>

Trening funkcjonalny - nowe podejscie

Trening funkcjonalny - nowe podejscie

Czy jest możliwe połączenie treningu funkcjonalnego i nowoczesnej technologii, jaką niewątpliwie jest elektrostymulacja mięśni urządzeniami Compex? Oczywiście! Teraz możecie pracować jeszcze efektywniej, a wszystko dzięki produktowi, który dotrze do niemal wszystkich włókien mięśniowych.

Co to jest trening funkcjonalny?

Na początek podstawowe informacje. Trening funkcjonalny charakteryzuje się biegłą znajomością różnorodnych dyscyplin sportowych, do których można zaliczyć między innymi wiosłowanie, bieganie, czy podnoszenie ciężarów. Już samo w sobie pokazuje, że to niezwykle ciężki kawałek chleba. Trening funkcjonalny sprawia jednak, że sportowiec jest nastawiony na rozwijanie wielu umiejętności, w tym wydolności krążeniowo-oddechowej, siły, elastyczności mięś, jak również ich wytrzymałości oraz szybkości.

Trening funkcjonalny juz sam w sobie jest niezwykle wymagający i efektywny. Możecie jednak sprawić, że będziecie ćwiczyć na jeszcze większych obciążeniach, a co za tym idzie - w przyszłości osiągnięcie jeszcze lepsze rezultaty sportowe. Wystarczy połączyć jednostkę treningową z elektrostymulacją mięśni.

Elektrostymulacja mięśni a trening

Elektrostymulator Compex SP 8.0 posiada wbudowane programy, które umożliwią Wam wejść na jeszcze wyższy, nieosiągalny dotąd poziom. Pierwszym z programów wartych wykorzystania jest SIŁA, dzięki której zaangażujecie szybko kurczliwe włókna mięśniowe, mające wpływ na siłę. Wywoływane skurcze są silne, ale krótkie - zwiększenie intensywności sprawi, że dotrzecie do jeszcze większej grupy włókien mięśniowych.

Zbudowanie siły to jedno, warto pomyśleć o wytrzymałości mięśni, co umożliwi Wam program ODPORNOŚĆ. Dedykowany jest różnym partiom mięśniowym, to słabsze skurcze trwające kilka sekund. Możecie być pewni, że Wasze mięśnie będą zmuszone do wzmożonego wysiłku.

Nie wolno zapomnieć o ważnym elemencie treningu, jakim jest ROZGRZEWKA. Oczywiście przeprowadzicie ją z elektrostymulatorem Compex. Możecie być pewni, że Wasz organizm będzie odpowiednio przygotowany do wysiłku, gwarantując optymalną kondycję mięśni. Sesja rozgrzewkowa z Compexem trwa blisko 9 minut, polega na naprzemiennym pulsowaniu ćwiczonego mięśnia.

Na koniec warto jeszcze w kilku słowach wspomnieć o regeneracji, tak bardzo ważnej w życiu każdego sportowca. Trening funkcjonalny jest związany ze sporym wysiłkiem fizycznym i zmęczeniem. Planując cykl treningowy nie możecie zatem zapomnieć o regeneracji mięśni, co zapewni program ODNOWA. W przeciwieństwie do programów budowy mięśni, program Regeneracji / Masażu nie powoduje silnych skurczy mięśni. Wywołuje raczej drgania mięśni, wzbudzające odczucie masowania. Praktyczne porady dotyczące stosowania tego programu (intensywność, rozmieszczenie elektrod, pozycja ciała) są identyczne jak dla programu Rozgrzewka.

admin 1 5 grudnia 2017  < 1000

Dodaj komentarz

  • Das12
    23 marca 2018
    Bardzo fajne nowe podejście do treningu funkcjonalnego. Wydaje mi się, że jeśli ktoś jest bardzo antyćwiczeniowy, to powinien chociaż tej aktywności spróbować. Bo to naprawdę znacznie ułatwia życie

Artykuły z kategorii: Trening

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

Martwy ciąg jest ćwiczeniem funkcjonalnym. Niemal każdego dnia zdarza nam się wykonywać ten ruch (np. podczas schylania się). Żeby jednak nie nabawić się kontuzji czy bólu pleców – konieczne jest dbanie o prawidłową mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa. Prawidłowe funkcjonowanie tych dwóch partii mięśniowych jest bowiem podstawą dla wykonywania martwego ciągu. Jak zwiększyć ich mobilność? Jak rozgrzewać się przed treningiem, by zwiększyć zakres ruchu? O tym w poniższym materiale!

mobilnosc-core-cwiczenia-na-miesnie-glebokie-brzucha-i-plecow

Mobilność core – ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha i pleców

