellulitu - mierzenie na treningu personalnym

Często klientki siłowni zwracają się do trenerów personalnych z prosbą o pomoc w zwalczaniu cellulitu. Trener sportowy powinien znać odpowiedzi na każde pytanie, które może się pojawić ze strony klientki. Co jeśli będzie ona zainteresowana samodzielnym zbadaniem swojego stanu skóry? Oto krótki poradnik, jak wykonać takie badanie.

1. Obejmij fałd skóry na udzie palcami obu rąk i naprzemiennie uciskaj tkankę, tak by wypchnąć ją do góry;

2. Oznaka, że masz cellulit: w trakcie ucisku skóra ulega zniekształceniom, tworzy się na niej obraz podobny do skórki pomarańczy (wzniesienia i zagłębienia przedzielone bruzdami);

3. W zależności od wielkości i wyraźności zniekształceń można ocenić stopień zaawansowania cellulitu:

- stopień pierwszy: słabo widoczny, w pozycji leżącej niewidoczny, niewielkie nierówności;

- stopień drugi: w miarę gładka skóra, po ściśnięciu pojawiają się grudki, tkanka może być twardsza w dotyku, ściskanie wywołuje reakcję bólową;

- stopień trzeci: nie trzeba uciskać skóry, by zobaczyć grudki i nierówności, są obecne w każdej pozycji ciała, podczas dotyku można wyczuć bolące zgrubienia.

4. Test najlepiej wykonywać przy jasnym świetle.

Trening personalny – walka z cellulitem

Cellulit da się zwalczyć za pomocą dwóch typów treningu. Jednym z nich jest trening z obciążeniem, drugim – trening aerobowy. Podczas ćwiczeń z obciążeniem mięśnie zostają pobudzone do pracy, natomiast aeroby pomagają w spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej.

Wszystkie ćwiczenia oczywiście muszą zostać poprzedzone odpowiednią rozgrzewką. Dzięki 10-15 minutom wstępnych ćwiczeń zwiększy się zakres ruchu w stawach, dotleni się jej organizm oraz zmniejszy się ryzyko kontuzji. Warto na początek zaplanować ćwiczenia na orbitreku, a ostatnie 5 minut rozgrzewki poświęcić na krążenia nóg, tułowia, ramion oraz głowy. Po takim przygotowaniu można poddać treningowi zwalczającemu cellulit.

Głównym skupiskiem pomarańczowej skórki są uda, pośladki oraz brzuch. Podczas treningów personalnych ważne jest trenowanie całego ciała, choć w zależności od problemu można zmodyfikować plan treningowy. Może on skupiać się w szczególny sposób na konkretnej partii ciała, z którą ma największy kłopot.
W walce z cellulitem sprawdzi się połączenie popularnych metod treningowych. Trenerzy często sięgają po ćwiczenia z przyrządami np. taśmami TRX.

Dobrymi ćwiczeniami, które mogą pojawić się w planie treningowym na zwalczanie cellulitu są:

- zginanie podudzi na maszynie;

- przysiady ze sztangą trzymaną z tyłu;

- wykroki;

- martwy ciąg na prostych nogach ze sztangielkami;

- wspięcia na palce siedząc;

- spięcia brzucha w leżeniu na plecach;

- spięcia brzucha na piłce gimnastycznej;

- unoszenie nóg/kolan w zwisie na poręczach/drążku;

- unoszenie nóg do brzucha siedząc na ławeczce lub skrzyni.

Ćwiczenia wymierzone w cellulit skórny?

Cellulit jest stanem skóry, który obejmuje około 80 % kobiet. Jako że jest on naturalnym efektem pracy kobiecego organizmu wiele kobiet nie zwraca na niego uwagi. Cellulit jednak w dużej mierze zmniejsza estetykę kobiecego ciała, a co gorsza – może prowadzić do rozwoju wielu poważnych chorób. Głównym sposobem na zachęcenie kobiet do walki z cellulitem jest rozmowa. Warto przedstawić korzyści płynące z treningu personalnego ukierunkowanego na walkę z tym typowo kobiecym problemem.

