Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

Jumping fitness – trening na trampolinach

Trening na trampolinach, inaczej jumping fitness, z roku na rok zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Trening na trampolinach to zbiór ćwiczeń ogólnorozwojowych. Ćwiczenia opierają się na podskokach w rytm żywiołowej muzyki. Takie ćwiczenia kojarzone są z beztroską zabawą i szczęściem – wyzwalają bardzo dużo endorfin. Dodatkowo, trening na trampolinach jest świetnym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów. Podskoki należy wykonywać na ugiętych kolanach przy napiętych mięśniach brzucha. Zajęcia jumping fitness prowadzone są wyłącznie w klubach fitness pod okiem wyszkolonych i certyfikowanych instruktorów, którzy dbają o bezpieczeństwo swoich podopiecznych.

Jak wygląda trening na trampolinach?

Wiele osób myśli, że ćwiczenia na zajęciach jumping fitness wykonuje się jak na zwykłej trampolinie ogrodowej, jednak tego typu myślenie jest błędne. Ćwiczenia na zajęciach jumping fitness są bardzo intensywne i wymagające.

Na początku treningu na trampolinach wykonuje się rozgrzewkę. Jej głównym celem jest przygotowanie wszystkich partii ciała do wzmożonej aktywności fizycznej. Następnie przechodzi się do etapu nauki kroków, z których tworzy się prosty układ choreograficzny. Tempo ćwiczeń jest dopasowane do muzyki.

Każde zajęcia jumping fitness różnią się układami ćwiczeń. Trening na trampolinach można podzielić na dwie części – cardio i wzmacniającą. W części cardio wykonuje się ćwiczenia opierające się na skokach. Intensywność ćwiczeń i tempo jest zmienne. Cardio na zajęciach jumping fitness zazwyczaj trwa ok. 45 minut. W kolejnej części treningu na trampolinach wykonuje się ćwiczenia wzmacniające np. pompki. Wykorzystuje się do tego niestabilne podłoże, które wspomaga pracę wszystkich mięśni ciała. Końcowym etapem zajęć jumping fitness jest rozciąganie po treningu na trampolinach. Ćwiczenia stretching skupiają się na zmniejszeniu napięcia trenowanych mięśni oraz wyciszeniu organizmu. Trening na trampolinach jest przeznaczony dla osób, które chciałby połączyć intensywny wysiłek fizyczny z dobrą zabawą. Skakanie na trampolinach przynosi bardzo wiele pozytywnych efektów. Intensywne tempo ćwiczeń zmniejsza napięcie emocjonalne. Wspomaga uwolnienie skumulowanej energii.

Niesamowite efekty – trening na trampolinach

trampoliny fitness

Efekty treningu na trampolinach widoczne są już po pierwszych zajęciach.Trampoliny są bardzo wszechstronne. Trening na trampolinach angażuje do pracy większość partii mięśni ciała przy niskim nadwyrężeniu stawów. Wielu sportowców wybiera zajęcia jumping fitness ze względu na niesamowite efekty treningu na trampolinach. Zajęcia często adresowane są do kobiet, które chciałby w szybkim czasie wysmuklić swoją sylwetkę. Jednym z najważniejszych plusów treningu na trampolinach jest zaangażowanie do pracy większość mięśni głębokich – nazywanych z angielskiego "core".

Wykonując skoki na trampolinach ćwiczy się także równowagę i koordynację ruchową. Trening na trampolinach jest polecany osobom, które borykają się z bólem bioder i kolan. Jumping fitness jest najmniej kontuzjogenną formą zajęć fitness. Każdy ruch jest amortyzowany poprzez miękkie podłoże. Trening na trampolinach jest świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii.

Trening na trampolinach vs niechciane kalorie

Wielu sportowców zachwala intensywne tempo treningu na trampolinach. Dynamiczne ćwiczenia angażują prawie wszystkie mięśnie ciała. Na zajęciach jumping fitness coraz częściej można spotkać odchudzające się osoby. Zajęcia zaskarbiają sobie coraz większe grono zwolenników, głównie z powodu efektywności w spalaniu niechcianych kilogramów. Dziesięciominutowe skakanie na trampolinie pozwala spalić tyle samo kalorii, co trzydziestominutowy jogging. W czasie godzinnych zajęć jumping fitness można stracić nawet do 1200 kalorii! Wiele osób traktuje trening na trampolinie jako idealny sposób na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Opinie są dość ciekawe – trening na trampolinach

Opinie treningu na trampolinach są podzielone. Zajęcia jumping fitness są świetną formą aktywności fizycznej dla wielu osób. Oczywiście, zdarzają się przypadki, w których trening na trampolinach nie odpowiada niektórym osobom. Na forach internetowych można znaleźć wiele sprzecznych ze sobą opinii o treningach na trampolinie. Lepszym sposobem jest samodzielne wyrobienie opinii o treningach na trampolinie niż poleganie na komentarzach innych osób. Warto skorzystać z możliwości uczestnictwa w pierwszych darmowych zajęcia jumping fitness. Jeśli szukasz odpowiedniego klubu fitness do treningu na trampolinach, to zapraszamy Cię do skorzystania z naszej wyszukiwarki.

Jumping fitness lepszytrener



Mateusz Matysiak 0 27 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

podstawowe-informacje-o-calodobowych-silowniach-poznan-multisport-praca-i-inne

Podstawowe informacje o całodobowych siłowniach Poznań - multisport, praca i inne

Wiele osób decyduje się na rozpoczęcie treningów na siłowni. W Poznaniu osoby posiadające pracowniczy pakiet multisport mogą korzystać z całodobowych siłowni. Które miejsce do ćwiczeń będzie dla Ciebie najlepsze? Poznaj kilka siłowni w Poznaniu, które są warte Twojej uwagi!

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

podstawowe-informacje-o-calodobowych-silowniach-poznan-multisport-praca-i-inne

Podstawowe informacje o całodobowych siłowniach Poznań - multisport, praca i inne

Wiele osób decyduje się na rozpoczęcie treningów na siłowni. W Poznaniu osoby posiadające pracowniczy pakiet multisport mogą korzystać z całodobowych siłowni. Które miejsce do ćwiczeń będzie dla Ciebie najlepsze? Poznaj kilka siłowni w Poznaniu, które są warte Twojej uwagi!

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!