Techniki jogi na wzmocnienie brzucha

Techniki jogi na wzmocnienie brzucha

Jeśli zastanawiasz się jakie są sposoby na wzmocnienie brzucha i pleców, z pewnością dobrze trafiłeś! Jedną z aktywności fizycznych, która przynosi natychmiastowe wzmocnienie mięśni brzucha jest joga. Oto pozycje jogi, dzięki którym twój brzuch stanie się płaski i silny.

Praktyka jogi a wzmocnienie brzucha

Zajęcia jogi polegają na głębokim rozciąganiu mięśni poprzez wykonywanie asan (pozycji jogi). Dzięki treningowi jogi skutecznie wzmocnisz całe ciało, a zwłaszcza uelastycznisz i ujędrnisz sylwetkę. Joga to nie tylko sprawdzony sposób na wzmocnienie brzucha. To również pozbycie się z organizmu toksyn i poprawa metabolizmu. Dzięki prostej praktyce jogi wzmocnisz całe ciało i spowolnisz proces starzenia się organizmu.

Sposoby na płaski brzuch – pozycje jogi

Wzmacnianie mięśni brzucha i pleców zacznij od podstawowych pozycji jogi, które angażują mięśnie głębokie. Podczas praktyki pamiętaj o głębokim, równomiernym oddechu przez nos, dzięki któremu zmaksymalizujesz proces detoksykacji organizmu. Przy wykonywaniu skrętu wypuszczaj powietrze i staraj się przyciągać pępek do kręgosłupa. Staraj się pozostać w pozycji na 5-10 oddechów. Pamiętaj, aby ćwiczyć na obie strony tyle samo czasu.

Głęboki skręt w skłonie do przodu - wzmocnienie pleców

Stojąc prosto w lekkim rozkroku połóż ręce na biodrach. Weź oddech. Wydychając powietrze wykonaj skłon do podłogi nie uginając kolan. Plecy i ramiona trzymaj prosto. Ugnij lewe kolano i połóż lewą dłoń przed stopą. Prawą rękę połóż na dolnej części pleców. Wypuszczając powietrze przekręć klatkę piersiową w kierunku sufitu.

Dla bardziej zaawansowanych: jeśli potrafisz zachować w pozycji równowagę, wyciągnij prawą rękę do sufitu. Wzrok skieruj na dłoń wyciągniętej reki. Wykonując pełny skręt uda ci się w pełni odciążyć dolną część pleców. To ćwiczenie działa szczególnie dobrze na mięśnie skośne brzucha.

Pozycja jogi: krzesło ze skrętem

Stań prosto. Wciągając powietrze unieś wyprostowane ręce do góry i złącz je nad głową. Wypuszczając powietrze ugnij nogi w kolanach jakbyś chciał usiąść na krześle. Wykonaj skręt ciała w lewo. Złączone ręce przenieś w okolice klatki piersiowej tak, aby prawy łokieć dotykał od zewnątrz lewego kolana. Naciskając łokciem na kolano pogłębiaj skręt w lewo. Pamiętaj o równomiernym oddechu i prostych plecach.

Pozycja psa z głową w dół

joga pozycja psa głowa w dół plecy nogi

Jednym z najpopularniejszych sposobów na wzmocnienie brzucha w jodze jest wykonanie pozycji psa z głową w dół. W trakcie wykonywania tej pozycji zaangażowane są zwłaszcza mięśnie głębokie, na których rozciągnięciu nam zależy.

Zacznij od wykonania klęku i ustawienia dłoni pod barkami a kolan pod biodrami. Nabierz powietrze do brzucha i unieś biodra do góry. Mocno przyciskaj palce dłoni i pięty do podłogi. Twoje ciało powinno przyjąć kształt odwróconej litery V. W tym momencie jesteś w pozycji psa z głową w dół. Teraz czas na wykonanie skrętu. Przyciśnij palce prawej dłoni do podłogi, a lewą wyciągnij do kostki prawej nogi. Wypuszczając powietrze pogłęb skłon przekręcając tułów w kierunku sufitu.

Skręt w asana jaszczurki

pozycja jaszczurki joga asana brzuch noga

Wykonaj niski wykrok prawą nogą w przód i wyciągnij lewą nogę do tyłu. Lewą dłoń umieść po wewnętrznej stronie prawej stopy tak, aby znajdowała się dokładnie pod barkiem. Drugą dłoń skieruj w kierunku sufitu i wyprostuj rękę. Spojrzenie poprowadź za wyciągniętym ramieniem i wydychając powietrze pogłęb skręt ciała w prawo.

Skręt w pozycji trójkąta

Zrób duży krok prawą nogą do przodu. Lewą stopę przekręć do przodu, by z razem z prawą były w jednej linii. Utrzymuj wyprostowane nogi. Ramiona rozłóż na boki na wysokości barków. Nabierz powietrze do brzucha i wykonaj skłon do prawej nogi. Połóż lewą dłoń po zewnętrznej stronie prawej stopy i unieś prawe ramię do góry. Spójrz w kierunku sufitu i pogłęb skręt tułowia.

Pozycja trójkąta to sprawdzony sposób na wzmocnienie brzucha i pleców, ponieważ doskonale napina mięśnie głębokie, a także rozciąga klatkę piersiową i otwiera biodra.

Pozycja deski - joga nowoczesna

joga deska brzuch asana pozycja płaska

Klęknij na podłodze z dłońmi na szerokości barków. Przenieś na nie ciężar ciała dociskając je mocno do podłogi. Wyprostuj łokcie i skieruj wnętrzami do góry. Unieś kolana do góry i podwiń palce stóp. Ciało powinno być napięte i mocno wyprostowane. Nie wypychaj pośladków do góry. W pozycji deski mocno napinaj mięśnie brzucha.

Deska to świetna pozycja, ponieważ wzmacnia kręgosłup i ramiona, rozluźnia napięcie między obojczykami, zwiększa dopływ tlenu do tkanki mięśniowej i tonizuje mięśnie brzucha.

 

Chcesz nauczyć się więcej? Sprawdź doświadczonych instruktorów i szkoły jogi

Karolina Szweda 3 7 września 2016  3488

Dodaj komentarz

  • OlaOla
    3 listopada 2016
    A ja proponuję zwykłe ABS-y na mięśnie brzucha. W końcu joga to coś więcej niż zwykłe ćwiczenia.
  • Kasia
    12 września 2016
    Potwierdzam, trening jogi to najlepszy sposób na wzmocnienie brzucha. Ja ćwiczę od ponad 4 lat a dzięki jodze wyleczyłam się z nadwagi i wady postawy. Jeśli szukasz sposobu na odchudzanie, odpowiedzią jest joga!
  • Maria Kulik
    8 września 2016
    Świetne te pozycje!! Na szczęście joga to spot który mogę uprawiać w domu więc od razu zabieram się do treningu. Zobaczymy czy joga to dobry sposób na wzmocnienie brzucha :D

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!