Trening funkcjonalny - nowe podejscie

Trening funkcjonalny - nowe podejscie

Czy jest możliwe połączenie treningu funkcjonalnego i nowoczesnej technologii, jaką niewątpliwie jest elektrostymulacja mięśni urządzeniami Compex? Oczywiście! Teraz możecie pracować jeszcze efektywniej, a wszystko dzięki produktowi, który dotrze do niemal wszystkich włókien mięśniowych.

Co to jest trening funkcjonalny?

Na początek podstawowe informacje. Trening funkcjonalny charakteryzuje się biegłą znajomością różnorodnych dyscyplin sportowych, do których można zaliczyć między innymi wiosłowanie, bieganie, czy podnoszenie ciężarów. Już samo w sobie pokazuje, że to niezwykle ciężki kawałek chleba. Trening funkcjonalny sprawia jednak, że sportowiec jest nastawiony na rozwijanie wielu umiejętności, w tym wydolności krążeniowo-oddechowej, siły, elastyczności mięś, jak również ich wytrzymałości oraz szybkości.
Trening funkcjonalny juz sam w sobie jest niezwykle wymagający i efektywny. Możecie jednak sprawić, że będziecie ćwiczyć na jeszcze większych obciążeniach, a co za tym idzie - w przyszłości osiągnięcie jeszcze lepsze rezultaty sportowe. Wystarczy połączyć jednostkę treningową z elektrostymulacją mięśni.

Elektrostymulacja mięśni a trening

Elektrostymulator Compex SP 8.0 posiada wbudowane programy, które umożliwią Wam wejść na jeszcze wyższy, nieosiągalny dotąd poziom. Pierwszym z programów wartych wykorzystania jest SIŁA, dzięki której zaangażujecie szybko kurczliwe włókna mięśniowe, mające wpływ na siłę. Wywoływane skurcze są silne, ale krótkie - zwiększenie intensywności sprawi, że dotrzecie do jeszcze większej grupy włókien mięśniowych.
Zbudowanie siły to jedno, warto pomyśleć o wytrzymałości mięśni, co umożliwi Wam program ODPORNOŚĆ. Dedykowany jest różnym partiom mięśniowym, to słabsze skurcze trwające kilka sekund. Możecie być pewni, że Wasze mięśnie będą zmuszone do wzmożonego wysiłku.
Nie wolno zapomnieć o ważnym elemencie treningu, jakim jest ROZGRZEWKA. Oczywiście przeprowadzicie ją z elektrostymulatorem Compex. Możecie być pewni, że Wasz organizm będzie odpowiednio przygotowany do wysiłku, gwarantując optymalną kondycję mięśni. Sesja rozgrzewkowa z Compexem trwa blisko 9 minut, polega na naprzemiennym pulsowaniu ćwiczonego mięśnia.
Na koniec warto jeszcze w kilku słowach wspomnieć o regeneracji, tak bardzo ważnej w życiu każdego sportowca. Trening funkcjonalny jest związany ze sporym wysiłkiem fizycznym i zmęczeniem. Planując cykl treningowy nie możecie zatem zapomnieć o regeneracji mięśni, co zapewni program ODNOWA. W przeciwieństwie do programów budowy mięśni, program Regeneracji / Masażu nie powoduje silnych skurczy mięśni. Wywołuje raczej drgania mięśni, wzbudzające odczucie masowania. Praktyczne porady dotyczące stosowania tego programu (intensywność, rozmieszczenie elektrod, pozycja ciała) są identyczne jak dla programu Rozgrzewka.
admin 1 5 grudnia 2017  < 1000

Dodaj komentarz

  • Das12
    23 marca 2018
    Bardzo fajne nowe podejście do treningu funkcjonalnego. Wydaje mi się, że jeśli ktoś jest bardzo antyćwiczeniowy, to powinien chociaż tej aktywności spróbować. Bo to naprawdę znacznie ułatwia życie

Artykuły z kategorii: Trening

powiekszylam-piersi-kiedy-moge-wrocic-do-sportu

Powiększyłam piersi – kiedy mogę wrócić do sportu?

