Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

Jumping fitness – trening na trampolinach

Trening na trampolinach, inaczej jumping fitness, z roku na rok zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Trening na trampolinach to zbiór ćwiczeń ogólnorozwojowych. Ćwiczenia opierają się na podskokach w rytm żywiołowej muzyki. Takie ćwiczenia kojarzone są z beztroską zabawą i szczęściem – wyzwalają bardzo dużo endorfin. Dodatkowo, trening na trampolinach jest świetnym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów. Podskoki należy wykonywać na ugiętych kolanach przy napiętych mięśniach brzucha. Zajęcia jumping fitness prowadzone są wyłącznie w klubach fitness pod okiem wyszkolonych i certyfikowanych instruktorów, którzy dbają o bezpieczeństwo swoich podopiecznych.

Jak wygląda trening na trampolinach?

Wiele osób myśli, że ćwiczenia na zajęciach jumping fitness wykonuje się jak na zwykłej trampolinie ogrodowej, jednak tego typu myślenie jest błędne. Ćwiczenia na zajęciach jumping fitness są bardzo intensywne i wymagające.

Na początku treningu na trampolinach wykonuje się rozgrzewkę. Jej głównym celem jest przygotowanie wszystkich partii ciała do wzmożonej aktywności fizycznej. Następnie przechodzi się do etapu nauki kroków, z których tworzy się prosty układ choreograficzny. Tempo ćwiczeń jest dopasowane do muzyki.

Każde zajęcia jumping fitness różnią się układami ćwiczeń. Trening na trampolinach można podzielić na dwie części – cardio i wzmacniającą. W części cardio wykonuje się ćwiczenia opierające się na skokach. Intensywność ćwiczeń i tempo jest zmienne. Cardio na zajęciach jumping fitness zazwyczaj trwa ok. 45 minut. W kolejnej części treningu na trampolinach wykonuje się ćwiczenia wzmacniające np. pompki. Wykorzystuje się do tego niestabilne podłoże, które wspomaga pracę wszystkich mięśni ciała. Końcowym etapem zajęć jumping fitness jest rozciąganie po treningu na trampolinach. Ćwiczenia stretching skupiają się na zmniejszeniu napięcia trenowanych mięśni oraz wyciszeniu organizmu. Trening na trampolinach jest przeznaczony dla osób, które chciałby połączyć intensywny wysiłek fizyczny z dobrą zabawą. Skakanie na trampolinach przynosi bardzo wiele pozytywnych efektów. Intensywne tempo ćwiczeń zmniejsza napięcie emocjonalne. Wspomaga uwolnienie skumulowanej energii.

Niesamowite efekty – trening na trampolinach

trampoliny fitness

Efekty treningu na trampolinach widoczne są już po pierwszych zajęciach.Trampoliny są bardzo wszechstronne. Trening na trampolinach angażuje do pracy większość partii mięśni ciała przy niskim nadwyrężeniu stawów. Wielu sportowców wybiera zajęcia jumping fitness ze względu na niesamowite efekty treningu na trampolinach. Zajęcia często adresowane są do kobiet, które chciałby w szybkim czasie wysmuklić swoją sylwetkę. Jednym z najważniejszych plusów treningu na trampolinach jest zaangażowanie do pracy większość mięśni głębokich – nazywanych z angielskiego "core".

Wykonując skoki na trampolinach ćwiczy się także równowagę i koordynację ruchową. Trening na trampolinach jest polecany osobom, które borykają się z bólem bioder i kolan. Jumping fitness jest najmniej kontuzjogenną formą zajęć fitness. Każdy ruch jest amortyzowany poprzez miękkie podłoże. Trening na trampolinach jest świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii.

