Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening brzucha ABS –  podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.

Trening brzucha ABS – co to właściwie jest?

Wiele osób nie wie czym jest trening  brzucha ABS. Charakterystyczny skrót „ABS” wywodzi się od angielskiej nazwy „Abdominal Body System” (ang. grupa mięśni brzucha). Nazwa nawiązuje do planów treningowych, które składają się z 2 form: ABS i ABS II.

Trening brzucha ABS – praca nad mięśniami

Jeśli zdecydowaliśmy się spróbować swoich sił z treningiem brzucha ABS, musimy poznać  trochę teorii. W ćwiczeniach ABS pracuje się głównie nad górną i dolną partią mięśni prostych brzucha. Większość osób robi masę błędów podczas wykonywania treningu. Skutkiem są  niezadowalające efekty – brak poprawy w wyglądzie brzucha. Jeśli komuś zależy na zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów, powinien do swojego plan treningowego dołączyć trening cardio. Kolejność wykonywanych ćwiczeń poszczególnych partii ciała odgrywa bardzo ważną rolę w treningu ABS. Jest dość łatwa do zapamiętania:

  • Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha
  • Ćwiczenia na boczne mięśnie brzucha
  • Ćwiczenie na górne mięśnie brzucha

Wykonywanie  ćwiczeń ABS w  takiej kolejności może przyśpieszyć osiągnięcie wyznaczonego celu. Każde ćwiczenie skupia się na wybranej  partii mięśni. Pierwsze efekty treningu brzucha ABS  są  widoczne już  po  2 tygodniach!

Trening brzucha ABS a 6 Weidera – co właściwie wybrać?

Trening ABS i 6 Weidera to najbardziej popularne i skuteczne zestawy ćwiczeń, które pozwalają uzyskać płaski brzuch. Jednak trzeba zaznaczyć, że obydwie formy bardzo się od siebie różnią. Szóstka Weidera wymaga od nas wykonywania  tego samego zestawu ćwiczeń w tym samym tempie. Typowy trening trwa zazwyczaj do 45 minut. Wymaga od osoby ćwiczącej  stałego i bardzo intensywnego wysiłku. Spala niesamowitą liczbę kalorii i redukuje tkankę tłuszczową.  Główną różnicą treningu brzucha ABS jest to, że trwa 8 minut. Przez ten czas organizm nie jest w stanie spalić tkanki tłuszczowej.

Dla kogo jest trening brzucha ABS?

trening abs

Trening brzucha ABS przeznaczony jest dla osób niemających problemów z nadwagą. Trening opiera się głównie na uwydatnieniu mięśni brzucha, a nie na redukcji tkanki tłuszczowej. Zobacz niesamowite efekty treningu ABS na własnym przykładzie! 

8 minut z treningiem ABS – przykłady

Wielu ludzi przekonało się, że  ośmiominutowe treningi brzucha są bardzo efektywne. Zestaw ćwiczeń jest bardzo intensywny i wymagający. Nie ma w nim czasu na przerwy. Ćwiczenia powinny być wykonywane jedno po drugim. W skład ośmiominutowego treningu ABS wchodzą takie ćwiczenia jak:

  • Rowerek – Połóż się  na plecach. Ugnij kolana  pod kątem 90 stopni. Zacznij wykonywać ruchy przypominające jazdę na rowerku. Wykonuj ćwiczenie przez 60 sekund.
  • Klasyczne brzuszki – Stanowią podstawę 8 minutowego treningu ABS. Połóż si ę na plecach. Ugnij kolana i  spleć dłonie na karku. Oderwij  górną część ciała od podłoża i postaraj się wytrzymać w takiej pozycji  około 6 sekund, aż do momentu napięcia mięśni. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powinno składać się z 20 powtórzeń.
  • Przybliżenie kolan - Połóż się na plecach. Lekko ugnij nogi w kolanach. Wyprostuj ręce wzdłuż ciała. Spróbuj wykonać ruch zbliżający  kolana do klatki piersiowej. Seria powinna składać się z 10 powtórzeń.
  • Wypchnięcie nóg z pozycji leżącej – Ćwiczenie należy wykonać w pozycji leżącej. Połóż się na plecach i umieść pięści pod pośladkami. Ręce powinny stanowić stabilną podporę na biodrach. W kolejnym etapie podnieś głowę i barki do momentu, aż poczujesz napięcie mięśni. W ostatniej fazie skieruj stopy w kierunku sufitu. Wykonaj ćwiczenie 10 razy.
  • Brzuszki ze skrętami – Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. Postaraj się, aby lewa pięta znajdowała się na prawym kolanie. Całe ćwiczenie polega na próbie dotknięcia prawym łokciem lewego kolana. Skręty należy wykonywać naprzemiennie – po 10 powtórzeń na jedną stronę.
  • Zgięte kolana w zwisie – Ćwiczenie należy wykonać z użyciem drążka. Twój chwyt nie powinien być zbyt szeroki. Postaraj się unieść kolana na wysokość klatki piersiowej. Wykonaj  10 powtórzeń.

