Trening personalny dla kobiet na redukcję cellulitu

Trening personalny dla kobiet na redukcję cellulitu

Wiele kobiet cierpi z powodu cellulitu, a część z nich chętnie korzysta z usług trenerów personalnych. Jak jednak zabrać się do układania i prowadzenia treningów nakierowanych na walkę z cellulitem?

Jak rozpoznać stopień zaawansowania cellulitu?

badanie mierzenie cellulitu skóry stopnia pomarszczenia

Specjalistycznym badaniem zajmującym się oceną stopnia zaawansowania cellulitu jest termografia. Dzięki badaniu, które rejestruje ciepło danych tkanek można z powodzeniem ocenić stan skóry kobiety. Cellulit można także badać podczas USG oraz klasycznie – fizykalnie, czyli poprzez oględziny i dotykanie zmian skórnych. Istnieje również wiele innych specjalistycznych metod wykrywania cellulitu. Trener personalny podczas pierwszych kontaktów z klientką powinien zalecić jej wykonanie któregokolwiek z tych badań. To ważna informacja w kontekście przyszłych treningów. W zależności od stopnia zaawansowania cellulitu powinno się ułożyć właściwy plan treningowy. Możliwe jest również samobadanie cellulitu. Jeżeli klientka z jakiegoś powodu nie chce lub nie może się poddać specjalistycznym badaniom, warto zalecić jej właśnie ten sposób. Nie będzie on niestety wyjątkowo dokładny, lecz przedstawi orientacyjny stan skóry. Warto okresowo sprawdzać stan skóry pod kontem cellulitu. 

Samobadanie cellulitu - mierzenie na treningu personalnym

Często klientki siłowni zwracają się do trenerów personalnych z prosbą o pomoc w zwalczaniu cellulitu. Trener sportowy powinien znać odpowiedzi na każde pytanie, które może się pojawić ze strony klientki. Co jeśli będzie ona zainteresowana samodzielnym zbadaniem swojego stanu skóry? Oto krótki poradnik, jak wykonać takie badanie.

1. Obejmij fałd skóry na udzie palcami obu rąk i naprzemiennie uciskaj tkankę, tak by wypchnąć ją do góry;

2. Oznaka, że masz cellulit: w trakcie ucisku skóra ulega zniekształceniom, tworzy się na niej obraz podobny do skórki pomarańczy (wzniesienia i zagłębienia przedzielone bruzdami);

3. W zależności od wielkości i wyraźności zniekształceń można ocenić stopień zaawansowania cellulitu:

- stopień pierwszy: słabo widoczny, w pozycji leżącej niewidoczny, niewielkie nierówności;

- stopień drugi: w miarę gładka skóra, po ściśnięciu pojawiają się grudki, tkanka może być twardsza w dotyku, ściskanie wywołuje reakcję bólową;

- stopień trzeci: nie trzeba uciskać skóry, by zobaczyć grudki i nierówności, są obecne w każdej pozycji ciała, podczas dotyku można wyczuć bolące zgrubienia.

4. Test najlepiej wykonywać przy jasnym świetle.

Trening personalny – walka z cellulitem

Cellulit da się zwalczyć za pomocą dwóch typów treningu. Jednym z nich jest trening z obciążeniem, drugim – trening aerobowy. Podczas ćwiczeń z obciążeniem mięśnie zostają pobudzone do pracy, natomiast aeroby pomagają w spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej.

Wszystkie ćwiczenia oczywiście muszą zostać poprzedzone odpowiednią rozgrzewką. Dzięki 10-15 minutom wstępnych ćwiczeń zwiększy się zakres ruchu w stawach, dotleni się jej organizm oraz zmniejszy się ryzyko kontuzji. Warto na początek zaplanować ćwiczenia na orbitreku, a ostatnie 5 minut rozgrzewki poświęcić na krążenia nóg, tułowia, ramion oraz głowy. Po takim przygotowaniu można poddać treningowi zwalczającemu cellulit.

Głównym skupiskiem pomarańczowej skórki są uda, pośladki oraz brzuch. Podczas treningów personalnych ważne jest trenowanie całego ciała, choć w zależności od problemu można zmodyfikować plan treningowy. Może on skupiać się w szczególny sposób na konkretnej partii ciała, z którą ma największy kłopot.
W walce z cellulitem sprawdzi się połączenie popularnych metod treningowych. Trenerzy często sięgają po ćwiczenia z przyrządami np. taśmami TRX.

