Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening brzucha ABS –  podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.

Trening brzucha ABS – co to właściwie jest?

Wiele osób nie wie czym jest trening  brzucha ABS. Charakterystyczny skrót „ABS” wywodzi się od angielskiej nazwy „Abdominal Body System” (ang. grupa mięśni brzucha). Nazwa nawiązuje do planów treningowych, które składają się z 2 form: ABS i ABS II.

Trening brzucha ABS – praca nad mięśniami

Jeśli zdecydowaliśmy się spróbować swoich sił z treningiem brzucha ABS, musimy poznać  trochę teorii. W ćwiczeniach ABS pracuje się głównie nad górną i dolną partią mięśni prostych brzucha. Większość osób robi masę błędów podczas wykonywania treningu. Skutkiem są  niezadowalające efekty – brak poprawy w wyglądzie brzucha. Jeśli komuś zależy na zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów, powinien do swojego plan treningowego dołączyć trening cardio. Kolejność wykonywanych ćwiczeń poszczególnych partii ciała odgrywa bardzo ważną rolę w treningu ABS. Jest dość łatwa do zapamiętania:

  • Ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha
  • Ćwiczenia na boczne mięśnie brzucha
  • Ćwiczenie na górne mięśnie brzucha

Wykonywanie  ćwiczeń ABS w  takiej kolejności może przyśpieszyć osiągnięcie wyznaczonego celu. Każde ćwiczenie skupia się na wybranej  partii mięśni. Pierwsze efekty treningu brzucha ABS  są  widoczne już  po  2 tygodniach!

Trening brzucha ABS a 6 Weidera – co właściwie wybrać?

Trening ABS i 6 Weidera to najbardziej popularne i skuteczne zestawy ćwiczeń, które pozwalają uzyskać płaski brzuch. Jednak trzeba zaznaczyć, że obydwie formy bardzo się od siebie różnią. Szóstka Weidera wymaga od nas wykonywania  tego samego zestawu ćwiczeń w tym samym tempie. Typowy trening trwa zazwyczaj do 45 minut. Wymaga od osoby ćwiczącej  stałego i bardzo intensywnego wysiłku. Spala niesamowitą liczbę kalorii i redukuje tkankę tłuszczową.  Główną różnicą treningu brzucha ABS jest to, że trwa 8 minut. Przez ten czas organizm nie jest w stanie spalić tkanki tłuszczowej.

Dla kogo jest trening brzucha ABS?

trening abs

Trening brzucha ABS przeznaczony jest dla osób niemających problemów z nadwagą. Trening opiera się głównie na uwydatnieniu mięśni brzucha, a nie na redukcji tkanki tłuszczowej. Zobacz niesamowite efekty treningu ABS na własnym przykładzie! 

8 minut z treningiem ABS – przykłady

Wielu ludzi przekonało się, że  ośmiominutowe treningi brzucha są bardzo efektywne. Zestaw ćwiczeń jest bardzo intensywny i wymagający. Nie ma w nim czasu na przerwy. Ćwiczenia powinny być wykonywane jedno po drugim. W skład ośmiominutowego treningu ABS wchodzą takie ćwiczenia jak:

  • Rowerek – Połóż się  na plecach. Ugnij kolana  pod kątem 90 stopni. Zacznij wykonywać ruchy przypominające jazdę na rowerku. Wykonuj ćwiczenie przez 60 sekund.
  • Klasyczne brzuszki – Stanowią podstawę 8 minutowego treningu ABS. Połóż si ę na plecach. Ugnij kolana i  spleć dłonie na karku. Oderwij  górną część ciała od podłoża i postaraj się wytrzymać w takiej pozycji  około 6 sekund, aż do momentu napięcia mięśni. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powinno składać się z 20 powtórzeń.
  • Przybliżenie kolan - Połóż się na plecach. Lekko ugnij nogi w kolanach. Wyprostuj ręce wzdłuż ciała. Spróbuj wykonać ruch zbliżający  kolana do klatki piersiowej. Seria powinna składać się z 10 powtórzeń.
  • Wypchnięcie nóg z pozycji leżącej – Ćwiczenie należy wykonać w pozycji leżącej. Połóż się na plecach i umieść pięści pod pośladkami. Ręce powinny stanowić stabilną podporę na biodrach. W kolejnym etapie podnieś głowę i barki do momentu, aż poczujesz napięcie mięśni. W ostatniej fazie skieruj stopy w kierunku sufitu. Wykonaj ćwiczenie 10 razy.
  • Brzuszki ze skrętami – Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach. Postaraj się, aby lewa pięta znajdowała się na prawym kolanie. Całe ćwiczenie polega na próbie dotknięcia prawym łokciem lewego kolana. Skręty należy wykonywać naprzemiennie – po 10 powtórzeń na jedną stronę.
  • Zgięte kolana w zwisie – Ćwiczenie należy wykonać z użyciem drążka. Twój chwyt nie powinien być zbyt szeroki. Postaraj się unieść kolana na wysokość klatki piersiowej. Wykonaj  10 powtórzeń.

Zobacz też: Błędy przy wykonywaniu brzuszków

Trening brzucha ABS – Niesamowite efekty

Trening brzucha ABS daje niesamowite efekty. Ćwiczenia wykonywane w ciągu 8 minut są bardzo skuteczne. Wymagają  od  ćwiczącego ogromnego wysiłku. Podczas wykonywania ćwiczenia jedynym ograniczeniem jest czas – 8 minut. Spróbuj wykonać swój pierwszy trening już dziś!

