Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

Na czym polega core training?

Ćwiczenia na mięśnie głębokie mają na celu wzmocnienie tzw. gorsetu mięśniowego. Pod tą nazwą kryją się centralne partie ciała. Są one odpowiedzialne m.in. za jego stabilizację (głównie kręgosłupa i miednicy). Wśród nich znajdziemy więc mięśnie pośladkowe, przykręgosłupowe, pośladkowe, mięśnie pleców i brzucha. W treningu core największą wagę przywiązuje się właśnie do rozwijania i wzmacniania tych obszarów ciała. W efekcie ćwiczeń zmniejsza się obciążenie kręgosłupa. Co więcej, znacznej poprawie ulega również zmysł równowagi czy prawidłowa postawa ciała. Takie ćwiczenia są również doskonałym sposobem na niwelowanie bólów kręgosłupa. A co najważniejsze – trening core wzmacnia gorset mięśniowy. Dzięki temu zwiększa się stabilizacja całego ciała.

Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć mięśnie głębokie?
trening core dla kobiet

Jednym z ważniejszych efektów możliwych do osiągnięcia dzięki ćwiczeniom core stability jest zmniejszenie ryzyka kontuzji. Jest to wyjątkowo istotne w każdej dyscyplinie sportowej czy regularnych treningach. Słabe mięśnie głębokie skutkują brakiem stabilizacji ciała. Tym samym bardzo łatwo o urazy. Te natomiast mogą skutecznie wykluczyć aktywne panie z dalszych treningów. Uprawnianie jakiejkolwiek aktywności fizycznej ma bowiem wpływ na szczególne rozwijanie określonych partii mięśniowych i cech motorycznych. Zwykle trudno o jednoczesne pracowanie także nad gorsetem mięśniowym. Niepracujące mięśnie natomiast stopniowo stają się jeszcze słabsze. Tracą również własną elastyczność. Trening core dla kobiet pozwala na utrzymanie doskonałej sprawności. W efekcie – umożliwia bezpieczne kontynuowanie głównych treningów.

Trening core – ćwiczenia z myślą o kobietach
mięśnie głębokie ćwiczenia

1. Przyjmij pozycję podporu na przedramionach. Stopy ustaw nieco szerzej niż na szerokość barków (pozycja deski). Następnie podnieś prawą rękę pod skosem w stosunku do ciała. W takiej pozycji wytrzymaj dwie sekundy i wróć do pozycji startowej. Powtórz ćwiczenie na drugą rękę. Taki ruch stanowi jedno pełne powtórzenie.

Efekt: wzmocnienie mięśni brzucha, pleców i ramion.

2. Połóż się przodem na podłożu, czołem dotykaj podłogi, wyprostuj ręce i rozłóż je pod skosem. Kciuki skieruj do góry. Następnie podnieś ręce i w takiej pozycji wytrzymaj trzy sekundy. Wróć do pozycji startowej.

Efekt: wzmocnienie mięśni ramion i placów.

3. Przyjmij pozycję podparcia bokiem na przedramieniu. Wysuń jedną nogę w tył i podnieś biodra. Wyprostuj całe ciało. Ruch polega na naprzemiennym przyciąganiu kolan do klatki piersiowej.

Efekt: wzmocnienie mięśni klatki piersiowej, ramion i talii.

4. Stań w rozkroku (stopy na szerokość bioder). Złącz dłonie przed sobą. Przenoś ciężar ciała między obiema nogami (raz na jedną, raz na drugą nogę). Ruch: ugięcie kolana w jednej nodze, druga wyprostowana i przenoszona do boku. Ćwiczenie wykonuj kolejno na obie nogi. Pamiętaj o tym, by nie odrywać stóp od podłoża.

Efekt: wzmocnienie i wyrzeźbienie mięśni ud i pośladków.

Główne założenia treningu core dla kobiet

Wypracowanie silnego gorsetu mięśniowego wymaga ćwiczeń zarówno na mięśnie głębokie, jak i powierzchniowe. Duże znaczenie mają również przednie i tylne części ciała. W treningu core dla kobiet należy uwzględnić także ćwiczenia na mięśnie przepony, mięśnie dna miednicy oraz ruchy na zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa.

