Szykujesz się na lockdown? Sztanga do ćwiczeń pomoże ci zachować formę!

Szykujesz się na lockdown? Sztanga do ćwiczeń pomoże ci zachować formę!

Trening z ciężarem własnego ciała to dobry sposób na utrzymanie poziomu aktywności fizycznej. Nawet gdy siłownie i kluby fitness nie są chwilowo do naszej dyspozycji, warto coraz wyżej podnosić własną poprzeczkę. Sztanga do ćwiczeń, zestaw hantelków i gumy oporowe to dobry sposób na zachowanie najlepszej formy.

Trening w domowym zaciszu: czy sztanga to dobry pomysł?

Sytuacja w Polsce i na świecie, z którą przyszlo się nam zmierzyc, dynamicznie się zmienia. W zasadzie stałe są tylko zmiany. Jeśli udało ci się zadbać o własną formę podczas wiosennego lockdownu, tym razem nie musisz się niczego obawiać. Warto jednak zastanowić się nad dodatkowym sprzętem do ćwiczeń. trening uważności i wzmacnianie całego ciała z wykorzystaniem własnego obciążenia to jedno, ale w gruncie rzeczy nasze mięśnie potrzebują dodatkowych bodźców. Regulowane hantle i sztanga do ćwiczeń na pewno świetnie się sprawdzą, nawet jeśli nie dysponujemy dużą przestrzenią treningową w domu. Warto też zadbać o komplet obciążeń.

Czytaj: 5 sposobów szokowania mięśni

Sztanga do ćwiczeń: czym się kierować podczas zakupu?

Jeśli wierzyć opiniom specjalistów, za dobrej jakości sprzęt nie trzeba płacić kroci. Decydując się na zakup, sprawdź przede wszystkim informacje o producencie. Sztanga do ćwiczeń, komplet obciążeń i regulowane hantle najlepiej kupować od sprawdzonych producentów z wieloletnim doświadczeniem w dostarczaniu sprzętów treningowych. Z jednej strony wiodącymi dostawcami produktów do ćwiczeń są Tiguar, TSR, Proud i Technogym. Nie musi to jednak oznaczać, że sprzęty, takie jak sztanga do ćwiczeń czy hantelki dostępne w sieciowych sklepach sportowych, będą w jakimś stopniu gorsze. Pamiętaj, że droższy sprzęt nie da ci lepszych efektów treningowych - tutaj liczy się technika, wytrwałość, systematyczność, dieta i regeneracja.

Sztanga do ćwiczeń i inny sprzęt treningowy: co się przyda?
ćwiczenia ze sztangą

Decyzja o zakupie sprzętu treningowego to na pewno krok w stronę dobrego samopoczucia i jeszcze lepszej formy. Nie musisz załamywać rąk, gdy dostęp do klubu fitness czy siłowni jest chwilowo ograniczony. Sztanga do ćwiczeń to dla wielu osób idealne rozwiązanie na wyższy poziom treningu w domowym zaciszu - przyda się jeszcze ławka treningowa, aby swobodnie wykonywać ćwiczenia znane z siłowni. Aby zapewnić sobie możliwie różnorodne bodźce treningowe, zastanów się nad zakupem regulowanych hantli z krótkim gryfem oraz gum oporowych. Dla zwiększonej intensywności treningowej oraz zapewnienia sobie wysiłku aerobowego rekomendujemy także zaopatrzyć się w skakankę.

Jaki trening możesz wykonać? Sztanga do ćwiczeń w roli głównej

Gdy będziesz posiadać specjalistyczny sprzęt treningowy, taki jak hantle, sztanga do ćwiczeń i komplet gum oporowych, możesz bez problemu wykonać całościowy trening. Ponieważ z pomocą hantli i sztangi możesz skupić się na budowaniu siły, trening nie będzie mieć dla ciebie żadnych ograniczeń. Wykonasz wiele ćwiczeń podstawowych (wiosłowanie w opadzie, przysiady czy nawet martwy ciąg) oraz tych zorientowanych na poszczególne mięśnie. Przed tobą uginanie ramion (bicepsy), francuskie wyciskanie hantli (tricepsy), wykroki w przód i w tył (nogi i pośladki), wspięcia na palce (łydki) czy wymachy hantlami w przód i na boki stojąc oraz w opadzie tułowia (kompleks barkowy).