 

Mateusz Matysiak 0 25 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

poszukiwania-trenera-personalnego-kielce-opinie-cena-praca

Poszukiwania trenera personalnego Kielce – opinie, cena, praca

Mieszkasz w województwie świętokrzyskim? Szukasz trenera personalnego, a może sam chcesz nim zostać? Jeśli interesuje Cię to, jak znaleźć trenera personalnego w Kielcach i okolicach to dobrze trafiłeś. Poznaj przydatne informacje o cenach, opiniach i pracy trenera personalnego w Kielcach.

domowa-bieznia-do-biegania-przydatne-informacje

Domowa bieżnia do biegania – przydatne informacje

Bieżnie do biegania są bardzo cenione przez osoby dbające o swoją kondycję. Szybki trucht lub wolny spacer na bieżni jest idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem bieżni do biegania w domu, ale nie wiesz, na którą się zdecydować, przeczytaj dalszą część artykułu.

cwiczenia-na-otylosc-brzuszna-przepis-na-plaski-brzuch

Ćwiczenia na otyłość brzuszną – przepis na płaski brzuch

Otyłość brzuszna może dotyczyć każdego – niezależnie od płci i wieku. Występuje u kobiet i mężczyzn, a nawet u dzieci. Najlepsze efekty w leczeniu otyłości brzusznej przynoszą ćwiczenia połączone z odpowiednią dietą. W tym artykule przedstawimy Ci różne rodzaje ćwiczeń wyszczuplających brzuch.

cwiczenia-cardio-w-domu-sposob-na-smukla-sylwetke

Ćwiczenia cardio w domu - sposób na smukłą sylwetkę

Aby posiadać smukłą sylwetkę, nie musisz wykonywać treningu na siłowni. Wystarczy, że codziennie poświęcisz trochę czasu na trening aerobowy. Nie potrzebujesz do tego drogiego sprzętu. Poznaj domowy zestaw ćwiczeń cardio, który pozwoli Ci poprawić kondycję organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową.

wybor-pilki-gimnastycznej-do-pilatesu

Wybór piłki gimnastycznej do pilatesu

Piłka gimnastyczna to nieodłączny element wyposażenia każdej siłowni. Wykorzystuje się ją na zajęciach fitness. Jaką wybrać piłkę, aby trening pilatessu był jeszcze bardziej efektywny? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w tym artykule.

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących.

wioslowanie-sztanga-cwiczenia

Wiosłowanie Sztangą | Ćwiczenia

Wiosłowanie sztangą to idealne ćwiczenie na plecy. Głównym celem jest rozwój mięśni grzbietowych. Efekty widoczne są już po kilku treningach. Nie ma na co czekać - złap za sztangę i wiosłuj!

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

poszukiwania-trenera-personalnego-kielce-opinie-cena-praca

Poszukiwania trenera personalnego Kielce – opinie, cena, praca

Mieszkasz w województwie świętokrzyskim? Szukasz trenera personalnego, a może sam chcesz nim zostać? Jeśli interesuje Cię to, jak znaleźć trenera personalnego w Kielcach i okolicach to dobrze trafiłeś. Poznaj przydatne informacje o cenach, opiniach i pracy trenera personalnego w Kielcach.

domowa-bieznia-do-biegania-przydatne-informacje

Domowa bieżnia do biegania – przydatne informacje

Bieżnie do biegania są bardzo cenione przez osoby dbające o swoją kondycję. Szybki trucht lub wolny spacer na bieżni jest idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem bieżni do biegania w domu, ale nie wiesz, na którą się zdecydować, przeczytaj dalszą część artykułu.

cwiczenia-na-otylosc-brzuszna-przepis-na-plaski-brzuch

Ćwiczenia na otyłość brzuszną – przepis na płaski brzuch

Otyłość brzuszna może dotyczyć każdego – niezależnie od płci i wieku. Występuje u kobiet i mężczyzn, a nawet u dzieci. Najlepsze efekty w leczeniu otyłości brzusznej przynoszą ćwiczenia połączone z odpowiednią dietą. W tym artykule przedstawimy Ci różne rodzaje ćwiczeń wyszczuplających brzuch.

cwiczenia-cardio-w-domu-sposob-na-smukla-sylwetke

Ćwiczenia cardio w domu - sposób na smukłą sylwetkę

Aby posiadać smukłą sylwetkę, nie musisz wykonywać treningu na siłowni. Wystarczy, że codziennie poświęcisz trochę czasu na trening aerobowy. Nie potrzebujesz do tego drogiego sprzętu. Poznaj domowy zestaw ćwiczeń cardio, który pozwoli Ci poprawić kondycję organizmu i spalić zbędną tkankę tłuszczową.

wybor-pilki-gimnastycznej-do-pilatesu

Wybór piłki gimnastycznej do pilatesu

Piłka gimnastyczna to nieodłączny element wyposażenia każdej siłowni. Wykorzystuje się ją na zajęciach fitness. Jaką wybrać piłkę, aby trening pilatessu był jeszcze bardziej efektywny? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w tym artykule.

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących.

wioslowanie-sztanga-cwiczenia

Wiosłowanie Sztangą | Ćwiczenia

Wiosłowanie sztangą to idealne ćwiczenie na plecy. Głównym celem jest rozwój mięśni grzbietowych. Efekty widoczne są już po kilku treningach. Nie ma na co czekać - złap za sztangę i wiosłuj!