Techniki jogi na wzmocnienie brzucha

Techniki jogi na wzmocnienie brzucha

Jeśli zastanawiasz się jakie są sposoby na wzmocnienie brzucha i pleców, z pewnością dobrze trafiłeś! Jedną z aktywności fizycznych, która przynosi natychmiastowe wzmocnienie mięśni brzucha jest joga. Oto pozycje jogi, dzięki którym twój brzuch stanie się płaski i silny.

Praktyka jogi a wzmocnienie brzucha

Zajęcia jogi polegają na głębokim rozciąganiu mięśni poprzez wykonywanie asan (pozycji jogi). Dzięki treningowi jogi skutecznie wzmocnisz całe ciało, a zwłaszcza uelastycznisz i ujędrnisz sylwetkę. Joga to nie tylko sprawdzony sposób na wzmocnienie brzucha. To również pozbycie się z organizmu toksyn i poprawa metabolizmu. Dzięki prostej praktyce jogi wzmocnisz całe ciało i spowolnisz proces starzenia się organizmu.

Sposoby na płaski brzuch – pozycje jogi

Wzmacnianie mięśni brzucha i pleców zacznij od podstawowych pozycji jogi, które angażują mięśnie głębokie. Podczas praktyki pamiętaj o głębokim, równomiernym oddechu przez nos, dzięki któremu zmaksymalizujesz proces detoksykacji organizmu. Przy wykonywaniu skrętu wypuszczaj powietrze i staraj się przyciągać pępek do kręgosłupa. Staraj się pozostać w pozycji na 5-10 oddechów. Pamiętaj, aby ćwiczyć na obie strony tyle samo czasu.

Głęboki skręt w skłonie do przodu - wzmocnienie pleców

Stojąc prosto w lekkim rozkroku połóż ręce na biodrach. Weź oddech. Wydychając powietrze wykonaj skłon do podłogi nie uginając kolan. Plecy i ramiona trzymaj prosto. Ugnij lewe kolano i połóż lewą dłoń przed stopą. Prawą rękę połóż na dolnej części pleców. Wypuszczając powietrze przekręć klatkę piersiową w kierunku sufitu.

Dla bardziej zaawansowanych: jeśli potrafisz zachować w pozycji równowagę, wyciągnij prawą rękę do sufitu. Wzrok skieruj na dłoń wyciągniętej reki. Wykonując pełny skręt uda ci się w pełni odciążyć dolną część pleców. To ćwiczenie działa szczególnie dobrze na mięśnie skośne brzucha.

Pozycja jogi: krzesło ze skrętem

Stań prosto. Wciągając powietrze unieś wyprostowane ręce do góry i złącz je nad głową. Wypuszczając powietrze ugnij nogi w kolanach jakbyś chciał usiąść na krześle. Wykonaj skręt ciała w lewo. Złączone ręce przenieś w okolice klatki piersiowej tak, aby prawy łokieć dotykał od zewnątrz lewego kolana. Naciskając łokciem na kolano pogłębiaj skręt w lewo. Pamiętaj o równomiernym oddechu i prostych plecach.

Pozycja psa z głową w dół

joga pozycja psa głowa w dół plecy nogi

Jednym z najpopularniejszych sposobów na wzmocnienie brzucha w jodze jest wykonanie pozycji psa z głową w dół. W trakcie wykonywania tej pozycji zaangażowane są zwłaszcza mięśnie głębokie, na których rozciągnięciu nam zależy.

Zacznij od wykonania klęku i ustawienia dłoni pod barkami a kolan pod biodrami. Nabierz powietrze do brzucha i unieś biodra do góry. Mocno przyciskaj palce dłoni i pięty do podłogi. Twoje ciało powinno przyjąć kształt odwróconej litery V. W tym momencie jesteś w pozycji psa z głową w dół. Teraz czas na wykonanie skrętu. Przyciśnij palce prawej dłoni do podłogi, a lewą wyciągnij do kostki prawej nogi. Wypuszczając powietrze pogłęb skłon przekręcając tułów w kierunku sufitu.

Skręt w asana jaszczurki

pozycja jaszczurki joga asana brzuch noga

Wykonaj niski wykrok prawą nogą w przód i wyciągnij lewą nogę do tyłu. Lewą dłoń umieść po wewnętrznej stronie prawej stopy tak, aby znajdowała się dokładnie pod barkiem. Drugą dłoń skieruj w kierunku sufitu i wyprostuj rękę. Spojrzenie poprowadź za wyciągniętym ramieniem i wydychając powietrze pogłęb skręt ciała w prawo.

Skręt w pozycji trójkąta

Zrób duży krok prawą nogą do przodu. Lewą stopę przekręć do przodu, by z razem z prawą były w jednej linii. Utrzymuj wyprostowane nogi. Ramiona rozłóż na boki na wysokości barków. Nabierz powietrze do brzucha i wykonaj skłon do prawej nogi. Połóż lewą dłoń po zewnętrznej stronie prawej stopy i unieś prawe ramię do góry. Spójrz w kierunku sufitu i pogłęb skręt tułowia.

