Trening na siłowni – od czego zacząć?

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

Chcesz zacząć ćwiczyć? Gratulujemy, podjąłeś właściwą decyzję. Aby wytrwać w postanowieniu, zadbaj najpierw o kilka rzeczy:

1. Wybierz miejsce

Przede wszystkim zwróć uwagę na odległość siłowni od domu lub pracy - przy mocno napiętym grafiku każde 5 minut ma znaczenie. Zamierzasz ćwiczyć w weekendy? Najlepszym wyborem będzie klub znajdujący się bliżej domu. Jeśli natomiast lubisz trenować rano, pomyśl o zapisaniu się do siłowni obok pracy – jadąc na trening z samego rana uda Ci się ominąć korki (pamiętaj o sprawdzeniu godzin otwarcia).

 2. Zaplanuj budżet                                                       

Cena ma znaczenie. Przemyśl dokładnie, czy będziesz korzystać ze wszystkich udogodnień znajdujących się w danym klubie... basen? może sauna? często ekstra płatne. Jeśli masz jasno określony cel i interesuje Cię tylko trening siłowy, nie przepłacaj. Wybierz raczej małą, osiedlową siłownię.

3. Znajdź trenera

Jesteś początkującym „siłaczem”? Postaw na ćwiczenia z trenerem personalnym. Dzięki niemu dowiesz się, od czego powinieneś zacząć, jak ćwiczyć efektywnie oraz jak układać swój plan treningowy, by przyniósł rezultaty jak najszybciej. Zdecydowanie tańszą opcją będzie wybór siłowni z profesjonalnym trenerem na miejscu, który czuwa nad ćwiczącymi i udziela im wskazówek.

Jak zacząć trening na siłowni?

4. Zachęć znajomych do wspólnych treningów

Nikt tak nie mobilizuje do ćwiczeń jak najlepszy przyjaciel, który chce osiągnąć dokładnie taki sam cel, jak Ty. Zachęć swoich znajomych do wspólnych ćwiczeń. Razem możecie dojeżdżać do klubu, a potem dzielić się wrażeniami po treningach. Do wspólnych zmagań dołączy również element rywalizacji, który podsyci ducha walki i zwiększy ochotę na częstsze i intensywniejsze treningi.

4. Ustal plan treningowy

Zastanów się, czy wolisz trenować rano, czy może w godzinach popołudniowych? Poranne ćwiczenia idealnie rozbudzą wiecznie zaspanych. Z kolei ćwiczenia popołudniowe i wieczorne poprawią Twój metabolizm i przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej. Wspólnie z trenerem ustalcie również długość każdego treningu. Jeśli wcześniej nigdy nie ćwiczyłeś, nie forsuj się. Zacznij od krótkiego treningu i stopniowo go wydłużaj. Optymalna długość to godzina. Warto rozpocząć od 10-minutowej rozgrzewki, następnie przejść do ćwiczeń siłowych (30 min), a na koniec poświęcić około 20-30 min na trening wytrzymałościowy (cardio).

5. Dobierz ćwiczenia

Każdy trening na siłowni warto dobrze zaplanować. Inaczej powinien on wyglądać w przypadku osób, które planują zrzucić wagę, inaczej u tych, którzy pragną nabrać masy. Przemyśl, które partie mięśni chcesz rozwinąć / wymodelować, a następnie omów swój plan z trenerem. To właśnie jego zadaniem jest dobranie dla Ciebie optymalnych ćwiczeń oraz ustalenie liczby serii lub długości trwania całego treningu. Chcesz schudnąć i wyrzeźbić ciało? Postaw na większą liczbę powtórzeń przy mniejszym obciążeniu. Jeśli natomiast Twoim celem jest nabranie masy, rób dokładnie na odwrót – zwiększ ciężar, ogranicz serie i wydłuż przerwy.

6. Zmodyfikuj sposób odżywiania

Zasada jest jedna – jedz częściej, ale w mniejszych porcjach. Nie objadaj się, a już na pewno nie przychodź na trening tuż po sycącym obiedzie. Najlepszym wyborem będzie coś lekkiego, minimum pół godziny przed planowaną wizytą na siłowni. Po treningu zjedz posiłek bogaty w białko (mięso, drób, ryby), pamiętaj także o świeżych warzywach, które pomogą uzupełnić witaminy i minerały po intensywnym wysiłku.

7. Postaw na nawadnianie ciała

Pij przed, podczas i w czasie treningu – Twój organizm będzie potrzebował dużej dawki płynów. Najlepiej sprawdzi się zwykła woda, mineralna lub źródlana. Od czasu do czasu możesz sięgnąć po napój izotoniczny, którego zadaniem jest wyrównanie nie tylko poziomu wody, ale i elektrolitów. Pamiętaj jednak, że najbezpieczniejsze dla zdrowia są napoje bez substancji konserwujących oraz sztucznych słodzików.

Alicja Kowalska 0 15 kwietnia 2015  1188

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?