Większość kobiet skupia się na funkcji estetycznej (a właściwie jej braku) w odniesieniu do cellulitu. Jest to bardzo ważne, jednak znacznie istotniejsze jest zachowanie zdrowia. Nieleczony cellulit może doprowadzić do poważnych chorób, w tym nawet do zawału serca. Ważne jest ponadto przedstawienie tego, w jaki sposób powstaje cellulit. Tłuszcz gromadzący się pod skórą może blokować żyły, a tym samym wywołać problemy z przepływem krwi. Stąd już niedaleka droga do poważniejszych dolegliwości (np. chorób hormonalnych). Dzięki takim informacjom łatwiej przekonać o zasadności treningu. Dobrym wyjściem jest wybranie zajęć fitness - one często są ukierunkowane właśnie na walkę z cellulitem. 

Jak ułożyć dietę pomocną dla kobiety walczącej z cellulitem?

Przede wszystkim warto zrobić listę produktów zakazanych. Znajdą się na niej: alkohol, słodycze, słodkie napoje, dosładzane soki, jogurty czy serki oraz sól. Dieta antycellulitowa w tym kontekście niewiele różni się od diety w standardowym zdrowym odżywianiu. Warto zawrzeć w planie żywieniowym pełnowartościowe źródła białka, warzywa, owoce, wodę mineralną, zdrowe tłuszcze oraz pokarmy bogate w antyoksydanty. Skuteczna dieta na cellulit nie obędzie się bez zielonej herbaty, brokułów, buraków, jajek, kiełków fasoli, bananów, kurkumy czy szparagów. Są to produkty pobudzające krążenie krwi, wpływające na detoksykację organizmu, odbudowujące ścianki komórek skóry czy zawierające witaminy A, B, C, D, E czy K oraz wiele potrzebnych minerałów.

Suplementy na cellulit warte polecenia podczas treningu personalnego

Właściwa dieta i odpowiedni trening mogą zdziałać naprawdę wiele. Warto jednak zapoznać się z suplementami, które mogą wspomagać działanie tych dwóch metod. Na rynku można zaopatrzyć się w najróżniejsze wspomagacze od tabletek, poprzez zioła, aż po kremy.

Jednym z lepszych produktów usuwających cellulit jest Cellinea. W jej składzie znajdują się ekstrakty z naturalnych ziół. Wpływają one na proces odbudowy komórek skóry dzięki zwiększaniu jej ukrwienia oraz utlenienia. Pierwsze efekty mogą pojawić się już po trzech tygodniach stosowania kapsułek. Ważne w tym kontekście jest to, że zakończenie stosowania suplementu nie oznacza powrotu cellulitu. Kolejnym preparatem przydatnym w walce z cellulitem są tabletki Detocell. Są także wykonane z naturalnych składników (m.in. oleju roślinnego z ogórecznika, nasion winogron i oleju rybiego). Ten preparat wpływa na poprawę metabolizmu komórkowego skóry. Detocell jest rekomendowany przez Ewę Chodakowską. Warte polecenia są również żele antycellulitowe. Jednym z lepszych preparatów tego typu jest Oligo DX. Skład tego żelu (skrzyp polny, hydrocytol, bluszcz, morszczyn pęcherzykowaty, kofeina) wpływa na likwidowanie zarówno objawów cellulitu, jak i jego skutków. Żel opiera się na technologii nanosomowej, która pozwala na przenoszenie substancji zawartych w żelu bezpośrednio do źródła problemu.

Masaże przeciwko cellulitisowi

Dobrze, jeśli twój trener personalny posiada dodatkowe specjalizacje. W przypadku walki z pomarańczową skórką przydatne będą np. masaże. Po wykonanym treningu personalnym albo jako osobna jednostka treningowa. Istnieją techniki masażu, które są w stanie wspomagać rozbijanie się podskórnych złogów tłuszczu. Należą do nich m.in. ugniatanie, masaż pięściami, szczotkami czy gąbkami. Takie masaże antycellulitowe pobudzają skórę do prawidłowej pracy. Tym samym wydalają się z niej szkodliwe toksyny oraz tłuszcz odpowiedzialny za pojawianie się cellulitu. Skóra staje się jędrniejsza i bardziej elastyczna.

Dominika Górska 5 23 listopada 2016  1343

Dodaj komentarz

  • Agata
    28 listopada 2016
    Mi wyszedł drugi stopień cellulitu, chyba czas najwyższy coś z tym zrobić
  • Sylwia
    28 listopada 2016
    Muszę popróbować tych ćwiczeń, bo aż się nie mogę patrzeć na mój cellulit
  • renata
    25 listopada 2016
    I ja nie wierzę w tabletki i kremy, wszędzie tylko oszustwa'
  • Anna
    25 listopada 2016
    Ćwiczenia, treningi, dieta - wielkie TAK; suplementy i cudowne tabletki - zdecydowane NIE
  • Nieprzekonana
    24 listopada 2016
    cellulit nie jest taki prosty do zwalczenia. W sumie to cecha charakterystyczna kobiecego organizmu, ktoś przecież musi rodzić dzieci. No, nie jestem przekonana. Żadne maści i ćwiczenia nie pomogą na tak naturalny stan skóry. Trzeba się pogodzić z nierównościami

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

otylosc-brzuszna-jak-poradzic-sobie-z-tym-problemem

Otyłość brzuszna - jak poradzić sobie z tym problemem?

