Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

Jumping fitness – trening na trampolinach

Trening na trampolinach, inaczej jumping fitness, z roku na rok zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Trening na trampolinach to zbiór ćwiczeń ogólnorozwojowych. Ćwiczenia opierają się na podskokach w rytm żywiołowej muzyki. Takie ćwiczenia kojarzone są z beztroską zabawą i szczęściem – wyzwalają bardzo dużo endorfin. Dodatkowo, trening na trampolinach jest świetnym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów. Podskoki należy wykonywać na ugiętych kolanach przy napiętych mięśniach brzucha. Zajęcia jumping fitness prowadzone są wyłącznie w klubach fitness pod okiem wyszkolonych i certyfikowanych instruktorów, którzy dbają o bezpieczeństwo swoich podopiecznych.

Jak wygląda trening na trampolinach?

Wiele osób myśli, że ćwiczenia na zajęciach jumping fitness wykonuje się jak na zwykłej trampolinie ogrodowej, jednak tego typu myślenie jest błędne. Ćwiczenia na zajęciach jumping fitness są bardzo intensywne i wymagające.

Na początku treningu na trampolinach wykonuje się rozgrzewkę. Jej głównym celem jest przygotowanie wszystkich partii ciała do wzmożonej aktywności fizycznej. Następnie przechodzi się do etapu nauki kroków, z których tworzy się prosty układ choreograficzny. Tempo ćwiczeń jest dopasowane do muzyki.

Każde zajęcia jumping fitness różnią się układami ćwiczeń. Trening na trampolinach można podzielić na dwie części – cardio i wzmacniającą. W części cardio wykonuje się ćwiczenia opierające się na skokach. Intensywność ćwiczeń i tempo jest zmienne. Cardio na zajęciach jumping fitness zazwyczaj trwa ok. 45 minut. W kolejnej części treningu na trampolinach wykonuje się ćwiczenia wzmacniające np. pompki. Wykorzystuje się do tego niestabilne podłoże, które wspomaga pracę wszystkich mięśni ciała. Końcowym etapem zajęć jumping fitness jest rozciąganie po treningu na trampolinach. Ćwiczenia stretching skupiają się na zmniejszeniu napięcia trenowanych mięśni oraz wyciszeniu organizmu. Trening na trampolinach jest przeznaczony dla osób, które chciałby połączyć intensywny wysiłek fizyczny z dobrą zabawą. Skakanie na trampolinach przynosi bardzo wiele pozytywnych efektów. Intensywne tempo ćwiczeń zmniejsza napięcie emocjonalne. Wspomaga uwolnienie skumulowanej energii.

Niesamowite efekty – trening na trampolinach

trampoliny fitness

Efekty treningu na trampolinach widoczne są już po pierwszych zajęciach.Trampoliny są bardzo wszechstronne. Trening na trampolinach angażuje do pracy większość partii mięśni ciała przy niskim nadwyrężeniu stawów. Wielu sportowców wybiera zajęcia jumping fitness ze względu na niesamowite efekty treningu na trampolinach. Zajęcia często adresowane są do kobiet, które chciałby w szybkim czasie wysmuklić swoją sylwetkę. Jednym z najważniejszych plusów treningu na trampolinach jest zaangażowanie do pracy większość mięśni głębokich – nazywanych z angielskiego "core".

Wykonując skoki na trampolinach ćwiczy się także równowagę i koordynację ruchową. Trening na trampolinach jest polecany osobom, które borykają się z bólem bioder i kolan. Jumping fitness jest najmniej kontuzjogenną formą zajęć fitness. Każdy ruch jest amortyzowany poprzez miękkie podłoże. Trening na trampolinach jest świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii.

Trening na trampolinach vs niechciane kalorie

Wielu sportowców zachwala intensywne tempo treningu na trampolinach. Dynamiczne ćwiczenia angażują prawie wszystkie mięśnie ciała. Na zajęciach jumping fitness coraz częściej można spotkać odchudzające się osoby. Zajęcia zaskarbiają sobie coraz większe grono zwolenników, głównie z powodu efektywności w spalaniu niechcianych kilogramów. Dziesięciominutowe skakanie na trampolinie pozwala spalić tyle samo kalorii, co trzydziestominutowy jogging. W czasie godzinnych zajęć jumping fitness można stracić nawet do 1200 kalorii! Wiele osób traktuje trening na trampolinie jako idealny sposób na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Opinie są dość ciekawe – trening na trampolinach

Opinie treningu na trampolinach są podzielone. Zajęcia jumping fitness są świetną formą aktywności fizycznej dla wielu osób. Oczywiście, zdarzają się przypadki, w których trening na trampolinach nie odpowiada niektórym osobom. Na forach internetowych można znaleźć wiele sprzecznych ze sobą opinii o treningach na trampolinie. Lepszym sposobem jest samodzielne wyrobienie opinii o treningach na trampolinie niż poleganie na komentarzach innych osób. Warto skorzystać z możliwości uczestnictwa w pierwszych darmowych zajęcia jumping fitness. Jeśli szukasz odpowiedniego klubu fitness do treningu na trampolinach, to zapraszamy Cię do skorzystania z naszej wyszukiwarki.

Jumping fitness lepszytrener



Mateusz Matysiak 0 27 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.