Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening brzucha ABS –  podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.

Trening brzucha ABS – co to właściwie jest?

Wiele osób nie wie czym jest trening  brzucha ABS. Charakterystyczny skrót „ABS” wywodzi się od angielskiej nazwy „Abdominal Body System” (ang. grupa mięśni brzucha). Nazwa nawiązuje do planów treningowych, które składają się z 2 form: ABS i ABS II.

Trening brzucha ABS – praca nad mięśniami

Jeśli zdecydowaliśmy się spróbować swoich sił z treningiem brzucha ABS, musimy poznać  trochę teorii. W ćwiczeniach ABS pracuje się głównie nad górną i dolną partią mięśni prostych brzucha. Większość osób robi masę błędów podczas wykonywania treningu. Skutkiem są  niezadowalające efekty – brak poprawy w wyglądzie brzucha. Jeśli komuś zależy na zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów, powinien do swojego plan treningowego dołączyć trening cardio. Kolejność wykonywanych ćwiczeń poszczególnych partii ciała odgrywa bardzo ważną rolę w treningu ABS. Jest dość łatwa do zapamiętania:

  • Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha
  • Ćwiczenia na boczne mięśnie brzucha
  • Ćwiczenie na górne mięśnie brzucha

Wykonywanie  ćwiczeń ABS w  takiej kolejności może przyśpieszyć osiągnięcie wyznaczonego celu. Każde ćwiczenie skupia się na wybranej  partii mięśni. Pierwsze efekty treningu brzucha ABS  są  widoczne już  po  2 tygodniach!

Trening brzucha ABS a 6 Weidera – co właściwie wybrać?

Trening ABS i 6 Weidera to najbardziej popularne i skuteczne zestawy ćwiczeń, które pozwalają uzyskać płaski brzuch. Jednak trzeba zaznaczyć, że obydwie formy bardzo się od siebie różnią. Szóstka Weidera wymaga od nas wykonywania  tego samego zestawu ćwiczeń w tym samym tempie. Typowy trening trwa zazwyczaj do 45 minut. Wymaga od osoby ćwiczącej  stałego i bardzo intensywnego wysiłku. Spala niesamowitą liczbę kalorii i redukuje tkankę tłuszczową.  Główną różnicą treningu brzucha ABS jest to, że trwa 8 minut. Przez ten czas organizm nie jest w stanie spalić tkanki tłuszczowej.

Dla kogo jest trening brzucha ABS?

trening abs

Trening brzucha ABS przeznaczony jest dla osób niemających problemów z nadwagą. Trening opiera się głównie na uwydatnieniu mięśni brzucha, a nie na redukcji tkanki tłuszczowej. Zobacz niesamowite efekty treningu ABS na własnym przykładzie! 

8 minut z treningiem ABS – przykłady

Wielu ludzi przekonało się, że  ośmiominutowe treningi brzucha są bardzo efektywne. Zestaw ćwiczeń jest bardzo intensywny i wymagający. Nie ma w nim czasu na przerwy. Ćwiczenia powinny być wykonywane jedno po drugim. W skład ośmiominutowego treningu ABS wchodzą takie ćwiczenia jak:

  • Rowerek – Połóż się  na plecach. Ugnij kolana  pod kątem 90 stopni. Zacznij wykonywać ruchy przypominające jazdę na rowerku. Wykonuj ćwiczenie przez 60 sekund.
  • Klasyczne brzuszki – Stanowią podstawę 8 minutowego treningu ABS. Połóż si ę na plecach. Ugnij kolana i  spleć dłonie na karku. Oderwij  górną część ciała od podłoża i postaraj się wytrzymać w takiej pozycji  około 6 sekund, aż do momentu napięcia mięśni. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powinno składać się z 20 powtórzeń.
  • Przybliżenie kolan - Połóż się na plecach. Lekko ugnij nogi w kolanach. Wyprostuj ręce wzdłuż ciała. Spróbuj wykonać ruch zbliżający  kolana do klatki piersiowej. Seria powinna składać się z 10 powtórzeń.
  • Wypchnięcie nóg z pozycji leżącej – Ćwiczenie należy wykonać w pozycji leżącej. Połóż się na plecach i umieść pięści pod pośladkami. Ręce powinny stanowić stabilną podporę na biodrach. W kolejnym etapie podnieś głowę i barki do momentu, aż poczujesz napięcie mięśni. W ostatniej fazie skieruj stopy w kierunku sufitu. Wykonaj ćwiczenie 10 razy.
  • Brzuszki ze skrętami – Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. Postaraj się, aby lewa pięta znajdowała się na prawym kolanie. Całe ćwiczenie polega na próbie dotknięcia prawym łokciem lewego kolana. Skręty należy wykonywać naprzemiennie – po 10 powtórzeń na jedną stronę.
  • Zgięte kolana w zwisie – Ćwiczenie należy wykonać z użyciem drążka. Twój chwyt nie powinien być zbyt szeroki. Postaraj się unieść kolana na wysokość klatki piersiowej. Wykonaj  10 powtórzeń.

Zobacz też: Błędy przy wykonywaniu brzuszków

Trening brzucha ABS – Niesamowite efekty

Trening brzucha ABS daje niesamowite efekty. Ćwiczenia wykonywane w ciągu 8 minut są bardzo skuteczne. Wymagają  od  ćwiczącego ogromnego wysiłku. Podczas wykonywania ćwiczenia jedynym ograniczeniem jest czas – 8 minut. Spróbuj wykonać swój pierwszy trening już dziś!

 

Mateusz Matysiak 0 25 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?

pompki-na-wszystkie-sposoby-aktualizacja-2020

Pompki na wszystkie sposoby! | AKTUALIZACJA 2020

Pompka – popularne ćwiczenie siłowe, z którym miał do czynienia chyba każdy. Pompki klasyczne, na pięściach, na poręczach… Istnieje mnóstwo konfiguracji o różnym stopniu trudności. Zobacz, jakie są warianty pompek. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?

pompki-na-wszystkie-sposoby-aktualizacja-2020

Pompki na wszystkie sposoby! | AKTUALIZACJA 2020

Pompka – popularne ćwiczenie siłowe, z którym miał do czynienia chyba każdy. Pompki klasyczne, na pięściach, na poręczach… Istnieje mnóstwo konfiguracji o różnym stopniu trudności. Zobacz, jakie są warianty pompek. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?