Otyłość brzuszna to ogromny problem pojawiający się zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Problem ten z roku na rok staje się niestety coraz popularniejszy. Jaką dietę należy stosować w walce z otyłością brzuszną?

suplementy-na-redukcje-czyli-jak-szybciej-spalic-tluszcz

Suplementy na redukcję, czyli jak szybciej spalić tłuszcz

Zwykle podczas redukcji zależy nam na przyspieszeniu spalania tłuszczu lub zniwelowaniu uczucia zmęczenia i innych negatywnych objawów. W tym celu warto zastosować wybrane, ogólnodostępne środki. Jakie suplementy są najlepsze podczas redukcji?

idealny-procent-tluszczu-w-ciele-jaka-jest-norma-i-jak-to-policzyc

Idealny procent tłuszczu w ciele - jaka jest norma i jak to policzyć?

Jeszcze parę lat temu wyznacznikiem wysportowania i świetnej kondycji była masa ciała i porównanie jej ze wskaźnikiem BMI. Niestety to już przeżytek, bo wskaźnik ten jest niewystarczający, a więcej o nas i o naszej kondycji powie procent tłuszczu w ciele. Dlaczego wyparł BMI, czym jest tłuszcz wisceralny i jakie są normy w zależności od płci i wieku?

suplementy-czyli-jak-przyspieszyc-proces-odchudzania

Suplementy, czyli jak przyspieszyć proces odchudzania

Podczas odchudzania ważne jest zachowanie odpowiedniej diety i regularne uprawianie sportu. Niektóre osoby decydują się jednak na wspomaganie tego procesu poprzez przyjmowanie różnych suplementów. Które z nich sprawdzają się najlepiej podczas odchudzania?

jazda-na-rowerze-czyli-doskonaly-sposob-na-schudniecie

Jazda na rowerze, czyli doskonały sposób na schudnięcie

Jazda na rowerze to jedna z wielu aktywności podejmowanych w celu schudnięcia. Jak szybko można stracić niechciane kilogramy podczas jazdy na rowerze i o czym warto pamiętać?

insulinoopornosc-odchudzanie-dieta-i-objawy

Insulinooporność – odchudzanie, dieta i objawy

Insulinooporność to jedna z chorób pojawiających się szczególnie wśród osób otyłych. Nieleczona, może prowadzić do wielu negatywnych skutków wpływających na różne aspekty życia chorego. Jak skutecznie walczyć z insulinoopornością i nadmiernymi kilogramami?

wegiel-aktywny-czy-naprawde-pomaga-w-odchudzaniu

Węgiel aktywny - czy naprawdę pomaga w odchudzaniu?

Węgiel aktywny ma naprawdę wiele zastosowań i zazwyczaj nie kojarzy się on z odchudzaniem. Jak przyjmowanie tego środka wpływa na gubienie zbędnych kilogramów i czy jest to w pełni bezpieczne?

filmiki-odchudzajace-dla-poczatkujacych-zostan-w-domu-wlacz-youtube-i-chudnij

Filmiki odchudzające dla początkujących – zostań w domu, włącz YouTube i chudnij!

Martwisz się, że po okresie kwarantanny społecznej wrócisz do życia z dodatkowymi kilogramami? Nie Ty jeden… Zamiast ciągle śledzić nowe doniesienia w mediach o pandemii i zamęczać się kolejnymi serialami – włącz YouTube i trenuj z trenerkami!

trening-tabata-i-jego-rozne-formy

Trening tabata i jego różne formy

Tabata to niezbyt popularna aktywność fizyczna znana głównie osobom obracającym się w sportowym otoczeniu. Jak przebiega taki trening i na czym dokładnie polega?

cwiczenia-na-orbitreku-efekty-i-przebieg-treningu

Ćwiczenia na orbitreku - efekty i przebieg treningu

Orbitrek to dosyć popularne urządzenie pojawiające się na terenie profesjonalnych siłowni. Regularne ćwiczenie na takim sprzęcie pozwala na osiągnięcie naprawdę widocznych rezultatów. Jak używać orbitreku i co daje taka aktywność?

otylosc-brzuszna-jak-poradzic-sobie-z-tym-problemem

Otyłość brzuszna - jak poradzić sobie z tym problemem?