Hantle i sztanga do ćwiczeń: ile to będzie kosztować?

Jak już ustaliliśmy, wysoka cena sprzętu do ćwiczeń nie przełoży się na lepsze efekty treningowe. Decydując się na zakup akcesoriów i sprzętu, dzięki któremu twój domowy trening wejdzie na wyższy poziom, nie musisz obawiać się o wysokie wydatki. Sztanga do ćwiczeń to wydatek rzędu 80-100 zł za gryf 15-20 kg oraz od 19 zł za obciążniki. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku regulowanych hantli. Z doświadczenia polecamy zestaw 2 hantli po 10 kg - w sieci można znaleźć taki sprzęt w cenie ok. 200 zł. Zakup gum oporowych czy skakanki nie będzie już tak kosztowny. W perspektywie czasu warto rozważyć zakup składanej ławki do ćwiczeń, która pozwoli na pełne wykorzystanie sztangi i hantli.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 9 października 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

dowiedz-sie-czym-sa-rozpietki-i-wzbogac-o-nie-trening

Dowiedz się, czym są rozpiętki i wzbogać o nie trening!

Rozpiętki to jedno z bardziej popularnych ćwiczeń stosowanych na klatkę piersiową. Ćwiczenie działa kompleksowo na większe i mniejsze mięśnie klatki piersiowej. Na siłowniach czy w klubach fitness wykonują je osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z siłownią, jak i bardziej doświadczeni. Co sprawia, że rozpiętki są tak powszechnie stosowane? Jak prawidłowo je wykonywać? I jakie warianty tego ćwiczenia można wykonywać?

malo-nie-znaczy-zle-ile-powtorzen-w-serii-w-treningu-silowym

Mało nie znaczy źle – ile powtórzeń w serii w treningu siłowym?

Charakter treningu siłowego zależy m.in. od anatomii mięśni czy celu treningowego. Często pojawiają się wątpliwości odnośnie obciążenia i liczby powtórzeń w serii. Czy mała liczba powtórzeń – lub nawet jedno powtórzenie – mogą przynieść korzyści w treningu siłowym?

prezentacja-kulturysty-pozowanie-na-scenie

Prezentacja kulturysty – pozowanie na scenie

Przygotowanie treningowe i dietetyczne to podstawa przed startem w zawodach sylwetkowych. To jednak nie wszystko. Ważne jest także jak najlepsze zaprezentowanie własnych osiągnięć. I temu służy m.in. pozowanie. Jak wygląda nauka pozowania w kulturystyce?

ustawienie-dloni-przy-wykonywaniu-pompek-a-praca-miesni

Ustawienie dłoni przy wykonywaniu pompek a praca mięśni

Nie bez powodu mówi się, że z różnych rodzajów pompek można stworzyć kompletny trening. To jaki rodzaj pompki wybierzemy – oddziałuje na to, jakie mięśnie pracują. Zmianie może ulegać m.in. pozycja ćwiczącego, rozstaw nóg czy właśnie ułożenie rąk. Zobaczmy, jakie mięśnie pracują podczas wykonywania pompek z różnym ustawieniem dłoni.

kulturystyka-dla-seniorow-dlaczego-warto

Kulturystyka dla seniorów – dlaczego warto?