Sama praca nad zwiększaniem siły czy rzeźbieniem ciała nie wystarczy. Ogromne znaczenie ma również wzmocnienie mięśni głębokich, szczególnie mięśni brzucha i pleców. Dzięki włączeniu ćwiczeń rozciągających na mięśnie głębokie do planu treningowego można znacznie poprawić własne możliwości wysiłkowe, a także zmniejszyć ryzyko kontuzji. Zobacz, jak pracować nad mobilnością core!

zbuduj-solidna-podstawe-piec-zasad-budowania-wiekszej-sily

Zbuduj solidną podstawę! Pięć zasad budowania większej siły

Czy zastanawiasz się, przekraczając próg siłowni, nad tym co stanowi o twojej sile? Prawdopodobnie nie, bo to wydaje się dość oczywiste – im większy ciężar dźwigam, tym silniejszy się staję. Jednak każdy z nas natrafi w pewnym momencie na blokadę, ciężar, jakoś nie będzie chciał się zwiększyć. Mało tego, każdy z nas rozumie siłę jako coś niekonkretnego. Jasne, ktoś jest silny bo potrafi otworzyć ciężkie drzwi, albo ktoś wygląda na silnego, bo ma duże mięśnie. Czym jednak jest siła oraz – przede wszystkim – jak ją budować?

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-miesni-ramion-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy mięśni ramion po treningu

Zbyt intensywne ćwiczenia, złe dobranie aktywności fizycznej do możliwości organizmu czy brak rozgrzewki – to najczęstsze przyczyny zakwasów mięśni. Bardzo często pojawiają się one w okolicach ramion. W jaki sposób zmniejszyć bolesność zakwasów na ramionach?

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-nog-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy nóg po treningu

Intensywne treningi mogą skutkować ostrym bólem mięśni nóg. Jest to naturalna reakcja organizmu – rozpoczyna się proces naprawy mikrouszkodzeń. A w efekcie – budowania masy mięśniowej. Z tym bólem można jednak walczyć. Zobacz, jakie są sposoby na zakwasy nóg.

myfitweb-pl-rewolucja-w-kupowaniu-wejsciowek-na-fitness-i-silownie

Myfitweb.pl - rewolucja w kupowaniu wejściówek na fitness i siłownię!

Chcesz iść na siłownię, ale nie chcesz przepłacać? Nic prostszego. Dzięki Myfitweb możesz kupić pojedyncze wejściówki na zajęcia w atrakcyjnej cenie, do 70% taniej lub Multikarnety Open, dzięki którym będziesz mieć nieograniczony wstęp do wielu klubów jednocześnie. Jak to działa?

narciarz-a-lawina-jak-uniknac-zagrozenia

Narciarz a lawina – jak uniknąć zagrożenia?

Pewne jest, że do jazdy na nartach powinno się wybierać miejsca niezagrożone lawinami. Niemniej, wielu śmiałków preferuje właśnie te bardziej niebezpieczne. A i każdej lawiny nie da się przewidzieć. Pewne jest jedno. Przed wyjazdem na narty warto zrobić sobie przeszkolenie z bezpieczeństwa na stoku. Także właśnie w aspekcie zagrożenia lawinowego. Zobacz, jak uniknąć zagrożenia lawiną oraz co zrobić, jeśli taka sytuacja się pojawi.

anatomia-treningu-jak-przeplywa-energia-podczas-ruchu

Anatomia treningu – jak przepływa energia podczas ruchu?

Do wykonania każdego ruchu ciała konieczna jest energia. W zależności od tego, jaki charakter ma trening – pozyskiwana jest ona z innych źródeł. Jak jednak wygląda sam przepływ energii podczas ćwiczeń?

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

mobilnosc-core-cwiczenia-na-miesnie-glebokie-brzucha-i-plecow

Mobilność core – ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha i pleców

zbuduj-solidna-podstawe-piec-zasad-budowania-wiekszej-sily

Zbuduj solidną podstawę! Pięć zasad budowania większej siły

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-miesni-ramion-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy mięśni ramion po treningu

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-nog-po-treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy nóg po treningu

myfitweb-pl-rewolucja-w-kupowaniu-wejsciowek-na-fitness-i-silownie

Myfitweb.pl - rewolucja w kupowaniu wejściówek na fitness i siłownię!

narciarz-a-lawina-jak-uniknac-zagrozenia

Narciarz a lawina – jak uniknąć zagrożenia?

anatomia-treningu-jak-przeplywa-energia-podczas-ruchu

Anatomia treningu – jak przepływa energia podczas ruchu?

{