Trening na siłowni – od czego zacząć?

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

Chcesz zacząć ćwiczyć? Gratulujemy, podjąłeś właściwą decyzję. Aby wytrwać w postanowieniu, zadbaj najpierw o kilka rzeczy:

1. Wybierz miejsce

Przede wszystkim zwróć uwagę na odległość siłowni od domu lub pracy - przy mocno napiętym grafiku każde 5 minut ma znaczenie. Zamierzasz ćwiczyć w weekendy? Najlepszym wyborem będzie klub znajdujący się bliżej domu. Jeśli natomiast lubisz trenować rano, pomyśl o zapisaniu się do siłowni obok pracy – jadąc na trening z samego rana uda Ci się ominąć korki (pamiętaj o sprawdzeniu godzin otwarcia).

 2. Zaplanuj budżet                                                       

Cena ma znaczenie. Przemyśl dokładnie, czy będziesz korzystać ze wszystkich udogodnień znajdujących się w danym klubie... basen? może sauna? często ekstra płatne. Jeśli masz jasno określony cel i interesuje Cię tylko trening siłowy, nie przepłacaj. Wybierz raczej małą, osiedlową siłownię.

3. Znajdź trenera

Jesteś początkującym „siłaczem”? Postaw na ćwiczenia z trenerem personalnym. Dzięki niemu dowiesz się, od czego powinieneś zacząć, jak ćwiczyć efektywnie oraz jak układać swój plan treningowy, by przyniósł rezultaty jak najszybciej. Zdecydowanie tańszą opcją będzie wybór siłowni z profesjonalnym trenerem na miejscu, który czuwa nad ćwiczącymi i udziela im wskazówek.

Jak zacząć trening na siłowni?

4. Zachęć znajomych do wspólnych treningów

Nikt tak nie mobilizuje do ćwiczeń jak najlepszy przyjaciel, który chce osiągnąć dokładnie taki sam cel, jak Ty. Zachęć swoich znajomych do wspólnych ćwiczeń. Razem możecie dojeżdżać do klubu, a potem dzielić się wrażeniami po treningach. Do wspólnych zmagań dołączy również element rywalizacji, który podsyci ducha walki i zwiększy ochotę na częstsze i intensywniejsze treningi.

4. Ustal plan treningowy

Zastanów się, czy wolisz trenować rano, czy może w godzinach popołudniowych? Poranne ćwiczenia idealnie rozbudzą wiecznie zaspanych. Z kolei ćwiczenia popołudniowe i wieczorne poprawią Twój metabolizm i przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej. Wspólnie z trenerem ustalcie również długość każdego treningu. Jeśli wcześniej nigdy nie ćwiczyłeś, nie forsuj się. Zacznij od krótkiego treningu i stopniowo go wydłużaj. Optymalna długość to godzina. Warto rozpocząć od 10-minutowej rozgrzewki, następnie przejść do ćwiczeń siłowych (30 min), a na koniec poświęcić około 20-30 min na trening wytrzymałościowy (cardio).

5. Dobierz ćwiczenia

Każdy trening na siłowni warto dobrze zaplanować. Inaczej powinien on wyglądać w przypadku osób, które planują zrzucić wagę, inaczej u tych, którzy pragną nabrać masy. Przemyśl, które partie mięśni chcesz rozwinąć / wymodelować, a następnie omów swój plan z trenerem. To właśnie jego zadaniem jest dobranie dla Ciebie optymalnych ćwiczeń oraz ustalenie liczby serii lub długości trwania całego treningu. Chcesz schudnąć i wyrzeźbić ciało? Postaw na większą liczbę powtórzeń przy mniejszym obciążeniu. Jeśli natomiast Twoim celem jest nabranie masy, rób dokładnie na odwrót – zwiększ ciężar, ogranicz serie i wydłuż przerwy.

6. Zmodyfikuj sposób odżywiania

Zasada jest jedna – jedz częściej, ale w mniejszych porcjach. Nie objadaj się, a już na pewno nie przychodź na trening tuż po sycącym obiedzie. Najlepszym wyborem będzie coś lekkiego, minimum pół godziny przed planowaną wizytą na siłowni. Po treningu zjedz posiłek bogaty w białko (mięso, drób, ryby), pamiętaj także o świeżych warzywach, które pomogą uzupełnić witaminy i minerały po intensywnym wysiłku.

7. Postaw na nawadnianie ciała

Pij przed, podczas i w czasie treningu – Twój organizm będzie potrzebował dużej dawki płynów. Najlepiej sprawdzi się zwykła woda, mineralna lub źródlana. Od czasu do czasu możesz sięgnąć po napój izotoniczny, którego zadaniem jest wyrównanie nie tylko poziomu wody, ale i elektrolitów. Pamiętaj jednak, że najbezpieczniejsze dla zdrowia są napoje bez substancji konserwujących oraz sztucznych słodzików.

Alicja Kowalska 0 15 kwietnia 2015  1103

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?