Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

Czym jest trening HIIT?

Rozwinięcie skrótu z języka angielskiego oznacza High Intensity Interval Training. Jest to trening oparty na wysokiej intensywności oraz treningu interwałowym. Wymyślono go po to, aby poprawić osiągi profesjonalnych sportowców, jednak z biegiem czasu stał się tak popularny, że zdobył serce amatorów. Dlaczego tak chętnie korzystamy z treningu HIIT? Ponieważ pomaga spalić tkankę tłuszczową w szybkim czasie. Zazwyczaj wystarczy jedna jednostka treningowa trwająca nie więcej niż 30 minut. Jednak w ciągu tego krótkiego czasu należy przygotować się na bardzo intensywny wysiłek fizyczny i dużą ilość.

Trening HIIT polega na przeplataniu bardzo intensywnego, szybkiego wysiłku z ćwiczeniami cardio o umiarkowanym tempie. Taki trening może być oparty na wybranym obciążeniu z ulubioną formą treningu cardio. Pamiętaj, że każdy trening da efekty, jeżeli połączysz go z odpowiednio zbilansowaną i zdrową dietą.

Przykładowy trening HIIT

Tak naprawdę to, jaki trening wykonujemy, zależy tylko od nas, ponieważ możliwości jest nieskończenie wiele. Jeżeli jednak jesteś początkującym sportowcem i nie wiesz co zrobić, by osiągnąć zamierzony efekt to poniżej przykładowy plan treningowy. Przed każdym treningiem musisz pamiętać o rozgrzewce, która uchroni ciało przed wystąpieniem kontuzji, często uniemożliwiając ćwiczenia na dłuższy czas. Rozgrzej stawy, mięśnie i delikatnie rozciągnij ciało.

hiit skankanka

Następnie przejdź do treningu właściwego. Może to być intensywny bieg trwający 20 sekund, a następnie bieg w umiarkowanym tempie trwający od 30 do 60 sekund. Ćwiczenia możesz dowolnie modyfikować. Intensywnie warto wykonywać: bieg w podporze, burpees, skakanie na skakance, przysiady z podskokiem. Wszystko zależy od tego, co lubisz i co sprawia Ci największą przyjemność. Ważne, żeby ćwiczenia skupiały się na dużej intensywności przeplatanej z intensywnością umiarkowaną.

Trening HIIT - zasady treningu domowego

Do przeprowadzenia treningu w zaciszu domowym nie potrzebujesz nic więcej, oprócz przestrzeni, ponieważ często wystarczy obciążeniem własnego ciała. Wykroki, wyskoki, podskoki, przysiady czy sprint w miejscu lub trening z dowolnym obciążeniem możesz wykonać samodzielnie w domu.

Czy trening HIIT jest dla wszystkich?

Trening HIIT jest obciążającą jednostką, dlatego nie powinien być wykonywany u osób początkujących oraz tych z nadwagą lub otyłością. Jeżeli jesteś jedną z tych osób, to rozpocznij od spokojnego treningu cardio, a gdy kondycja będzie na wyższym poziomie, spróbuj treningu HIIT. Jeżeli nie jesteś na odpowiednim poziomie zaawansowania, to mogą pojawić się bóle w klatce lub bardzo wysoki puls.

Efekty treningu HIIT

Jeżeli chodzi o efekty treningu HIIT, to jest ich naprawdę wiele. Przede wszystkim przeprowadzone badania dowodzą, że ten trening może znacznie zwiększyć wydolność oddechową organizmu. Czasami wystarczy zaledwie kilka przeprowadzonych treningów. Ponadto trening HIIT pozwala na szybką utratę zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów ciała, które zauważysz po kilku treningach.

Trening HIIT może być wykonywane jako dodatek do ćwiczeń, jak również może stanowić osobną jednostkę. Jeżeli jesteś profesjonalistą lub długo uprawiasz sport, to Warto skorzystać z tej metody i sprawdzić, w jaki sposób źle działa na ciało. Trening HIIT może być wykonywany w zaciszu domowym bez dodatkowego sprzętu, jak i z dowolnym obciążeniem. A jeżeli masz nadwagę lub cierpisz z powodu otyłości, to rozpocznij od spokojnych ćwiczeń, a z biegiem czasu wprowadź trening HIIT.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 12 lipca 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.