Otyłość brzuszna to ogromny problem pojawiający się zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Problem ten z roku na rok staje się niestety coraz popularniejszy. Jaką dietę należy stosować w walce z otyłością brzuszną?

suplementy-na-redukcje-czyli-jak-szybciej-spalic-tluszcz

Suplementy na redukcję, czyli jak szybciej spalić tłuszcz

Zwykle podczas redukcji zależy nam na przyspieszeniu spalania tłuszczu lub zniwelowaniu uczucia zmęczenia i innych negatywnych objawów. W tym celu warto zastosować wybrane, ogólnodostępne środki. Jakie suplementy są najlepsze podczas redukcji?

idealny-procent-tluszczu-w-ciele-jaka-jest-norma-i-jak-to-policzyc

Idealny procent tłuszczu w ciele - jaka jest norma i jak to policzyć?

Jeszcze parę lat temu wyznacznikiem wysportowania i świetnej kondycji była masa ciała i porównanie jej ze wskaźnikiem BMI. Niestety to już przeżytek, bo wskaźnik ten jest niewystarczający, a więcej o nas i o naszej kondycji powie procent tłuszczu w ciele. Dlaczego wyparł BMI, czym jest tłuszcz wisceralny i jakie są normy w zależności od płci i wieku?

suplementy-czyli-jak-przyspieszyc-proces-odchudzania

Suplementy, czyli jak przyspieszyć proces odchudzania

Podczas odchudzania ważne jest zachowanie odpowiedniej diety i regularne uprawianie sportu. Niektóre osoby decydują się jednak na wspomaganie tego procesu poprzez przyjmowanie różnych suplementów. Które z nich sprawdzają się najlepiej podczas odchudzania?

jazda-na-rowerze-czyli-doskonaly-sposob-na-schudniecie

Jazda na rowerze, czyli doskonały sposób na schudnięcie

Jazda na rowerze to jedna z wielu aktywności podejmowanych w celu schudnięcia. Jak szybko można stracić niechciane kilogramy podczas jazdy na rowerze i o czym warto pamiętać?

insulinoopornosc-odchudzanie-dieta-i-objawy

Insulinooporność – odchudzanie, dieta i objawy

Insulinooporność to jedna z chorób pojawiających się szczególnie wśród osób otyłych. Nieleczona, może prowadzić do wielu negatywnych skutków wpływających na różne aspekty życia chorego. Jak skutecznie walczyć z insulinoopornością i nadmiernymi kilogramami?

wegiel-aktywny-czy-naprawde-pomaga-w-odchudzaniu

Węgiel aktywny - czy naprawdę pomaga w odchudzaniu?

Węgiel aktywny ma naprawdę wiele zastosowań i zazwyczaj nie kojarzy się on z odchudzaniem. Jak przyjmowanie tego środka wpływa na gubienie zbędnych kilogramów i czy jest to w pełni bezpieczne?

filmiki-odchudzajace-dla-poczatkujacych-zostan-w-domu-wlacz-youtube-i-chudnij

Filmiki odchudzające dla początkujących – zostań w domu, włącz YouTube i chudnij!

Martwisz się, że po okresie kwarantanny społecznej wrócisz do życia z dodatkowymi kilogramami? Nie Ty jeden… Zamiast ciągle śledzić nowe doniesienia w mediach o pandemii i zamęczać się kolejnymi serialami – włącz YouTube i trenuj z trenerkami!

trening-tabata-i-jego-rozne-formy

Trening tabata i jego różne formy

Tabata to niezbyt popularna aktywność fizyczna znana głównie osobom obracającym się w sportowym otoczeniu. Jak przebiega taki trening i na czym dokładnie polega?

cwiczenia-na-orbitreku-efekty-i-przebieg-treningu

Ćwiczenia na orbitreku - efekty i przebieg treningu

Orbitrek to dosyć popularne urządzenie pojawiające się na terenie profesjonalnych siłowni. Regularne ćwiczenie na takim sprzęcie pozwala na osiągnięcie naprawdę widocznych rezultatów. Jak używać orbitreku i co daje taka aktywność?