Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

Na czym polega core training?

Ćwiczenia na mięśnie głębokie mają na celu wzmocnienie tzw. gorsetu mięśniowego. Pod tą nazwą kryją się centralne partie ciała. Są one odpowiedzialne m.in. za jego stabilizację (głównie kręgosłupa i miednicy). Wśród nich znajdziemy więc mięśnie pośladkowe, przykręgosłupowe, pośladkowe, mięśnie pleców i brzucha. W treningu core największą wagę przywiązuje się właśnie do rozwijania i wzmacniania tych obszarów ciała. W efekcie ćwiczeń zmniejsza się obciążenie kręgosłupa. Co więcej, znacznej poprawie ulega również zmysł równowagi czy prawidłowa postawa ciała. Takie ćwiczenia są również doskonałym sposobem na niwelowanie bólów kręgosłupa. A co najważniejsze – trening core wzmacnia gorset mięśniowy. Dzięki temu zwiększa się stabilizacja całego ciała.

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć mięśnie głębokie?
trening core dla kobiet

Jednym z ważniejszych efektów możliwych do osiągnięcia dzięki ćwiczeniom core stability jest zmniejszenie ryzyka kontuzji. Jest to wyjątkowo istotne w każdej dyscyplinie sportowej czy regularnych treningach. Słabe mięśnie głębokie skutkują brakiem stabilizacji ciała. Tym samym bardzo łatwo o urazy. Te natomiast mogą skutecznie wykluczyć aktywne panie z dalszych treningów. Uprawnianie jakiejkolwiek aktywności fizycznej ma bowiem wpływ na szczególne rozwijanie określonych partii mięśniowych i cech motorycznych. Zwykle trudno o jednoczesne pracowanie także nad gorsetem mięśniowym. Niepracujące mięśnie natomiast stopniowo stają się jeszcze słabsze. Tracą również własną elastyczność. Trening core dla kobiet pozwala na utrzymanie doskonałej sprawności. W efekcie – umożliwia bezpieczne kontynuowanie głównych treningów.

Trening core – ćwiczenia z myślą o kobietach
mięśnie głębokie ćwiczenia

1. Przyjmij pozycję podporu na przedramionach. Stopy ustaw nieco szerzej niż na szerokość barków (pozycja deski). Następnie podnieś prawą rękę pod skosem w stosunku do ciała. W takiej pozycji wytrzymaj dwie sekundy i wróć do pozycji startowej. Powtórz ćwiczenie na drugą rękę. Taki ruch stanowi jedno pełne powtórzenie.

Efekt: wzmocnienie mięśni brzucha, pleców i ramion.

2. Połóż się przodem na podłożu, czołem dotykaj podłogi, wyprostuj ręce i rozłóż je pod skosem. Kciuki skieruj do góry. Następnie podnieś ręce i w takiej pozycji wytrzymaj trzy sekundy. Wróć do pozycji startowej.

Efekt: wzmocnienie mięśni ramion i placów.

3. Przyjmij pozycję podparcia bokiem na przedramieniu. Wysuń jedną nogę w tył i podnieś biodra. Wyprostuj całe ciało. Ruch polega na naprzemiennym przyciąganiu kolan do klatki piersiowej.

Efekt: wzmocnienie mięśni klatki piersiowej, ramion i talii.

4. Stań w rozkroku (stopy na szerokość bioder). Złącz dłonie przed sobą. Przenoś ciężar ciała między obiema nogami (raz na jedną, raz na drugą nogę). Ruch: ugięcie kolana w jednej nodze, druga wyprostowana i przenoszona do boku. Ćwiczenie wykonuj kolejno na obie nogi. Pamiętaj o tym, by nie odrywać stóp od podłoża.

Efekt: wzmocnienie i wyrzeźbienie mięśni ud i pośladków.

Główne założenia treningu core dla kobiet

Wypracowanie silnego gorsetu mięśniowego wymaga ćwiczeń zarówno na mięśnie głębokie, jak i powierzchniowe. Duże znaczenie mają również przednie i tylne części ciała. W treningu core dla kobiet należy uwzględnić także ćwiczenia na mięśnie przepony, mięśnie dna miednicy oraz ruchy na zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa.

Wykonywanie ćwiczeń w treningu core wymaga wykorzystania prawidłowej techniki ruchów. Z tego powodu – szczególnie kobietom rozpoczynającym swoją przygodę z aktywnością fizyczną – poleca się treningi z trenerem personalnym. Dzięki niemu mają one szansę nauczyć się precyzji poszczególnych ruchów. Tym samym ćwiczenia zyskują na bezpieczeństwie i skuteczności. W treningu core bowiem większą wagę przywiązuje się do dokładnego wykonywania powtórzeń. A trener personalny jest w stanie na bieżąco korygować ewentualne błędy w technice.