Dobrymi ćwiczeniami, które mogą pojawić się w planie treningowym na zwalczanie cellulitu są:

- zginanie podudzi na maszynie;

- przysiady ze sztangą trzymaną z tyłu;

- wykroki;

- martwy ciąg na prostych nogach ze sztangielkami;

- wspięcia na palce siedząc;

- spięcia brzucha w leżeniu na plecach;

- spięcia brzucha na piłce gimnastycznej;

- unoszenie nóg/kolan w zwisie na poręczach/drążku;

- unoszenie nóg do brzucha siedząc na ławeczce lub skrzyni.

Ćwiczenia wymierzone w cellulit skórny?

Cellulit jest stanem skóry, który obejmuje około 80 % kobiet. Jako że jest on naturalnym efektem pracy kobiecego organizmu wiele kobiet nie zwraca na niego uwagi. Cellulit jednak w dużej mierze zmniejsza estetykę kobiecego ciała, a co gorsza – może prowadzić do rozwoju wielu poważnych chorób. Głównym sposobem na zachęcenie kobiet do walki z cellulitem jest rozmowa. Warto przedstawić korzyści płynące z treningu personalnego ukierunkowanego na walkę z tym typowo kobiecym problemem.

Większość kobiet skupia się na funkcji estetycznej (a właściwie jej braku) w odniesieniu do cellulitu. Jest to bardzo ważne, jednak znacznie istotniejsze jest zachowanie zdrowia. Nieleczony cellulit może doprowadzić do poważnych chorób, w tym nawet do zawału serca. Ważne jest ponadto przedstawienie tego, w jaki sposób powstaje cellulit. Tłuszcz gromadzący się pod skórą może blokować żyły, a tym samym wywołać problemy z przepływem krwi. Stąd już niedaleka droga do poważniejszych dolegliwości (np. chorób hormonalnych). Dzięki takim informacjom łatwiej przekonać o zasadności treningu. Dobrym wyjściem jest wybranie zajęć fitness - one często są ukierunkowane właśnie na walkę z cellulitem. 

Jak ułożyć dietę pomocną dla kobiety walczącej z cellulitem?

Przede wszystkim warto zrobić listę produktów zakazanych. Znajdą się na niej: alkohol, słodycze, słodkie napoje, dosładzane soki, jogurty czy serki oraz sól. Dieta antycellulitowa w tym kontekście niewiele różni się od diety w standardowym zdrowym odżywianiu. Warto zawrzeć w planie żywieniowym pełnowartościowe źródła białka, warzywa, owoce, wodę mineralną, zdrowe tłuszcze oraz pokarmy bogate w antyoksydanty. Skuteczna dieta na cellulit nie obędzie się bez zielonej herbaty, brokułów, buraków, jajek, kiełków fasoli, bananów, kurkumy czy szparagów. Są to produkty pobudzające krążenie krwi, wpływające na detoksykację organizmu, odbudowujące ścianki komórek skóry czy zawierające witaminy A, B, C, D, E czy K oraz wiele potrzebnych minerałów.

Suplementy na cellulit warte polecenia podczas treningu personalnego

Właściwa dieta i odpowiedni trening mogą zdziałać naprawdę wiele. Warto jednak zapoznać się z suplementami, które mogą wspomagać działanie tych dwóch metod. Na rynku można zaopatrzyć się w najróżniejsze wspomagacze od tabletek, poprzez zioła, aż po kremy.

Jednym z lepszych produktów usuwających cellulit jest Cellinea. W jej składzie znajdują się ekstrakty z naturalnych ziół. Wpływają one na proces odbudowy komórek skóry dzięki zwiększaniu jej ukrwienia oraz utlenienia. Pierwsze efekty mogą pojawić się już po trzech tygodniach stosowania kapsułek. Ważne w tym kontekście jest to, że zakończenie stosowania suplementu nie oznacza powrotu cellulitu. Kolejnym preparatem przydatnym w walce z cellulitem są tabletki Detocell. Są także wykonane z naturalnych składników (m.in. oleju roślinnego z ogórecznika, nasion winogron i oleju rybiego). Ten preparat wpływa na poprawę metabolizmu komórkowego skóry. Detocell jest rekomendowany przez Ewę Chodakowską. Warte polecenia są również żele antycellulitowe. Jednym z lepszych preparatów tego typu jest Oligo DX. Skład tego żelu (skrzyp polny, hydrocytol, bluszcz, morszczyn pęcherzykowaty, kofeina) wpływa na likwidowanie zarówno objawów cellulitu, jak i jego skutków. Żel opiera się na technologii nanosomowej, która pozwala na przenoszenie substancji zawartych w żelu bezpośrednio do źródła problemu.

