Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio to określenie często pojawiające się w wielu planach ćwiczeniowych i poradnikach. Trening cardio - co to znaczy i na czym polega? Kiedy go wykonywać i jakie ma działanie?

Trening cardio - co to?

Trening cardio to zestaw ćwiczeń mających na celu poprawę kondycji oraz wydolności organizmu. Zdarza się również, że tego typu czynności nazywa się treningiem tlenowym, ponieważ jego celem jest głównie dotlenienie i poprawa pracy układu krążenia. Takie działanie pozwala na uzyskanie nie tylko znacznie lepszej kondycji, lecz także pozbycie się zbędnych kilogramów, co ma znaczenie głównie w przypadku osób na redukcji i ćwiczących borykających się z nadwagą.

Trening cardio - efekty

Trening cardio powtarzany regularnie po zakończeniu głównej sesji ćwiczeniowej na siłowni jest w stanie w znacznym stopniu obniżyć masę ciała danej osoby. Dotlenianie organizmu i szybkie spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej sprawdza się świetnie w przypadku ćwiczących z nadwagą lub sportowców na redukcji. Pozytywnym działaniem treningu cardio jest także zwiększenie wydolności i poprawa kondycji, co w dalszej perspektywie może okazać się niezwykle przydatne podczas wykonywania codziennych czynności. Ćwiczenia cardio mogą być realizowane również osobno, bez uprzedniej sesji siłowej.

Trening cardio - na czym polega?

Trening cardio polega na intensywnym wykonywaniu ćwiczeń aerobowych będących w stanie skutecznie dotlenić tkanki ludzkiego organizmu. Zwykle taka sesja trwa od 30 do 60 minut, co jest optymalnym czasem do uzyskania pożądanych rezultatów. Podczas treningu cardio nie należy robić przerw, ponieważ mogą one doprowadzić do zmniejszenia jego efektywności. Częstotliwość wykonywania ćwiczeń cardio powinna wynosić około 3 razy w ciągu tygodnia, co pozwala na przyzwyczajenie organizmu do wysiłku fizycznego bez jego nadmiernego obciążania.

Trening cardio - przykłady ćwiczeń

Trening cardio może składać się z różnych ćwiczeń aerobowych, od jeżdżenia na rowerku stacjonarnym, aż po pływanie. Wszystko zależy jedynie od preferencji danej osoby i posiadanych sprzętów. Podczas sesji na siłowni warto skorzystać z orbitreka lub bieżni, jednak istnieją również inne ćwiczenia pozwalające na dotlenienie organizmu. Dobrym pomysłem jest również spacer energicznym krokiem przez minimum 30 minut. Osoby mające dostęp do otwartych zbiorników wodnych mogą spróbować także wioślarstwa lub kajakarstwa.

Czytaj: Ćwiczenia cardio w domu

Trening cardio w domu - jak ćwiczyć?

Wykonywanie treningu cardio we własnym domu jest niezwykle proste. W tym celu wystarczy zakupić tanią bieżnię mechaniczną, rowerek stacjonarny lub inny przyrząd pozwalający na wykonywanie ćwiczeń aerobowych. Istnieje jednak możliwość przeprowadzania treningu cardio bez żadnych sprzętów. Wówczas najlepszym rozwiązaniem są pompki, brzuszki lub trucht w miejscu pozwalający na zwiększenie tętna i dotlenienie mięśni.

Trening cardio na siłowni
trening cardio na siłowni

Niektóre osoby decydują się na przeprowadzanie treningu cardio po zakończonej sesji siłowej. Wówczas pozwala on na uzyskanie widocznych efektów w postaci utraty zbędnych kilogramów. Taki trening powinien trwać od 20 do 40 minut, co jest wystarczającym czasem na dotlenienie organizmu po skończonych ćwiczeniach siłowych. Warto jednak pamiętać, że długi trening cardio nie powinien być przeprowadzany przed rozpoczęciem sesji na siłowni, ponieważ może on zmniejszyć siłę mięśni i ich zdolność do regeneracji. Wówczas lepszym rozwiązaniem jest krótka rozgrzewka.

Trening cardio - dla kogo?

Trening cardio może być wykonywany przez osoby dążące do utraty nadmiernej tkanki tłuszczowej i takie, które chcą poprawić swoją kondycję oraz wspomóc układ odpornościowy. Jednak istnieją choroby stanowiące zagrożenie podczas intensywnych ćwiczeń aerobowych. Są nimi wszelkie problemy z układem sercowo-naczyniowym, dlatego osoby cierpiące na takie dolegliwości przed podjęciem treningu powinny skonsultować się z lekarzem i dopasować intensywność aktywności fizycznej do swoich możliwości.

