Trening obwodowy w domu - najlepszy sposób na idealną sylwetkę

Trening obwodowy w domu - najlepszy sposób na idealną sylwetkę

Trening obwodowy jest doskonałą formą aktywności fizycznej. Wykonywany w domu systematycznie daje rewelacyjne rezultaty. Efekty ćwiczeń zobaczysz już po miesiącu. Dlatego też trening obwodowy w domu dedykowany jest dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje lepsze samopoczucie i wygląd.

Trening obwodowy - co to?

Zacznijmy od tego czym jest trening obwodowy.
To zestaw ćwiczeń,  na którym oprzeć możemy każdy plan treningowy. Jak sama nazwa wskazuje w trakcie ćwiczeń pracujemy nad mięśniami całego ciała. Wpływa na rozwój mięśni, lepszą kondycję i ogólny wygląd całej sylwetki.  Trening ten jest świetną alternatywą dla tych, którzy na ćwiczenia nie chcą poświęcać dużo czasu. Serie ćwiczeń następują od razu po sobie zmniejszając długość treningu. To metoda, która sprawdzi się wśród weteranów ćwiczeń siłowych jak i nowicjuszy. W połączeniu z odpowiednio zbilansowaną dietą jest idealnym wyborem dla osób, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów.

Trening obwodowy w domu | bez sprzętu

Zanim zaczniesz swój trening pamiętaj o minimum 5minutowej rozgrzewce! To nieodzowna część każdego treningu, która zmniejsza prawdopodobieństwo kontuzji. Jedną z wielu zalet treningu obwodowego jest możliwość wykonywania go w warunkach domowych. Nie musisz jednak martwić się o specjalistyczny sprzęt. Do większości ćwiczeń potrzebna jest jedynie siła własnych mięśni i kawałek wolnej przestrzeni. Sprzęt to tylko dodatek dla osób bardziej zaawansowanych. Zacznij od lżejszych ciężarów. Dopiero gdy wzmocnisz mięśnie sięgnij po większe kilogramy.

Nie przyzwyczajaj mięśni. Trening obwodowy postaraj się urozmaicić zmieniając zestawy ćwiczeń co parę dni.

Przykładowy plan treningu obwodowego w domu
trening obwodowy w domu

Podstawowymi ćwiczeniami, bez których Twój trening obwodowy nie może się odbyć są:

  • przysiady
  • pompki klasyczne
  • wykroki
  • plank
  • pompki na krzesłach

Każde z tych ćwiczeń powtórz 8-12 razy bez przerwy pomiędzy nimi, w seriach w pięciu seriach. Zakres powtórzeń dostosuj do swoich możliwości.  Między każdym z obwodów zrób 120-180sekund przerwy. Kontroluj swój oddech-wydychaj powietrze zawsze gdy mięśnie się kurczą . Trenuj minimum 3razy w tygodniu.

Kluczem do sukcesu jest odpowiedni dobór ćwiczeń. Staraj się dobierać je tak, aby ćwiczenia odpowiedzialne za jedną partie mięśni nie znajdowały się blisko siebie. Aby zwiększyć intensywność ćwiczeń możesz je łatwo modyfikować. Odpowiednio wprowadzone zmiany zostają odebrane przez nasz organizm tak jakbyśmy korzystali ze sztangi. Zamiast wykroków możesz robić przeskoki, a zwykłe brzuszki robić z podniesionymi nogami. Efekty będą o wiele bardziej zauważalne a ćwiczenia przyjemnie wyczerpujące.

Aby uniknąć zakwasów po treningu rozciągnij mięśnie i uspokój oddech wykonując ćwiczenia o niskiej intensywności i nad którymi pracowałeś.

Pamiętaj!

  • Podczas treningu rąk zamiast hantli możesz wykorzystać butelkę wody.
  • Przysiady z obciążeniem to też nie problem! Na plecy załóż plecak wypełniony książkami. Oczywiście ciężar dostosowując do swoich możliwości.

Trening obwodowy rodzaje

Trening obwodowy daje nam wiele możliwości. Możemy podzielić go na:

  • Trening o charakterze siłowym- świetnie wpływa na budowanie mięśni

  • Trening o charakterze kondycyjnym- poprawia kondycję oraz wydolność układu sercowo-naczyniowego

  • Trening o charakterze siłowo-kondycyjnym- polecany szczególnie osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy i wypracować idealną sylwetkę

Oliwia Lachnik 0 17 maja 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

zawod-trener-personalny-gdynia-podstawowe-informacje

Zawód: Trener Personalny Gdynia – podstawowe informacje

Trener personalny to bardzo popularny zawód w Gdyni. Klienci mają podzielone opinie o usługach trenerów personalnych w nadmorskich miastach. Dowiedz się, jak naprawdę wygląda praca trenera personalnego w Gdyni i okolicach.

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?

zawod-trener-personalny-gdynia-podstawowe-informacje

Zawód: Trener Personalny Gdynia – podstawowe informacje

Trener personalny to bardzo popularny zawód w Gdyni. Klienci mają podzielone opinie o usługach trenerów personalnych w nadmorskich miastach. Dowiedz się, jak naprawdę wygląda praca trenera personalnego w Gdyni i okolicach.

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?