Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening brzucha ABS –  podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.

Trening brzucha ABS – co to właściwie jest?

Wiele osób nie wie czym jest trening  brzucha ABS. Charakterystyczny skrót „ABS” wywodzi się od angielskiej nazwy „Abdominal Body System” (ang. grupa mięśni brzucha). Nazwa nawiązuje do planów treningowych, które składają się z 2 form: ABS i ABS II.

Trening brzucha ABS – praca nad mięśniami

Jeśli zdecydowaliśmy się spróbować swoich sił z treningiem brzucha ABS, musimy poznać  trochę teorii. W ćwiczeniach ABS pracuje się głównie nad górną i dolną partią mięśni prostych brzucha. Większość osób robi masę błędów podczas wykonywania treningu. Skutkiem są  niezadowalające efekty – brak poprawy w wyglądzie brzucha. Jeśli komuś zależy na zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów, powinien do swojego plan treningowego dołączyć trening cardio. Kolejność wykonywanych ćwiczeń poszczególnych partii ciała odgrywa bardzo ważną rolę w treningu ABS. Jest dość łatwa do zapamiętania:

  • Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha
  • Ćwiczenia na boczne mięśnie brzucha
  • Ćwiczenie na górne mięśnie brzucha

Wykonywanie  ćwiczeń ABS w  takiej kolejności może przyśpieszyć osiągnięcie wyznaczonego celu. Każde ćwiczenie skupia się na wybranej  partii mięśni. Pierwsze efekty treningu brzucha ABS  są  widoczne już  po  2 tygodniach!

Trening brzucha ABS a 6 Weidera – co właściwie wybrać?

Trening ABS i 6 Weidera to najbardziej popularne i skuteczne zestawy ćwiczeń, które pozwalają uzyskać płaski brzuch. Jednak trzeba zaznaczyć, że obydwie formy bardzo się od siebie różnią. Szóstka Weidera wymaga od nas wykonywania  tego samego zestawu ćwiczeń w tym samym tempie. Typowy trening trwa zazwyczaj do 45 minut. Wymaga od osoby ćwiczącej  stałego i bardzo intensywnego wysiłku. Spala niesamowitą liczbę kalorii i redukuje tkankę tłuszczową.  Główną różnicą treningu brzucha ABS jest to, że trwa 8 minut. Przez ten czas organizm nie jest w stanie spalić tkanki tłuszczowej.

Dla kogo jest trening brzucha ABS?

trening abs

Trening brzucha ABS przeznaczony jest dla osób niemających problemów z nadwagą. Trening opiera się głównie na uwydatnieniu mięśni brzucha, a nie na redukcji tkanki tłuszczowej. Zobacz niesamowite efekty treningu ABS na własnym przykładzie! 

8 minut z treningiem ABS – przykłady

Wielu ludzi przekonało się, że  ośmiominutowe treningi brzucha są bardzo efektywne. Zestaw ćwiczeń jest bardzo intensywny i wymagający. Nie ma w nim czasu na przerwy. Ćwiczenia powinny być wykonywane jedno po drugim. W skład ośmiominutowego treningu ABS wchodzą takie ćwiczenia jak:

  • Rowerek – Połóż się  na plecach. Ugnij kolana  pod kątem 90 stopni. Zacznij wykonywać ruchy przypominające jazdę na rowerku. Wykonuj ćwiczenie przez 60 sekund.
  • Klasyczne brzuszki – Stanowią podstawę 8 minutowego treningu ABS. Połóż si ę na plecach. Ugnij kolana i  spleć dłonie na karku. Oderwij  górną część ciała od podłoża i postaraj się wytrzymać w takiej pozycji  około 6 sekund, aż do momentu napięcia mięśni. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powinno składać się z 20 powtórzeń.
  • Przybliżenie kolan - Połóż się na plecach. Lekko ugnij nogi w kolanach. Wyprostuj ręce wzdłuż ciała. Spróbuj wykonać ruch zbliżający  kolana do klatki piersiowej. Seria powinna składać się z 10 powtórzeń.
  • Wypchnięcie nóg z pozycji leżącej – Ćwiczenie należy wykonać w pozycji leżącej. Połóż się na plecach i umieść pięści pod pośladkami. Ręce powinny stanowić stabilną podporę na biodrach. W kolejnym etapie podnieś głowę i barki do momentu, aż poczujesz napięcie mięśni. W ostatniej fazie skieruj stopy w kierunku sufitu. Wykonaj ćwiczenie 10 razy.
  • Brzuszki ze skrętami – Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. Postaraj się, aby lewa pięta znajdowała się na prawym kolanie. Całe ćwiczenie polega na próbie dotknięcia prawym łokciem lewego kolana. Skręty należy wykonywać naprzemiennie – po 10 powtórzeń na jedną stronę.
  • Zgięte kolana w zwisie – Ćwiczenie należy wykonać z użyciem drążka. Twój chwyt nie powinien być zbyt szeroki. Postaraj się unieść kolana na wysokość klatki piersiowej. Wykonaj  10 powtórzeń.

Zobacz też: Błędy przy wykonywaniu brzuszków

Trening brzucha ABS – Niesamowite efekty

Trening brzucha ABS daje niesamowite efekty. Ćwiczenia wykonywane w ciągu 8 minut są bardzo skuteczne. Wymagają  od  ćwiczącego ogromnego wysiłku. Podczas wykonywania ćwiczenia jedynym ograniczeniem jest czas – 8 minut. Spróbuj wykonać swój pierwszy trening już dziś!

 

Mateusz Matysiak 0 25 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.