Masaże przeciwko cellulitisowi

Dobrze, jeśli twój trener personalny posiada dodatkowe specjalizacje. W przypadku walki z pomarańczową skórką przydatne będą np. masaże. Po wykonanym treningu personalnym albo jako osobna jednostka treningowa. Istnieją techniki masażu, które są w stanie wspomagać rozbijanie się podskórnych złogów tłuszczu. Należą do nich m.in. ugniatanie, masaż pięściami, szczotkami czy gąbkami. Takie masaże antycellulitowe pobudzają skórę do prawidłowej pracy. Tym samym wydalają się z niej szkodliwe toksyny oraz tłuszcz odpowiedzialny za pojawianie się cellulitu. Skóra staje się jędrniejsza i bardziej elastyczna.

Dominika Górska 5 23 listopada 2016  1149

Dodaj komentarz

  • Agata
    28 listopada 2016
    Mi wyszedł drugi stopień cellulitu, chyba czas najwyższy coś z tym zrobić
  • Sylwia
    28 listopada 2016
    Muszę popróbować tych ćwiczeń, bo aż się nie mogę patrzeć na mój cellulit
  • renata
    25 listopada 2016
    I ja nie wierzę w tabletki i kremy, wszędzie tylko oszustwa'
  • Anna
    25 listopada 2016
    Ćwiczenia, treningi, dieta - wielkie TAK; suplementy i cudowne tabletki - zdecydowane NIE
  • Nieprzekonana
    24 listopada 2016
    cellulit nie jest taki prosty do zwalczenia. W sumie to cecha charakterystyczna kobiecego organizmu, ktoś przecież musi rodzić dzieci. No, nie jestem przekonana. Żadne maści i ćwiczenia nie pomogą na tak naturalny stan skóry. Trzeba się pogodzić z nierównościami

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

omin-korki-i-podkrec-metabolizm-indoor-cycling-w-pigulce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

bieznia-domowa-biegaj-nie-wychodzac-z-domu

Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Nie wszystkie osoby mogą pozwolić sobie na codzienne wychodzenie z domu w celu zażycia aktywności na świeżym powietrzu. Niektóre z nich preferują ćwiczenie w domowym zaciszu, gdzie nie dosięga ich wzrok przypadkowych przechodniów. Jakie zalety ma bieżnia domowa? Czy warto ćwiczyć w domu?

niechciany-tluszczyk-jak-szybko-schudnac-z-brzucha-i-ud-w-miesiac

Niechciany tłuszczyk – jak szybko schudnąć z brzucha i ud w miesiąc?

Wiele osób boryka się z niechcianym tłuszczykiem zalegającym na brzuchu. Niektórzy starają się za wszelką cenę szybko schudnąć z brzucha. Istnieją pewne ćwiczenia, które pozwalają szybko schudnąć z brzucha i ud nawet w miesiąc! Dowiedz się, jak schudnąć z brzucha i ud.

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.

omin-korki-i-podkrec-metabolizm-indoor-cycling-w-pigulce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

bieznia-domowa-biegaj-nie-wychodzac-z-domu

Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Nie wszystkie osoby mogą pozwolić sobie na codzienne wychodzenie z domu w celu zażycia aktywności na świeżym powietrzu. Niektóre z nich preferują ćwiczenie w domowym zaciszu, gdzie nie dosięga ich wzrok przypadkowych przechodniów. Jakie zalety ma bieżnia domowa? Czy warto ćwiczyć w domu?

niechciany-tluszczyk-jak-szybko-schudnac-z-brzucha-i-ud-w-miesiac

Niechciany tłuszczyk – jak szybko schudnąć z brzucha i ud w miesiąc?

Wiele osób boryka się z niechcianym tłuszczykiem zalegającym na brzuchu. Niektórzy starają się za wszelką cenę szybko schudnąć z brzucha. Istnieją pewne ćwiczenia, które pozwalają szybko schudnąć z brzucha i ud nawet w miesiąc! Dowiedz się, jak schudnąć z brzucha i ud.

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.