Pozycja trójkąta to sprawdzony sposób na wzmocnienie brzucha i pleców, ponieważ doskonale napina mięśnie głębokie, a także rozciąga klatkę piersiową i otwiera biodra.

Pozycja deski - joga nowoczesna

joga deska brzuch asana pozycja płaska

Klęknij na podłodze z dłońmi na szerokości barków. Przenieś na nie ciężar ciała dociskając je mocno do podłogi. Wyprostuj łokcie i skieruj wnętrzami do góry. Unieś kolana do góry i podwiń palce stóp. Ciało powinno być napięte i mocno wyprostowane. Nie wypychaj pośladków do góry. W pozycji deski mocno napinaj mięśnie brzucha.

Deska to świetna pozycja, ponieważ wzmacnia kręgosłup i ramiona, rozluźnia napięcie między obojczykami, zwiększa dopływ tlenu do tkanki mięśniowej i tonizuje mięśnie brzucha.

 

Chcesz nauczyć się więcej? Sprawdź doświadczonych instruktorów i szkoły jogi

Karolina Szweda 3 7 września 2016  2974

Dodaj komentarz

  • OlaOla
    3 listopada 2016
    A ja proponuję zwykłe ABS-y na mięśnie brzucha. W końcu joga to coś więcej niż zwykłe ćwiczenia.
  • Kasia
    12 września 2016
    Potwierdzam, trening jogi to najlepszy sposób na wzmocnienie brzucha. Ja ćwiczę od ponad 4 lat a dzięki jodze wyleczyłam się z nadwagi i wady postawy. Jeśli szukasz sposobu na odchudzanie, odpowiedzią jest joga!
  • Maria Kulik
    8 września 2016
    Świetne te pozycje!! Na szczęście joga to spot który mogę uprawiać w domu więc od razu zabieram się do treningu. Zobaczymy czy joga to dobry sposób na wzmocnienie brzucha :D

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!

czym-jest-power-joga

Czym jest power joga?

Zajęcia z power jogi znajdziemy w niemal każdym większym klubie fitness. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które wolą bardziej dynamiczne treningi. Na czym jednak polega power joga? Jak wyglądają ćwiczenia? Dla kogo przeznaczony jest ten typ treningu?

czym-jest-aerial-joga-joga-w-zawieszeniu

Czym jest aerial joga – joga w zawieszeniu?

Aerial joga, zwana również air jogą bądź jogą na chustach zyskuje w ostatnim czasie niewyobrażalną popularność. Ten rodzaj jogi składa się z połączenia technik zaczerpniętych z fitnessu, tańca, ćwiczeń rozciągających i właśnie z jogi. Więc jeśli chcesz spróbować asanów wisząc głową w dół – zobacz na czym polega trening jogi w zawieszeniu!

podstawy-jogi-powitanie-slonca

Podstawy jogi – powitanie słońca

Powitaniem słońca określa się konkretną sekwencję asan. Mogą one stanowić wprowadzenie do praktyki jogi. Mogą także być sposobem na wyzwolenie energii o poranku. Na czym polega powitanie słońca w jodze i jak je wykonywać? Powitanie słońca opis.

na-czym-polega-joga-twarzy

Na czym polega joga twarzy?

Brzmi enigmatycznie, a może stanowić doskonały zamiennik botoksu. Joga twarzy to ćwiczenia mające na celu odmłodzenie skóry. Co więcej, może nawet wpłynąć na zatrzymanie procesu starzenia się [!]. Zobacz, na czym polega ta metoda ćwiczeń.

rozne-warianty-zajec-jogi

Różne warianty zajęć jogi

Kluby fitness oferują zindywidualizowane zajęcia grupowe w zakresie treningu jogi. Dostosowują treningi do potrzeb każdego klienta. Zobacz, jak wygląda trening jogi dla seniorów, joga dla kobiet w ciąży oraz ćwiczenia power jogi.

sposoby-mierzenia-rozciagniecia-i-gibkosci

Sposoby mierzenia rozciągnięcia i gibkości

Jak sprawdzić swoją gibkość? Testów na zbadanie i do kontroli rozciągnięcia mięśni jest wiele. Zobacz najpopularniejsze sposoby na mierzenie zakresu ruchu.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

czym-jest-power-joga

Czym jest power joga?

czym-jest-aerial-joga-joga-w-zawieszeniu

Czym jest aerial joga – joga w zawieszeniu?

podstawy-jogi-powitanie-slonca

Podstawy jogi – powitanie słońca

na-czym-polega-joga-twarzy

Na czym polega joga twarzy?

rozne-warianty-zajec-jogi

Różne warianty zajęć jogi

sposoby-mierzenia-rozciagniecia-i-gibkosci

Sposoby mierzenia rozciągnięcia i gibkości

{