Każda z pań chce być zadowolona z wyglądu swoich piersi. Jeśli uważają je za zbyt małe – często decydują się na zabieg powiększania piersi. Jak jednak wygląda rekonwalescencja po takim zabiegu? Kiedy można wrócić do treningów siłowych, treningów fitness czy biegania? Czy powiększanie piersi jest bezpieczne? I jak pielęgnować skórę po takim zabiegu? W poniższym artykule rozwiejemy te – i inne – wątpliwości.

na-czym-polega-trening-rownowagi-i-miesni-glebokich

Na czym polega trening równowagi i mięśni głębokich?

Trenowanie mięśni głębokich pozwala na osiągnięcie m.in. płaskiego brzucha oraz osiągnięcie stabilizacji całego ciała. Pracowanie nad równowagą natomiast pomaga w poprawie koordynacji oraz wspomaga wzmocnienie mięśni głębokich. Zobacz, dlaczego warto skupić się na tych elementach podczas ćwiczeń oraz jak je wykonywać.

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet?

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

damski-biceps-trening-na-ramiona

Damski biceps – trening na ramiona

Kobiety skupiają się głównie na treningu mięśni brzucha, nóg czy pośladków. Często ramiona są pomijane podczas ćwiczeń – a niesłusznie. Zobacz, dlaczego warto trenować tę partię ciała. Poznaj ćwiczenia na kształtny i mocny damski biceps!

wypadki-na-silowni-pierwsza-pomoc-i-prewencja

Wypadki na siłowni – pierwsza pomoc i prewencja

Bezpieczeństwo podczas ćwiczeń fizycznych jest jedną z podstawowych zasad udanego treningu. Rozkojarzenie czy nieumiejętne zastosowanie sprzętu treningowego może skutkować właśnie wypadkiem. Co może się stać podczas ćwiczeń na siłowni? Jak zapobiec uciążliwym kontuzjom? Zobacz, na czym polega pierwsza pomoc w razie wypadku w trakcie ćwiczeń.

ergometr-wioslarski-wady-i-zalety

Ergometr wioślarski wady i zalety

Bywalcy siłowni pewnie znają ten sprzęt nazywany potocznie wioślarzem. Moim zdaniem to najlepsza maszyna cardio. Zobacz jak prawidłowo wykorzystać ten sprzęt treningowy.

budowanie-masy-miesniowej-podstawowe-zalozenia

Budowanie masy mięśniowej - podstawowe założenia

Niezwykle popularny temat, zwłaszcza wśród mężczyzn. Kto nie chciał by mieć tak zwanej sylwetki plażowej ? Na pewno znajdą się tacy, którzy chcą być tylko szczupli ale większość mężczyzn marzy o estetycznej, umięśnionej sylwetce. Kobiety, wbrew obaw stosując trening hipertroficzny (na masę mięśniową) wcale nie urosną jak mężczyźni - ale ujędrnią ciało.

pot-wyznacznikiem-dobrego-treningu

Pot wyznacznikiem dobrego treningu?

Czy trening w wysokiej temperaturze jest skuteczniejszy? Czy stosowanie dodatkowego ubioru na trening ma sens?

przysiad-uwagi-techniczne

Przysiad - uwagi techniczne

Nie ma innego ćwiczenia, z pewnością nie na maszynach, które w taki sposób aktywuje centralny układ nerwowy, poprawia koordynację, wzmacnia układ kostny i tkanki łączne...

powiekszylam-piersi-kiedy-moge-wrocic-do-sportu

Powiększyłam piersi – kiedy mogę wrócić do sportu?

na-czym-polega-trening-rownowagi-i-miesni-glebokich

Na czym polega trening równowagi i mięśni głębokich?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet?

damski-biceps-trening-na-ramiona

Damski biceps – trening na ramiona

wypadki-na-silowni-pierwsza-pomoc-i-prewencja

Wypadki na siłowni – pierwsza pomoc i prewencja

ergometr-wioslarski-wady-i-zalety

Ergometr wioślarski wady i zalety

budowanie-masy-miesniowej-podstawowe-zalozenia

Budowanie masy mięśniowej - podstawowe założenia

pot-wyznacznikiem-dobrego-treningu

Pot wyznacznikiem dobrego treningu?

przysiad-uwagi-techniczne

Przysiad - uwagi techniczne