Czytaj: Turbo spalacz interwałowy

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 11 lutego 2020  3723

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Fitness

skoki-wieksze-i-mniejsze-czyli-wszystko-o-trampolinach-fitness

Skoki większe i mniejsze - czyli wszystko o trampolinach fitness

Różnorodność zajęć, sprzętów i przyrządów do aktywności fizycznej, sprawia, że dzisiaj każda nawet najbardziej wymagająca osoba może znaleźć coś dla siebie. Możliwości na aktywne spędzenie czasu jest wiele, począwszy od trenowania konkretnej dyscypliny, przechodząc przez aktywność na siłowni i w klubach fitness, a kończąc na wysiłku fizycznym w domu.

dowiedz-sie-jak-jezdzic-na-rolkach-aby-sport-byl-efektywny

Dowiedz się, jak jeździć na rolkach, aby sport był efektywny

Jazda na rolkach może być zarówno zabawą, jak i sportem kształtującym sylwetkę. Rolki są sportem sezonowym, dlatego jeżeli zbliżają się cieplejsze miesiące, to warto wyciągnąć sprzęt z piwnicy i zacząć jeździć. Dowiedz się, jak wpływa regularna jazda na rolkach na organizm i zacznij się ruszać!

zobacz-w-jaki-sposob-bieg-bokserski-wplywa-na-twoja-sylwetke

Zobacz, w jaki sposób bieg bokserski wpływa na Twoją sylwetkę?

Siłownia, rower, bieganie, a może bieg bokserski? Możliwości na aktywne i sportowe spędzenie czasu jest wiele. W zależności od oczekiwanych efektów i potrzeb dobiera się odpowiedni trening dla swojego organizmu. Jednym z takich treningów jest bieg bokserski, który z dnia na dzień przyciąga swoich zwolenników. Czym jest bieg bokserki? Jakie korzyści płyną z tego rodzaju treningu? I w jaki sposób ćwiczyć?

odchudzajaca-jazda-na-rolkach-dowiedz-sie-jak-wiele-kalorii-spalisz-podczas-godzinnej-jazdy

Odchudzająca jazda na rolkach! Dowiedz się jak wiele kalorii spalisz podczas godzinnej jazdy!

Jazda na rolkach, to sport, który lubi wiele osób. Rolki są ogólnodostępne i może na nich jeździć każdy. Wystarczy odrobina wprawy i spalanie kalorii murowane. Dowiedz się jakie rolki są najlepsze do jazdy rekreacyjnej i ile kalorii spalisz jeżdżąc jedynie godzinę na rolkach!

zajecia-fitness-dla-prawdziwych-mezczyzn

Zajęcia fitness dla prawdziwych mężczyzn

Kto powiedział, że zajęcia fitness muszą być tylko dla kobiet? To jest kłamstwo! Na zajęcia fitness mogą uczęszczać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Mężczyźni również powinni dbać o swoje zdrowie, aby utrzymywać ciało w odpowiedniej formie. Jakie zajęcia w związku z tym polecane są dla mężczyzn?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

skoki-wieksze-i-mniejsze-czyli-wszystko-o-trampolinach-fitness

Skoki większe i mniejsze - czyli wszystko o trampolinach fitness

Różnorodność zajęć, sprzętów i przyrządów do aktywności fizycznej, sprawia, że dzisiaj każda nawet najbardziej wymagająca osoba może znaleźć coś dla siebie. Możliwości na aktywne spędzenie czasu jest wiele, począwszy od trenowania konkretnej dyscypliny, przechodząc przez aktywność na siłowni i w klubach fitness, a kończąc na wysiłku fizycznym w domu.

dowiedz-sie-jak-jezdzic-na-rolkach-aby-sport-byl-efektywny

Dowiedz się, jak jeździć na rolkach, aby sport był efektywny

Jazda na rolkach może być zarówno zabawą, jak i sportem kształtującym sylwetkę. Rolki są sportem sezonowym, dlatego jeżeli zbliżają się cieplejsze miesiące, to warto wyciągnąć sprzęt z piwnicy i zacząć jeździć. Dowiedz się, jak wpływa regularna jazda na rolkach na organizm i zacznij się ruszać!

zobacz-w-jaki-sposob-bieg-bokserski-wplywa-na-twoja-sylwetke

Zobacz, w jaki sposób bieg bokserski wpływa na Twoją sylwetkę?

Siłownia, rower, bieganie, a może bieg bokserski? Możliwości na aktywne i sportowe spędzenie czasu jest wiele. W zależności od oczekiwanych efektów i potrzeb dobiera się odpowiedni trening dla swojego organizmu. Jednym z takich treningów jest bieg bokserski, który z dnia na dzień przyciąga swoich zwolenników. Czym jest bieg bokserki? Jakie korzyści płyną z tego rodzaju treningu? I w jaki sposób ćwiczyć?

odchudzajaca-jazda-na-rolkach-dowiedz-sie-jak-wiele-kalorii-spalisz-podczas-godzinnej-jazdy

Odchudzająca jazda na rolkach! Dowiedz się jak wiele kalorii spalisz podczas godzinnej jazdy!

Jazda na rolkach, to sport, który lubi wiele osób. Rolki są ogólnodostępne i może na nich jeździć każdy. Wystarczy odrobina wprawy i spalanie kalorii murowane. Dowiedz się jakie rolki są najlepsze do jazdy rekreacyjnej i ile kalorii spalisz jeżdżąc jedynie godzinę na rolkach!

zajecia-fitness-dla-prawdziwych-mezczyzn

Zajęcia fitness dla prawdziwych mężczyzn

Kto powiedział, że zajęcia fitness muszą być tylko dla kobiet? To jest kłamstwo! Na zajęcia fitness mogą uczęszczać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Mężczyźni również powinni dbać o swoje zdrowie, aby utrzymywać ciało w odpowiedniej formie. Jakie zajęcia w związku z tym polecane są dla mężczyzn?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.