Trening na trampolinach vs niechciane kalorie

Wielu sportowców zachwala intensywne tempo treningu na trampolinach. Dynamiczne ćwiczenia angażują prawie wszystkie mięśnie ciała. Na zajęciach jumping fitness coraz częściej można spotkać odchudzające się osoby. Zajęcia zaskarbiają sobie coraz większe grono zwolenników, głównie z powodu efektywności w spalaniu niechcianych kilogramów. Dziesięciominutowe skakanie na trampolinie pozwala spalić tyle samo kalorii, co trzydziestominutowy jogging. W czasie godzinnych zajęć jumping fitness można stracić nawet do 1200 kalorii! Wiele osób traktuje trening na trampolinie jako idealny sposób na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Opinie są dość ciekawe – trening na trampolinach

Opinie treningu na trampolinach są podzielone. Zajęcia jumping fitness są świetną formą aktywności fizycznej dla wielu osób. Oczywiście, zdarzają się przypadki, w których trening na trampolinach nie odpowiada niektórym osobom. Na forach internetowych można znaleźć wiele sprzecznych ze sobą opinii o treningach na trampolinie. Lepszym sposobem jest samodzielne wyrobienie opinii o treningach na trampolinie niż poleganie na komentarzach innych osób. Warto skorzystać z możliwości uczestnictwa w pierwszych darmowych zajęcia jumping fitness. Jeśli szukasz odpowiedniego klubu fitness do treningu na trampolinach, to zapraszamy Cię do skorzystania z naszej wyszukiwarki.

Jumping fitness lepszytrener



Mateusz Matysiak 0 27 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

swiateczne-bajlando-jak-sie-zorganizowac-by-nie-odpuszczac-treningow

Świąteczne bajlando - jak się zorganizować, by nie odpuszczać treningów?

Boże Narodzenie to dla większości czas siedzenia i nieskończonego potoku domowych pyszności. Ci bardziej zaawansowani treningowo na pewno zastanawiają się, jak to wszystko zorganizować, by znaleźć czas na treningi podczas świąt. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i kiedy wygospodarować czas na świąteczny workout.

przygotuj-sie-na-zime-zdradzamy-prognozy-na-sezon-2019-2020

Przygotuj się na zimę! Zdradzamy prognozy na sezon 2019/2020

Czas srogich zim i długo trzymających mrozów już dawno za nami. W obecnym klimacie lokalnym trudno o temperatury ujemne sięgające 20 kresek poniżej zera. Wiemy, na jaką zimę trzeba się szykować w nadchodzącym sezonie 2019/2020. Przedstawiamy prognozy na najbliższe miesiące!

poczatkujacy-silowniomaniak-jakie-buty-na-silownie

Początkujący siłowniomaniak | Jakie buty na siłownię?

Wybór odpowiednich butów na siłownię ma ogromne znaczenie, szczególnie podczas regularnych treningów. Jak dobrać właściwe buty na siłownię i gdzie je kupić?

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

swiateczne-bajlando-jak-sie-zorganizowac-by-nie-odpuszczac-treningow

Świąteczne bajlando - jak się zorganizować, by nie odpuszczać treningów?

Boże Narodzenie to dla większości czas siedzenia i nieskończonego potoku domowych pyszności. Ci bardziej zaawansowani treningowo na pewno zastanawiają się, jak to wszystko zorganizować, by znaleźć czas na treningi podczas świąt. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i kiedy wygospodarować czas na świąteczny workout.

przygotuj-sie-na-zime-zdradzamy-prognozy-na-sezon-2019-2020

Przygotuj się na zimę! Zdradzamy prognozy na sezon 2019/2020

Czas srogich zim i długo trzymających mrozów już dawno za nami. W obecnym klimacie lokalnym trudno o temperatury ujemne sięgające 20 kresek poniżej zera. Wiemy, na jaką zimę trzeba się szykować w nadchodzącym sezonie 2019/2020. Przedstawiamy prognozy na najbliższe miesiące!

poczatkujacy-silowniomaniak-jakie-buty-na-silownie

Początkujący siłowniomaniak | Jakie buty na siłownię?

Wybór odpowiednich butów na siłownię ma ogromne znaczenie, szczególnie podczas regularnych treningów. Jak dobrać właściwe buty na siłownię i gdzie je kupić?