Wraz z wiekiem zmieniają się możliwości sprawnościowe. Warto zatem zadbać o poprawienie cech motorycznych, wytrzymałości czy zwiększyć siłę i masę mięśni. Można to osiągnąć dzięki regularnym treningom kulturystycznym. Zobacz, jakie korzyści wynikają z treningów siłowych w podeszłym wieku.

trening-silowy-pod-lupa-wskazujemy-roznice-w-treningu-dla-kobiet-i-mezczyzn

Trening siłowy pod lupą: wskazujemy różnice w treningu dla kobiet i mężczyzn

Ćwiczenia siłowe wykonywane wyłącznie przez facetów to już przeszłość. Coraz bardziej świadome swojego ciała kobiety chętniej sięgają po dodatkowe obciążenia, które świetnie modelują sylwetkę i wspomagają redukcję nadliczbowych kilogramów. Tylko czy panie mogą ćwiczyć tak jak panowie? Czym różni się trening siłowy dla kobiet i mężczyzn? Bierzemy temat pod lupę i obalamy wszelkie mity!

jakie-urzadzenia-spotkasz-na-silowni-i-do-czego-sluza-krotki-przewodnik

Jakie urządzenia spotkasz na siłowni i do czego służą - krótki przewodnik

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem swojej przygody z siłownią, ale nie wiesz, czego się spodziewać? Zobacz, jakie urządzenia możesz spotkać na siłowni i sprawdź, które sprawdzą się najlepiej na pierwsze treningi. Z nami masz pewność łatwego startu - przed tobą pierwsze rozeznanie w sprzęcie treningowym!

pompa-miesniowa-zobacz-jak-ja-wykorzystac-w-codziennym-treningu

Pompa mięśniowa - zobacz, jak ją wykorzystać w codziennym treningu!

Widoczny efekt treningu i stymulacji mięśni to tzw. pompa mięśniowa. I choć nie utrzymuje się długo, ma sporo zalet i właśnie dzięki niej twój trening może wejść na wyższy poziom. Zobacz, jak pompa mięśniowa wpływa na rozwój poszczególnych partii mięśniowych i przekonaj się na własnym przykładzie, jak skuteczne mogą być sety łączone i gigant serie w codziennych ćwiczeniach.

krolewskie-cwiczenia-na-biceps-zobacz-jak-zwiekszyc-obwod-swoich-ramion

Królewskie ćwiczenia na biceps - zobacz, jak zwiększyć obwód swoich ramion!

Jeśli twój trening ramion nie przynosi pożądanych efektów, najpewniej robisz coś nie tak. Być może stosujesz niedostateczne obciążenia lub sięgasz po niewłaściwe ćwiczenia na biceps lub triceps. Podpowiadamy, jak zorganizować trening oraz jakie ćwiczenia na biceps dadzą najlepsze efekty. Sprawdź!

dowiedz-sie-czym-sa-rozpietki-i-wzbogac-o-nie-trening

Dowiedz się, czym są rozpiętki i wzbogać o nie trening!

Rozpiętki to jedno z bardziej popularnych ćwiczeń stosowanych na klatkę piersiową. Ćwiczenie działa kompleksowo na większe i mniejsze mięśnie klatki piersiowej. Na siłowniach czy w klubach fitness wykonują je osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z siłownią, jak i bardziej doświadczeni. Co sprawia, że rozpiętki są tak powszechnie stosowane? Jak prawidłowo je wykonywać? I jakie warianty tego ćwiczenia można wykonywać?

malo-nie-znaczy-zle-ile-powtorzen-w-serii-w-treningu-silowym

Mało nie znaczy źle – ile powtórzeń w serii w treningu siłowym?