Wykonywanie ćwiczeń w treningu core wymaga wykorzystania prawidłowej techniki ruchów. Z tego powodu – szczególnie kobietom rozpoczynającym swoją przygodę z aktywnością fizyczną – poleca się treningi z trenerem personalnym. Dzięki niemu mają one szansę nauczyć się precyzji poszczególnych ruchów. Tym samym ćwiczenia zyskują na bezpieczeństwie i skuteczności. W treningu core bowiem większą wagę przywiązuje się do dokładnego wykonywania powtórzeń. A trener personalny jest w stanie na bieżąco korygować ewentualne błędy w technice.

 

admin 0 11 marca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-ems-w-warszawie-gdzie

Trening EMS w Warszawie | Gdzie?

Trening EMS cieszy się coraz większym zainteresowaniem w Polsce. Jest to świetna alternatywa i odskocznia od standardowych form ćwiczeń. Wiele klubów fitness i salonów odnowy wprowadza do swojej oferty ten niezwykły trening EMS. Prawie w każdej dzielnicy Warszawy możemy znaleźć takie miejsce - wystarczy przeczytać gdzie, co i jak.

czy-kurs-na-trenera-personalnego-jest-potrzebny

Czy kurs na trenera personalnego jest potrzebny?

Jeśli zaciekawił Cię tytuł - to pewnie zastanawiasz się, czy posiadasz wystarczającą wiedzę i umiejętności, aby pracować w tym zawodzie. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytania: Jak jest uregulowany prawnie zawód trenera personalnego w Polsce? Dlaczego certyfikat ukończenia kursu nie jest rzeczą najważniejszą? Czego brakuje w kursach na trenera personalnego? Z jakich modułów powinien składać się dobry kurs trenerski?

trening-obwodowy-w-domu-najlepszy-sposob-na-idealna-sylwetke

Trening obwodowy w domu - najlepszy sposób na idealną sylwetkę

Trening obwodowy jest doskonałą formą aktywności fizycznej. Wykonywany w domu systematycznie daje rewelacyjne rezultaty. Efekty ćwiczeń zobaczysz już po miesiącu. Dlatego też trening obwodowy w domu dedykowany jest dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje lepsze samopoczucie i wygląd.

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

najpopularniejsi-i-najpopularniejsze-poznaj-sportowe-gwiazdy-street-workout

Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Street workout dość niedawno zyskał popularność – szczególnie na polskiej sportowej scenie. Niemniej, ma już wielu zasłużonych zawodników i zawodniczek. Oto zestawienie najpopularniejszych z nich!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.

trening-ems-w-warszawie-gdzie

Trening EMS w Warszawie | Gdzie?

Trening EMS cieszy się coraz większym zainteresowaniem w Polsce. Jest to świetna alternatywa i odskocznia od standardowych form ćwiczeń. Wiele klubów fitness i salonów odnowy wprowadza do swojej oferty ten niezwykły trening EMS. Prawie w każdej dzielnicy Warszawy możemy znaleźć takie miejsce - wystarczy przeczytać gdzie, co i jak.

czy-kurs-na-trenera-personalnego-jest-potrzebny

Czy kurs na trenera personalnego jest potrzebny?

Jeśli zaciekawił Cię tytuł - to pewnie zastanawiasz się, czy posiadasz wystarczającą wiedzę i umiejętności, aby pracować w tym zawodzie. W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytania: Jak jest uregulowany prawnie zawód trenera personalnego w Polsce? Dlaczego certyfikat ukończenia kursu nie jest rzeczą najważniejszą? Czego brakuje w kursach na trenera personalnego? Z jakich modułów powinien składać się dobry kurs trenerski?

trening-obwodowy-w-domu-najlepszy-sposob-na-idealna-sylwetke

Trening obwodowy w domu - najlepszy sposób na idealną sylwetkę

Trening obwodowy jest doskonałą formą aktywności fizycznej. Wykonywany w domu systematycznie daje rewelacyjne rezultaty. Efekty ćwiczeń zobaczysz już po miesiącu. Dlatego też trening obwodowy w domu dedykowany jest dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje lepsze samopoczucie i wygląd.

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

najpopularniejsi-i-najpopularniejsze-poznaj-sportowe-gwiazdy-street-workout

Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Street workout dość niedawno zyskał popularność – szczególnie na polskiej sportowej scenie. Niemniej, ma już wielu zasłużonych zawodników i zawodniczek. Oto zestawienie najpopularniejszych z nich!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.