Zobacz też: Błędy przy wykonywaniu brzuszków

Trening brzucha ABS – Niesamowite efekty

Trening brzucha ABS daje niesamowite efekty. Ćwiczenia wykonywane w ciągu 8 minut są bardzo skuteczne. Wymagają  od  ćwiczącego ogromnego wysiłku. Podczas wykonywania ćwiczenia jedynym ograniczeniem jest czas – 8 minut. Spróbuj wykonać swój pierwszy trening już dziś!

 

Mateusz Matysiak 0 25 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

swiateczne-bajlando-jak-sie-zorganizowac-by-nie-odpuszczac-treningow

Świąteczne bajlando - jak się zorganizować, by nie odpuszczać treningów?

Boże Narodzenie to dla większości czas siedzenia i nieskończonego potoku domowych pyszności. Ci bardziej zaawansowani treningowo na pewno zastanawiają się, jak to wszystko zorganizować, by znaleźć czas na treningi podczas świąt. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i kiedy wygospodarować czas na świąteczny workout.

przygotuj-sie-na-zime-zdradzamy-prognozy-na-sezon-2019-2020

Przygotuj się na zimę! Zdradzamy prognozy na sezon 2019/2020

Czas srogich zim i długo trzymających mrozów już dawno za nami. W obecnym klimacie lokalnym trudno o temperatury ujemne sięgające 20 kresek poniżej zera. Wiemy, na jaką zimę trzeba się szykować w nadchodzącym sezonie 2019/2020. Przedstawiamy prognozy na najbliższe miesiące!

poczatkujacy-silowniomaniak-jakie-buty-na-silownie

Początkujący siłowniomaniak | Jakie buty na siłownię?

Wybór odpowiednich butów na siłownię ma ogromne znaczenie, szczególnie podczas regularnych treningów. Jak dobrać właściwe buty na siłownię i gdzie je kupić?

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

swiateczne-bajlando-jak-sie-zorganizowac-by-nie-odpuszczac-treningow

Świąteczne bajlando - jak się zorganizować, by nie odpuszczać treningów?

Boże Narodzenie to dla większości czas siedzenia i nieskończonego potoku domowych pyszności. Ci bardziej zaawansowani treningowo na pewno zastanawiają się, jak to wszystko zorganizować, by znaleźć czas na treningi podczas świąt. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i kiedy wygospodarować czas na świąteczny workout.

przygotuj-sie-na-zime-zdradzamy-prognozy-na-sezon-2019-2020

Przygotuj się na zimę! Zdradzamy prognozy na sezon 2019/2020

Czas srogich zim i długo trzymających mrozów już dawno za nami. W obecnym klimacie lokalnym trudno o temperatury ujemne sięgające 20 kresek poniżej zera. Wiemy, na jaką zimę trzeba się szykować w nadchodzącym sezonie 2019/2020. Przedstawiamy prognozy na najbliższe miesiące!

poczatkujacy-silowniomaniak-jakie-buty-na-silownie

Początkujący siłowniomaniak | Jakie buty na siłownię?

Wybór odpowiednich butów na siłownię ma ogromne znaczenie, szczególnie podczas regularnych treningów. Jak dobrać właściwe buty na siłownię i gdzie je kupić?