 

admin 0 11 marca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

zawod-trener-personalny-gdynia-podstawowe-informacje

Zawód: Trener Personalny Gdynia – podstawowe informacje

Trener personalny to bardzo popularny zawód w Gdyni. Klienci mają podzielone opinie o usługach trenerów personalnych w nadmorskich miastach. Dowiedz się, jak naprawdę wygląda praca trenera personalnego w Gdyni i okolicach.

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

poszukiwania-trenera-personalnego-kielce-opinie-cena-praca

Poszukiwania trenera personalnego Kielce – opinie, cena, praca

Mieszkasz w województwie świętokrzyskim? Szukasz trenera personalnego, a może sam chcesz nim zostać? Jeśli interesuje Cię to, jak znaleźć trenera personalnego w Kielcach i okolicach to dobrze trafiłeś. Poznaj przydatne informacje o cenach, opiniach i pracy trenera personalnego w Kielcach.

domowa-bieznia-do-biegania-przydatne-informacje

Domowa bieżnia do biegania – przydatne informacje

Bieżnie do biegania są bardzo cenione przez osoby dbające o swoją kondycję. Szybki trucht lub wolny spacer na bieżni jest idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem bieżni do biegania w domu, ale nie wiesz, na którą się zdecydować, przeczytaj dalszą część artykułu.

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.

cwiczenia-na-otylosc-brzuszna-przepis-na-plaski-brzuch

Ćwiczenia na otyłość brzuszną – przepis na płaski brzuch

Otyłość brzuszna może dotyczyć każdego – niezależnie od płci i wieku. Występuje u kobiet i mężczyzn, a nawet u dzieci. Najlepsze efekty w leczeniu otyłości brzusznej przynoszą ćwiczenia połączone z odpowiednią dietą. W tym artykule przedstawimy Ci różne rodzaje ćwiczeń wyszczuplających brzuch.

cwiczenia-cardio-w-domu-sposob-na-smukla-sylwetke

Ćwiczenia cardio w domu - sposób na smukłą sylwetkę

Aby posiadać smukłą sylwetkę, nie musisz wykonywać treningu na siłowni. Wystarczy, że codziennie poświęcisz trochę czasu na trening aerobowy. Nie potrzebujesz do tego drogiego sprzętu. Poznaj domowy zestaw ćwiczeń cardio, który pozwoli Ci poprawić kondycję organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową.

zawod-trener-personalny-gdynia-podstawowe-informacje

Zawód: Trener Personalny Gdynia – podstawowe informacje

Trener personalny to bardzo popularny zawód w Gdyni. Klienci mają podzielone opinie o usługach trenerów personalnych w nadmorskich miastach. Dowiedz się, jak naprawdę wygląda praca trenera personalnego w Gdyni i okolicach.

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

poszukiwania-trenera-personalnego-kielce-opinie-cena-praca

Poszukiwania trenera personalnego Kielce – opinie, cena, praca

Mieszkasz w województwie świętokrzyskim? Szukasz trenera personalnego, a może sam chcesz nim zostać? Jeśli interesuje Cię to, jak znaleźć trenera personalnego w Kielcach i okolicach to dobrze trafiłeś. Poznaj przydatne informacje o cenach, opiniach i pracy trenera personalnego w Kielcach.

domowa-bieznia-do-biegania-przydatne-informacje

Domowa bieżnia do biegania – przydatne informacje

Bieżnie do biegania są bardzo cenione przez osoby dbające o swoją kondycję. Szybki trucht lub wolny spacer na bieżni jest idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem bieżni do biegania w domu, ale nie wiesz, na którą się zdecydować, przeczytaj dalszą część artykułu.

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.

cwiczenia-na-otylosc-brzuszna-przepis-na-plaski-brzuch

Ćwiczenia na otyłość brzuszną – przepis na płaski brzuch

Otyłość brzuszna może dotyczyć każdego – niezależnie od płci i wieku. Występuje u kobiet i mężczyzn, a nawet u dzieci. Najlepsze efekty w leczeniu otyłości brzusznej przynoszą ćwiczenia połączone z odpowiednią dietą. W tym artykule przedstawimy Ci różne rodzaje ćwiczeń wyszczuplających brzuch.

cwiczenia-cardio-w-domu-sposob-na-smukla-sylwetke

Ćwiczenia cardio w domu - sposób na smukłą sylwetkę

Aby posiadać smukłą sylwetkę, nie musisz wykonywać treningu na siłowni. Wystarczy, że codziennie poświęcisz trochę czasu na trening aerobowy. Nie potrzebujesz do tego drogiego sprzętu. Poznaj domowy zestaw ćwiczeń cardio, który pozwoli Ci poprawić kondycję organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową.