>

Trening funkcjonalny - nowe podejscie

Trening funkcjonalny - nowe podejscie

Czy jest możliwe połączenie treningu funkcjonalnego i nowoczesnej technologii, jaką niewątpliwie jest elektrostymulacja mięśni urządzeniami Compex? Oczywiście! Teraz możecie pracować jeszcze efektywniej, a wszystko dzięki produktowi, który dotrze do niemal wszystkich włókien mięśniowych.

Co to jest trening funkcjonalny?

Na początek podstawowe informacje. Trening funkcjonalny charakteryzuje się biegłą znajomością różnorodnych dyscyplin sportowych, do których można zaliczyć między innymi wiosłowanie, bieganie, czy podnoszenie ciężarów. Już samo w sobie pokazuje, że to niezwykle ciężki kawałek chleba. Trening funkcjonalny sprawia jednak, że sportowiec jest nastawiony na rozwijanie wielu umiejętności, w tym wydolności krążeniowo-oddechowej, siły, elastyczności mięś, jak również ich wytrzymałości oraz szybkości.

Trening funkcjonalny juz sa

m w sobie jest niezwykle wymagający i efektywny. Możecie jednak sprawić, że będziecie ćwiczyć na jeszcze większych obciążeniach, a co za tym idzie - w przyszłości osiągnięcie jeszcze lepsze rezultaty sportowe. Wystarczy połączyć jednostkę treningową z elektrostymulacją mięśni.

Elektrostymulacja mięśni a trening

Elektrostymulator Compex SP 8.0 posiada wbudowane programy, które umożliwią Wam wejść na jeszcze wyższy, nieosiągalny dotąd poziom. Pierwszym z programów wartych wykorzystania jest SIŁA, dzięki której zaangażujecie szybko kurczliwe włókna mięśniowe, mające wpływ na siłę. Wywoływane skurcze są silne, ale krótkie - zwiększenie intensywności sprawi, że dotrzecie do jeszcze większej grupy włókien mięśniowych.

Zbudowanie siły to jedno, warto pomyśleć o wytrzymałości mięśni, co umożliwi Wam program ODPORNOŚĆ. Dedykowany jest różnym partiom mięśniowym, to słabsze skurcze trwające kilka sekund. Możecie być pewni, że Wasze mięśnie będą zmuszone do wzmożonego wysiłku.

Nie wolno zapomnieć o ważnym elemencie treningu, jakim jest ROZGRZEWKA. Oczywiście przeprowadzicie ją z elektrostymulatorem Compex. Możecie być pewni, że Wasz organizm będzie odpowiednio przygotowany do wysiłku, gwarantując optymalną kondycję mięśni. Sesja rozgrzewkowa z Compexem trwa blisko 9 minut, polega na naprzemiennym pulsowaniu ćwiczonego mięśnia.

Na koniec warto jeszcze w kilku słowach wspomnieć o regeneracji, tak bardzo ważnej w życiu każdego sportowca. Trening funkcjonalny jest związany ze sporym wysiłkiem fizycznym i zmęczeniem. Planując cykl treningowy nie możecie zatem zapomnieć o regeneracji mięśni, co zapewni program ODNOWA. W przeciwieństwie do programów budowy mięśni, program Regeneracji / Masażu nie powoduje silnych skurczy mięśni. Wywołuje raczej drgania mięśni, wzbudzające odczucie masowania. Praktyczne porady dotyczące stosowania tego programu (intensywność, rozmieszczenie elektrod, pozycja ciała) są identyczne jak dla programu Rozgrzewka.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 1 5 grudnia 2017  < 1000

Dodaj komentarz

  • Das12
    23 marca 2018
    Bardzo fajne nowe podejście do treningu funkcjonalnego. Wydaje mi się, że jeśli ktoś jest bardzo antyćwiczeniowy, to powinien chociaż tej aktywności spróbować. Bo to naprawdę znacznie ułatwia życie

Artykuły z kategorii: Trening

ile-czasu-trwa-budowanie-masy-miesniowej

Ile czasu trwa budowanie masy mięśniowej?

Niektórzy sportowcy swoje sylwetki budują latami. Potrzeba do tego ciężkiej pracy, diety i intensywnych treningów. Jak właściwie wygląda i od czego zależy proces budowania masy mięśniowej? Ile czasu zajmuje? O tym poniżej.

bezpieczny-trening-na-barki

Bezpieczny trening na barki

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej.

pozbadz-sie-boczkow-trening-na-spalanie-tkanki-tluszczowej

Pozbądź się boczków – trening na spalanie tkanki tłuszczowej

Pozbądź się boczków – trening na spalanie tkanki tłuszczowej Nadmiar tkanki tłuszczowej „wylewający” się ze spodni jest zmorą wielu kobiet. Zdarza się, że cała sylwetka jest pięknie wyrzeźbiona, a jedynym mankamentem są boczki… Jak sobie z nimi poradzić? Oto ćwiczenia, które pomogą spalić tkankę tłuszczową w tym obszarze.

damski-trening-sposob-na-smukle-i-zgrabne-lydki

Damski trening – sposób na smukłe i zgrabne łydki

Pięknie wyrzeźbione nogi są marzeniem wielu pań. Bardzo często jednak możemy mieć problem z masywnymi łydkami. Na ich wygląd ma bowiem wpływ genetyka. Są jednak na to sposoby – oto zbiór prostych ćwiczeń, które pozwolą na wysmuklenie i wyrzeźbienie łydek.

rodzice-zabierzcie-dziecko-na-wspolny-trening

Rodzice! Zabierzcie dziecko na wspólny trening!

Wspólne trenowanie z pociechą jest doskonałym sposobem na zacieśnianie więzi. Sprawdzi się również wtedy, gdy nie mamy z kim zostawić dziecka, a nie chcemy rezygnować z ćwiczeń. Ważne jest jednak dostosowanie aktywności fizycznej do jego wieku. Zobacz, co dają wspólne ćwiczenia z najmłodszymi. Jak powinny wyglądać takie treningi?

trening-w-warszawie-gdzie-po-co-i-jak

Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

Wiele osób zastanawia się jak ćwiczyć, do jakiej siłowni się zapisać – i czy zapisać się w ogóle. Chętnie podzielę się z Wami swoim zdaniem o miejscach do treningu w Warszawie.

gimnastyka-muscle-up-front-lever-planche-1

Gimnastyka – muscle up, front lever, planche

Te ćwiczenia albo się kocha, albo – nienawidzi. Muscle up, front lever i planche wpisują się zarówno w trening gimnastyczny, jak i w street workout. Czy wykonanie tych ćwiczeń może sprawiać trudności? Na czym polega prawidłowa technika? Oto krótki poradnik z zakresu trójcy ważnych ćwiczeń gimnastycznych!

triki-treningowe-czy-warto-pobudzac-produkcje-czerwonych-krwinek

Triki treningowe – czy warto pobudzać produkcję czerwonych krwinek?

Zwiększenie ilości czerwonych krwinek w organizmie pozwala na poprawę wydolności organizmu. Czy jednak są sposoby na pobudzenie ich produkcji? Jak bezpiecznie podkręcić własne wyniki sportowe? I jaki udział w tym mają czerwone krwinki?

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie?

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

cwiczenia-izolowane-vs-cwiczenia-wielostawowe

Ćwiczenia izolowane vs ćwiczenia wielostawowe

Podczas treningów można stosować ćwiczenia izolowane in. jednostawowe bądź wielostawowe in. globalne, bazowe. Pierwsze z nich są przede wszystkim domeną kulturystów. Drugie wykorzystuje się między innymi w crossficie czy fitnessie. Na czym jednak polegają ćwiczenia izolowane i wielostawowe? Jakie jest ich zastosowanie?

ile-czasu-trwa-budowanie-masy-miesniowej

Ile czasu trwa budowanie masy mięśniowej?

bezpieczny-trening-na-barki

Bezpieczny trening na barki

pozbadz-sie-boczkow-trening-na-spalanie-tkanki-tluszczowej

Pozbądź się boczków – trening na spalanie tkanki tłuszczowej

damski-trening-sposob-na-smukle-i-zgrabne-lydki

Damski trening – sposób na smukłe i zgrabne łydki

rodzice-zabierzcie-dziecko-na-wspolny-trening

Rodzice! Zabierzcie dziecko na wspólny trening!

trening-w-warszawie-gdzie-po-co-i-jak

Trening w Warszawie – gdzie, po co i jak?

gimnastyka-muscle-up-front-lever-planche-1

Gimnastyka – muscle up, front lever, planche

triki-treningowe-czy-warto-pobudzac-produkcje-czerwonych-krwinek

Triki treningowe – czy warto pobudzać produkcję czerwonych krwinek?

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie?

cwiczenia-izolowane-vs-cwiczenia-wielostawowe

Ćwiczenia izolowane vs ćwiczenia wielostawowe