Charakter treningu siłowego zależy m.in. od anatomii mięśni czy celu treningowego. Często pojawiają się wątpliwości odnośnie obciążenia i liczby powtórzeń w serii. Czy mała liczba powtórzeń – lub nawet jedno powtórzenie – mogą przynieść korzyści w treningu siłowym?

prezentacja-kulturysty-pozowanie-na-scenie

Prezentacja kulturysty – pozowanie na scenie

Przygotowanie treningowe i dietetyczne to podstawa przed startem w zawodach sylwetkowych. To jednak nie wszystko. Ważne jest także jak najlepsze zaprezentowanie własnych osiągnięć. I temu służy m.in. pozowanie. Jak wygląda nauka pozowania w kulturystyce?

ustawienie-dloni-przy-wykonywaniu-pompek-a-praca-miesni

Ustawienie dłoni przy wykonywaniu pompek a praca mięśni

Nie bez powodu mówi się, że z różnych rodzajów pompek można stworzyć kompletny trening. To jaki rodzaj pompki wybierzemy – oddziałuje na to, jakie mięśnie pracują. Zmianie może ulegać m.in. pozycja ćwiczącego, rozstaw nóg czy właśnie ułożenie rąk. Zobaczmy, jakie mięśnie pracują podczas wykonywania pompek z różnym ustawieniem dłoni.

kulturystyka-dla-seniorow-dlaczego-warto

Kulturystyka dla seniorów – dlaczego warto?

Wraz z wiekiem zmieniają się możliwości sprawnościowe. Warto zatem zadbać o poprawienie cech motorycznych, wytrzymałości czy zwiększyć siłę i masę mięśni. Można to osiągnąć dzięki regularnym treningom kulturystycznym. Zobacz, jakie korzyści wynikają z treningów siłowych w podeszłym wieku.

trening-silowy-pod-lupa-wskazujemy-roznice-w-treningu-dla-kobiet-i-mezczyzn

Trening siłowy pod lupą: wskazujemy różnice w treningu dla kobiet i mężczyzn

Ćwiczenia siłowe wykonywane wyłącznie przez facetów to już przeszłość. Coraz bardziej świadome swojego ciała kobiety chętniej sięgają po dodatkowe obciążenia, które świetnie modelują sylwetkę i wspomagają redukcję nadliczbowych kilogramów. Tylko czy panie mogą ćwiczyć tak jak panowie? Czym różni się trening siłowy dla kobiet i mężczyzn? Bierzemy temat pod lupę i obalamy wszelkie mity!

jakie-urzadzenia-spotkasz-na-silowni-i-do-czego-sluza-krotki-przewodnik

Jakie urządzenia spotkasz na siłowni i do czego służą - krótki przewodnik

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem swojej przygody z siłownią, ale nie wiesz, czego się spodziewać? Zobacz, jakie urządzenia możesz spotkać na siłowni i sprawdź, które sprawdzą się najlepiej na pierwsze treningi. Z nami masz pewność łatwego startu - przed tobą pierwsze rozeznanie w sprzęcie treningowym!

pompa-miesniowa-zobacz-jak-ja-wykorzystac-w-codziennym-treningu

Pompa mięśniowa - zobacz, jak ją wykorzystać w codziennym treningu!

Widoczny efekt treningu i stymulacji mięśni to tzw. pompa mięśniowa. I choć nie utrzymuje się długo, ma sporo zalet i właśnie dzięki niej twój trening może wejść na wyższy poziom. Zobacz, jak pompa mięśniowa wpływa na rozwój poszczególnych partii mięśniowych i przekonaj się na własnym przykładzie, jak skuteczne mogą być sety łączone i gigant serie w codziennych ćwiczeniach.

krolewskie-cwiczenia-na-biceps-zobacz-jak-zwiekszyc-obwod-swoich-ramion

Królewskie ćwiczenia na biceps - zobacz, jak zwiększyć obwód swoich ramion!

Jeśli twój trening ramion nie przynosi pożądanych efektów, najpewniej robisz coś nie tak. Być może stosujesz niedostateczne obciążenia lub sięgasz po niewłaściwe ćwiczenia na biceps lub triceps. Podpowiadamy, jak zorganizować trening oraz jakie ćwiczenia na biceps dadzą najlepsze efekty. Sprawdź!